- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (128 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (110 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (181 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Sopot: remont fragmentu drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Jeszcze w tym roku rowerzyści skorzystają z wyremontowanego fragmentu drogi rowerowej w Sopocie wzdłuż al. Niepodległości . Mocno uczęszczany odcinek w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi zyska asfaltową nawierzchnię. Wymieniony zostanie też chodnik, choć nadal pozostanie bardzo wąski.
Zastosowana nawierzchnia ze względu na odstępy pomiędzy kostką (tzw. fazy) nie jest też wygodna dla rowerzystów oraz znacznie utrudnia jazdę użytkownikom urządzeń transportu osobistego (np. hulajnóg elektrycznych), którzy wkrótce będą mieli ustawowy obowiązek korzystania z infrastruktury rowerowej.
Hulajnoga elektryczna jak rower. Prace nad nowymi przepisami
Planowana nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie posiadała nawierzchnię bitumiczną (asfaltową) o szerokości 2 m, barwioną na czerwono. Nie zmieni się położenie drogi rowerowej, która nadal będzie w pewnym oddaleniu od jezdni al. Niepodległości.
Bliżej jezdni, w dotychczasowej lokalizacji, będzie wykonany nowy chodnik. Zgodnie z dokumentacją projektową będzie to kostka betonowa bauma w odmianie trapezowej koloru piaskowego. Bez zmian pozostanie szerokość chodnika, ze zawężeniem poniżej minimalnej normy (1,5 m) do 1,3 m w pobliżu słupów trakcyjno-oświetleniowych.
Dwa miesiące na wykonanie prac budowlanych
Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane będą musiały być wykonane w terminie dwóch miesięcy od podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują: w 60 proc. kryterium najniższej ceny i w 40 proc. okres udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).
Przebudowa wiaduktu i układu drogowego przy SKM
Przypomnijmy, że obecnie trwa również przebudowa pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi, gdzie jednak nie przewidziano wydzielonej drogi rowerowej. Prace drogowe realizowane są też przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Sopot Kamienny Potok.
Zobacz tegoroczny Wielki Przejazd Rowerowy
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 06:50
chodnik z rozowym paskiem to nie jest droga rowerowa
kolejna fuszerka sie szykuje
- 3 2
-
2019-06-24 06:52
Głupia moda z tymi rowerami. (2)
Całe południe Europy porusza się na skuterach normalnie po jezdniach. Hiszpania, Włochy, Bułgaria, Grecja, Chorwacja... Tylko w zaściankowej polsce taki cyrk z tymi rowerami. Budowanie dla nich specjalnych dróg za miliony z których nie korzystają i stwarzają zagrożenie dla pieszych pędząc o chodnikach.
- 6 9
-
2019-06-24 09:55
W Europie na skuterach a u nas na rowerach. Brawo za logikę.
- 1 1
-
2019-06-24 11:51
Południe jest mniej cywilizowane od północy Europy
A na północy poruszają się rowerami, Holandia, Niemcy, Skandynawia i teraz Polska.
- 2 1
-
2019-06-24 10:33
Nikt nikogo nie zmusza do pedałowania. (2)
Jest komunikacja miejska , i chodniki dla pieszych . Nie podoba się to dymaj piechota jak 1,50gr to za drogo .
- 3 4
-
2019-06-24 11:50
Nikt nikogo nie zmusza do jazdy samochodem, są hcodniki i komunikacja miejska. (1)
Przestań jeździć samochodem.
- 2 1
-
2019-06-24 13:58
gdyby rowerzyści nie rozebrali linii kolejowej po to aby sobie wybudować ścieżkę rowerową to by się nie korzystało z auta - a tak trzeba dojechać do miasta
- 1 1
-
2019-06-24 11:07
Przydałby się jakieś progi zwalniające lub nawet uniemożliwiające przejazd rowerem po chodniku. (2)
To istna zaraza, jak się pozbyć tych piratów z chodników - macie jakieś pomysły ?
- 6 6
-
2019-06-24 11:49
Tak, zbudować ścieżki rowerowe. Wówczas nie będą jeździć po chodnikach.
- 1 1
-
2019-06-24 18:30
Tak !!! Kij w szprychy !!
- 0 0
-
2019-06-24 11:53
Droga rowerowa powinna być po stronie ulicy, chodnik przy trawniku, tak aby pieszy nie szedł między rowerami a samochodami. Obecnie idąc tam z wózkiem dziecięcym i psem na smyczy nie sposób się zmieścić
- 4 0
-
2019-06-24 14:00
A może taniej postawić znak dopuszczający ruch rowerów po drugiej stronie?
Tam jest chodnik, którym prawie nikt nie chodzi ale ponieważ nie ma znaku to policja wlepia mandaty (czemu ? bo może). Stan ścieżek w Sopocie i tak jest tragiczny więc zamiast zmienić nieistotny kawałek, lepiej pomyśleć jak ułatwić poruszanie się rowerem. Dwa znaki po 100zł sztuka to byłaby zmiana, wymiana kostki na przypadkowym odcinku nic nie zmieni. A nie, jednak zmieni - zarobi znajomy królika.
- 0 0
-
2019-06-24 14:12
nie rozumiem (1)
jaki sens budowania sciezek rowerowych wzdluz ciagow spalinowych ? jest tyle przestrzeni w parkach i lasach. to szczegolnie dotyczy tego taktu gdzie istnieje rownolegla lesna alternatywa. moze zamiast realizowac projekty pseudoinz ktory nigdy nie siedzial na rowerze wlasnie tam zainwestowac ???
- 0 1
-
2019-06-24 20:33
jaki sens ma budowanie sciezek w lesie?
ludzie mieszkają pracują i żyją w mieście jak byś niezauwazyl.- 0 0
-
2019-06-24 14:42
na wiadukcie niestety wąsko i nie da się nic wymyśleć (1)
- 0 1
-
2019-06-24 19:28
da się. można spokojnie pasy zwęzić. no ale wiadomo. kierowca najważniejszy.
- 0 0
-
2019-06-24 23:31
Najlepiej było jak zrobiono objazd dla rowerów i z dnia na dzień puszczono rowery pod prąd na ul. Parkowej bez żadnej wcześniejszej informacji. Wyjeżdżam sobie z prostopadłej, a tu mi 40km/h zapiżdża pod prąd środkiem ulicy rowerzysta prosto na czołówkę. Że nikt nie zginął w tych dniach to jakaś opatrzność.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.