• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Baltica powraca na linię do Szwecji

5 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Po kilkudniowym postoju prom Stena Baltica wrócił na linię Gdynia - Karlskrona.

- Pasażerowie popłynęli dzisiaj do Szwecji, zgodnie z rozkładem rejsów - zapewnia Agnieszka Zembrzycka ze Stena Line.

Najprawdopodobniej to sztormowa pogoda, jaka w ubiegłym tygodniu w piątkową noc panowała na Bałtyku spowodowała, że w sobotę rano prom Stena Baltica podczas wchodzenia do portu w Gdyni otarł się o falochron. Wgnieceniu uległa część dziobu.

Konieczne okazały się prace remontowe w porcie. Ekipa remontowa pracowała dzień i noc, aby statek jak najszybciej mógł wrócić do żeglugi. Późnym wieczorem we wtorek zakończono prace spawalnicze, następnie inspektorzy towarzystwa klasyfikacyjnego oraz inspektor bezpieczeństwa armatora dokonali oględzin, po których zapadła decyzja, że prom może już bezpiecznie pływać.

Podczas napraw na linii Gdynia - Karlskrona pływał tylko drugi prom armatora, Stena Nordica, na który już wcześniej miejsca były niemal wyprzedane.

Część osób płynęła wieczornym promem Stena Nordica z Gdyni, inni pasażerowie otrzymali bilety na przeprawę promową z Sassnitz do Trelleborga wraz ze zwrotem kosztów podróży z Gdyni do Sassnitz. Pasażerowie piesi jechali do Sassnitz specjalnie wynajętymi przez Stena Line autokarami, a ci, którzy wypłynąć mieli dopiero następnego dnia - spędzili noc w wynajętych przez armatora pokojach hotelowych w Trójmieście.
Hit FM

Opinie (22)

  • HI HI HI HI

    • 0 0

  • akuku
    nie sprawdzaj
    znam i det norskie i lloyda z tej prostej przyczyny, że bdąc cały czas technikiem budowy kadłuba okretowego troche o klasach i towarzystwach wiem:)
    moja praca dyplomowa to - tylnica drobnicowca spawana zgodna z normami lloyd register off shiping (ze względu na upływ czasu mogłem coś przekręcić)
    zatem dobrze sie skończyło jak sie skończyło, a patrząc na fote mam wrażenie, że ten prom ma bardzo wysoką "wolną burte" i wygląda mi na mało stabilny...

    • 0 0

  • większość urządzeń na Stenie ma odbiór DNV (być może wszystkie), wiem bo sam na niej montowałem drzwi pneumatycze w kwietniu tego roku w Remontówce :))

    • 0 0

  • Novakowa - taki rejs trwa 10 godzin albo całą wieczność - to zależy jak trafisz (czy raczej jak Stena trafi)

    • 0 0

  • no tak : nie norskie a Det Norske, i nie lloyd register off shipping, a Lloyd's Register Of Shipping. Jeżeli jest "off shipping" to nie powinien pływać :)

    • 0 0

  • ale w Polskim Rejestrze Statków to chyba nic nie znajdziesz, co??
    żałuj, że nie byłeś tu kiedy o Lloyda była zadyma:) michi magister mody wszelakiej mi zaświadczy, ze wiem jak to sie pisze he he he hrrrrrrrr

    • 0 0

  • ale bajer

    STENA LINE od roku - czyli od momentu wejscia do UNII zupelnie olała polskich pasażerów i żyje dzieki szwedom i frachcie - nie lubie juz STENY LINE ceny ma kosmicznie wysokie i niech spada z polskiego rynku !

    • 0 0

  • hehe a niech sobie plynie z przeciekajacym kadlubem... przeciez historia pokazala ze od odrobiny wody pod pokladem jeszcze zaden statek nie zatonal ;) a tak btw... statek tak pedzil bo zona kapitana pani Yrenka miala imieniny i wodka stygla :P

    • 0 0

  • pechowy prom i pechowy armator

    promy armatora stena line maja bardzo dużego pechaniezliczy sie juz ile razy te promy stały w gdańskiej stoczni remontowej na naprawach albo przeróbach.po prostu armator ma pecha

    • 0 0

  • Brawo Ktosiek. Chociaż jedna wypowiedz na temat i do tego prawdziwa. Wprawdzie działo się to wcześnie rano, ale nie wierzę żebyśmy tylko my znali prawdę. Odwagi. Bo inaczej, znowu wygrają układy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane