• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną

ms
11 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej. Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej.

Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.



Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa

Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.

2) PORR POLSKA S.A.

Czy będziesz korzystał z Kolei Metropolitalnej?

3) KONSORCJUM
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.

4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania

Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.

5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia

To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.

6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.


8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk

Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.

9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania

Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.

10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania


11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.

12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.

13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania

Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.

14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.

Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.

15) Metrostav a.s., Czechy


16) FCC Construccion S.A., Hiszpania


Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.

17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH

Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.

18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.

Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.

19) EUROVIA Polska S.A.

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Opinie (116) 4 zablokowane

  • Kargul end Pawlak

    Jak ta firemka ma budować PKM to .....koniec świata i koniec PKM , ostrzegam aby poważnie zastanowić się nad ofertą tego Konsorcjum !!!

    • 0 2

  • Żadnej kolei nie będzie

    A po co to?
    Sie pytam.

    • 1 1

  • gdzie polacy

    dlaczego przetargi wygrywają obce firmy
    czy POLAK jest tylko na zachodzie dobrym budowlańcem
    - wymieniono kilka firm córek spółek może z góry planuje się upadłości ,budowa będzie się ciągnęła w takim tempie jak Nowa Słowackiego .
    Czy sprawdzono dlaczego planowani wykonawcy zeszli z innych inwestycji ? czy to będzie temat po nawaleniu dla kolejnej krajowej komisji śledzczej ?
    A głowny włodarz Gdańska bedzie się miał dalej tak dobrze jak po upadłości HYDROBUDOWY .

    • 2 2

  • odnosze wrażenie, ze polskie firmy niespecjalnie zainteresowane budową (1)

    jesli pamietamy, ze w końcu budowa odbywa się na polskim terenie

    za to bardzo duze zainteresowanie Włochów czy Hiszpanów, nawet w tak odległym dla nich kraju, jak Polska

    • 3 0

    • I tak wykonają polscy niewolnicy

      • 1 1

  • nr 5

    Konsorcjum nr 5 chyba sie nie popisało przy torowisku Chełm-Łostowice

    • 2 1

  • kolej

    tylko nie hiszpanie - plisssssss !!!!!

    • 2 1

  • Nazwy ,to nie wszystko.

    Tak zawrzeć umowę by firma miała zysk,miasto nie straciło a budowa w dobrej jakości i w terminie była dla ludzi.

    • 3 0

  • Najważniejsze aby ksiądz poświęcił

    a KM nazwać im. "bohatersko poległym pod Smoleńskiem".Budować nie trzeba.

    • 2 2

  • pierdupierdu

    pierdu pierdu...i tak pójdzie coś nie tak...łapówki...zejścia z placu budowy...itp.itd...
    polska rzeczywistość ...ale z tego co wiem to nawet nie wykupili ziemi pod budowę...to jak chcą budować JUŻ JESIENIĄ...OCEŃCIE SAMI.

    • 0 0

  • Absusdalność przedsięwzięcia

    Absurdalne przedsięwzięcie

    Czy tylu rozsądnych przecież ludzi nie widzi absurdalności tego przedsięwziecia?
    1. Koszty budowy wzięte z kapelusza (fachowcy twierdzą, że kosztować będzie nie 700 milionów a co najmniej 3 miliardy (pożyczonych pieniedzy)). Czy chodzi o rozgrzebanie roboty a potem nie się Skarb Państwa martwi?
    2. Piekło dla mieszkańców Trójmiasta z powodu blokady Grunwaldzkiej, Wita Stwosza, Polanki, Słowackiego, Obwodnicy przez kilka lat.(zamierzają wywieźć i przywieźć z portu 4 miliony metrów sześciennych ziemi i kruszywa- istiejący nasyp kolejowy zostanie całkowicie wywieziony (piasek jest niedobry) i najego miejsce zostanie sprowadzone kruszywo ze Szwecji i z Ławicy Słupskiej)
    3. Katastrofa przyrodnicza. Trzeba wyciąć 25 000 60- letnich w wiekszości drzew. (40 hektarów miejskiego lasu) Zagrożenie powodziowe (piasek z wodą) dla Wrzeszcza przy najbliższej letniej ulewie łącznie ze zniszczeniem dopiero co zbudowanych zbiorników przeciwpowodziowych.
    4. Nieszczęście i dramat dla żyjących tam zwierzat.
    5. Potworny hałas i spaliny zagrażający mieszkającym w pobliżu ludziom (w trakcie budowy)
    Można jeszcze długo wymieniać wady zaś korzyści są minimalne.
    Gdańszczenie - to jest biznes grup interesów - to nie jest dla waszego dobra.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane