- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Sprawdź na mapie, gdzie jest niebezpiecznie
Gdańscy naukowcy opracowali mapę najbardziej niebezpiecznych miejsc na polskich drogach. Co z tego, skoro i tak nie da rady zaplanować podróży po kraju, by uniknąć zagrożeń.
Mapę - do obejrzenia na stronie www.eurorap.pl - stworzono w oparciu o policyjne dane, pochodzące z lat 2006-2008. W tym czasie na krajowych drogach w całej Polsce doszło do 12,5 tys. wypadków, w których zginęło blisko 6 tys. osób, a ponad 10 tys. odniosło ciężkie obrażenia. Wypadki te kosztowały w sumie blisko 11 mld zł.
Jak ją czytać? Pięcioma kolorami oznaczono stopień bezpieczeństwa dróg krajowych, począwszy od zielonego - oznaczającego małe zagrożenie, po czarny - który oznacza zagrożenie bardzo duże.
- 60 proc. długości dróg krajowych to czarne odcinki o najwyższym poziomie ryzyka, na których możemy spodziewać się ponad dwunastokrotnie większego ryzyka śmierci lub ciężkiego zranienia niż na odcinkach zielonych - wyjaśnia Kazimierz Jamroz.
Na czarnych odcinkach dochodzi do blisko 70 proc. wszystkich wypadków. Najwięcej takich odcinków występuje w województwach położonych w południowej i południowo-wschodniej Polsce.
- Tylko autostrady spełniają kryteria o najmniejszym poziomie ryzyka, przyjętym przez EuroRAP [European Road Assessment Programme - przyp. red.], ale stanowią one zaledwie 4 proc. długości sieci dróg krajowych w Polsce - dodaje Kazimierz Jamroz. - Mam nadzieję, że mapa pomoże nie tylko kierowcom, ale i instytucjom nadzorującym ruch drogowy, policji i inspekcji transportu, a politykom umożliwi wspieranie działań, zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach - dodaje.
Istniejąca mapa będzie aktualizowana raz w roku. Niebawem pojawi się też szczegółowa mapa dróg miejskich na terenie województwa pomorskiego oraz warmińsko - mazurskiego.
- Marzena Klimowiczm.klimowicz@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (164) 5 zablokowanych
-
2009-11-27 12:40
mapy dla idiotów.
- 3 0
-
2009-11-27 12:47
to teraz co , mamy uważać tylko na te zaznaczone odcinki ?
- 0 0
-
2009-11-27 12:48
po co te mapy ,uważać trzeba zawsze.
- 1 0
-
2009-11-27 13:35
echhh
Jak widać na załączonym obrazku tylko dwupasmówki i autostrady nie są niebezbieczne.......
- 0 0
-
2009-11-27 14:12
oj nalukofcy ,naukowcy...{ciekawe ile lat nad tą pracą glówkowano?} ...
Czy jest możliwe aby jakiś docent lub doktór {chodzi o naukowca!!! } opracowal dla mnie mape {albo plan} bezpiecznych "gabinetów masażu e {gz} r otycznego" chodzi o to zeby nie zlapać jakiegś Hif-a albo innej zarazy !...
- 0 0
-
2009-11-27 14:22
ta mapa
jest g warta. Już w nagłówku jest mowa o badaniach w latach 2006-2008 r. Od tego czasu stan nawierzchni dróg się zmienił. Wyjeźcie z Gdańska w jakimkolwiek kierunku. Wszędzie macie nową nawierzchnię na drogach krajowych. W tych latach nie było jeszcze A 1 i cały ruch odbywal się starą jedynką Różnica jest w rzeczywistości między stanem dróg poza Gdańskiem i w samym mieście. Faktycznie tutuaj nic się nie zmieniło. Ponadto bezpieczeństwo na drodze nie zawsze musi iść w parze ze złą nawierzchnią. Zależy oprócz oczywiście nawierzchni od natężenia ruchu, przepustowości drogi i stylu jazdy na niej. Coś teraz dla wiecznych malkontentów. Za kilka lat kierowcy odczują poprawę jakości dróg - dokończenie głównych autoistard i części dróg ekzpresowych. Taki wniosek wyciągam z tego ile jest dróg w bufowie i iel na etapie przetargów. Oczywiście takiego optymizmu nie mam w przypadku samego miasta Gdańska, bo tutuaj sam budyń i budynioiwi poplecznicy tylko obiecują i ładnie sie uśmiechają a efektów brak. Żadan inwestycja miejska istotna dla Euro 2012 nie jest chociażby na etapie przetargu.
- 6 1
-
2009-11-27 14:34
I kto za rto płaci?
I kto za to płaci?Pan płaci, pani płaci, MY płacimy.Społeczenstwo.Za durne mapy, oszustwa w CBOS, cyferki które nic nie znaczą tylko sugeruja i MANIPULUJA.
- 0 0
-
2009-11-27 14:39
No i co w związku z tym?
Mamy jeździć tylko tymi drogami na żółto?Nie długo naukowiec nam powie jak uniknąć kolizji z nie swojej winy??Drogi robic a nie głupotami sie zajmować!!!
- 0 0
-
2009-11-27 14:51
haha
zamiast malowac mapy, lepiej zastanowić się co zrobić, żeby tych niebieskich dróg bylo więcej. po co tracić czas na bzdury.
- 0 0
-
2009-11-27 15:02
dziwne (1)
dk 20 była remontowana ostatnia i jedzie sie nią bardzo dobrze a ma czarny kolor. Albo dk8 przecież tam jest co kilka metrów fotoradar skrzyżowania jakieś specjalne a jest zagrożenie śrenio duże???
- 0 0
-
2009-11-28 19:59
bo ta mapa ma sie nijak do rzeczywistowci
ot taka robota na sile
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.