- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Stalowy gigant przypłynął do rafinerii
Statkiem z Belgii do portu w Gdańsku, a potem barką do nabrzeża na Martwej Wiśle przypłynęła gigantyczna kolumna frakcjonująca. To element nowej instalacji powstającej w ramach rozbudowy rafinerii.
Kolumna ma wysokość 46 m, średnicę ok. 4,5 m, a u podstawy jeszcze więcej - nawet 5,6 m. Razem z podporami waży 172 tony. Do czego będzie służyła? Będzie elementem instalacji hydrokrakingu. Jej zadaniem będzie rozdział poszczególnych produktów powstających w tym procesie: benzyny, nafty, oleju napędowego i hydrowaxu.
Prace przy budowie instalacji hydrokrakingu osiągnęły półmetek. Zgodnie z planem instalacja ma być uruchomiona w listopadzie 2010 r.
Na maj zaplanowano transport (również statkiem i barkami) oraz montaż czterech reaktorów hydrokrakingu MHC. Będzie to największa operacja budowlano-montażowa w historii rafinerii, ponieważ najcięższy z reaktorów waży ok. 1300 ton.
Wszystkie te inwestycje są częścią Programu 10+, czyli rozbudowy gdańskiej rafinerii Grupy Lotos. Inwestycje pozwolą na zwiększenie zdolności przerobu ropy naftowej o 75 proc., z poziomu 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Pierwsze instalacje wybudowane w ramach Programu 10+ zostaną uruchomione już późną wiosną tego roku.
Opinie (100) ponad 10 zablokowanych
-
2009-01-23 15:47
Ja przez taką rurę pale zielone:))
- 0 0
-
2009-01-23 16:15
David (4)
Biedaku...;) a znajdz mi TIRa ktory przewiezie rure wazaca 172 tony ;) przeczytaj tekst a pozniej cos pisz...a nawet jesli taki by sie znalazl to ktora droga wy3ma taki nacisk :) heheheeh. Jak dobrze ze nie jestes logistykiem.
- 0 0
-
2009-01-23 16:19
gamon (1)
- 0 0
-
2009-01-23 20:17
sam jestes gamon
- 0 0
-
2009-01-23 17:48
nie do konca tak (1)
przewozi się takie ogromne ładunki drogami
- ciągnie specjalnymi ciężarówkami "ciągniki siodłowo - balastowe"
na naczepach - przyczepach o nawet kilkudziesięciu kołach, oczywiście takie transporty są strasznie powolne często trzeba zamykać całe drogi, zdejmować znaki, słupy i wszystko co może przeszkadać
kilkadziesiąt km to często pokonuje się przez kilka czy nocy, całą trase trzeba sprawadzać, przesymulować itd itd
w Polsce takie transporty można przeprowadzać w godzinach nosnych gdy jest najmniejszy ruch
dlatego też najlepiej jak można część trasy pokonać choćby nawet na barce czy statku
tutaj są galerie takich transportów - po drogach
www.lkw-infos eu,
http://www.schwerlastinfo.de/
http://www.ditzj.de
np
http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/schwertransport/baumann/teil-3/Baumann-Niedermeier-160305-20.JPG- 0 0
-
2009-01-23 20:18
wiem ze sie przewozi i trzeba miec specjalne zezwolenie ale aby z portu przewizc to do rafinerii jest do pokonania most...czy on utrzyma 172 tony nacisku?
- 0 0
-
2009-01-23 16:16
niedobrze
przyszła w trojmiesce pełna dym .....chmur niewiedze na niebo jak mgło bleee smierdzi i szkodzi zdrowie
- 0 0
-
2009-01-23 16:57
"Nie ma takiej rury na świecie, której nie można odetkać"...
- 0 0
-
2009-01-23 18:23
CIEŻAR/Y (10)
A jakiego dźwigu będzie trzeba, żeby postawić na sztorc
te 1300.tonowe monstrum .. !
Grohmann Żuraw czy Sarens będzie je podnosił ? :)
Obie firmy mają niezłą bazę podnośnikową.- 0 0
-
2009-01-23 18:52
(5)
Przyjdzie "tysiąc atletów".
- 0 0
-
2009-01-23 19:24
(4)
Ciekawe kto im nasmaży milion kotletów???????? ;-)
- 0 0
-
2009-01-23 20:11
(3)
Az chce sie powiedziec - milioner. Ale i tak najpewniej to bedzie babcia ze strony pierwszej. I nie zadnym tam Grohmanom "na podlożu chudym" jak twierdzi kolega z dołu. Babcia ma dzialke, ogrodek, to moze i swinke jakas za golen uchwyci?:-)
Chlast swinkę w gardełko,
ciach śwince sadełko,
wykroić boczusia,
nakarmić nim wnusia.
Grunt, że sie rymuje. Kurka wodna.- 0 0
-
2009-01-23 21:19
g@llux jedyny masz down'a i spiewasz na forum (2)
- 0 0
-
2009-01-23 21:48
(1)
Chyba masz jakies idee fix na jego punkcie, ciole.
- 0 0
-
2009-01-23 22:54
idee fix?
Czy ty wiesz w ogóle co to znaczy? Miałeś na myśli chyba fiksum - dyrdum :-)
- 0 0
-
2009-01-23 20:02
(3)
odpowiem ci bo tam pracuję. Podłoże z chudego betonu specjalnie tylko pod dźwig robiła MEGA a podnosić go bedzie Grohmann którego składają z części, będzie sie poruszać na gąsienicach które już są na miejscu
- 0 0
-
2009-01-24 10:15
(2)
1300t na chydym betonie pod którym są iły i woda gruntowa 2,5m poniżej? oj szykuje sie katastrofa :D
- 0 0
-
2009-01-24 12:07
(1)
takiej płyty z chudziaka jaką zrobiła tam MEGA to na oczy nie widziałeś także nie popiskuj tu budowlańcu budek na działkach
- 0 0
-
2009-01-24 12:50
tak sie składa że widziałem te projekty osiołku i umiem odróżnić fundament na palach od chudego betonu. wracaj do podstawówki bo sobie krzywde zrobisz
- 0 0
-
2009-01-23 18:44
rafineria gdańsk= strefa nowotworowa (2)
pomorskie zawsze przoduje
- 0 0
-
2009-01-23 23:57
to wynocha (1)
- 0 0
-
2009-01-24 08:52
tak
niech wynosza sie ci co przyczyniaja sie do chorob innych ludzi
- 0 0
-
2009-01-23 20:01
(3)
Pracuje na tej budowie, pozdrawiam MEGĘ, włochów z Technipu i dyrektora Żurawkę z HBP :):):):)
- 0 0
-
2009-01-23 20:27
(1)
Spadaj
- 0 0
-
2009-01-24 10:14
Bujaj garba
psa nie masz a kumpli szuka
- 0 0
-
2009-01-25 14:31
Ja codziennie bywam na rafineri i pozdrawiam chłopaków z MEGA, MOSTOSTAL-PŁOCK i Naftobudowy
- 0 0
-
2009-01-23 20:46
JEST W 3MIEŚCIE JEDNA JESZCZE WIĘKSZA !
to GAJOWY Z GDYNI !
- 0 0
-
2009-01-23 21:19
To jest ponton, nie barka... I co to za ładunek, 170 ton... 1200 to może zakołysać :D
- 0 0
-
2009-01-23 21:50
BŁAD W CZCIONCE !!!!!!!!!!!! (3)
"JEj zadaniem będzie rozdział poszczególnych produktów powstających w tym procesie: benzyny..."
- 0 0
-
2009-01-23 22:08
bez jaj, upierdliwcze.
- 0 0
-
2009-01-24 10:17
Błędem jest twoja egzystencja
- 0 0
-
2009-01-24 14:16
A wystarczyłoby choć raz przeczytać to, co się nabazgrało
Ale przecież szanowni redaktorzy są tacy zabiegani...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.