• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzamy postęp prac na ul. Chwarznieńskiej. Nie jest różowo

Patryk Szczerba
1 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (203)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko. Władze Gdyni opóźnienia tłumaczą błędami w projekcie.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.

Ulica Chwarznieńska w Gdyni jest rozkopana w dwóch miejscach: na ChwarznieMapka i na WitominieMapka. Roboty w pierwszym miejscu, choć opóźnione, zakończą się pod koniec marca. Gorzej jest na Witominie. - Błędy w dokumentacji projektowej wydłużyły prace - przyznają urzędnicy. Nowego terminu ich zakończenia na razie nie podają.




Czy remont Chwarznieńskiej utrudnia twoje podróże?


  1. Roboty drogowe na ul. Chwarznieńskiej trwają od kilku miesięcy w dwóch lokalizacjach.
  2. Chociaż chodzi o jedną ulicę, są to dwie różne inwestycje, prowadzone przez różne firmy.
  3. Razem kosztują blisko 90 mln zł.
  4. Mają poprawić przede wszystkim komfort poruszania się pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów.


Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji



  • Budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
  • Przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
  • Nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Prace na ul. Chwarznieńskiej. Film z 24 stycznia





Tutaj prace prowadzi firma Strabag. W ofercie zadeklarowała, że prace wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie. Gdynia pozyskała na tę rozbudowę dofinansowanie w wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Po analizie ofert złożonych w przetargu wybrano najdroższą z nich, ponieważ zakładała najkrótszy czas realizacji.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze

Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac



Tyle że w lipcu 2023 r., na miesiąc przed terminem, kiedy prace miały już się kończyć, okazało się, że potrwają dłużej, niż zakładano.

- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona. Ostatecznie ten fragment zbudowano od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - opowiadał wówczas Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta.
Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania

Przyczyną opóźnień były też perturbacje z wypłatą odszkodowań dla właścicieli działek, zajętych pod inwestycję. Przebudowa miała skończyć się pod koniec 2023 r., ale na miejscu wciąż widać robotników.

Inwestycje mieszkaniowe na Chwarznie i Wiczlinie



Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy



Urzędnicy informują, że przebudowa finiszuje, a całkowicie zostały zakończone prace, jak: przebudowa sieci gazowej i wodociągowej, budowa sieci teletechnicznej, zabezpieczenie kolidującej sieci ciepłowniczej.

Z kolei kończą się już prace przy przebudowie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, a także - co najważniejsze - roboty drogowe.

- Wykonana została także większość dodatkowo zleconych prac, takich jak przesadzenie dodatkowych drzew i wykonanie dodatkowych ogrodzeń ochronnych, wykonanie dodatkowych warstw nawierzchni, przebudowa i zabezpieczenie dodatkowego odcinka wodociągu, wykonanie wtopionego krawężnika w obrębie skrzyżowania przy S6 - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodaje, że rozwiązany został także problem różnić w wysokości przy SP 48, gdzie stanęła balustrada zabezpieczająca. Zakończony został również dodatkowy pakiet robót nawierzchniowych w rejonie ul. Krauzego, remont chodnika i drogi rowerowej od Amona do SP 48, a także budowa progów zwalniających.

Co jeszcze pozostało do zrobienia i jaki jest termin zakończenia prac?

  • dokończenie przebudowy sygnalizacji świetlnej i montażu tablic informacji pasażerskiej oraz małej architektury,
  • wprowadzenie docelowej organizacji ruchu i przesadzenie drzew, które zostały zabrane na czas inwestycji,
  • dodatkowo zlecone roboty drogowe,
  • dodatkowa sygnalizacja świetlna.

- Obecny termin wykonania robót łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru to 22 marca 2024 r. - deklaruje Marek Łucyk.


Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie



Problem pojawił się niestety także na witomińskim odcinku Chwarznieńsiej, gdzie warte 54 mln zł prace prowadzi od kwietnia 2023 r. firma MTM.

Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?

Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa, jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.

Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac




Według umowy prace powinny zostać zakończone do 20 stycznia. Termin minął, a na razie udało się wykonać większość prac podziemnych. Władze miasta zapowiadają, że ten rok będzie czasem prac drogowych.

  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.
  • Gołym okiem widać, że do zakończenia przebudowy Chwarznieńskiej na Witominie jeszcze daleko.

Będą kary dla projektanta



Dlaczego inwestycja jest opóźniona?

- Termin zostanie wydłużony ze względu na błędy w dokumentacji projektowej i niedopełnienie obowiązku przez projektantów. W tym zakresie wyciągniemy konsekwencje w postaci kar finansowych w stosunku do projektanta, firmy Transprojekt Gdański - zapowiada Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że Gdynia zapłaciła za dokumentację 1,2 mln zł brutto.

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

Na razie najbardziej zaawansowane są prace rozbiórkowe (60 proc.) i budowa murów oporowych (70 proc.).

Podobnie zaawansowana jest:

  • przebudowa sieci gazowej,
  • przebudowa sieci sanitarnej (ponad 70 proc.),
  • przebudowa sieci wodociągowej i ciepłociągów (65 proc.),
  • kanalizacja deszczowa (75 proc.).

- Połowa prac została wykonana w przypadku robót ziemnych i podbudów, zatok autobusowych i związanych z budową krawężników. W 35 proc. mamy już podbudowy bitumiczne. W całości do wykonania zostały prace należące do Energii - informuje Marek Łucyk.
Urzędnicy nie podają aktualnego terminu zakończenia prac na tym odcinku.

Miejsca

Opinie (203) 10 zablokowanych

  • Panie Łucyk trzeba mieć honor (2)

    i podać się do dymisji. Żadna inwestycja w Gdyni nie zakończyła się w terminie. Po co te umowy? Jeden wielki skandal i marnotrawstwo pieniędzy podatników.

    • 47 3

    • Honorem nie nakarmię rodziny.

      • 3 0

    • Do dymisji

      Chyba żartujesz ? Jak nie wywalą siłą, to nikt z niczego nie będzie rezygnował, szczególnie jak się zarabia kilka ładnych tysiączków. Kompetencja to dla naiwniaków

      • 3 0

  • Jakub U.

    Przestań pan w końcu ściemniać i kłamać :)

    • 34 3

  • Łucyk - konkretnie jakie błędy w tym projekcie były, że roboty są w takim proszku? (20)

    Co takiego tam było? Chodnik trzeba było przesunąć o pół metra? Czy studnię o 20 cm? Dlatego rok dłużej się będziecie z tym brandzlować? W tym mieście żadna inwestycja nie jest wykonana na czas.

    • 253 8

    • Konkretnym błędem każdego gdyńskiego projektu drogowego jest sam Marek Łucyk. (2)

      • 64 0

      • Czy vickiem od inwestycji nie jest p.Guć? (1)

        • 2 0

        • Ten mąż pielęgniarki z Redłowa

          • 3 0

    • instalacje podziemne pewnie, o których nikt nie wiedzial

      • 9 9

    • (2)

      Uświadomię was. Pracuje na tej budowie i to nie jest tak szybko przeprojektować instalacje, ponieważ gdy jest kolizja jednej sieci, to oznacza że drugą trzeba przeprojektować. Tylko że nie wystarczy tej drugiej przeprojektować i już, tylko trzeba w jakimś odcinku wykonać nową instalację, wykonać próby, odbiory itd, przełączyć i dopiero wtedy można tą pierwszą dalej robić. A to wszystko wymaga niestety sporo czasu. Spowodowane jest to złą inwentaryzacją sieci X lat temu jak były wykonywane.

      • 11 7

      • Ale z tego co się orientuję, to rzecz powszechna w Gdyni i za skutki nie ponosi wina projektant

        Bo błedy są w dokumentacji instalacji, czego na powierzchni nie widać. To musi być coś innego.
        PS. Co k.. robili ludzie odpowiedzialni za dokumentowanie instalacji wiele lat temu? Oczywiście, to wszystko już przedawnione, ale przydałoby się chyba napisać, jaka jednostka nie dopełniła obowiązków.

        • 18 0

      • No tak dlatego się milczy przez cały okres inwestycji, przychodzi w terminie zakończenia i wtedy są błędy i kolizje.

        Dlatego termin się obsuwa o rok.

        • 9 0

    • (1)

      MTM i reszta jest milczeniem. Kurtyna.

      • 25 2

      • CBA i CBŚ - do roboty

        • 18 1

    • Śle za to obaj z gryzoniem teraz cosziennie wstawiają posty na fb (1)

      Jak to prężnie działają l, oj i ah jak cudownie jest w Gdyni za ich (za długiego) panowania - rzygam

      • 18 0

      • To late

        • 0 0

    • Przecież opóźnienia są na całej budowie! Ostatni raz jechałem tam chyba pół roku temu i praktycznie NIC się nie zmieniło (1)

      Jeżeli są jakieś problemy w jednym miejscu, to można podgonić na innym. Przeciaż tam praktycznie nie ma ludzi. Kilka osób, kilka maszyn i koniec. Podobnie jak wczesniej na Wielkopolskiej. Dopiero jak poczuli nóż na gardle, to rzucili więcej robotników na zakończenie budowy i faktycznie było widać zwiększenie tempa. Ale to na Wielkopolskiej. Na WitAminie dalej bryndza

      • 21 1

      • Dokładnie - wszędzie rozgrzebane i nic nie skończone.

        • 9 0

    • Już wyjaśniam firma MTM. By się wyrobiła w terminie. Lecz Pewik Gdynia i OPEC. Mają do Przesunięcia Rury wodne i Ciepłownicze. (1)

      • 3 10

      • Odpowiedzialność za realizację harmonogramu jest po stronie Generalnego. Jeśli wiedzieli, że są prace gdzie potrzebują zewnętrznych firm, które mogą sobie robic w jakim tempie chcą to trzeba było to przewidzieć na etapie projektowania albo układania kolejności prac.

        • 0 0

    • możesz napisać do niego jak chcesz

      w komantarzach rzaczej ci nie odpowie

      • 0 1

    • Szykuja sie karwiny Biss i znowu Mam Trzy Maszyny

      Tam prawie 2 lata po terminie oddali coś co nazwali węzłem kawrwiny mimio że najważniejszych rzeczy tam nie rozbili ( przebudowa wiaduktu nad torami miał być szerszy o pas w każdym kierunku, przebudowa Sopockiej , parking pętla autobusowa wtedy można by było to nazwać węzłem Karwiny a tak była to przebudowa wszystkich sieci pod ulica i tyle, nawet asfalt zostawili podziurawiony krzywy , bo akurat w tych miejscach. Nie było sieci pod ziemią.

      • 17 0

    • Bo to nie jest miasto dla mieszkańców a dla urzędników nieudaczników

      • 12 1

    • Pytam się kolejny raz! dlaczego ścieżka rowerowa na Witominie ul. Chwarznieńska jest szersza od pasa dla samochodów (1)

      • 5 0

      • Bo oficer rowerowy w Gdyni tak chciał

        • 2 0

  • Uu kara dla Transprojektu (1)

    Grubo

    • 14 1

    • Nikt nie pójdzie do sądu,

      bo tam okazałoby się, że Transprojekt był ok...

      • 3 0

  • "Władze miasta zapowiadają, że ten będzie czasem prac drogowych" (1)

    Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski?

    • 19 1

    • Po polsku: dotychczas lepiliśmy babki z gliny i pozorowano prace, teraz wpłynęła transza kredytu i zapłacimy za prace drogowe.

      • 3 0

  • Jak można finansować z budżetu miasta tak kosztochłonną inwestycje (5)

    I nie zrobić BusPasa, skoro było tam tyle miejsca. To jest po prostu wałek i tyle!

    • 166 26

    • Miasto żyje buspasami. (4)

      Myślę, że gdyby można było buspas tam wciupić to byłby na pewno. Przecież włodarze nasi szczycą się nimi. Więc kolejny powód do szczytowania by sobie podarowali na złość mieszkańcom Witomina?

      • 17 6

      • Mogli, ale woleli zrobić niezbyt potrzebne lewo i prawoskręty. I teraz wciąz będzie uzasadnienie dla Obwodnicy Witomina, aby (2)

        • 12 1

        • (1)

          Budowa obwodnicy Witomina może na tyle ograniczyć korki na tym odcinku, że buspasy nie będą potrzebne

          • 9 1

          • Ile lasów jeszcze wytniemy?

            Przecież to jest największe bogactwo Gdyni

            • 3 12

      • Smiało mozna było zrobić buspas. Zabrano mnóstwo miejsca na sciezke rowerowa i pasy zieleni. W rezultacie jezdnia będzie węższa niz poprzednio. Jeszcze do tego koszmarne wysepki na skrzyzowaniach. A samochodów coraz wiecej...

        • 9 2

  • Dość

    To co się dzieje na Witominie to jest gruba przesada. Wszystko rozkopane, nic nie jest dokończone, żeby wyjechać z ulicy stoi się nawet 20 minut. Czemu nie można oddawać pewnych odcinków do użytku tylko wszystko musi być naraz rozkopane? Zróbcie chociaż już dojazdy do szkół, przedszkoli i żłobków bo jedna ulica z dojazdem to przegięcie przez tyle czasu. Do tego przejścia dla pieszych w błocie i słabo oznaczone, nikt się nie zatrzymuje by przepuścić. Chodniki w błocie że przejść nie można, dzieciaki nie wiedzą gdzie można a gdzie nie przechodzić wracając ze szkoły.

    • 25 4

  • Jak jest MTM to są opóźnienia i sygnalizacja która uspokaja ruch tak, że tworzą się korki.

    MTMowscy inżynierowie mają fetysz sygnalizacji świetlnej:

    Węzeł Cegielskiej, okolice Skwery Plymouth, 10 lutego/Dworcowa.

    Tak nam "uspokoją ruch", że popołudniowy korek na Małokackiej nie będzie się zaczynał przy Ciapkowie a przy Rivierze.

    • 23 1

  • Roboty na Witominie to skandal

    Rozwalone Witomino to jest skandal najwyższej skali. Jedno pytanie kto zapłaci odszkodowanie właścicielom samochodów, które codziennie jeżdżą po tych dziurach z tytułu uszkodzeń w zawieszeniu???

    • 32 1

  • Jest błąd jest kara. I to jest OK ale jakie odszkodowanie dla mieszkańców? (1)

    • 16 0

    • Bezpłatne parkowanie na Witominie (do wyborów)

      a potem trzeba będzie jakoś zapełniać miejską kasę.
      Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane