- 1 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (182 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Sopot: montaż wiaduktu kolejowego
Zobacz jak przebiegał montaż dwóch przęseł wiaduktu w Sopocie.
Dwa kilkudziesięciotonowe przęsła wiaduktu kolejowego zamontowano w nocy nad ul. 3 maja w Sopocie. W ubiegłym roku stalowe konstrukcje zostały zdemontowane i po remoncie powróciły na swoje miejsce w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.
Przęsła, które zostały zdemontowane jesienią ub. r. i przeszły gruntowny remont zostały przetransportowane na miejsce montażu w nocy z poniedziałku na wtorek. Na ulicy czekał już przygotowany do akcji żuraw o nośności 500 ton i robotnicy z linami.
- Akcja montażu elementów wiaduktu była trudna, bo ulica jest dość wąska, a ponadto wokół rośnie wiele drzew, które przeszkadzały nam w operowaniu linami. Na szczęście udało się zamontować element - wyjaśniała Agnieszka Falkiewicz, kierowniczka robót z firmy Polwar, która jest z kolei podwykonawcą konsorcjum Feroco odpowiedzialnego za prace.
Po prawie ośmiu godzinach akcji przęsła ważące odpowiednio 45 i 55 ton spoczęły na przygotowanych wcześniej tymczasowych stalowych stołkach. Zostaną one wkrótce zastąpione przez specjalne łożyska. Montaż wiaduktu nad ul. 3 maja wykonywany jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Miejsca
Opinie (93) 7 zablokowanych
-
2012-02-21 10:04
60 - te urodziny, no no :)
Gratulacje dla Taty!!!
- 8 0
-
2012-02-21 10:21
Martin?! (2)
To jest imię?!
- 1 2
-
2012-02-21 10:39
a po czym wnosisz?
- 0 0
-
2012-02-21 10:57
A co? Brzmi jak model pralki ? :|
- 2 0
-
2012-02-21 10:36
a tacie zyczymy wszystkiego najlepszego! :))
a tacie zyczymy wszystkiego najlepszego! :))
- 5 1
-
2012-02-21 11:09
(3)
Napadanie na ludzi o takiej porze nie owocuje niczym błyskotliwym :D
Ponad to chciałabym sprostować, że niczym się nie zachwycałam :D
Wręcz przeciwnie, ciągle mnie te roboty budzą!- 1 0
-
2012-02-21 11:15
(2)
:D - bez tego znaczka teraz po polskiemu wytłumacz nam
- 0 2
-
2012-02-21 11:36
Nie chcę się wtrącać, ale skoro już o poprawności językowej, to zawsze wydawało mi się , że mówi się "po polsku" ...
Ponad to emotikony, będące częścią dyskursu internetowego, chyba nie mają związku z językiem, w jakim skonstruowana jest wypowiedź.- 0 0
-
2012-02-21 11:39
Swoją drogą zdania w wypowiedzi pierwszej są zdecydowanie poprawniejsze i bardziej "po polskiemu" niż zdania ułożone przez Szanowną Panią Malwinę, której wypowiedź pozbawiona jest składni oraz interpunkcji.
Bardzo lubię zagwozdki językowe :)- 0 0
-
2012-02-21 12:44
Już w 2008 zaczeli remont tej trasy od Tczewa do Pruszcza ,teraz bawią się w Trójmieście i znowu minie 3 lata,typowo polskie (1)
tempo pracy ,w normalnym cywilizowanym świecie zrobiliby to 2 razy szybciej a tak są marnotrawione nasze pieniądze ,już szybciej zbudowali w XIX wieku trase w wysokich Andach w Peru,liczącą 1000 km a ci się babrzą tyle lat,Polska to jednak dziki kraj
- 4 0
-
2012-02-21 21:05
..... bo tutaj kolego...... sie prace SZANUJE !! :)
.......... pomalutku... pomalutku - do kieszonek sobie kapie... - tu sie poprawi... tam sie naprostuje - a nie siuuu .... bzyk ! BAM ! i po sprawie - a jeść trzeba ! :D ! siema !
- 1 0
-
2012-02-21 15:02
Ale powolutku
- 1 0
-
2012-02-21 16:02
Ten artykuł zaczyna się jak jakiś program: "nie do wiary". No wiadukt jak wiadukt, przynajmniej nie będzie na głowę padało jak się będzie przechodziło pod spodem.
- 2 0
-
2012-02-22 01:00
ten portal to amatorka
jakis miesiac temu pojawil sie artykul o montazu tego wiaduktu (ze ma nastapic jakies 2 dni po artykule) i co ? i nic .... montazu nie bylo, sprostowania w artykule tez nie ...wczoraj wracam z pracy a tu dzwigi :P
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.