- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (551 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (25 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (237 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (355 opinii)
Sopot uspokaja ruch na skrzyżowaniach
W przyszłym roku pojedziemy przebudowanymi skrzyżowaniami w Kamiennym Potoku. Wykonane będą dwa nowe ronda, ścieżka rowerowa oraz nowe nawierzchnie chodników. Sopot poszukuje właśnie wykonawcy na te prace budowlane.
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wkrótce na obu tych "krzyżówkach" organizacja ruchu nie będzie przysparzała już kłopotów. Przebudowane zostaną na ronda z pasami rozdziału między jezdniami przy dojazdach do skrzyżowania.
W ramach prac przewidziano również ułożenie nowych chodników oraz wykonanie ścieżki rowerowej w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Nawierzchnia ścieralna dla części rowerowej będzie z mieszanki mineralno-asfaltowej, zaś dla pieszych - z kostki betonowej. Zarówno chodniki, jak i ścieżka rowerowa będą o szerokości ok. dwóch metrów.
Bez zmian pozostanie lokalizacja przystanków autobusowych, przy czym zatoki autobusowe zyskają nową nawierzchnię.
Nowy układ drogowy w marcu przyszłego roku
Prace budowlane muszą być wykonane w terminie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy i nie później niż do 31 marca 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc., nie krócej niż trzy lata).
Przypomnijmy, że w tym roku planowany jest również gruntowny remont znajdującego się w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi. Obecnie powstaje niezbędna dokumentacja dla przeprowadzenia tych robót.
Opinie (106) 5 zablokowanych
-
2018-04-03 11:19
"Skrzyżowanie Wejherowska-Kraszewskiego, które zostanie przebudowane na rondo. Czytaj więcej na:
w końcu... tylu ludzi z prawkami z czipsów się na tym skrzyżowaniu "gubi"
- 10 2
-
2018-04-03 11:30
Brak znaków zakazu ruchu rowerowego wszędzie gdzie obok są ścieżki rowerowe. (9)
Brak znaków ustąp pierwszeństwa przy wjeździe ze ścieżki rowerowej na drogę.
- 8 12
-
2018-04-03 11:35
prawo reguluje to jasno, dodatkowe znaki są niepotrzebne (2)
jak DDR jest po prawej stronie, rowerzysta musi z niej korzystać; jak DDR krzyżuje się z ulicą, pojazd ma mu bezwzględnie ustąpić
- 5 2
-
2018-04-03 14:30
No nie. (1)
Wjeżdżając na jezdnie z drogi rowerowej włączasz się do ruchu, czyli rower ustępuje wszystkim na jezdni ( nie mylić z przejazdami rowerowymi bo to inna bajka, jest wtedy na odwrót )
- 3 2
-
2018-04-03 23:07
eh, znów zmarnowane pieniądze na edukację
Jest wyraźnie napisane "krzyżuje się", co może robić tylko via przejazd rowerowy... Jak się skończy i zacznie za ulicą, to nie jest to przecież skrzyżowanie, to samo ma miejsce w przypadku zjechania z DDR prowadzącej dalej na ulicę.
- 0 0
-
2018-04-03 11:42
rowerzysci maja sie dostosowac do ruchu aut a nie odwrotnie ! (4)
ulice są dla nas !!Jak sie niepodoba to se kup auto. Ale pewnie cie nie stac, A prawojazdy egzamin za trudny :)
- 3 11
-
2018-04-03 12:23
co było pierwsze? rower czy samochód? (1)
ulice są rowerzystów, autka to tylko goście na NASZYCH drogach :)
- 4 2
-
2018-04-04 06:35
Rowerzyści, rowerzyści
Jak was widzę, to mnie czyści.
- 1 0
-
2018-04-03 12:33
dwuśladowe pojazdy powinny się dostosować do ruchu ludzi (1)
Piesi są podstawową grupą użytkowników dróg.
Niektórzy z nich korzystają z ułatwień takich jak rower, hulajnoga lub inny sposób oszczędzania energii potrzebnej do przemieszczania się.
Samochody są energo i terenochłonne, korzystanie z nich powinno podlegać ścisłym rygorom (ograniczeniom prędkości, limitom emisji zanieczyszczeń i hałasu).
Samochód generalnie nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zorganizowanym mieście.- 3 2
-
2018-04-04 15:29
A w leb nie dostałeś ostatnio?
- 1 0
-
2018-04-03 11:51
oj oj masz prawko?
bo przepisów widzę nie znasz
- 4 1
-
2018-04-03 11:38
Sopot to gnida na zdrowych organizmach (1)
Żeby nie Gdańsk i Gdynia zdechłby marnie i szybko.
- 6 18
-
2018-04-03 12:06
Gdynia to zdrowy organizm???
- 6 3
-
2018-04-03 11:58
Ich liebe Zoppot, mein Heimat
- 3 4
-
2018-04-03 12:02
Co Trudnego ???
W jakim celu tam mają powstać ronda , przecież tam nie ma nic trudnego w tych skrzyżowaniach . Banalnie proste są oba przejazdy , rondo może spowodować tylko gorszy ruch szczególnie na głównej drodze.
- 15 8
-
2018-04-03 12:06
żal (7)
jak dla kogoś to jest skomplikowane to powinien oddać prawko, jeżdżę tamtędy codziennie i nie zauważyłam, żeby ktokolwiek miał tam problem.
- 20 6
-
2018-04-03 12:35
dzięki rondom kierowcy będą mieli mniejszy problem ze zrozumieniem zalet uspokajania ruchu (6)
Piesi i rowerzyści też zyskają.
Gdy więcej ludzi zdecyduje się na chodzenie pieszo do SKM lub korzystanie z roweru, skorzystają również kierowcy.
Najważniejsze, by coraz więcej kierowców zrozumiało, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być najważniejszym sposobem poruszania się po mieście.
Z tego faktu kierowcom i wszystkim innym mieszkańcom będzie się lepiej żyło i mieszkało w Sopocie.- 0 8
-
2018-04-03 12:44
(3)
Rowerem to sobie można jeździć rekreacyjnie, a do tego najlepsze są lasy, których u nas nie brak. Mało który poważny człowiek może sobie pozwolić na przestawienie się na komunikacje miejską / rower.
- 4 5
-
2018-04-03 14:05
przestawiłem się samochodu na rower i SKM (1)
bez żadnych problemów.
Komunikacja miejska (tramwaje lub co gorsza autobusy) nie są dobrym subsytutem ani samochodu ani roweru, zwłaszcza roweru wspomaganego elektrycznie.- 2 3
-
2018-04-04 15:31
Ale przestań..moda jest, to się przestawiłeś..i czujesz sie lepszy, czy co?
- 2 0
-
2018-04-03 14:34
"poważny" czy leniwy? myślę że raczej to drugie.
- 4 2
-
2018-04-03 13:18
(1)
Uspokojenie ruchu na mało uczęszczanej ulicy to groteska. Remont tylko utrudni życie obecnym użytkownikom.
- 7 3
-
2018-04-03 14:05
każdy remont przez jakiś czas utrudnia życie.
Uspokojenie ruchu obowiązuje na prawie wszystkich ulicach Sopotu.
Zakorkowana w godzinach szczytu Aleja NIepodległości sama się uspokaja.
Szkoda, że w nocy nie obowiązuje tam "Larmschutz" czyli uspokojenie ruchu w celu obniżenia poziomu hałasu odmotoryzacyjnego.
Mieszkańcy by odetchnęli.- 2 2
-
2018-04-03 12:34
Kierowco. Gdy zjezdzasz z ronda wlacz prawy migacz.
- 12 2
-
2018-04-03 12:59
Kudlaty chce wydac kase zeby sie uspokoic?
Cudownie, juz niedlugo wybory.
- 8 7
-
2018-04-03 13:04
kasa w kopertach za przetargi musi się zgadzać (1)
te ronda sa tam potrzebne jak dziura w moście, szczególnie to przy Wejcherowskiej-Obodrzyców. Ronda się robi po to aby jadący z wielu kierunków nie musieli stać na światłach, ma to zastosowanie dla 4 lub więcej dolotowych ulic a w przypadku 3 ulic tak jak jest z trójkątem w środku zupełnie wystarcza i spełnia swoją rolę. Ale utopic po 2 miliony na troche kostki na środku ułożonej w kółko to juz wiele miast przerabia te przekręty a kuriozum są ronda dla 2 ulic ale tak jak tu dla 3 też jest niepotrzebne. To drugie czyli przy Kraszewskiego ma trochę sensu bo tam wiele razy byłem świadkiem jak ludzie doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji a czasem i ktoś pod prąd pojedzie, ale i tak to słaby pomysł.
- 10 6
-
2018-04-03 22:25
To, że nie umiesz używać, nie znaczy, że nie jest przydatne. Ogólnie ronda nie tylko upłynniają ruch, ale też zniechęcają do niebezpiecznego rwania "przed siebie" z nadmierną prędkością.
- 0 0
-
2018-04-03 13:05
drogi rowerowe to absurd (5)
wszystkie szosowe rowery powinny jeździć jezdnią
- 13 5
-
2018-04-03 13:15
to sam sobie jeździj jak obok wariaci jadą po 80 km/h albo tir czy autobus cie wyprzedza (1)
- 2 1
-
2018-04-04 15:32
Jak sie boisz, jedz lasem..albo weź cos na odwagę, c*oto..
- 0 1
-
2018-04-03 14:09
rowerzyści i kolarze nie powinni tracić prawa do jazdy jezdnią jeśli obok tworzona jest droga dla rowerów
lub ciąg pieszo rowerowy kosztem chodnika.
TIRy i inne pojazdy dwuśladowe w mieście nie powinny jeździć szybciej niż 50 km/h.
50 km/h to nie jest dolna granica dopuszczalnej prędkości jazdy w mieście.- 2 1
-
2018-04-03 14:40
Zależy gdzie.
W Sopocie gdzie jest duży wolny ruch dużo pieszych dużo skrzyżowań to rzeczywiście bzdura i niepotrzebne komplikowanie wszystkim. Lepsze są wtedy pasy rowerowe w jezdni lub w ogóle bez (na zasadach ogólnych).
No ale do połączeń między dzielnicowych wzdłuż głównych ciągów ( gdzie prędkości są większe jest więcej miejsca lepsza widoczność ,mniej pieszych ) lepiej sprawdzają się ddr.
Także zależy- 2 1
-
2018-04-04 18:54
I tamować ruch
Żaden z tych następców Armstronga nie ciągnie pięćdziesiątką tylko zamula.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.