- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (166 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (195 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (25 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (59 opinii)
Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem
Rozbudowę ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga
Buspas? W dokumentacji jest
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:
- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.
- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna
Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-02-11 07:29
2 pasy w gore + buspas (16)
W godzinach popołudniowych A rano odwrotnie- 2 pasy w dół + budowa jak na chwaszczynskiej. Będzie dobrze i będą zadowoleni ekoterrorysci
- 74 25
-
2021-03-19 13:21
Żadnych buspasów
Po co buspas dla jednego autobusu skoro po rozbudowie do dwóch pasów w każdą stronę ruch będzie płynny a tak zostanie po staremu czyli po jednym pasie w każdą stronę. Nawet kierownik budowy Strabag ( z którym rozmawiałem) dziwił ) się że te buspasy są w projekcie szczególnie że przy dwóch jezdniach w każdą stronę ruch będzie płynny.
- 0 0
-
2021-02-11 20:35
Rzondamy namalowania nowego bus pasu!
Czy jest jeszcze siano na farbe?
- 3 1
-
2021-02-11 11:36
Masz na myśli najbardziej roszczeniową grupę społeczną - kierowców?
- 11 9
-
2021-02-11 10:58
Ekoterroryści - masz na myśli chyba ekonomicznych, a nie ekologicznych (8)
Bo jest znacznie taniej jest zbudować i utrzymać 2 buspasy o max przepustowości 2-3 tys ludzi na godzinę każdy, niż 6 pasów + wielkie skrzyżowanie z rozjazdami o przepustowości 800 aut = 1000 ludzi na godzinę.
- 7 11
-
2021-02-11 12:15
(4)
800 auto = 1000 na godzinę
10 autobusów 194 na godzinę, po 50 pasażerów = 500 osób na godzinę.- 6 0
-
2021-02-11 15:09
Przecież obliczenia są opisane poprawnie (3)
Max przepustowość to nie to samo, co przepustowość konkretnej linii.
- 1 1
-
2021-02-11 19:21
Tak, a za kilka lat będzie jeździło więcej linii (1)
i wtedy byłby kwik: -szczur kat miasta-, -dlaczego nikt o tym wcześniej nie pomyślał- itd itd
- 3 2
-
2021-02-11 22:57
Jakoś nie widać gwałtownego rozwoju komunikacji miejskiej
- 1 1
-
2021-02-11 15:40
Gdynianka
Na pogórze jeździ tylko jedna linia 194 , wiec obliczenia są poprawne. No bo 141 nie można liczyć , nie jeździ Kwiatkowskiego :-). I dla tej jednej linii buduje się buspas , to jakiś żart i to bardzo ponury.
- 7 4
-
2021-02-11 11:06
Kolejny społecznik z kreatywnym liczeniem. (2)
Przelicz ile rowerów mogło by przejechać takim buspasem.
- 3 7
-
2021-02-11 17:00
zwłaszcza...
takich rowerów bez siodełka ;P
- 3 0
-
2021-02-11 13:16
z jednym czy dwoma kołami?
- 2 0
-
2021-02-11 07:45
(3)
Nie eko a zdrowy rozsądek.
- 13 16
-
2021-02-11 10:44
jeden pas w górę i w dół naprzemiennie ze światłami (2)
reszta drogi - na buspasy i ścieżki rowerowe...
- 2 17
-
2021-02-11 15:47
Gdynianka (1)
Buspas dla jednej linii autobusowej to chyba jakiś żart. Przecież tam jeździ tylko 194.
- 8 6
-
2021-02-11 16:48
Co 7-10 minut.
- 5 4
-
2021-02-11 12:30
Buspasy - TAK
Tylko niech puste nie stoją - autobus / trolejbus co 2 minuty + taxi + elektryki. Może wtedy mieszkańcy zamiast stać w korku wsiądą do autobusu.
Najbardziej wkurzające są jednak puste buspasy (autobus co 15 minut) a obok olbrzymi korek.- 2 2
-
2021-02-11 11:08
22 miliony? To miasto ma szczęście że trafiła się pandemia i nie można organizować imrez!
Nie polatały samolociki i nie pojeździła Formuła 1 po ulicach w 2 weekendy i cały świat nie "usłyszał" o Gdyni.
Gdzieś ten budżet trzeba wydać, więc w końcu po 30 latach nie ma wyjścia i trzeba przebudować ten fragment.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.