• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną

Patryk Szczerba
28 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (259)
Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku CentralnymMapka - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.



Czy nowa organizacja ruchu doprowadzi do większej liczby kolizji?

Ostatnio, zamiast otwarcia trzeciej części parku Centralnego, uwagę mieszkańców i internautów przykuwają rozwiązania zaproponowane dla rowerzystów na wjeździe na plac. Chodzi o strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się przy ul. Świętojańskiej.

Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym



Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.

Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę. Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.



Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?

- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie. Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie.

Droga rowerowa była, ale została usunięta



Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.

- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.

- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem

Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.

Park Centralny: więcej informacji



Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze



Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.



Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?

- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 65%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • Ja nie widzę problemu. (1)

    Faktycznie wygląda z początku nieco chaotycznie, ale ja ten układ rozumiem. Nie wiem skąd hejt i beka w necie - dziesiątki układów drogowych, wliczając w to każde rondo turbinowe, wygląda jakby projektował je szop na mefedronie.

    • 1 6

    • to sa PISowskie trolle

      nie spodziewaj się logiki, rowerzyści to pojęli, bo to nic trudnego - jak widać nawet na zdjęciu

      • 1 1

  • Zaraz zaraz zaraz (3)

    A czy ktoś z hejterów zapropoponował lepszy układ? Jeśli tak - w porządku, rozważmy go, może faktycznie jest lepszy. A jeśli to tylko mądrości kanapowych ekspertów, to nie ma o czym w ogóle gadać.

    • 1 4

    • im chodzi o judzenie i w 90% to trolle z PIS

      Zawsze tu było paru nawiedzonych cyklistów, ale ostatnio widać jasno, ze to PISowskie trolle, bo taki sam zalew hejtu jest pod innymi, niezwiązanymi z rowerami artykułami

      • 1 0

    • Tak ja ze 100razy (1)

      proste kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron . tak się robi na całym świecie od lat 70 ubiegłego wieku i to działa. nie ma co wymyślać na nowo koła i do tego o kształcie kwadratu

      • 0 1

      • przecież wy po jezdni nie jeździcie, tylko po chodnikach

        bo ponoć was zabijają samochody

        • 0 0

  • Niedługo (1)

    cykliści- terroryści będą domagać się w tym miejscu tunelu.

    • 4 4

    • logiczne - albo estakady dla rowerów

      • 0 1

  • No i fajnie

    Cała Polska będzie miała z czego się śmiać. A śmiech to zdrowie.

    • 4 1

  • Prośba do redaktora (7)

    Bardzo chętnie zapoznali byśmy sie z negatywna opinia tzw specjalisty do spraw dostępności który to negatywnie zaopiniował ścieżkę przy przystanku. . Być może Pan redaktor ma taka moc i uda sie od urzędników uzyskać dostęp do tego pisma. Warto poznać nazwisko tej osoby i datę tej ekspertyzy. Czy istnieje naprawdę i czym jest uzasadniona. Jakimi badaniami. Bo takie lakoniczne stwierdzenie dodatkowo anonimowe nie brzmi wiarygodnie!

    • 6 2

    • PISowski trollu jak chcesz prowadzić ścieżkę rowerową po chodniku, skoro tam miejsca nie ma? (6)

      Nie potrafisz korzystać z tych ścieżek, które są specjalnie dla was zrobione. Bo taka jest - o czym doskonale wiesz, jeśli rowerem jeździsz.

      Punkty kolizyjne to zejścia do parku dla pieszych oczywiście oraz schody

      Tak trudno ci zrozumieć, że nie tylko ty wozisz swoje dupsko na rowerze, ale są także inni ludzie, którzy tam chodzą?

      I jest ich o wile więcej niż cyklistów.

      • 1 3

      • (5)

        Czy potrafisz napisać cos merytorycznie bez obrażania nikogo?

        • 2 1

        • A jak mam do ciebie przemawiać? Takich trolli jak ty jest tu zatrzęsienie. (4)

          Nie macie pojęcia jak tam jest w rzeczywistości, albo nigdy tam nie byliście, albo macie jakieś psychiczne pretensje, bo cały świat się wokół was nie kreci.

          Zrozumiałeś jaki tam jest układ ścieżek rowerowych, czy nadal będziesz rżnął głupka?

          Acha, park otwarty, radzę się przejść bo chyba jest tam dodatkowy przejazd w ciągu pieszo rowerowym.

          Co za patafian.

          • 0 2

          • (3)

            Szkoda czasu na polemikę z tobą. Jesteś dość tępy i zbytnio pobudzony.

            • 1 1

            • Jesteś zwykłym hejterem - kompletnie aspołeczny typek na rowerze (2)

              • 0 1

              • (1)

                Nie używaj słów znaczenia których nie rozumiesz :)

                • 0 1

              • Co ja poradzę na to, że edukację zakończyłeś na abecadle?

                • 0 1

  • Proponuję poprawić mapkę, bo cykliści (trolle) nie rozumieją całego układu (1)

    Bo istotnym elementem jest także ścieżka rowerowa biegnąca przy Władysława IV (od stony Wzgórza), po drugiej stronie biurowca Officer.

    Wedy wszystko staje się jasne i dla śnieżynek na rowerach bezpieczne. Nagle okazuje się, że nie trzeba jechać ani po chodniku przy przystanku, ani po ulicy.

    Sam przejazd przez Świętojańską i te dyskutowane skręty na ścieżkę przy Piłsudskiego, także stają się jasne i zrozumiałe,

    No ale i tak trollnia PISowska będzie atakować, bo przed wyborami trzeba pokazać, że gdyby tu rządził PIS, to... no właśnie co?

    Jeden pajac rowerowy tu pisze co chwila, że on po Świętojańskiej będzie jeździł po chodnikach, bo życie mu miłe...

    Mam nadzieję, że za miesiąc czy dwa, po wyborach ta trollnia odpadnie i zostanie tylko paru (bo tacy zawsze tu byli) porypanych rowerzystów, którzy uważają że cały świat jest zawsze przeciw nim.

    • 1 4

    • no i juz 2 pajace zaminusowały, tylko tyle potrafią

      • 0 1

  • Kiedyś łacha darło się z Wejherowa

    Ale nasi włodarze zapewnili Gdyni miejsce na podium miast wyśmiewanych.

    • 7 1

  • (1)

    Przecież takich kwiatków do rowera jest w Gdyni więcej; ścieżka wzdłuż Wład IV przy Batorego gdzie stoi jakiś pomnik w sukience. To jest wręcz arcydzieło !

    • 5 0

    • To nawet nie pomnik zagradza drogę tylko jakaś jego odnoga, którą można spokojnie wyburzyć nie powodując uszczerbku na "artyźmie" dzieła. Co ciekawe oznakowanie na ścieżce jest dostosowane do ścieżki bez tej zapory. Oczywiście UM ma gdzieś to, że taki stan rzeczy jest niebezpieczny.

      • 3 0

  • Nazwiska tych matejków, a nie "urzędnicy"!

    • 1 0

  • Gdyński urzędnik to stan umysłu

    a raczej przykład defektu umysłowego

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane