• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: montaż wiaduktu kolejowego

JG
21 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak przebiegał montaż dwóch przęseł wiaduktu w Sopocie.


Dwa kilkudziesięciotonowe przęsła wiaduktu kolejowego zamontowano w nocy nad ul. 3 maja w Sopocie. W ubiegłym roku stalowe konstrukcje zostały zdemontowane i po remoncie powróciły na swoje miejsce w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.



Czy odczuwasz utrudnienia w związku z modernizacją linii kolejowej z Gdyni do Warszawy?

- Wracaliśmy właśnie z 60 urodzin taty, zobaczyliśmy dźwig, który podnosił jakąś konstrukcję, więc przystanęliśmy zobaczyć co się tutaj dzieje - opowiadała Agata, mieszkanka Sopotu, która przed godziną drugą w nocy razem z przyjaciółmi przypatrywała się akcji montażu wiaduktu kolejowego nad ul. 3 maja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.

Przęsła, które zostały zdemontowane jesienią ub. r. i przeszły gruntowny remont zostały przetransportowane na miejsce montażu w nocy z poniedziałku na wtorek. Na ulicy czekał już przygotowany do akcji żuraw o nośności 500 ton i robotnicy z linami.

- Akcja montażu elementów wiaduktu była trudna, bo ulica jest dość wąska, a ponadto wokół rośnie wiele drzew, które przeszkadzały nam w operowaniu linami. Na szczęście udało się zamontować element - wyjaśniała Agnieszka Falkiewicz, kierowniczka robót z firmy Polwar, która jest z kolei podwykonawcą konsorcjum Feroco odpowiedzialnego za prace.

Po prawie ośmiu godzinach akcji przęsła ważące odpowiednio 45 i 55 ton spoczęły na przygotowanych wcześniej tymczasowych stalowych stołkach. Zostaną one wkrótce zastąpione przez specjalne łożyska. Montaż wiaduktu nad ul. 3 maja wykonywany jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Miejsca

Opinie (93) 7 zablokowanych

  • 60 - te urodziny, no no :)

    Gratulacje dla Taty!!!

    • 8 0

  • Martin?! (2)

    To jest imię?!

    • 1 2

    • a po czym wnosisz?

      • 0 0

    • A co? Brzmi jak model pralki ? :|

      • 2 0

  • a tacie zyczymy wszystkiego najlepszego! :))

    a tacie zyczymy wszystkiego najlepszego! :))

    • 5 1

  • (3)

    Napadanie na ludzi o takiej porze nie owocuje niczym błyskotliwym :D
    Ponad to chciałabym sprostować, że niczym się nie zachwycałam :D
    Wręcz przeciwnie, ciągle mnie te roboty budzą!

    • 1 0

    • (2)

      :D - bez tego znaczka teraz po polskiemu wytłumacz nam

      • 0 2

      • Nie chcę się wtrącać, ale skoro już o poprawności językowej, to zawsze wydawało mi się , że mówi się "po polsku" ...
        Ponad to emotikony, będące częścią dyskursu internetowego, chyba nie mają związku z językiem, w jakim skonstruowana jest wypowiedź.

        • 0 0

      • Swoją drogą zdania w wypowiedzi pierwszej są zdecydowanie poprawniejsze i bardziej "po polskiemu" niż zdania ułożone przez Szanowną Panią Malwinę, której wypowiedź pozbawiona jest składni oraz interpunkcji.
        Bardzo lubię zagwozdki językowe :)

        • 0 0

  • Już w 2008 zaczeli remont tej trasy od Tczewa do Pruszcza ,teraz bawią się w Trójmieście i znowu minie 3 lata,typowo polskie (1)

    tempo pracy ,w normalnym cywilizowanym świecie zrobiliby to 2 razy szybciej a tak są marnotrawione nasze pieniądze ,już szybciej zbudowali w XIX wieku trase w wysokich Andach w Peru,liczącą 1000 km a ci się babrzą tyle lat,Polska to jednak dziki kraj

    • 4 0

    • ..... bo tutaj kolego...... sie prace SZANUJE !! :)

      .......... pomalutku... pomalutku - do kieszonek sobie kapie... - tu sie poprawi... tam sie naprostuje - a nie siuuu .... bzyk ! BAM ! i po sprawie - a jeść trzeba ! :D ! siema !

      • 1 0

  • Ale powolutku

    • 1 0

  • Ten artykuł zaczyna się jak jakiś program: "nie do wiary". No wiadukt jak wiadukt, przynajmniej nie będzie na głowę padało jak się będzie przechodziło pod spodem.

    • 2 0

  • ten portal to amatorka

    jakis miesiac temu pojawil sie artykul o montazu tego wiaduktu (ze ma nastapic jakies 2 dni po artykule) i co ? i nic .... montazu nie bylo, sprostowania w artykule tez nie ...wczoraj wracam z pracy a tu dzwigi :P

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane