• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka "Lewego" stara się o pozwolenie na budowę na Łostowicach

Rafał Borowski
21 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • Robert Lewandowski, a właściwie spółka Montig Development, której jest współwłaścicielem, ma w tej okolicy wybudować osiedle.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.

Robert Lewandowski zamierza wybudować osiedle w Gdańsku. Spółka Monting Development, której jest współwłaścicielem, wystąpiła o pozwolenie na budowę osiedla przy ul. Ofiar Grudnia '70, Barzychowskiej i SendlerowejMapka na Łostowicach. Osiedle ma składać się z ośmiu budynków z usługami i garażami podziemnymi.



Zaangażowanie znanej osoby w przedsięwzięcie biznesowe:

Przypomnijmy: w październiku 2020 r. informowaliśmy o zakupie przez spółkę Monting Development gruntów na Łostowicach, u zbiegu ulic Ofiar Grudnia '70, Barzychowskiej i Sendlerowej. W miejskim przetargu kupiła ona dwie przylegające do siebie nieruchomości o łącznej powierzchni niemal 32,5 tys. m kw. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 28,9 mln zł.

Współwłaścicielem spółki Monting Development, której siedziba znajduje się na Woli w Warszawie, jest Robert Lewandowski, piłkarz Bayernu Monachium oraz kapitan reprezentacji Polski.

Czytaj więcej: Robert Lewandowski inwestuje w Gdańsku. Spółka "Lewego" wylicytowała grunty

Dziś wiadomo już, że spółka "Lewego" zamierza wybudować na Łostowicach osiedle mieszkaniowe. Uchwalony dla tej części Gdańska w 2013 r. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza zabudowę do wysokości niewiele ponad 20 m. W praktyce oznacza to, że powstające tu budynki mogą mieć nie więcej niż pięć pięter.

Jak ma wyglądać osiedle Roberta Lewandowskiego?



Inwestor złożył już do Urzędu Miejskiego w Gdańsku wniosek o pozwolenie na budowę osiedla. Jak wynika z opisu, wniosek obejmuje budowę "zespołu ośmiu budynków wielorodzinnych z usługami, garażami podziemnymi wraz z zagospodarowaniem terenu, murami oporowymi i infrastrukturą towarzyszącą".

Projektantem osiedla jest spółka B1 Architekci z Gdańska.

- Wniosek wpłynął 14 lutego i w związku z brakami formalnoprawnymi wystosowano wezwanie o ich uzupełnienie, m.in. o decyzję środowiskową i lokalizację zjazdu. Jeżeli wnioskodawca uzupełni w terminie braki formalnoprawne, to dopiero wtedy projekt budowlany będzie sprawdzany w zakresie zgodności z przepisami, w tym z Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - informuje Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.
  • W tej okolicy ma stanąć osiedle budowane przez spółkę, w której udziały ma Robert Lewandowski.

Budowa osiedla Lewego może rozpocząć się w drugiej połowie roku



Udało nam się skontaktować ze spółką Monting Development, która poinformowała nas, że jeśli nie przedłużą się procedury, to rozpoczęcie budowy osiedla planowane jest na drugie półrocze tego roku. Inwestycja została podzielona na kilka etapów, a w pierwszym z nich zostaną wzniesione dwa budynki.

- Wokół budynków zaprojektowane zostały liczne zielone tereny na miejsca do odpoczynku i rekreacji. Przewidziano też parkingi zewnętrzne dla samochodów i rowerów. Każdy z budynków posiada pięć kondygnacji, tj. cztery piętra. W pierwszym etapie zostanie wybudowanych 119 mieszkań o metrażach od 33 do 111 m kw. Mieszkania będą posiadać balkony i loggie, zaś te na parterze mają przydzielone duże ogródki. Ich rozmiar będzie zróżnicowany: od 17 do prawie 158 m kw. Od strony zachodniej sąsiadujemy z zielonym Wąwozem Potoku Kowalskiego, jednym z bardziej urokliwych miejsc na południu Gdańska - komentuje Danilo Djurović, współwłaściciel spółki Monting Development.

Ceny mieszkań w Gdańsku na Łostowicach



Położone w południowej części Gdańska Łostowice to obecnie jedna z najintensywniej zabudowywanych dzielnic, a co za tym idzie najszybciej zaludniających się. Obecnie jest tam realizowanych przez różnych deweloperów aż kilkanaście inwestycji mieszkaniowych.

Dla przykładu, tylko w promieniu kilkuset metrów od terenu należącego do spółki Monting Development powstanie aż pięć osiedli:

  • Maćkowy Potok dewelopera Front Development przy ul. Wielkopolskiej
  • Park Południe dewelopera Robyg przy ul. Wielkopolskiej
  • Quercus dewelopera Bravo Developer przy ul. Wielkopolskiej
  • Skandinavia dewelopera JHM Development przy ul. Wielokopolskiej
  • Więcej dewelopera Robyg przy ul. Ofiar Grudnia '70

Jak wynika z naszego Barometru cen nieruchomości, w lutym tego roku średnia cena mieszkań na Łostowicach kształtowała się następująco: na rynku pierwotnym 8783 zł za m kw., zaś na rynku wtórnym 9486 zł za m kw. Przypominamy, że ze wszystkimi inwestycjami mieszkaniowymi w Trójmieście - zarówno planowanymi, jak i tymi w budowie czy już zakończonymi - można wygodnie zapoznać się na naszej interaktywnej Mapie inwestycji.

Miejsca

Opinie (367) ponad 20 zablokowanych

  • Osiedle (2)

    Lewandowski jak chce budować bloki , to niech zbuduje sobie w Pruszkowie skąd pochodzi ! Tam na wsi ,jest pod dostatek przestrzeni i miejsca !!!

    • 14 11

    • Po co tak agresywnie z rana

      • 5 2

    • Prawdę chłop pisze ! Czysta prawda nie agresja .

      • 0 0

  • A dorodne drzewa już wycinają od dwóch miesięcy... (1)

    • 17 6

    • Kogo obchodza id.. drzewa

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Narzekanie (35)

    Tak dużo osób narzeka, że miasto tylko wydaje pozwolenia tym wszystkim deweloperom, a nikt nie zauważy, że jak dokumenty są w komplecie, to nikt nie może odmówić zgody na budowę. Tak to jest formalnie przygotowane.

    • 98 49

    • (19)

      i to jest błąd? ale miastu to na rękę. A wystarczy wprowadzić prawo które wstrzymuje czasowo pozwolenia na budowę z uwagi na niską przepustowość ulic (poparte oczywiście analizą ruchu) . Zakład że Developer bardzo szybko zaczął by się doskładać do infrastruktury?

      • 28 20

      • Zieleń (3)

        Całkowicie się zgadzam i powinni też dodać zapisy mówiące o udziale terenów zielonych/rekreacyjnych na danym terenie, bo potem nawet jak deweloper się dorzuci do drogi, to zabetonuje wszystko co się da.

        • 22 10

        • (1)

          Istnieje narzędzie do określania udziału terenów zielonych, itp. To plan zagospodarowania przestrzennego. Drugie narzędzie to kupowanie mieszkań na osiedlach o sensownej intensywności zabudowy. Natomiast jesli rynek wymaga najnizszej ceny to nie ma sie co dziwic, że deweloper buduje to czego oczekuja kupujacy.

          • 4 2

          • Serio to sa najnizsze ceny?

            Bo mnie sie wydaje, ze chodzi o chciwosc deweloperów.

            • 6 2

        • tak, jeszcze kazdemu wczasy w Bulgarii gratis i talon na malucha.

          mieszkania wtedy beda nie po 7 tylko po 12 za metr na jakims wygwizdowie. to rownie dobrze od razu mozna zrobic po 12, nie ma potrzeby finansowac infrastruktury drogowej bo i tak nikt nie kupi i zadnych korkow nie bedzie.

          • 1 3

      • komedia (4)

        "wystarczy wprowadzić prawo" - to jest właśnie poziom wiedzy który reprezentują czytelnicy trójmiasto, jeden artykuł wyjaśniający jak działają mechanizmy planów zagospodarowania i pozwoleń na budowie to ewidentnie za mało, chociaż taki czytelnik przeczyta i tak nic nie zrozumie; proponuje z takimi pomysłami zrobić coś więcej niż pisać komentarze w internecie, może jakaś kariera polityczna i wtedy może taka osoba będzie mogła "wprowadzić prawo" bez problemu ^ ^

        • 19 4

        • (1)

          ja proponuje zabrać się do roboty w UM i pozostałych instytucjach a nie pouczać ludzi na forum trójmiasto

          • 4 8

          • dokładnie

            • 3 0

        • bo tu "eksperci" sami przecież

          • 4 2

        • za to mamy dużo takich ekspertów jak ty tylko że dalej bałagan korki i syf.

          • 1 3

      • Ale miasto nie stanowi prawa. Prawo stanowi Sejm. (4)

        • 11 1

        • nie stanowi?

          serio? czyli nic nie moze ;P wez to juz 23 lata takiej samowolki.

          • 3 4

        • Tak, ale jednak stanowi. (2)

          nazywa się to Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego - i jest aktem prawa miejscowego. W nim ustala miasto przeznaczenie gruntów i sposób ich zabudowy.
          Miasto oczywiście może ustalić w takim planie: wysokość budynków, % powierzchni zielonej, liczbę miejsc postojowych etc. Może również wskazać tereny na np. poszerzenie dróg i zapisać obowiązek realizacji ww. dróg np. poprzez umowę miasto-deweloper.
          Może też w takim MPZP nie przeznaczać terenów pod zabudowę (tak jak np. w przypadku Parku Południowego, gdzie miasto zmieniło plany i nie będzie bloków tylko park pomiędzy Zakoniczynem a Ujeściskiem).
          To się da zrobić.

          • 5 1

          • nie można dowolnie wymyślać sobie "terenów zieleni" etc (1)

            za to poleciałuby odszkodowania w dziesiątkach milionów. Nie znacie sie na prawie a piszecie.. Ech.

            • 2 2

            • Ale kto tu mówi o dowolności?

              Przecież jest coś takiego jak Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta lub gminy. Są też różne, przyjmowane (również na potrzeby pozyskiwania środków unijnych) strategie rozwoju i kierunki rozwoju, które określają w jakim kierunku dane miasto/gmina będzie się rozwijać i jakie funkcje mają dominować w danych jego częściach i gdzie i jak dalej miasto będzie "rosło".
              Zatem dowolności w planach też nie ma. a każde MPZP to też konsultacje społeczne i konsultacje w ramach rad dzielnic - na których to zapewne forumowi specjaliści regularnie bywają i wnoszą głos.
              Jeżeli funkcja mieszkaniowa ma się rozwijać w kierunku południowo-zachodnim to ok, ale to też nie znaczy że w dowolnych parametrach, na dowolnych działkach i byle jak.

              Problem planów w Gdańsku nie jest to, że zakładają mieszkaniówkę a nie np. park lub park-ing (darmowy) ale to, że właściwie nie wyznaczają inwestorom żadnych obowiązków, poza ogólnie przyjętymi parametrami. Dlatego w wielu dzielnicach jest architektoniczny pierdzielnik ze słabą infrastrukturą towarzyszącą, kiepskie elewacje, wkopywanie pół kondygnacji usługowych w parterach pod poziom ulicy + schodki tak można wymieniać.

              Nawet tzw. stworzony "standard ulicy miejskiej" sam w sobie jest OK i jest ważny, ale w ogóle się na MPZP nie przekłada (np. Nowa Wałowa w ogóle "nie musi" go trzymać wg. miasta, bo po co). Sprawia to, że względnie jedyne osiedle nowe z jakimś ładem to Garnizon, ale co z tego, skoro oddzielony jest mega barierą jaką jest al. ŻW z .. ekranami akustycznymi jak na autostradzie.

              Brakuje nie narzędzi (bo one są) ale konsekwencji w ich stosowaniu i patrzeniu szerzej na dzielnice w ujęciu systemowym a nie - w odniesieniu do działki bądź kilku działek.

              ps. Deweloper też tak sobie co do zasady szerokiej drogi nie może na dzielnicy wybudować sam z siebie. Jest spółką i chociażby dlatego, że nie ma tytułu prawnego do gruntów pod takie ulice nie może uzyskać pozwolenia ani prowadzić robót na nie swojej ziemi.

              • 3 0

      • (1)

        Wystarczy wprowadzić prawo, które tymczasowo zabrania rejestracji samochodów, ze względu na niską przepustowość ulic i brak parkingów.

        Czemu próbujesz kombinować dookoła, zamiast zająć się rozwiązaniem problemu?

        • 5 8

        • ja proponuje nie płacić podatków gminnych i miejskich jak i tak nie ma tam nowych ulic ani zmian w infrastrukturze drogowej od 12 lat

          • 3 1

      • ta i pewnie nie wplynelo by to na ceny mieszkan, ktore sa tanie jak barszcz

        • 1 1

      • Druga strona medalu

        Zdiz w ramach uzgodnienia obsługi inwestycji, której żąda organ architektoniczno-budowlany przed wydaniem decyzji, deweloperzy podpisują umowy drogowe, gdzie ponoszą koszty w różnym zakresie. Nieodpłatnie też przekazują zbudowana infrastrukturę techniczną, bez której nie może być mowy o samodzielności obiektu budowlanego. Zakres tych umów jest różny, analizy ruchu są wykonywane na żądanie zdiz. Nie bronie deweloperów, narzędzia jednak pewne są i pytanie czy obie strony są w stanie sensownie się porozumieć. Bo im więcej ma zrobić deweloper, tym chętniej te koszty przerzuci na klientów. Do tego trzeba wizji, kompetencji i uczciwości po obu stronach na linii inwestor-urząd.

        • 1 0

      • miasto nie ma możliwiśi wprowadzenia takich przepisów

        jedynie na poziomie centralnym

        • 1 0

    • Nieparwda, odmówić może- jak tu w wypowiedziach: jest wiele względów uzasadniających odmowę

      proszę zobaczyć co się dzieje przy ,,Tarasach Bałtyku", nawet w niedzielę korek z każdej strony.

      • 5 9

    • (6)

      A kto sprzedał te grunty deweloperom? Jaś Fasola czy w 95% miasto?

      • 15 5

      • Przecież też je możesz kupić i zrobić darmowy parking. (4)

        • 8 6

        • (2)

          A muszą być bloki i parkingi? Nie mogą być parki, łąki, ścieżki piesze czy dla rowerzystów? Boiska dla młodzieży? Place zabaw dla dzieci? Możliwości jest dużo, teren piękny. I aż żal, że będzie zrównany z ziemią dla kolejnych bloków z siecią kolejnych żabek.

          • 11 3

          • Tyle, że ludzie gdzieś mieszkać muszą. (1)

            A w Gdańsku, wbrew rządowej propagandzie, ciągle ich przybywa.

            • 3 8

            • Muszą mieszkać - ale można też najpierw zadbać o drogi, komunikację itd. A dopiero jak wiadomo, że wszystko jest przemyślane - wtedy sprzedawać grunty pod blokowiska. To wina tylko i wyłącznie miasta, i nie pomoże tu zamydlanie oczu. Żałosne, co odwala się w takim ładnym kiedyś mieście.

              • 3 2

        • A po co wszystko wyprzedawac?

          Nawe szkoly..

          • 1 0

      • wcześniejszy właściciel?

        sądzisz że wszystko bylo właśnością miasta? :D

        • 1 0

    • Jak nie

      Miałem wszystko. Gonili mnie prawie 3 lata wymyślając głupoty. A to zmieniali osobę a to certyfikat. Prawnicy sobie z im Gdańsk nie radzili! Poza tym jest ustawa miejska o rozwoju centralnym. Mogą odmówić takim inwestycjom!

      • 5 6

    • Nie znasz chłopie realiów! Załatw lub spróbuj załatwić zgodę pod garaż przy Piaskowej, optymisto!

      Nie dla psa kiełbasa - teren "przyszłościowo" inwestycyjny...Muszę ci tłumaczyć, dla kogo i ZA ILE przygotowywany?!

      • 7 3

    • Dziwię się jednak, czemu budowane domy mają być takie niskie (2)

      Pięciopiętrowce, czyli mające sześć kondygnacji, swobodnie by tam weszły. O wysokości 22-23 metry, zgodnej z warunkami zabudowy. Artykuł podaje prawdę, 5-piętrowce mogą tam być. Bo chyba inwestor nie postawi tych budynków bez wind?? Zgodnie z przepisami z PRL do czterech pięter (pięć kondygnacji) wind nie musiało być. Prze^kleństwo mieszkańców czwartych pięter na setkach osiedli w Polsce. Stare budynki z PRL (lata 1965-75) mają ok. 3 metry wysokości ogólnej na każde piętro. Budynek 4-piętrowy bez windy ma wys. 15 metrów. Mówię o blokach normalnych, kwaterunkowych, a nie dla tzw. "dolarowców". No i od 1978 budowano inaczej, szczególnie w dużych miastach. Ale obecnie nikt by nie chciał nowych mieszkań mających tylko 240 czy 250 cm wysokości (nie mówię o tych do "hodowli drobiu klatkowego" na warszawskiej Woli, znane z fotek w necie). Te 50 cm obowiązkowo trzeba dodać. Jak i zapewne grubsze stropy dla opcji ogrzewania podłogowego.

      • 0 1

      • ...a po polsku? (1)

        • 0 4

        • jestes poeta? w rymach mial ci to napisac?

          • 5 0

    • Nowa Świętokrzyska ,czekaj tatka latka

      A gdzie jest audyt drogowy ,który mógłby wykazać przeciażenie układu drogowego czyli ulicy Świętokrzyskiej z powodu właśnie rozrastających się osiedli i braku drogi gminnej w postaci Nowej Świętokrzyskiej . Taki audyt móglby skutecznie mógłby wskazać gdzie jest interes władz miasta i a gdzie jest interes mieszkańców Południa ,którzy stoją w cięzkich korkach. Ile miasto pobiera podatków i innych opłat od mieszakńców okolicznych osiedli ? Ciągle nie ma pieniędzy na Nową Świętokrzyską więc pomysł z kolejką spadł jak z nieba włodarzom miasta.

      • 4 0

    • Boisko będzie?

      • 0 0

  • Nie szkoda takiego nazwiska (1)

    na taką lokalizację?

    • 5 11

    • Przecież to rydy Niemiec ! I niech tam zostanie !!!

      • 0 2

  • Polecam te osiedla (3)

    jeśli chcecie dostać zawał w samochodzie stojąc w korkach. Ta dzielnica jest odcięta od reszty miasta jedną wąską ulicą. Dulkiewicz obiecywała zadbać o dzielnice i i wybudować drogę dojazdową a jak wygrała wyboru to o wszystkim zapomniała. Szczerze zniechęcam do zakupu mieszkania w tych okolicach.

    • 26 3

    • Najwiecej głosów (2)

      Na południu Gdańska dostała Dulkiewicz

      • 6 0

      • W następnych wyborach (1)

        ludzie już nie dadzą się oszukać.

        • 9 0

        • oby

          • 6 0

  • kolejny janusz biznesu w akcji

    • 7 7

  • PGR na końcu świata

    mogą wam tam zbudować i po 5 pasów w każdą stronę i tak będziecie stać w korkach. Tam dawno nie powinny być wydawane żadne pozwolenia na budowę.

    • 7 8

  • Dojazd tragiczny, kto Robertowi to polecił? (3)

    • 7 6

    • (2)

      Sam będzie drogę budował

      • 3 2

      • somsiad

        to jest przynajmniej jakaś nadzieja bo od miasta kolejne 50lecie się nie doczekamy :)

        • 1 1

      • A jakie to ma znaczenie ?

        Dojazd ? Bez znaczenia , i tak sprzeda się na etapie projektowania po 9500 za metr .

        • 5 0

  • Biznes z dokupionym nazwiskiem moze byc tylko lewizna.

    tak jak Jozefa Baka wciagnieto na volksliste do Amber Gold.

    • 8 6

  • Przedewszystkim parkingi i drogi dojazdowe obliczone na użytkowników , gości i przejezdnych.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane