Eksperci Promocodius porównują Black Friday w Polsce i USA
W dzisiejszych czasach, kiedy zakupy online zdobywają coraz większą popularność, strategie przyciągania klientów stają się kluczowym elementem sukcesu przedsiębiorców. Eksperci z PromoCodius podkreślają, że okres przedświąteczny, zwłaszcza Czarny Piątek, jest kluczowym momentem, w którym można przyciągnąć klientów i zaoferować im korzystne zakupy z wykorzystaniem kuponów rabatowych.
Gdzie zakupy online są bardziej popularne?
Rosnący trend zakupów online, który został wzmocniony zmianą zachowań zakupowych w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa, świadczy o rosnącym zainteresowaniu Amerykanów zakupami online z wykorzystaniem kodów promocyjnych.
Podczas gdy sprzedaż online produktów świątecznych i prezentów w USA wzrosła rok do roku o 8,9% w zeszłym roku, w tym roku oczekuje się aż 15% wzrostu w porównaniu z rokiem 2022. Badania pokazują, że 63% Amerykanów kupuje wszystkie lub większość swoich prezentów online, a 14% amerykańskich konsumentów planuje zakup co najmniej jednej czwartej swoich prezentów świątecznych w sklepach internetowych. A kto preferuje zakupy online? To młodsze pokolenia w wieku od 18 do 45 lat - ponad 60% z nich będzie robić zakupy online. Kody promocyjne
Promocodius.com są bardzo popularne wśród młodych ludzi, dzięki czemu oszczędzają przyzwoitą kwotę pieniędzy
Eksperci z PromoCodius zwracają uwagę, że zakupy online rosną również w Polsce, choć nieco wolniej. W tym roku około 42% polskich konsumentów planuje zakupy w sklepach internetowych na prezenty - o 5% więcej niż w ubiegłym roku, kiedy wynosiło to 37%. Katerina Voevoda z PromoCodius mówi: "Konsumenci coraz bardziej zaangażowani są w zakupy online, dlatego ważne jest, abyśmy oferowali atrakcyjne rabaty i kody promocyjne, które przyciągną ich do nas."
Klienci poszukują rabatów i korzyści
Oprócz promocji rabatowych, coraz więcej przedsiębiorców z branży e-commerce polega na personalizowanych kodach promocyjnych, które umożliwiają zakup wybranych produktów w korzystniejszych warunkach lub na kuponach rabatowych z darmową dostawą lub wydłużoną gwarancją na zakupiony produkt. Katerina Voevoda, menedżerka kodów rabatowych w firmie PromoCodius, potwierdza, że zainteresowanie kuponami rabatowymi rośnie jeszcze bardziej w listopadzie i grudniu wraz z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia. "Dwa miesiące przed świętami tradycyjnie obserwujemy nawet o 25% więcej zainteresowania kuponami rabatowymi i kodami promocyjnymi na elektronikę, odzież, zabawki, książki, biżuterię i kosmetyki. Właśnie przed i między świętami rośnie również zapotrzebowanie na kody rabatowe na artykuły spożywcze, napoje i przekąski."
Z danych platformy rabatowej wynika, że w listopadzie i grudniu użytkownicy często kierują się do działu odzieżowego (26%), aby
zdobyć kod zniżkowy Zalando Lounge lub np. kupon H&M. Jeszcze częściej użytkownicy interesują się działem kuponów na elektronikę (38%), by na przykład
wykorzystać kod rabatowy Allegro lub kupon RTV Euro AGD. Wśród najpopularniejszych kategorii znalazły się również zabawki, książki i kosmetyki.
Kto kupuje prezenty na ostatnią chwilę?
Ponad 40% polskich klientów sklepów internetowych rozpoczyna świąteczne zakupy w Czarny Piątek, a niektórzy nawet wcześniej. Amerykanie, wręcz przeciwnie, zostawiają zakupy na ostatnią chwilę. Około 25 procent z nich rozpoczyna zakupy w Czarny Piątek, a kolejne 30 procent amerykańskich konsumentów rozpoczyna świąteczne zakupy w drugim tygodniu grudnia, kiedy może być już za późno na złożenie zamówienia online.
Aby uniknąć problemów z dostawą w Wigilię, zaleca się kupowanie prezentów świątecznych z niewielkim wyprzedzeniem - pomimo tego, że sprzedawcy detaliczni zwiększają swoje możliwości przed świętami, nie mogą zagwarantować dostawy świątecznej, jeśli kupujący złożą zamówienia w ostatniej chwili.