• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spore zmiany na Węźle Karwiny

Michał Sielski
31 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (132)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
W poniedziałek 4 września 2023 r. kierowcy przejadą dwoma pasami ul. Wielkopolskiej. W poniedziałek 4 września 2023 r. kierowcy przejadą dwoma pasami ul. Wielkopolskiej.

Od poniedziałku, 4 września ruch w obu kierunkach ul. Wielkopolskiej w rejonie Węzła KarwinyMapka, będzie odbywał się dwoma pasami. Zmiany wprowadzone zostaną także na ul. Starodworcowej i Korzennej. Warta 102 mln zł inwestycja ma się zakończyć do końca roku, a koniec prac drogowych przewiduje się na październik 2023 r.



Jak oceniasz organizację prac przy Węźle Karwiny?

Nie było w ostatnich latach bardziej krytykowanej inwestycji w Gdyni niż budowa Węzła Karwiny. Co ważne, niewiele osób miało wątpliwości co do samego sensu jego budowy, ale ogrom utrudnień i wielogodzinne korki przez całe tygodnie sprawiły, że nie tylko mieszkańcy Karwin z utęsknieniem czekali na zakończenie prac choćby na ul. Wielkopolskiej.

I wkrótce doczekają się. Od poniedziałku, 4 września, ul. Wielkopolską pojedziemy dwoma pasami w obu kierunkach.



- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości przedłużającej się budowy węzła Karwiny, zmęczenia tą sytuacją mieszkańców, a także wprowadzanych zmian organizacji ruchu, generujących zatory i wydłużających powroty do domów. Niestety jest to niezbędne do zrealizowania całego zadania na tak dużym obszarze - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dołożymy wszelkich starań, aby inwestycja zakończyła się zgodnie z obowiązującym harmonogramem i maksymalnie zminimalizujemy utrudnienia drogowe podczas robót planowanych w najbliższym czasie.

Ul. Wielkopolska otwarta, inne zamknięte



Dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej nie oznaczają jednak ani końca prac, ani końca utrudnień. Zamknięta zostanie bowiem ul. Starodworcowa - przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską. Objazd w kierunku ul. Starodworcowej będzie przebiegał ulicami Źródło Marii, Orną oraz Maszopów. Alternatywny objazd poprowadzony zostanie przez ul. Radosną. Od strony ul. Starodworcowej objazd poprowadzono przez ul. Wschodnią oraz ul. Źródło Marii.

Zmiany czekają też pasażerów komunikacji publicznej. Zastępcza trasa zostanie poprowadzona po trasie objazdu - ul. Źródło Marii, ul. Orną oraz ul. Maszopów i ul. Wschodnią. Dodatkowy przystanek zaprojektowany został w ciągu ul. Wielkopolskiej - przed skrzyżowaniem z ul. Źródło Marii. Ze względu na zmienioną trasę pojazdów ZKM w ciągu ulic Maszopów i Wschodniej będzie obowiązywać jeden kierunek ruchu.



Prawe pasy ruchu na obu jezdniach ul. Wielkopolskiej, wyznaczone docelowo jako buspasy, będą nadal zamknięte.

Od 4 września ul. Korzenna będzie zamknięta na czas prowadzenia prac. Dojazd do budynków mają tylko mieszkańcy. Zmiana organizacji ruchu potrwa około 1,5 miesiąca.

Zaawansowanie prac przy budowie Węzła Karwiny - 64 proc.



Urzędnicy oceniają stan zaawansowania prac na ok. 64 proc. Główne roboty toczą się obecnie na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej od ul. Górniczej do ul. Parkowej i Racławickiej oraz ul. Strzelców wraz z pętlą autobusową.

- W ostatnim czasie wykonawca dokonuje wymiany konstrukcji nawierzchni jezdni, wszystkich warstw konstrukcyjnych i krawężników jezdni na fragmencie od skrzyżowania z ulicami Sopocką i Strzelców aż do ulicy Małe Karwiny. Na tym obszarze zgodnie z harmonogramem prace zakończyć się mają do 3 września. Obecnie realizowane są kolejne skrzyżowania i odcinki, kontynuowane są również prace związane z budową chodników i ścieżek rowerowych w zakresie całego zadania. Na bieżąco opracowywane i wprowadzane są projekty tymczasowych organizacji ruchu oraz wykonywane są prace przygotowawcze dla kolejnych odcinków - informują urzędnicy gdyńskiego magistratu.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (132) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Na tej budowie to widać gołym okiem kilku pracowników.Nie spieszy się.Ciekawe kiedy będą pierwsze usterki gwarancyjne,bo korki i tak w tym miejscu były,są i będą.

    • 46 1

  • Czy wy kiedyś skończycie tam ten remont?

    • 54 0

  • kyrie eleison, chryste eleison (2)

    ja już trzecią dziesiątkę różańca jadę, oby tylko ten remont się skończył...

    • 34 0

    • odp (1)

      Witomino łączy się w bólu z mieszkańcami Karwin...

      • 9 0

      • I wzajemnie

        • 4 0

  • Sopocka (14)

    A czy ten remont przewiduję również rozbudowę ulicy Sopockiej od strony Gdyni PKM i budowę chodnika i ścieżki rowerowej. Może chociaż na odcinku 400 metrów wraz z porządnym dojściem do TPK.

    • 87 0

    • bez Sopockiej (5)

      Bez rozbudowy Sopockiej nic się nie zmieni w sprawie korków

      • 19 4

      • Chyba chciałeś napisać bez zamknięcia sopockiej dla aut osobowych? Mamy najwięcej samochodów w Europie w przeliczeniu na mieszkańca. Korki tylko pokazują słabość naszej komunikacji zbiorowej i organizacji miast tak by więcej osób wybierało inny środek transportu niż samochód. Jak poszerzysz sopocką dla samochodów to tylko ich tam przybędzie. Jak będziesz stał wtedy w korku na Malczewskiego to będziesz chciał ją też poszerzyć kosztem cmentarza?

        • 2 16

      • (3)

        Przecież gdyby teraz Sopocka była szersza (na całej długości? Kosztem lasu?) to i tak stałbyś w korku na światłach albo na Wielkopolskiej albo na Malczewskiego. Problemem jest to że samochód zajmuje za dużo miejsca w stosunku do tego ile osób szazwyczaj przewozi. Miasta nie są z gumy, a wysiedlanie i wyburzanie całych dzielnic pod kolejne pasy ruchu i drogi ekspresowe już ćwiczyli w USA i co - i dalej stoją w korkach tylko na szerszych drogach.

        • 2 10

        • (2)

          lewackie kocopolstwo znowu nadaje

          • 6 4

          • Nie mam nic mądrego do powiedzenia, ale odczuwam dysonans poznawczy między moimi przekonaniami a argumentami które właśnie przeczytałem, więc żeby rozładować to napięcie nazwę autora wypowiedzi z którą się nie zgadzam lewakiem. Jestem bardzo inteligentny.

            • 0 0

          • Możesz wyzywać innych od lewaków ile chcesz. Dalej będziesz stał w korku niezaleznie od tego ile wykarczujesz lasu i wyburzysz domów pod nowe drogi. Jeśli chcesz przejechać płynnie samochodem, musisz stworzyć realne zachęty dla innych użytkowników drogi żeby zmienili środek transportu na bardziej efektywny niż samochód.

            Sam na tym skorzystasz jeśli dla rowerzystów będzie spójny układ dróg rowerowych, dla komunikacji zbiorowej częste kursy i buspasy a dla pieszych miasto zorganizowane tak by za podstawowymi potrzebami nie trzeba było wsiadać do samochodu.

            • 1 0

    • (1)

      Zupełnie nic się nie zmieni w kwestii przepuszczalności ruchu. Nie ma to jak zablokować życie kilku dzielnic dla kilku buzzwordów budowy dróg: woonerf, bus pas, kiss and ride... Może by tak staroszkolnie zwiekszac liczbę i stan dróg?

      • 12 4

      • Tak, świetne rezultaty to przyniosło. Więcej dróg to więcej samochodów i jeszcze więcej korków.

        • 1 8

    • Ta zadanie nie przewiduje remontu Sopockiej (1)

      Może kiedyś w przyszłości ale i tak nie nastąpi likwidacja zatoru w godzinach popołudniowych w dni robocze od strony Sopotu. Po prostu zbyt duża liczba pojazdów naraz chce wjechać z Sopockiej na Wielkopolską.

      • 5 2

      • Będzie jeszcze gorzej

        Za chwilę oddane zostaną nowe inwestycje - Bernadovo i Spravia, razem ok. 400 mieszkań co lekko licząc kolejnych 600 samochodów więcej. A w niedalekiej przyszłości kolejne osiedla na Strzelców. Jedyną sensowną opcją jest rozbudowa komunikacji miejskiej działającej w sposób niezależny od ruchu samochodowego. Dramatycznie niewykorzystana jest np. linia PKM stanowiąca potencjalnie szybkie połączenie Karwin ze Śródmieściem Gdyni

        • 16 1

    • scieżka?

      za scieżki rowerowe juz dziękujemy. Są szersze niz droga dla aut.

      • 9 0

    • oczywiscie, ze nie. (1)

      ten remont to 4 lata korków które nic nie zmieniają, bo nie zmienia się nic istotnego w układzie newralgicznych skrzyżowań.

      za to na wszystkich nowych skrzyżowaniach nie ma już zielonych strzałek, więc będzie pewnie gorzej niż przed remontem

      • 5 1

      • ależ zmieni się! Po remoncie na Wielkopolskie zostanie wyłączony 1 pas z każdej strony na bus pas. Nie żartuję

        Ci, którzy wierzą, że po remoncie zmniejszą się korki, mocno się zdziwią.

        • 3 0

    • popatrz sobie, jak na Strzelców to "zrobili"

      Robota pierwsza klasa.

      • 0 0

  • Gdynia - remont (1)

    Gdynia rozwija się jak przystało na miasto z morza i marzeń .
    A tak na serio , to Bareja miałby gotowy scenariusz na film, jak przebudowa ulicy Wielkopolskiej wpłynęła na życie mieszkańców Gdyni.
    Praca zdalna , przesiadka na autobus , jazda rowerem zostanie z nami na dłużej.

    • 81 7

    • czyli dobrze wpłynęła :)

      same superlatywy, powinni to tak zostawić :)

      • 9 5

  • Najwazniejsza inwestycja tej inwestycji byly wiadukty (1)

    Nad torami i lewoskret w Strzelcow.
    A tego nie tknieto :D

    • 73 1

    • Osiedle na Strzelców wogóle nie powinno tam powsatać!

      Inna sprawa domki jednorodzinne ale nie wieżowce Azymuta BEZ inwestycji Dewelopera w rozwiazania komunikacyjne

      • 6 0

  • Wielkopolska nie jest skonczona (1)

    Na calej dlugosci remontowanego odcinka brakuje chyba jednej warswy asfaltu ? nierownosci po calosci sa, nie wiem jak niby 4tego wrzesnia ma byc to skonczone

    • 60 0

    • coś tam otworzą na dzień czy 2, a potem będą zamykać drobne odcinki na "wykańczanie" krok po kroku

      już bez fanfarów

      • 2 0

  • Wspomniana budowa jest lustrzanym odbiciem

    atmosfery i zwyczajów, ktore zapanowały w magistracie. Duma, pycha i arogancja. Nie mam żadnych wątpliwości jak zagłosuję w następnych wyborach. Jestem wręcz zdeterminowany.

    • 86 1

  • Kilka razy musiałem tam jechać....

    W trakcie remontu... To była masssssakra.... Świetnie zrobiona dezorganizacja ruchu....

    • 60 3

  • Tyle zmian i korków a co finalnie się zmieni? (5)

    Po skali utrudnień można by myśleć że budujemy linie tramwajową lub metro, a to wymiana nawiwrzchi i pozostawienie 2ch pasów

    • 72 1

    • Dokładnie

      Mieszkańcy czekają na koniec remontu, a jak skończy się to będzie to samo co przed remontem czyli korki gigant tyle tylko że na poboczu będą piękne betonowe donice w nich mini drzewka które uschną za 2 lata. Mieszkańcy karwin i Dąbrowy wygrali życie. Współczuję.

      • 18 0

    • (1)

      Bo my w Gdyni bohatersko walczymy z problemami które sami sobie tworzymy.

      • 9 0

      • Oj racja. Tłumnie głosować na SWS i potem dzielnie wylewać na forum frustracje z tym związane.

        • 2 1

    • Nie będzie 3 pasów?!?

      To kpina jest

      • 5 0

    • z czego 1 z nich na każdej jezdni stanie się buspasem

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane