• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot zważy TIR-y

Marzena Klimowicz
11 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Al. Niepodległości w Sopocie jest fragmentem głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta. Al. Niepodległości w Sopocie jest fragmentem głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta.

Świeże powietrze, cisza i spokój - to obraz idealnego kurortu, do którego Sopot, ze swoimi zakorkowanymi drogami nie pasuje. Wydaje się, że władze miasta znalazły na to sposób - wagę dla TIR-ów.



Przez Sopot, w którym i tak zarejestrowanych jest więcej aut niż mieszka obywateli, codziennie przejeżdża tranzytem korowód przeładowanych TIR-ów. Żeby ograniczyć ich ruch w kurorcie 1 października rozpoczęła się budowa zatoki na wagę samochodową w al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu, pomiędzy ul. Reja i Kochanowskiego, przy jezdni w kierunku Gdańska.

- Ruch tranzytowy, który odbywa się na tej drodze wpływa niekorzystnie nie tylko na stan dróg, ale też i środowiska. Dodatkowo przeciążone TIR-y wywołują hałas, który przeszkadza mieszkańcom - mówi Andrzej Chrzanowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Przepisy nie zezwalają na ruch TIR-ów, u których nacisk na oś wynosi ponad 8 ton. Waga dla TIR-ów ma takie auta wyeliminować- dodaje.

Choć w Trójmieście nie brakuje podobnych urządzeń, nie ma gdzie ich rozstawiać. - Takich zatok jak ta, która ma powstać w Sopocie, w Trójmieście i okolicach są dwie: w Przejazdowie i Złotej Karczmie - mówi Grzegorz Kamiński, Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego.

Jak będą wyglądać kontrole? - Nasi inspektorzy będą przeprowadzać je wyrywkowo - wyjaśnia Grzegorz Kamiński. - Samochód o zbyt dużym nacisku na oś zostanie skierowany na pobliski parking. Tam kierowca będzie zobowiązany do przeładunku lub uzyskania zezwolenia na przejazd.

Za przekroczenie dopuszczalnej wagi grożą wysokie kary: za przekroczenie 8 ton - 600 zł. Za każde pół tony powyżej 10 ton - 1560zł. - Nie ma górnej granicy kary - przyznaje Grzegorz Kamiński. -"Rekordziście" zatrzymanemu w Gdańsku wymierzono karę ok. 80 tys. zł..

Pieniądze z kar wpływają na konto zarządcy dróg, w tym wypadku Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.

Koszt budowy zatoki z wagą wyniesie 400 tys. zł. Prace potrwają miesiąc. Nie spowodują utrudnień w ruchu.

Opinie (74) 9 zablokowanych

  • Pseudoogranicznik

    Zamiast wagi w środku miasta = na rogatkach Sopotu i na obu kierunkach al. Niepodległości walnąć solidną bramkę stalową o wysokości 310 cm = takiej samej, jaką ma sławetny tunel przy molu.
    Manipulacje przy wjeździe na wagę powiększą chaos i tak już zatłoczonej przez całą dobę trasy.
    A za oszczędzoną forsę zatrudnić dodatkowych inspektorów do patroli.
    GRĄDŹL

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane