- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (177 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (249 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (74 opinie)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-02 09:50
przestańcie pisać o Gdyni co będzie kiedyś, plany,pomysły-napiszczie jak już będzie
- 4 0
-
2018-08-02 10:47
Szybciej ta kolej, prosze
Szybciej ta kolej, prosze zauwazyc ile zaoszczedzono by na remontach drog i Estakady Kwiatkowskiego - a zdrowe powietrze nieocenione.
- 3 0
-
2018-08-02 11:24
(1)
już dano powinno być uruchomiona trasa ,tory są w dobrym stanie które prowadzą nawet do lotniska Babie Doły
- 4 0
-
2018-08-03 09:06
no sio juz schabowe tłuc do kuchni a nie eksprtyzy na temat jakości torów
- 0 0
-
2018-08-02 11:36
I tak bez konca. Naprawde nie wiem, czy zycia starczy.
Jestesmy coraz starsi, a sprawy komunikacji do polnocnej Gdyni wciaz stoja w miejscu.
- 4 0
-
2018-08-02 13:38
Patrzac jak trwa procedura wielkiego otwarcia tunelu skm gdansk srodmiescie od torunskiej to jakiekolwiek nowe-stare linie kolejowe to perspektywa 2100 i nastepne
- 3 1
-
2018-08-02 14:07
nie rozumiem,
jak można przez tyle lat nie zrealizować prościuteńkiej inwestycji SKM Gdynia Główna - Gdynia Obłuże, są tory kupić dwu wagonowe składy i niech jeżdżą. Mieszkam na Sucharskiego i szlag mnie trafia jak na bezmiar głupoty i tumiwisizmu. Od Obłuża do Głównej pełno torów a od powiedzmy 25 lat dwu wagonowy skład nie mógł przejechać? Jak nazwać stan umysłu rządzących w tych czasach? Dajcie to prywaciarzowi - w ciągu 3 m-cy uruchomi,
- 3 1
-
2018-08-02 16:12
Stacja Pogórze
Tak czy siak, będzie czy nie chyba zapomnieli o stacji Pogórze bo z Chyloni czy Obłuża to taka sama odległość
- 0 1
-
2018-08-03 04:31
Miasto
Najpierw niech wyremontuja obiecane przystanki skm np redlowo i wiadukt na stoczni Gdynia. To im za ciężko ale budować to już nie. Zawsze obiecanki a potem wykrety
- 0 0
-
2018-08-03 09:05
spokojnie to tylko do wyborów :P
- 1 0
-
2018-08-03 12:56
Szczurek
Odejdz juz z tego urzedu- wstydu nie masz...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.