- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (93 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (184 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (44 opinie)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (48 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (35 opinii)
Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motoryzacja: sprzedam - ogłoszenia
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie (115)
-
2021-08-24 08:27
3.3 miliona niepotrzebnie wydane
Za to mogłyby być 4 mieszkania dla rodzin z Afganistanu.
- 2 12
-
2021-08-24 08:28
"droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej " (6)
Ten fragment idealnie podsumowuje to dziadostwo.
Należało zrobić kontrapas, a w drugą stronę normalnie jezdnią. Najbezpieczniejsze, od tego dziadostwa co zrobili.- 12 4
-
2021-08-24 12:13
cyklistki mają na ten temat inne zdanie (5)
Czują się bezpieczniej na wydzielonej drodze dla rowerów. Teza potwierdzona badaniami ankietowymi.
- 1 5
-
2021-08-24 14:10
pierwsze słyszę (1)
- 2 2
-
2021-08-28 11:27
staraj się korzystać z niezależnych i rozmaitych źródeł informacji
- 0 0
-
2021-08-24 15:23
(2)
Chodnikowce, nie cykliści.
- 3 2
-
2021-08-28 11:28
wiele osób : dzieci, młodzież i kobiety oraz wielu cyklistów (1)
korzysta z chodników w czasie jazdy rowerem. Korzystanie z hulajnogi (często szybszej niż rower) do jazdy po chodniku jest dopuszczane prawem.
- 0 0
-
2021-09-03 17:03
dla takich ludzi wymyślono znak t22
jako dopuszczenie jazdy po chodniku
ale sprawniejszym rowerzystom lepiej na gładki asfalcie
bez piechurów, bez wyjazdów z posesji itp
co ciekawsze, zaloze sie, ze to bylo by znacznie tańsze
niz ta rzeźba, te wyniesienia, te kolorki
niewydarzone
na AK- 0 0
-
2021-08-24 08:39
A co z przepisem
Który zabranie budować zwykłych progów zwalniających i wyniesionych skrzyżowań na jezdni na której jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej?
- 6 5
-
2021-08-24 08:41
Szczur ucz się od kudlatego! (3)
Można? W Gdyni wszystko co dla mieszkanców to wielkie "niedasie". 10 lutego od lat irytuje, Hutnicza dramat. Można wymieniać dlugo.
- 25 8
-
2021-08-24 08:58
To że w Gdyni nic nie robią (2)
to nie oznacza, że w Sopocie zrobili to dobrze. Każdy rowerzysta ci powie, że to bubel.
- 13 5
-
2021-08-24 12:02
nie każdy (1)
znam wielu, którzy tamtędy jeżdżą regularnie i są zadowoleni. Być może nie dotyczy to kolarzy udających, że trenują do turdefrans.
- 2 1
-
2021-08-31 12:40
ci którzy są naprawdę niezadowoleni
nie pyszczą
bo ich zabili kierowcy
nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
(warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
te "chodnikowe drogi rowerowe" zostana przemianowane
znakami pionowymi w zwykłe chodniki z niedotyczką t22,
a na asfalcie zostanie domalowany normalny kontrapas rowerowy
szerokości wreszcie prawidłowej, czyli takiej jak na ul. Cystersów- 0 0
-
2021-08-24 08:53
Tam powinna być zwykła jezdnia (2)
jednokierunkowa z dopuszczeniem jazdy pod prąd dla rowerów. Po co takie esy-floresy? Rowerzysci wyskakują na siebie zza zakrętów, kierowcy wyjeżdżając z bocznych mają ograniczoną widoczność.
Piesi też by zyskali normalny chodnik.- 49 8
-
2021-08-24 09:22
(1)
Ale Armii Krajowej w Sopocie jest jedno kierunkowa
- 7 2
-
2021-08-24 09:26
No wiem
Piszę tylko jak docelowo to powinno wyglądać. Dla aut kierunek w stronę Gdańska. Dla rowerów w obie. Najlepiej z kontrapasem żeby nie parkowali na jezdni.
- 13 2
-
2021-08-24 08:55
A w Gdańsku zrobienie przejścia dla pieszych z przebudowa ulicy ponad 5 mln zl (1)
A w Sopocie zrobienie całej ulicy 3,3 mln zł...
WTF?- 5 3
-
2021-08-24 12:14
ze szwagrem zrobiłbyś to na pewno za duże mniejsze pieniądze
- 0 0
-
2021-08-24 09:12
Wydaje mi się, czy w stronę Gdyni nie można przejechać?
Pierwsze i przedostatnie zdjęcia pokazują obok siebie znaki zakazu wjazdu i drogi rowerowej.
Jak zakaz wjazdu, to chyba nie można wjeżdżać.
Ciekawe czy dodadzą tabliczkę, czy UM uważa, że zakazy wjazdu nie obowiązują rowerzystów.- 3 3
-
2021-08-24 09:38
(7)
Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.
- 30 22
-
2021-08-24 09:41
prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie (5)
- 14 9
-
2021-08-24 10:05
Prywatny rower trzyma się na prywatnym balkonie, a nie w klatce schodowej, czy w korytarzu piwnicznym. (3)
- 12 6
-
2021-08-24 10:10
klatka też jest prywatnym terenem
nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców
- 4 8
-
2021-08-24 10:59
balkon jest czescia wspolna
balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D
- 4 2
-
2021-08-28 11:18
rower jest kilkakrotnie mniej terenochłonny niż samochód
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.
- 0 0
-
2021-08-24 14:27
A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.
- 2 0
-
2021-08-24 10:51
po deszczach na początku sierpnia 2021r. ...
... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.
- 3 1
-
2021-08-24 10:23
Tak sie marnuje nasz pieniadze bo to z kasy mieszkanców taki cyrki!!
Ile razy jeszce bedą przebudowywac ta droge rowerową? A no im wiecej razy tym wiecej mozna wydac.mozna było zrobic raz a dobrze ale przypominam ze urzednicy miasta nie skorzystali z darmowych porad mieszkanców!
- 4 2
-
2021-08-24 10:51
i**ota odpowiedzialny za ten projekt powinien stanąć przed sądem!! sopot miaste wałów. wał za wałem
jak nie przesypywanie co wiosnę piasku na plaży z jednej strony molo na drugą za miliony to remont drogi z 3ma remontami po remontach za miliardy co kończy się likwidacją miejsc dla samochodów pod domami - teraz nawet smieciarka musi stawać na srodku drogi albo na drodze rowerowej czy chodniku - to samo dotyczy karetki strazy pożarnej czy choćby kurierów których nie brakuje. To jest kolejne udogodnienie władz Sopotu zachęcające mnieszkańców do wyprowadzania się z Sopotu i oddawania swoich mieszkań na patolę krótkoterminową?!
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.