- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (89 opinii)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (67 opinii)
- 3 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (17 opinii)
- 4 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (25 opinii)
- 5 Co kryje piasek sopockiej plaży? (74 opinie)
- 6 Sami złapali złodzieja katalizatorów (131 opinii)
Sygnalizacja na Chełmie do przebudowy
Będą zmiany na jednym z najgorszych skrzyżowań pod względem programu sygnalizacji. Urzędnicy planują zlecić przeprogramowanie świateł u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiego na Chełmie . Światła mają dostosowywać się do natężenia ruchu panującego na drodze, a także chodnikach.
Koniec z czekaniem na zielone światło
Na szczęście ma się to zmienić na lepsze. Urzędnicy planują przebudowę sygnalizacji świetlnej tego skrzyżowania. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wspomniane zadanie.
Projekt przebudowy zalegał w urzędniczych szufladach dwa lata - czekał na pieniądze w budżecie miasta. Wreszcie się znalazły. Nowe światła będą dostosowywać swój program do natężenia ruchu.
- Zadanie - przebudowę sygnalizacji - przejęliśmy od Zarządu Dróg i Zieleni, tak jak zresztą inne projekty. Sądzimy, że zlecone przez nas prace ułatwią poruszanie się po tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zmiany dla kierowców, pieszych i rowerzystów
Co dostaną kierowcy? W jezdnie na ul. Dragana i ul. Chałubińskiego zostaną wmontowane pętle indukcyjne. Będą one wykrywać samochody mające zamiar wjechać na ul. Sikorskiego. Rozwiązanie ma skrócić czas oczekiwania na zielone światło. Dzisiaj wielu kierowców traci tam czas w sytuacji, gdy na wspomnianej ul. Sikorskiego w ogóle nie ma ruchu.
Oprócz pętli indukcyjnych zostaną także wymienione sygnalizatory na nowsze. Kierujący tramwajami zyskają liczniki zmiany świateł, które umożliwiają płynne kontynuowanie jazdy w kierunku pętli Łostowice/Świętokrzyska.
Piesi i rowerzyści, którzy będą chcieli pokonać wspomniane skrzyżowanie w dowolnej relacji, zmuszeni zostaną do wciśnięcia przycisku na słupku. Obecnie nie są one tam zainstalowane.
Funkcjonowanie sygnalizacji u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiego ma być skoordynowane ze światłami na skrzyżowaniu ul. Cienistej i ul. Witosa.
- Przebudowa sygnalizacji na Chełmie to wstęp do remontu większej liczby sygnalizatorów na gdańskich ulicach. Kolejne prace już niebawem - mówi Bartosiewicz.
Miejsca
Opinie (161) 1 zablokowana
-
2015-07-30 12:09
przydałoby się też zmienić sygnalizację na skrzyżowaniu Havla/Armii Krajowej/Łostowicka
jeżdżąc tamtędy codziennie, ewidentnie widać że jest potencjał do zmian
- 2 0
-
2015-07-30 12:15
najgorsze skrzyżowanie (1)
najgorsze skrzyżowanie to Hawla z Armii Krajowej.żeby z Hawla wjechać w Armii Krajowej trzeba mieć nerwy ze stali i dużo wyobraźni,kiedy na Hawla pali się zielone (w tym czasie wszystkie pasy zajęte są przez samochody z Wilanowskiej) ,na wjeździe w AK jest czerwone i na odwrót ,kiedy na na wjeżdzie jest zielone Hawla dostaje czerwone. Najłatwiej wjechać W Armii Krajowej z Wilanowskiej ,ale trzeba jechać przez osiedle,to po co wybudowano Hawla ?
- 3 0
-
2015-07-30 17:56
po to zeby autobus na petle pojechal :)
- 1 0
-
2015-07-30 13:12
Jest prostszy sposób. Wystarczy zrobić wyjazd z Chałubińskiego na Sikorskiego na wysokości apteki, i już nie będzie korka. Miejsca jest pod dostatkiem nawet na pas wyjazdowy na Sikorskiego
- 3 0
-
2015-07-30 14:28
no lemingi
Macie przyciski na słupkach ( po przebudowie skrzyzowania kartuska - łostowicka takie ogrooooomne i kolorowe) i przyciskajcie a przek.Czasowe i ich nastawy i tak włączą co trzeba i po odpowiednim czasie. Tego idiote który zleca montaz tych przycisków na skrzyżowaniach w centrum miasta obciązyc kosztami !!!! Bo tu tylko chodzi o dodatkowa kasę z naszych kieszeni. Zalety w centrum miasta nie ma z tego zadnej. Owszem gdzieś poza miastem , na wsi którą dzieli ruchliwa szosa jest to wskazane i zalecane.
- 6 0
-
2015-07-30 15:37
Pytam się dlaczego po 23 palą się światła na malych skrzyżowaniach?
W Szczecinie nawet na dużych skrzyżowaniach światło zmienia się na pomarańczowe migające po 23 a przecież Szczecin jest zaraz za Gdańskiem jeśli chodzi o ilość mieszkańców.
- 2 0
-
2015-07-30 16:47
zastanawia mnie teza zawarta w treści artykułu
Nowe światła będą dostosowywać swój program do natężenia ruchu. Czy autor tej wspaniałej tezy myślał o natężeniu ruchu pojazdów czy brał pod uwagę ruch ludzi?
Jeśli się zwraca uwagę na ruch pojazdów, to piesi mogą zakwitać czekając na zmianę świateł dowolnie długo?
Doświadczenie wskazuje, że światło czerwone dla pieszych nie powinno się palić dłużej niż 40-45 sekund, inaczej piesi się niecierpliwią i wchodzą na jezdnię. Jak to wpływa na ich bezpieczeństwo i skłonność do rezygnacji z samochodu na rzecz wyboru komunikacji zbiorowej (tramwaju) już nie napiszę.- 1 2
-
2015-07-30 17:02
darka
Nie wiem jak inni ale nie zaobserwowalam tam nigdy korkow, napewno nie tak uciazliwych jak na armii krajowej przy wyjezdzie do Gdańska. Znow zajmuja sie tym co najlatwiejsze.....dziury, dziury i jeszcze raz dziury ! Tu jest problem, sa robione i po miesiacu na nowo sie robia......chełm to jedna wielka dziura. Zeby wjechac na stary chelm trzeba ominac stoczniowcow ktora zrobiono do polowy, te roboty na dole ze smiesznymi swiatlami i dziuuuuuury, dziura na dziurze!!!! Swiatła to najmniejszy problem, niedlugo na chełm tylko jeepem bedzie mozna wjezdzac. Ludzie litości....xD
- 1 0
-
2015-07-30 17:55
ludzie komentarze piszą i co z tego wynika? (1)
szanowna redakcjo. My ciemny lud wypisujemy na waszym forum nasze uwagi, spostrzezenia i zazalenia co do idiotycznych absurdach panujacych w naszym miescie - czy to w komunikacji, czy w kazdym innym obszarze. Czy ktos z naszych urzedasow to czyta podczas przerwy kawowej? Pewnie tak i nic z tym nie robia. Waszym zadaniem jako dziennikarzy, ale takze i mieszkancow trojmiasto i okolic, jest zebranie do kupy tego co my tu wypisujemy i skonfrontowanie tego z urzedasami, zeby wreszcie zaczeli te drogowe absurdy usuwac!!!!!!!!
- 3 0
-
2015-07-30 21:55
propozycje internautów często są wzajemnie sprzeczne
same rozwiązania "inżynieryjne" nie poprawią sytuacji. Jedynym sposobem poprawy warunków mobilności w mieście jest stawianie na korzystanie z alternatywnych środków transportu, konsekwentne stosowanie priorytetów dla ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu publicznego.
Systemy typu TRISTAR może trochę poprzesuwają korki z jednego rejonu miasta do drugiego, ale zwykle przedłużają pieszym czas oczekiwania i prowokują ich do przebiegania przez jezdnię na czerwonym, by móc zdążyć na nadjeżdżający tramwaj lub autobus.
Korki tworzone są w dni nauki szkolnej przez rodziców dowożących swoje pociechy do szkół - w obawie o ich bezpieczeństwo na przewymiarowanych skrzyżowaniach - poszerzanych o pasy skrętu.
Można by tę litanię przedłużać: potrzebna jest zmiana sposobu myślenia o mieście i jego systemie mobilności.- 0 0
-
2015-07-30 18:13
Prawoskręt dragana
zjeżdżając z Sikorskiego na Dragana, powinna być strzałka, która dawno temu tam była ale po rozbudowie ja zabrali. Czekając cały cykl świateł aby wyjechać na tą ulice to strata czasu i koszmar.
- 6 0
-
2015-07-30 18:18
a wiecie co jest najciekawsze? (2)
Jadąc rano do gdańska od strony Pruszcza i wjeżdżając do miasta zwłaszcza w roku szkolnym zawsze mamy mega korek nawet od zrembu. Jednak gdy tylko światła padają to korek znika. Wniosek? Po cholere te światła?
- 7 0
-
2015-07-30 20:59
może nie zwróciłeś uwagi, ale trakt jest poprzecinany skrzyżowaniami z bocznymi ulicami. jak wyobrażasz sobie np wyjazd z toruńskiej w lewo w porannym szczycie? z tego co czytałam i tak są tam spore korki.
- 1 2
-
2015-08-02 23:20
sproboj drogi kierowco wyjechac z jakielkolwiek podporzadkowanej ulicy kiedy swiatla nie dzialaja
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.