- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (134 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (161 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (304 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (72 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (51 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (146 opinii)
Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną
Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa
Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.
2) PORR POLSKA S.A.
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.
4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania
Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.
5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia
To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.
6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.
8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk
Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.
9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania
Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.
10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania
11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.
12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.
13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania
Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.
14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.
Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.
15) Metrostav a.s., Czechy
16) FCC Construccion S.A., Hiszpania
Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.
17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH
Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.
18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.
Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.
19) EUROVIA Polska S.A.
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2012-09-12 07:39
Kargul end Pawlak
Jak ta firemka ma budować PKM to .....koniec świata i koniec PKM , ostrzegam aby poważnie zastanowić się nad ofertą tego Konsorcjum !!!
- 0 2
-
2012-09-12 08:32
Żadnej kolei nie będzie
A po co to?
Sie pytam.- 1 1
-
2012-09-12 09:24
gdzie polacy
dlaczego przetargi wygrywają obce firmy
czy POLAK jest tylko na zachodzie dobrym budowlańcem
- wymieniono kilka firm córek spółek może z góry planuje się upadłości ,budowa będzie się ciągnęła w takim tempie jak Nowa Słowackiego .
Czy sprawdzono dlaczego planowani wykonawcy zeszli z innych inwestycji ? czy to będzie temat po nawaleniu dla kolejnej krajowej komisji śledzczej ?
A głowny włodarz Gdańska bedzie się miał dalej tak dobrze jak po upadłości HYDROBUDOWY .- 2 2
-
2012-09-12 09:35
odnosze wrażenie, ze polskie firmy niespecjalnie zainteresowane budową (1)
jesli pamietamy, ze w końcu budowa odbywa się na polskim terenie
za to bardzo duze zainteresowanie Włochów czy Hiszpanów, nawet w tak odległym dla nich kraju, jak Polska- 3 0
-
2012-09-12 10:59
I tak wykonają polscy niewolnicy
- 1 1
-
2012-09-12 09:44
nr 5
Konsorcjum nr 5 chyba sie nie popisało przy torowisku Chełm-Łostowice
- 2 1
-
2012-09-12 10:40
kolej
tylko nie hiszpanie - plisssssss !!!!!
- 2 1
-
2012-09-12 10:57
Nazwy ,to nie wszystko.
Tak zawrzeć umowę by firma miała zysk,miasto nie straciło a budowa w dobrej jakości i w terminie była dla ludzi.
- 3 0
-
2012-09-12 11:18
Najważniejsze aby ksiądz poświęcił
a KM nazwać im. "bohatersko poległym pod Smoleńskiem".Budować nie trzeba.
- 2 2
-
2012-10-17 20:53
pierdupierdu
pierdu pierdu...i tak pójdzie coś nie tak...łapówki...zejścia z placu budowy...itp.itd...
polska rzeczywistość ...ale z tego co wiem to nawet nie wykupili ziemi pod budowę...to jak chcą budować JUŻ JESIENIĄ...OCEŃCIE SAMI.- 0 0
-
2012-10-29 09:38
Absusdalność przedsięwzięcia
Absurdalne przedsięwzięcie
Czy tylu rozsądnych przecież ludzi nie widzi absurdalności tego przedsięwziecia?
1. Koszty budowy wzięte z kapelusza (fachowcy twierdzą, że kosztować będzie nie 700 milionów a co najmniej 3 miliardy (pożyczonych pieniedzy)). Czy chodzi o rozgrzebanie roboty a potem nie się Skarb Państwa martwi?
2. Piekło dla mieszkańców Trójmiasta z powodu blokady Grunwaldzkiej, Wita Stwosza, Polanki, Słowackiego, Obwodnicy przez kilka lat.(zamierzają wywieźć i przywieźć z portu 4 miliony metrów sześciennych ziemi i kruszywa- istiejący nasyp kolejowy zostanie całkowicie wywieziony (piasek jest niedobry) i najego miejsce zostanie sprowadzone kruszywo ze Szwecji i z Ławicy Słupskiej)
3. Katastrofa przyrodnicza. Trzeba wyciąć 25 000 60- letnich w wiekszości drzew. (40 hektarów miejskiego lasu) Zagrożenie powodziowe (piasek z wodą) dla Wrzeszcza przy najbliższej letniej ulewie łącznie ze zniszczeniem dopiero co zbudowanych zbiorników przeciwpowodziowych.
4. Nieszczęście i dramat dla żyjących tam zwierzat.
5. Potworny hałas i spaliny zagrażający mieszkającym w pobliżu ludziom (w trakcie budowy)
Można jeszcze długo wymieniać wady zaś korzyści są minimalne.
Gdańszczenie - to jest biznes grup interesów - to nie jest dla waszego dobra.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.