• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowy gigant przypłynął do rafinerii

ms
23 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
172-tonowa kolumna została wyładowana z barki na nabrzeżu rafinerii przy Martwej Wiśle. 172-tonowa kolumna została wyładowana z barki na nabrzeżu rafinerii przy Martwej Wiśle.

Statkiem z Belgii do portu w Gdańsku, a potem barką do nabrzeża na Martwej Wiśle przypłynęła gigantyczna kolumna frakcjonująca. To element nowej instalacji powstającej w ramach rozbudowy rafinerii.



Kolumna ma wysokość 46 m, średnicę ok. 4,5 m, a u podstawy jeszcze więcej - nawet 5,6 m. Razem z podporami waży 172 tony. Do czego będzie służyła? Będzie elementem instalacji hydrokrakingu. Jej zadaniem będzie rozdział poszczególnych produktów powstających w tym procesie: benzyny, nafty, oleju napędowego i hydrowaxu.

Prace przy budowie instalacji hydrokrakingu osiągnęły półmetek. Zgodnie z planem instalacja ma być uruchomiona w listopadzie 2010 r.

Na maj zaplanowano transport (również statkiem i barkami) oraz montaż czterech reaktorów hydrokrakingu MHC. Będzie to największa operacja budowlano-montażowa w historii rafinerii, ponieważ najcięższy z reaktorów waży ok. 1300 ton.

Wszystkie te inwestycje są częścią Programu 10+, czyli rozbudowy gdańskiej rafinerii Grupy Lotos. Inwestycje pozwolą na zwiększenie zdolności przerobu ropy naftowej o 75 proc., z poziomu 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Pierwsze instalacje wybudowane w ramach Programu 10+ zostaną uruchomione już późną wiosną tego roku.
ms

Opinie (100) ponad 10 zablokowanych

  • Ja przez taką rurę pale zielone:))

    • 0 0

  • David (4)

    Biedaku...;) a znajdz mi TIRa ktory przewiezie rure wazaca 172 tony ;) przeczytaj tekst a pozniej cos pisz...a nawet jesli taki by sie znalazl to ktora droga wy3ma taki nacisk :) heheheeh. Jak dobrze ze nie jestes logistykiem.

    • 0 0

    • gamon (1)

      • 0 0

      • sam jestes gamon

        • 0 0

    • nie do konca tak (1)

      przewozi się takie ogromne ładunki drogami
      - ciągnie specjalnymi ciężarówkami "ciągniki siodłowo - balastowe"
      na naczepach - przyczepach o nawet kilkudziesięciu kołach, oczywiście takie transporty są strasznie powolne często trzeba zamykać całe drogi, zdejmować znaki, słupy i wszystko co może przeszkadać
      kilkadziesiąt km to często pokonuje się przez kilka czy nocy, całą trase trzeba sprawadzać, przesymulować itd itd
      w Polsce takie transporty można przeprowadzać w godzinach nosnych gdy jest najmniejszy ruch
      dlatego też najlepiej jak można część trasy pokonać choćby nawet na barce czy statku

      tutaj są galerie takich transportów - po drogach

      www.lkw-infos eu,
      http://www.schwerlastinfo.de/
      http://www.ditzj.de

      np
      http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/schwertransport/baumann/teil-3/Baumann-Niedermeier-160305-20.JPG

      • 0 0

      • wiem ze sie przewozi i trzeba miec specjalne zezwolenie ale aby z portu przewizc to do rafinerii jest do pokonania most...czy on utrzyma 172 tony nacisku?

        • 0 0

  • niedobrze

    przyszła w trojmiesce pełna dym .....chmur niewiedze na niebo jak mgło bleee smierdzi i szkodzi zdrowie

    • 0 0

  • "Nie ma takiej rury na świecie, której nie można odetkać"...

    • 0 0

  • CIEŻAR/Y (10)

    A jakiego dźwigu będzie trzeba, żeby postawić na sztorc
    te 1300.tonowe monstrum .. !
    Grohmann Żuraw czy Sarens będzie je podnosił ? :)
    Obie firmy mają niezłą bazę podnośnikową.

    • 0 0

    • (5)

      Przyjdzie "tysiąc atletów".

      • 0 0

      • (4)

        Ciekawe kto im nasmaży milion kotletów???????? ;-)

        • 0 0

        • (3)

          Az chce sie powiedziec - milioner. Ale i tak najpewniej to bedzie babcia ze strony pierwszej. I nie zadnym tam Grohmanom "na podlożu chudym" jak twierdzi kolega z dołu. Babcia ma dzialke, ogrodek, to moze i swinke jakas za golen uchwyci?:-)

          Chlast swinkę w gardełko,
          ciach śwince sadełko,
          wykroić boczusia,
          nakarmić nim wnusia.

          Grunt, że sie rymuje. Kurka wodna.

          • 0 0

          • g@llux jedyny masz down'a i spiewasz na forum (2)

            • 0 0

            • (1)

              Chyba masz jakies idee fix na jego punkcie, ciole.

              • 0 0

              • idee fix?

                Czy ty wiesz w ogóle co to znaczy? Miałeś na myśli chyba fiksum - dyrdum :-)

                • 0 0

    • (3)

      odpowiem ci bo tam pracuję. Podłoże z chudego betonu specjalnie tylko pod dźwig robiła MEGA a podnosić go bedzie Grohmann którego składają z części, będzie sie poruszać na gąsienicach które już są na miejscu

      • 0 0

      • (2)

        1300t na chydym betonie pod którym są iły i woda gruntowa 2,5m poniżej? oj szykuje sie katastrofa :D

        • 0 0

        • (1)

          takiej płyty z chudziaka jaką zrobiła tam MEGA to na oczy nie widziałeś także nie popiskuj tu budowlańcu budek na działkach

          • 0 0

          • tak sie składa że widziałem te projekty osiołku i umiem odróżnić fundament na palach od chudego betonu. wracaj do podstawówki bo sobie krzywde zrobisz

            • 0 0

  • rafineria gdańsk= strefa nowotworowa (2)

    pomorskie zawsze przoduje

    • 0 0

    • to wynocha (1)

      • 0 0

      • tak

        niech wynosza sie ci co przyczyniaja sie do chorob innych ludzi

        • 0 0

  • (3)

    Pracuje na tej budowie, pozdrawiam MEGĘ, włochów z Technipu i dyrektora Żurawkę z HBP :):):):)

    • 0 0

    • (1)

      Spadaj

      • 0 0

      • Bujaj garba

        psa nie masz a kumpli szuka

        • 0 0

    • Ja codziennie bywam na rafineri i pozdrawiam chłopaków z MEGA, MOSTOSTAL-PŁOCK i Naftobudowy

      • 0 0

  • JEST W 3MIEŚCIE JEDNA JESZCZE WIĘKSZA !

    to GAJOWY Z GDYNI !

    • 0 0

  • To jest ponton, nie barka... I co to za ładunek, 170 ton... 1200 to może zakołysać :D

    • 0 0

  • BŁAD W CZCIONCE !!!!!!!!!!!! (3)

    "JEj zadaniem będzie rozdział poszczególnych produktów powstających w tym procesie: benzyny..."

    • 0 0

    • bez jaj, upierdliwcze.

      • 0 0

    • Błędem jest twoja egzystencja

      • 0 0

    • A wystarczyłoby choć raz przeczytać to, co się nabazgrało

      Ale przecież szanowni redaktorzy są tacy zabiegani...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane