- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (92 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (183 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (44 opinie)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (47 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (33 opinie)
Spór o znaki na ul. Jabłoniowej w Gdańsku
W zatoce autobusowej przy skrzyżowaniu ul. Jabłoniowej i Lawendowe Wzgórze pojawiło się oznakowanie, które pozwala z niej korzystać jako z prawoskrętu. Zdaniem radnych dzielnicy Jasień to rozwiązanie utrudni włączanie się do ruchu kierowców wyjeżdżających z osiedli. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada, że oznakowanie w tym miejscu istniało już wcześniej - zostało po prostu odtworzone, a wykorzystanie pasa ruchu do skrętu w prawo wspólnie z zatoką autobusową jest powszechnie stosowane w Gdańsku.
- Wymalowane oznakowanie czyni z zatoczki pas do skrętu w prawo w ul. Lawendowe Wzgórze. Powoduje to utrudnienia dla osób chcących włączyć się do ruchu z ul. Lawendowe Wzgórze w ul. Jabłoniową - wskazuje Tomasz Torcz.
Jego zdaniem, w związku z takimi znakami:
- samochody skręcające przez zatoczkę w prawo ograniczają widoczność na ul. Jabłoniową, na samochody jadące od strony obwodnicy,
- do tej pory samochody skręcające w prawo musiały zwolnić na ul. Jabłoniowej, umożliwiając włączenie się do ruchu; teraz pojazdy jadące Jabłoniową na wprost nie muszą już wyhamowywać i mogą jechać z pełną prędkością przez skrzyżowanie.
- Ulica Jabłoniowa nie jest ulicą tranzytową z obwodnicy do centrum - tę rolę pełni węzeł Karczemki i al. Armii Krajowej. Zmiany oznakowania na ul. Jabłoniowej muszą przede wszystkim brać pod uwagę interes mieszkańców i obsługę włączających się do ruchu z osiedli wzdłuż ulicy - podkreśla radny dzielnicowy. Dodaje, że wspomniane oznakowanie stoi jego zdaniem w sprzeczności z projektem ronda, które opracowane zostało jeszcze przed wakacjami.
Radny zwraca się z apelem do miejskich urzędników, by wprowadzić rozwiązania zalecane przez radnych dzielnicowych: zatoczkę pozostawić tylko dla autobusów, oraz ustalić, by jazda Jabłoniową prosto i w prawo (w ul. Lawendowe Wzgórze) odbywała się tylko z jednego pasa.
GZDiZ: nie było żadnej zmiany organizacji ruchu drogowego
W sprawie skontaktowaliśmy się z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni. Urzędnicy stoją na stanowisku, że wykorzystanie pasa ruchu do skrętu w prawo, wspólnie z zatoką autobusową, jest powszechnie stosowane w Gdańsku.
- W analizowanym miejscu nie nastąpiła żadna zmiana w organizacji ruchu drogowego. W celu poprawy czytelności ww. rozwiązania, zlecone zostało odtworzenie oznakowania poziomego: znaku P-17 (przystanek autobusowy) oraz P-8d (strzałka kierunkowa w prawo) - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Dodaje, że koncepcja tymczasowego ronda na połączeniu ulic: Jabłoniowa-Lawendowe Wzgórze została w czerwcu tego roku przesłana przez Dział Inżynierii Ruchu GZDiZ do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska z prośbą o wykonanie.
Miejsca
Opinie (142) 9 zablokowanych
-
2019-10-19 19:37
Opinia wyróżniona
(7)
Jest tam miejsce więc niech zrobią zatoczkę autobusową na tym pasie i po kłopocie. Bardziej mnie martwi złe oznakowane skrzyżowanie jabłoniowa-warszawska. Totalna masakra tam jest. Ludzie nie potrafią się połapać w gąszczu tymczasowych oznaczeń i znaków
- 80 8
-
2019-10-19 23:24
(5)
Jak ktoś nie umie czytać znaków to niech nie siada za kółko. Dla mnie wszystko jasne i czytelne, trzeba tylko szybko kumać. Ale przecież kierowca musi mieć refleks prawda?
- 4 20
-
2019-10-20 10:54
Przejedź się tamtędy po zmroku od strony warszawskiej (2)
Powodzenia w takim rozumowaniu. Prostych zakrętów Ci życzę mistrzu długiej prostej
- 6 3
-
2019-10-20 13:03
Jakbym nie jechal. Srednio dwa razy w tygodniu tam jade i jakoś nie mam problemu.
- 1 2
-
2019-10-20 12:57
nie tylko w Polsce ale to prawda, że w Polsce to epidemia jest złego oznakowania
plus cięcie pieniędzy przez rząd robi swoje
- 1 0
-
2019-10-20 08:59
(1)
Nie wytłumaczysz tego gorszym kierowcom, że mają w domu zostawić auto I przesiąść się na komunikację miejską . Masz jakieś inne rozwiązanie?
- 3 3
-
2019-10-20 09:38
Ja mam gdzieś te wszystkie znaki i inne rysunki, jadę, jak uważam i tak juz od lat. A wy się meczcie z tymi bzdurami przy drodze. Zaloze sie, ze jakby te ustrojstwa zabrac, to byscie sie kompletnie pogubili i zapomnieli, kak sie jezdzi.
- 5 3
-
2019-10-19 19:48
Tam nawet autobusy sie myla
- 8 4
-
2019-10-20 08:37
Opinia wyróżniona
Myśleć,myśleć bo są braki w wyobraźni. (2)
Ta krzyżówka jaki i następna z Leszczynową to tragedia.Tu trzeba pokombinować bo nie jest to droga szybkiego ruchu lecz tam przemieszcza się potężna ilość samochodów a mieszkania nowe cały czas tam powstają.Autobusy aby wjechać z ul.Jabłoniowej od strony ul.Bulońskiej w ul.Leszczynową muszą liczyć na wyrozumiałość innych użytkowników ruch,którzy
Ta krzyżówka jaki i następna z Leszczynową to tragedia.Tu trzeba pokombinować bo nie jest to droga szybkiego ruchu lecz tam przemieszcza się potężna ilość samochodów a mieszkania nowe cały czas tam powstają.Autobusy aby wjechać z ul.Jabłoniowej od strony ul.Bulońskiej w ul.Leszczynową muszą liczyć na wyrozumiałość innych użytkowników ruch,którzy chcą opuścić ul.Leszczynową i wtedy autobus musi zrobić duży łuk aż na ich pas i dopiero można wykonać ten skręt.Następnie źle zaplanowany układ drogowy to wyjazdy z dwóch przystanków autobusowych Łódzka.Aby autobus mógł wyjechać z jednego czy drugiego przystanku musi poczekać bu łuki wyjazdowe z tych zatok są położone w takich momentach że wyjazdy kolidują te manewry.
- 24 5
-
2019-10-20 17:09
Gdzie ty chłopie masz tu skrzyżowanie ?
Trzeba znać definicje skrzyżowania, a potem się wypowiadać.
- 1 0
-
2019-10-20 10:24
Ronda Ronda Ronda !!!!! Plus edukacja kierowców jak sprawnie się po nich poruszać! Dziękuję
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2019-10-19 19:01
nie widzę żadnego problemu (10)
- 181 17
-
2019-10-19 20:32
a co robi kierofczyk jak nie widzi i nie ma pierwszeństwa? jedzie na pałę :D
- 4 13
-
2019-10-19 22:04
Swiatla wstawic i poproblemie
- 6 5
-
2019-10-20 08:13
(6)
Ja tam mieszkam i gość ma racje. A wyboi prostu tłumami jesteście. Jeżeli ktoś chce wyjechać z Lawendowego to jak widział
ze z lewej kierowca skręcał w Lawendową to mógł lewą stronę uznać za wolną. Nie wypowiadajcie się na temat skrzyżowania na którym nie byliście. Każdy kto tam mieszka poprze tego chłopaka- 9 16
-
2019-10-20 08:27
Ja tam mieszkam i nie widzę problemu
- 7 7
-
2019-10-20 08:55
(1)
Ty nie masz "uznawać", że wolna tylko widzieć i wiedzieć, że wolna. Przez takich d**ili dochodzi do tragedii.
- 6 3
-
2019-10-20 09:30
Dla mnie zawsze jest wolna, to inni mi tu niepotrzebnie wyjeżdżają..
- 0 1
-
2019-10-20 09:56
(2)
Ja tam mieszkam i nie widzę żadnego problemu.
Czasami jak widzę co niektórzy wprawiają na tym skrzyżowaniu to zastanawiam się czy powinni mieć prawo jazdy.- 5 2
-
2019-10-20 13:05
(1)
Każdy powinien mieć prawo jazdy. To prawo każdego, jak nazwa wskazuje.
- 1 2
-
2019-10-20 19:13
nazwa wskazuje na prawo do jazdy
a prawa tego nie powinny posiadać osoby bez żadnych predyspozycji i zdolności do kierowania pojazdami
- 0 1
-
2019-10-20 08:26
Oznakowanie jest poprawne
Jeżeli radny chce poprawić bezpieczeństwo to powinien wnioskować za rondem lub sygnalizacją świetlną. Jakimś dziwnym trafem osobny pas do Orlego nie jest problemem dla radnego?
- 5 3
-
2019-10-19 19:03
Ja tez (4)
Nie widzę żadnego problemu. Kolejna g*wnoburza
- 155 14
-
2019-10-20 10:45
Zwłaszcza, że tam jest o ile pamiętam 30 kmh, więc o jakiej pełnej prędkości mowa. (1)
- 1 0
-
2019-10-20 10:57
Jest 50. 30kmh obowiązuje na progach
Ale skrzyżowanie jest zaraz za przejściem dla pieszych i progiem więc radny szuka dziury w całym
- 1 2
-
2019-10-20 11:09
Każdy temat jest dobry aby wypłynąć (1)
Ten radny chyba nigdy tamtędy nie jeździł. Zawsze skręcający w osiedle jechali zatoczką więc co sie niby zmieniło poza wymalowaniem a raczej odnowieniem znaków poziomych? Ale dla niego to temat rzeka aby wypłynąć....
- 5 0
-
2019-10-21 00:17
Mam wrażenie że nie wiesz co piszesz
Osoby które skręcają w zatoczkę ograniczają widoczność wyjeżdżającym z osiedla. Natężenie ruchu w tym miejscu jest spore. Wyjechać z osiedla w godzinach szczytu w lewo nie jest łatwe. I jeśli nie było wcześniej oznaczenia poziomego - nie powinno wjeżdżać się w zatoczkę przy skręcie w osiedle, ale widzę że Ty masz swoje zasady.
- 1 1
-
2019-10-19 19:05
Patrząc na oznakowanie w Gdańsku (4)
To mam wrażenie, że ci co są odpowiedzialni to są fachowcy ale na pewno nie od znaków
- 35 48
-
2019-10-20 00:03
problem w tym
że nie ma farby.
Oszczędzamy- 1 1
-
2019-10-20 00:54
Niewdzięczni mieszkańcy. (1)
Tyle dla was robimy, jest coraz lepiej, nasze miasto pięknieje a wy ciągle narzekacie. Nie doceniacie ile to pracy kosztuje. Ciągle złe słowo Polaka.
- 4 3
-
2019-10-20 10:18
To przestancie zatrudniac
psychicznie chorych do programowania sygnalizacji świetlnych! Wystarczy popatrzec na wyjazd z fashion house w sobotę, zeby stwierdzic, ze sygnalizację świetlną tam i przy Jabłoniowej ustawił skończony d**il...
- 4 2
-
2019-10-28 09:47
dyletanci po studiach
- 0 0
-
2019-10-19 19:07
Powinni zmienić (10)
Powinno być rondo.
Tam jest duży problem z włączeniem się do ruchu skrecajac w lewo przy wyjeździe z Lawendowego Wzg- 80 40
-
2019-10-19 19:38
(1)
Popieram. Tam powinno być rondo
- 14 7
-
2019-10-19 22:19
Sombrero z moskitierą na żaluzjach.
- 8 1
-
2019-10-19 19:54
Kaszub
Mogłeś kupić w Sopocie ,
- 6 6
-
2019-10-19 20:19
Proponwowałbym nawet rondo dwupoziomowe (2)
i bezkolizyjne turbinowe.
- 12 5
-
2019-10-19 22:09
Bądź tunel a opcjonalnie most (1)
- 15 2
-
2019-10-20 19:05
teleporty dać i po problemie
- 0 1
-
2019-10-19 22:36
Rondo
Popieram rondo. Zjeżdżający "z górki na pazurki" zwolnią. Ruch będzie wolniejszy, ale płynniejszy. Teraz jest od wariata do wariata. Nie mam problemu z wyjazdem, ale lekko nerwowo jest. Jazda na zamek, rondo. Kultura, spokój, świat.
- 11 3
-
2019-10-20 09:22
z orlego również coraz więcej samochodow i coraz większy problem wyjechać z tamtad a jeszcze szkole zrobili
- 0 1
-
2019-10-20 13:18
Deweloper nie zrobił to nie płakac teraz
- 2 4
-
2019-10-22 22:02
Albo sygnalizacja świetlna.
- 0 0
-
2019-10-19 19:09
Ten Torcz to jakiś pieniacz (3)
A rada dzielnicy Jasień zajmuje się głównie wieczorkami dla seniorów i szkoleniami dla 75+. Szkoda kasy na taką radę dzielnicy. Nic dziwnego że frekwencja na wyborach rady dzielnicy na Jasieniu była najniższa w Gdańsku.
- 97 20
-
2019-10-19 21:10
Zamiast skrzyżowania większe rondo ;)
- 7 1
-
2019-10-19 22:42
Co do leśnych dziadków z rady, pełna zgoda. Dziwne festyny za dużą kasę, żadnych fajnych inwestycji
jakie są w innych dzielnicach. Jak pytałem na ich FB o finanse, zamiast odpowiedzieć, zablokowali możliwość komentowania.
- 15 1
-
2019-10-23 14:03
I to jest błąd
Takie podejście nic nie zmiani. Młodzi ludzie są wygodni i nie chcę im się chodzić na zebrania, nie mówiąc już o zgłoszeniu swojej kandydatury, żeby coś pozmieniać. Tylko oczekują, że inni za nich to zrobią. Ci co poszli na wybory wybrali takich ludzi jakich chcieli i pewnie właśnie poszli emeryci i renciści dla których ważne są szkolenia 75+ a nie wyjazd czy rondo bo oni z tego nie korzystają albo korzystają na tyle rzadko że mają to gdzieś.
Rozwiązanie , wybrać się i zmobilizować swoich znajomych aby poszli i zagłosowali. Wśród młodych ludzi między 18 a 30 rokiem życia, do urn wyborczych idzie ledwie 30 % i to w głosowaniu do sejmu, a w przypadku sejmików i dzielnic podejrzewam że jest jeszcze o połowę mniej.- 0 1
-
2019-10-19 19:09
(10)
Mieszkam tam juz 6 lat ale NIGDY nie bylo na tym pasie zadnego oznakowania. Wiec po co urzednicy klamia mowiac ze to odtworzenie dawnego oznakowania? Wstyd ZDiZ Gdansk!!!
- 22 88
-
2019-10-19 20:12
(5)
Słaba pamięć. "Nigdy" sięgające raptem 3 lata wstecz.
Przecież te kłamstwa można prosto sprawdzić na zdjęciach satelitarnych z mapy trojmiasto.pl.
Było w 2016:
https://mapa.trojmiasto.pl/#/map/-164.03,259.05,9,o,0;1;24;37;50
Było też w 2014:
https://mapa.trojmiasto.pl/#/map/-164.03,259.05,9,o2014,0;1;24;37;50- 37 2
-
2019-10-19 23:22
(4)
Ty to uważasz za oznakowanie? wyblakła farba praktycznie nie widoczna? Zgadzam się z kolegą. NIGDY nie było to oznakowane. Bo to co pokazałeś na zdjęciach satelitarnych to żenada jakaś
- 2 26
-
2019-10-20 00:45
Wg Ciebie żenada... A wg policjanta Aktualna organizacja ruchu:) (3)
Jeżeli dotychczas jeżdziłeś inaczej to znaczy, że łamałeś prawo ;-)
Szkoda że sie nie podpisałeś :< odrazu mógłbyś sie zgłosić na najbliższy komisariat o ukaranie...
NA zdjęciach satelistarnych widać dokładnie jakie tam było oznakowanie.. a jeżeli nie do konca widzisz... Może czas przesiąść się na komunikacje? dla bezpieczeństwa swojego i osób otaczających? :)- 21 2
-
2019-10-20 04:09
(2)
Policjant to nie wyrocznia. Owszem, na zdjęciach widać zaniedbane oznakowanie poziome. Według prawa takie wytarte "rysunki na drodze" nie są wiążące. Przepisy jasno wskazują jak ma wyglądać znak poziomy. Jeśli znajdziesz mi tak wyglądający znak, jaki widoczny jest na mapach, to się do niego stosuj, w innym przypadku policjant może co najwyżej "skoczyć" obywatelowi.
- 2 11
-
2019-10-20 13:09
(1)
Cho.. mnie policjant obchodzi.
- 0 2
-
2019-10-20 19:06
widocznie takie są przepisy
pretensje rządu, że nic nie robi
- 0 0
-
2019-10-19 22:17
Oznaczenia byly
A ja mieszkam od 2013 roku i oznakowanie było że nie widziałeś to nie oznacza że go nie bylo
- 19 3
-
2019-10-20 08:07
Oznakowanie (1)
Kiedyś była tablica na wjeździe Szadółki powinni też zmienić
- 0 1
-
2019-10-20 17:39
Mieszkasz na Szadółkach więc niech ta nazwa pozostanie, jaki to Jasień
- 2 2
-
2019-10-20 09:23
ja mieszkam 10 i było oznakownaie
- 6 0
-
2019-10-19 19:14
(3)
Mieszkam już 8 lat i nie mam żadnego problemu z wyjazdem. Ale wam to nie dogodzi nigdy.!!!!
- 80 13
-
2019-10-19 20:40
Dobry kierowca
Bo jak Człowiek potrafi jeździć to nie ma problemu, żeby włączyć się do ruchu.
- 11 1
-
2019-10-19 22:28
nie masz problemów z wyjazdem, bo jeździsz autobusem jako pasażer (1)
- 1 7
-
2019-10-20 09:33
Chyba ty
- 1 0
-
2019-10-19 19:15
Hmmm (1)
Mam nadzieję że ten radny nigdy nie miał prawa jazdy bo bredzi jak potłuczony.poza tym to jest od zawsze prawoskret....
- 70 8
-
2019-10-19 20:09
politycy oderwani od rzeczywistości ...
typowe
- 5 1
-
2019-10-19 19:16
Jak nie ma prawoskrętu - źle, jak jest - też źle. Ludie czy Wy nie macie ważniejszych spraw ??? (7)
- 73 6
-
2019-10-19 19:18
Panie Torcz -- a brak prawoskrętu powoduje, że ruch na Jabłoniowej jest mniej płynny (3)
Auta jadące na wprost muszą hamować za autem, które skręca w Lawendowe. Zaraz będziesz Pan narzekał, że korki na Jabłoniowej. Nie myśl tylko o jednych bo jesteś dla całej dzielnicy, również dla tych, którzy na Lawendowym nie mieszkają, a Jabłoniową jeżdżą.
- 36 4
-
2019-10-19 20:22
Spoko - gdyby choć część jeździła przepisowo - 30km/h
- 3 3
-
2019-10-19 20:27
(1)
Tam jest 30km/h - chcesz jechać przelotówką to masz Armii Krajowej.
- 5 3
-
2019-10-20 14:42
Na Jabłoniowej jest 50
Znaki 30 dotyczą progów zwalniających
- 2 2
-
2019-10-19 19:39
Czy to jest najbardziej roszczeniowe osiedle?
Czekam kiedy ogłoszą niepodległość cymbały!
- 14 6
-
2019-10-20 08:46
latarnie się nie świecą ciemno (1)
na lawendowym wzgórzu ciemno jak cholera bo deweloper nie chce płacić za oświetlenie ulicy ale Trójmiasta. pl to nie interesuje
- 4 2
-
2019-10-20 09:35
Latarkę sobie kup..
- 0 4
-
2019-10-19 19:19
tam byl prawoskret od zawsze. radny osiedlowy sie kompromituje. (4)
Tomasz Torcz nie konsultuje niczego z mieszkancami. Sam wie najlepiej. Jego szczytowym osiagnieciem byla budowa drutu kolczastego na plocie przy przejsciu przy przedszkolu. teraz postanowil to przebic :)
- 82 7
-
2019-10-19 20:08
no właśnie ... mistrzowska uwaga :) (1)
- 13 0
-
2019-10-19 22:10
Faktycznie. Wpiszcie w google
drut kolczasty janloniowa
- 10 0
-
2019-10-20 10:04
Drut jest na innym osiedlu into wykonany przez wspólnotę nie radnego (1)
To os.Jabłoniowa ma drut zamontowany przez wspólnotę która całe osiedle z boiskiem wygrodziło a nie Lawendowe.
Radny jest z Lawendowego więc on nic nie miał do gadania na temat decyzji co do ogrodzenia prywatnego terenu.- 3 3
-
2019-10-20 12:52
klamstwo
wspolnota jabloniowa 23 z lawendowego zamontowala drut kolczasty. byla walka o dostep do boiska na sasiednim osiedlu wybudowanym przez Inpro. jak im sasiedzi z osiedla jabloniowa (inpro)nie chcieli udostepnic boiska jabloniowa 23 wymogla na wlascicielu przedszkola zamkniecie furtki pomiedzy osiedlami. zdesperowani mieszkancy os jabloniowa przeskakiwali w drodze do sklepu lewiatan na lawendowym przez plot wspolnoty jabloniowa 23. to ci z 23 zamontowali drut kolczasty. drutu juz nie ma bo byla afera na cala Polske. nawet tvn w faktach to pokazal. polsat tez byl. a ten radny wtedy radnym jeszcze nie byl tylko czlonkiem zarzadu wspoloty jabloniowa 23. poszperaj w necie. tam nic nie ginie. pieniacz pieniaczem pozostanie. czy jest czlonkiem czy radnym...
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.