• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30 także w Gdyni

Michał Sielski
27 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu. W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu.

Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?



Czy ograniczenie prędkości zwiększy bezpieczeństwo w Śródmieściu?

Ograniczenie prędkości w centrach miast to światowy trend, który ma na celu uspokojenie ruchu w miejscach, w których oprócz samochodów jest też sporo pieszych i rowerzystów. Ostatnio odważnie wprowadzają je gdańscy urzędnicy.

Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.

Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.

- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.

- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.

Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.

- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • Do idiotów wypisujących bzurne komentarze! (2)

    Tempo 30 nie spowolni waszych przejazdów przez miasto, bo nie zostanie wprowadzona na ulicach przelowtowych typu Morska, Władka, Śląska, a jedynie na pozostałych ulicach. Dzieki rozwiązaniom uniemożliwiającym szybką jazdę na podrzednych uliczkach typu wyniesione skrzyzowania, nie będziemy musieli się obawiać puszczać dziecie samopas, a prędkość średnia wzrośnie, bo będzie można wywalić peno swiateł, zostawiając regułę prawej reki na skrzyżowaniu

    • 11 9

    • Nie puszczaj dzieci samopas, złamasie. (1)

      Samochody to tylko jedno z 15.000 zagrożeń. Najgorsze są mewy... Podrzędnych ulic wcale nie ma aż tyle. Drugorzędne się nie kwalifikują do 30 km/h.

      • 4 6

      • to fakt ale gołębie też stwarzają największe zagrożenie

        • 3 2

  • (6)

    Ograniczenie prędkości w centrach miast to światowy trend, który ma na celu uspokojenie ruchu w miejscach, w których oprócz samochodów jest też sporo pieszych i rowerzystów. o cholerka przebywając często w miastach europy zachodniej coś przeoczyłem czy kolejny redaktor robi z polaków idiotow

    • 6 2

    • Normalność nie jest kwestią statystyki. (4)

      Jesteś pewny, że wszystkie miasta, które zwiedziłeś są na lewo od południka zerowego? Jakby światowym trendem było wieszanie siebie samego za delikatną część, którą się chełpisz, też byś to robił? Stwierdzam, że polskie miasta są wyspą normalności w morzu nienormalności. Abstrahując od niedostatku metro. Rowerzystów ci u nas niedostatek, więc niech spadają tam, gdzie są większością. Uszczęśliwią, i siebie, i nas - większość tutejszą.

      • 2 2

      • (3)

        "Z Archiwum M" to nowe wcielenie "Matematyka, w dodatku kierowcy"?

        • 2 2

        • Bingo, detektywie. Wcale nie zamierzałem tego ukrywać. (2)

          Inaczej nie byłaby ksywka tak podobna. Pomyślałem, że tamta ksywka za bardzo koliła w oczy niektórych.

          • 0 2

          • (1)

            tak coś czułam, że zalatuje benzyną i trolem.

            • 3 2

            • A czym jest zanudzanie:

              "Zachód to, Zachód tamto, przejedźcie się na Zachód". Czasem mam wrażenie, że pewna osoba, która jest bliska definicji trola usłyszała od wróżki, że ilekroć powie "Zachód" przedłuży swoje życie o sekundę. Jest bliski 200 urodzin. Ja zawsze odpowiadam na posty d*powłazów, nie prowokuję ich.

              • 0 2

    • przegapiłeś

      ścisłe centra miast, chociażby francuskich, są często zamknięte dla wszelakiego ruchu kołowego (zdarza się, że są ulice zamknięte nawet dla rowerów). Niczym niezwykłym jest tam siatka naprzemiennych ulic jednokierunkowych. I to działa.

      • 0 0

  • Przy tego typu sprawach powinno odbywać się referendum.

    Dlaczego tak rzadko odbywa się referendum ?

    albo ogłupianie w stylu: tak długo robimy referenda aż wypowiedzą się za np w sprawach związanych z UE

    Za kogo one mają ludzi ?

    • 4 3

  • to po co to robic i wydawac pieniadze...

    "Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością". to po co zmiany i wydawanie pieniedzy na nowe znaki?

    • 3 0

  • NO I PRZEZ PÓŁ MIASTA - "1 na półsprzęgle"

    ale za to jak wzrośnie zwłaszcza latem- zasmrodzenie powietrza! ojej! hura!

    • 5 3

  • Na Monciaku i Długiej też już obowiązuje ograniczenie do 30tu?

    • 0 0

  • 1%

    • 0 0

  • A zanieczyszczenie

    Rowerem jeździ teraz będzie jeździł w spalinach samochodów. Niech może zamieni rower na auto to zobaczy jak cierpi większość obywateli

    • 2 0

  • Uwarzam rze ...

    Sknocony Węzeł "Bubel" wzgórze ,centrum handlowe Wzgórze, Wielki Park Technologiczny , infobox , Air Port Gdynia to tylko niektóre z wielkich bardzo niezbędnych miejskich inwestycji .Teraz w końcu czas rozpocząć budowę tego 300m. wysokości Posągu a nie zawracać sobie d...upe jakimś miejskim zwalniaczem do 30km/h. Jeżeli już to Gdynia powinna być lepsza jak zwykle od Gdańska i Sopot i zrobić 25km/h.

    • 1 0

  • bez sensu

    przeciez i tak wiecej tam nie mozna jechac, bo albo swiatła albo przejście dla pieszych-ul. świętojańska.
    Ul. Władysława ma 3 pasy, nie potrzeba tam ograniczac prędkosci, swietojanska-non stop pasy lub swiatła, śląska-same dziury-nie można szybko jechac bo trzeba je omijac, skwerek-kostka, dudni, trzeba jechac wolno.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane