- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Stacja we Wrzeszczu potrzebuje lepszych oznaczeń dla podróżnych
Lotnisko w Rębiechowie i PKM-ka wprowadziły pomocne kolorowe linie, po których łatwiej jest trafić do konkretnych środków lokomocji. Czytelnicy twierdzą, ze podobne udogodnienie powinno pojawić się na stacji we Wrzeszczu . Kolejarze przekonują jednak , że obecne oznaczenia na stacji są chwalone. Czy na pewno?
W tym celu, na przełomie maja i czerwca, na terenie terminalu gdańskiego lotniska namalowane zostały trzy specjalne kolorowe linie, prowadzące podróżnych - jak po sznurku - do jednego z trzech celów. I tak na przykład żółta linia prowadzi do postoju taksówek, niebieska do przystanku autobusowego, a czerwona podpowiada drogę do przystanku PKM.
W efekcie pasażerowie poruszają się najkrótszą drogą i nie kluczą w poszukiwaniu dojścia.
Zainspirowany tymi zmianami nasz czytelnik zasugerował, by podobne rozwiązanie wykonać we Wrzeszczu.
- Od kiedy stacja Wrzeszcz obsługuje pociągi PKM stała się ważnym węzłem przesiadkowym na mapie całego Trójmiasta. Tego typu malowania, z którymi można się zetknąć na lotnisku, sprawdziłyby się właśnie we Wrzeszczu. Koszt takiego udoskonalenia nie byłby wysoki, a usprawniłby przemieszczanie się po stacji i podpowiadanie kierunków do przesiadek - mówi pan Rafał, mieszkaniec Wrzeszcza.
Nadmieńmy, że stacja we Wrzeszczu to najchętniej wykorzystywany przystanek przez pasażerów PKM-ki. W maju skorzystało z niego ponad 35 tys. pasażerów. Wielu z nich przesiadało się do SKM-ki lub wsiadło dalej do autobusu. W dodatku praktycznie od początku funkcjonowania linii PKM pasażerowie zgłaszają problemy przy przesiadkach. Pomysł naszego czytelnika nieco odmieniłby sytuację.
Z racji tego, że pociągi PKM zatrzymują się przy peronach zarządzanych przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, to właśnie tam skierowaliśmy propozycję czytelnika.
- Piktogramy dla podróżnych rozmieszczone na stacji umożliwiają dobre dojście na perony i wyjście z nich - zapewnia Karol Jakubowski z biura prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Nie spotkaliśmy się z opinią jakoby zastosowane rozwiązania utrudniały poruszanie się po stacji, wręcz odwrotnie, mamy informacji o właściwym oznakowaniu stacji - przekonuje.
Na wymalowanie dodatkowych drogowskazów na peronach i dojściach do nich na razie nie ma szans. Miejmy nadzieje, że kolejarze jednak zmienią zdanie.
Natomiast tablice wyświetlające rozkład jazdy pociągów, czyli system informacji pasażerskiej, we Wrzeszczu ruszy dopiero pod koniec tego roku. Na stacji Gdańsk Wrzeszcz na peronach 1 i 2 zostaną zamontowane po trzy wyświetlacze przy każdym torze (sześć na peron), po dwa info kioski na każdym peronie oraz po cztery tablice i dwa info kioski w każdym tunelu.
Miejsca
Opinie (125)
-
2016-06-23 11:36
Brak ekranów wyświetlających połączenia przy wejściach na perony.
Dlaczego przy tak dużym remoncie nie zainstalowano przy wejściach na perony ekranów wyświetlających połączenie? A można było to zrobić podobnie jak np. w Gdyni.
Teraz bieganie między peronami niestety jest bardzo częstym zjawiskiem.
To denerwujące i wstyd przed turystami.- 25 0
-
2016-06-23 11:36
Niewystarczające oznakowanie
Moim zdaniem oznakowanie peronów nie jest wystarczające.Brak informacji z którego peronu odjeżdżają jakie pociągi. Trudno się w tym połapać, gdzie iść na pociąg dalekobieżny , gdzie na PKM, gdzie na SKM.
- 15 0
-
2016-06-23 11:50
Takie linie to nie zastęnik tablic informacyjnych.
Aby skorzystać z linii prowadzącej, należy być tuż przy niej i to w miejscu, gdzie widnieją napisy. Nie nadają się jako wskazanie kierunku wyjścia osobie stojącej na środku hallu przylotów/odlotów i rozglądającej się w celu znalezienia odpowiedniego wyjścia.
Linie są idealne wtedy, gdy już znamy odpowiednie wyjście i należy nas szybko przeprowadzić przez labirynt bocznych przejść, schodków itd. do punktu docelowego.
Szkoda, że mało który projektant infografiki i oznaczeń traktów potrafi postawić się na miejscu pasażera korzystającego z danego terminala/przystanku po raz pierwszy.- 3 0
-
2016-06-23 12:07
szybciej sprawne biletomaty
- 3 0
-
2016-06-23 12:07
Głośniki .....
Porównywałem jakość głosy z głośników na stacji we Władysławowie
i tutaj we Wrzeszczu. Nieba a ziemia na PLUS we Władysławowie.
Tam to nawet obcokrajowiec zrozumie "o co chodzi" .........- 7 0
-
2016-06-23 12:12
Wygląda...
jak lotnisko Orly więc koniecznie poprawić, bo się pogubią....
- 2 1
-
2016-06-23 12:28
GD. Wrzeszcz
To jedna z najgorzej oznakowanych stacji kolejowych jakie spotkałem w ostatnich latach:
zero dynamicznej informacji o czasach przyjazdu/odjazdu (ekrany),
zero informacji gdzie skasować bilety SKM na linie SKM2,
nie wiem, jak teraz, ale na peronach rozkłady były w jednej gablocie, trzeba było przejść pół peronu albo zejść do przejścia
i przy okazji rozkłady same w sobie tez nieczytelne.- 16 0
-
2016-06-23 12:43
Kaźda dodatkowa informacja będzie pomocna.
- 5 0
-
2016-06-23 13:03
zawsze najlepsza propaganda, niby drobne sformułowania ale jaką mają moc ;)
1. "Kolejarze przekonują jednak , że obecne oznaczenia na stacji są chwalone."
czyli myślisz sobie, że chwalą pasażerowie :) ale czy na pewno oni, a może twórcy tych oznakowań sobie chwalą :)
2. "Nadmieńmy, że stacja we Wrzeszczu to najchętniej wykorzystywany przystanek przez pasażerów PKM-ki."
najchętniej?! koń by sie uśmiał :) skoro tak jest ułożony plan przesiadkowy to nie najchętniej a z przymusu...
poza tym niektóre piktogramy są dla mnie zagadką, czy gdzieś jest legenda z opisem?- 6 0
-
2016-06-23 13:10
Olać piktogramy
Brakuje aktualnej informacji z którego peronu odjezdza dany pociąg-znaki o zmiennej treści potrzebne. Wszyscy widzą o co chodzi... ale pewnie nie przewidzieli tego na etapie inwestycji i teraz nie ma skąd pieniążków-lub ktoś nie ma jaj o nie wystąpić.
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.