- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Stadion Gdańsk zaciska pasa. Rezygnuje z rzecznika, zdejmuje logo
Bez nazwy i sponsora, a teraz także bez rzecznika prasowego i strony internetowej pozostał Stadion Gdańsk w Letnicy na kilka miesięcy przed 10. urodzinami. Spółka zarządzająca obiektem zapewnia, że rozmowy z nowym sponsorem tytularnym trwają, ale o szczegółach mówić na razie nie może. W piątek z elewacji stadionu ma zniknąć logo Energi.
Choć od trzech miesięcy przejęty przez Orlen energetyczny koncern nie ma oficjalnie nic wspólnego z miejskim obiektem, to wciąż na elewacji stadionu widnieje logotyp Energi.
Przypomnijmy, że rocznie Energa za prawo do nazwy stadionu płaciła ok. 3 mln zł. Łatwo więc policzyć, że rynkowa wartość trzymiesięcznej ekspozycji nazwy państwowego koncernu na największym obiekcie sportowym Trójmiasta wynosi ok. 750 tys. zł.
- Rozmowy z nowym partnerem się toczą, ale na razie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów - mówi Łukasz Wysocki, prezes Areny Gdańsk Operator zarządzającej obiektem w Letnicy.
Jak dodaje, rebranding, a więc demontaż banerów i reklam dotychczasowego sponsora zakończył się wewnątrz obiektu. W piątek logotyp Energi zniknie też z elewacji (pierwotnie spółka informowała, że prace rozpoczną się w czwartek, ale termin przesunięto o jeden dzień ze względu na zapowiadane niekorzystne warunki atmosferyczne). Jak usłyszeliśmy, choć oficjalna nazwa obiektu od niedawna brzmi "Stadion Gdańsk" i część dotychczasowego logo mogłaby na nim pozostać, to z elewacji zniknie cała instalacja.
Stadion bez rzecznika
Stadion stracił nie tylko dotychczasową nazwę i sponsora, ale także agencję PR, która odpowiadała za kontakt z mediami. O tym, że stadion traci rzecznika prasowego, dowiedzieliśmy się w poniedziałek po południu. Umowa firmy zajmującej się obsługą medialną stadionu została zawieszona.
Jak usłyszeliśmy, powodem rezygnacji z profesjonalnej obsługi medialnej są kwestie finansowe. Trudności z płynnością finansową spowodowane wycofaniem dotychczasowego sponsora zbiegły się bowiem w czasie z pandemią i obostrzeniami, które pozbawiły obiekt wpływów z imprez masowych.
- Przyczyny naszego rozstania wynikają wyłącznie z sytuacji finansowej, w jakiej się znaleźliśmy. Chcę podkreślić, że byliśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z całym zespołem prasowym, ale zmusiła nas do tego sytuacja. Musimy optymalizować koszty. Jesteśmy na etapie reorganizacji i układania całej struktury na nowo - dodaje Wysocki.
Stadion zniknął też z internetu
Kibiców i mieszkańców może zastanawiać też brak obecności Stadionu Gdańsk w mediach społecznościowych. Oficjalne profile albo zmieniły nazwę, albo w ogóle zniknęły z Facebooka, Twittera czy Instagrama. Przestała działać też oficjalna strona internetowa, na której odwiedzający czytają komunikat, że strona znajduje się w przebudowie.
- To wynika z naszych zobowiązań z byłym sponsorem. Musieliśmy przebudować stronę i nasze kanały w mediach społecznościowych. Nie ukrywam, że to trochę nam utrudnia komunikację z naszymi gośćmi i mieszkańcami, bo nie możemy pochwalić się np. naszą aktywnością związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale spokojnie, wkrótce wrócimy! - zapowiada Wysocki.
Ścisła współpraca z Amber Expo
Jak już informowaliśmy, wobec kryzysu w całej branży rozrywkowo-eventowej władze obiektu podjęły już starania o szukanie nowego pomysłu na zagospodarowanie stadionu, który w tym roku będzie obchodzić 10. urodziny.
Wkrótce powstanie na nim przedszkole, a Arena Gdańsk Operator chce jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z sąsiadem, który także przechodzi trudne chwile, a więc z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi. Oba podmioty mają współpracować ze sobą w zakresie organizacji targów, konferencji, meczów i innych wydarzeń. Chodzi m.in. o efektywniejsze wykorzystanie zaplecza, logistyki i kwestii technicznych (pierwsze doświadczenia już zebrano, gdy na terenie Amber Expo powstawał szpital tymczasowy).
Finał Ligi Europy w trzech wariantach
Numerem jeden w tegorocznym kalendarzu na stadionie pozostaje jednak piłkarski finał Ligi Europy. Do meczu zaplanowanego na 26 maja pozostały równo cztery miesiące i jak zapewniają władze obiektu - termin nie jest zagrożony.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z UEFA. Termin nie jest zagrożony i jesteśmy przygotowani na to, by mecz odbył się w trzech wariantach: z udziałem kibiców, bez publiczności i z ograniczoną liczbą zajętych krzesełek. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji pandemicznej - dodaje Wysocki.
Czwartego wariantu, a więc ponownego odwołania meczu, nikt w Gdańsku do siebie nie dopuszcza.
Miejsca
Opinie (389) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-27 12:40
Rozebrać, piękny grunt na osiedle nowe
- 9 6
-
2021-01-27 12:45
Nie kupczy sie nazwa. Stadion nie dziewka, sponsora nie potrzebuje.
Coloseum nazwano raz a dobrze i nazwa ta przetrwala wieki. Nie wypada szukac alfonsa- sponsora i zmieniac miano, logo, przynaleznosc czy flage jak Muchy, Rokity czy reszta bydla z PO, ktore czynia to nagminnie przeskakujac z jednego tonacego statku na drugi.
- 9 6
-
2021-01-27 12:49
(1)
Jak się nie podoba to na wieś. Tam nie mają problemu ze stadionami a maruderzy będą szczęśliwi.
- 3 10
-
2021-01-27 17:06
Oj mylisz się. W małych miejscowościach są piękne obiekty sportowe o których mogą pomarzyć niejedne kluby z dużych miast.
- 0 1
-
2021-01-27 13:12
ciekawe za co i ile pobiera taki prezes tej areny
zero wydarzen, marketing tragedia, nic ciekawego, a pewnie gruba kasa plynie, ale na pewno nie do przypadkowej osoby
- 16 0
-
2021-01-27 13:16
Nalac wody do środka
- na trybunach zrobić plażę i będzie aquapark.
- 9 0
-
2021-01-27 13:25
No to zburzyć
Euro się odbyło? Odbyło. Igrzyska były? Były. A teraz na chleb nie ma. Jak mówiono że ta cała imprezka przyniesie nam tylko straty to się każdy śmiał. Ci co mieli zarobić zarobili a reszta teraz zęby w trawę.
- 8 0
-
2021-01-27 13:27
Może Tusk z Adamowiczową by coś rzucili....kasy ci u nich dostatek... (4)
bo to wielcy przyjaciele Gdańska są. Tusk ostatnio nawet występował na tle Gdańska mówiąc po niemiecku!
- 21 6
-
2021-01-27 13:47
Poziom niemieckiego tragiczny. Akcent - porażka. (1)
- 2 2
-
2021-01-27 14:17
Bo to za wysoki niemiecki był dla ciebie
- 2 3
-
2021-01-27 14:01
Nie tyle co ma kasy prezes z Żoliborza. Tym bardziej, że do pensji poselskiej dorzucili mu 7500 emerytury.
- 1 4
-
2021-01-27 16:02
Przeciez on ma problemy z mowa w jezyku polskim. Z czym do ludzi...
- 3 1
-
2021-01-27 13:31
Stadion Lechia Gdańsk
covid minie ale kibice nie przyjdą. Kibole w ilości 4000 zawłaszczyli sobie drużynę LG i sami się bawią że swoimi oprawami meczowymi na poziomie c klasy. Dojazd i powrót po meczu że stadionu odstrasza i dlatego wybiera się transmisję TV. Szukają zysku a ile 40 tyś stadion zarobiłby z samych kibiców miesiecznie?
- 6 6
-
2021-01-27 13:36
Tam nawet Pan Stasiu, który kosi trawę,nie jest tam z przypadku.
- 7 2
-
2021-01-27 13:50
Za drogo (1)
Nie stać nas na taki stadion za drogi w utrzymaniu !!w Gdyni może być mniejszy i żyją i nie wyrzucają pięniędzy na śmietnik !!!
Taka inwestycja musi zarabiać na siebie- 10 7
-
2021-01-27 17:08
Nie znasz się. Gdynia to nie Gdańsk.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.