- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Synoptyk przeszkolił drogowców
Pracownicy gdyńskich baz LIZUD, odpowiedzialni za odśnieżanie i odladzanie dróg, zostali przeszkoleni przez synoptyka z Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego. Teraz już zima ich nigdy nie zaskoczy?
Niezależnie od tego, kto ma rację, fakty są takie, że co roku mamy kilka sytuacji, w których po nagłych opadach śniegu w kilometrowych korkach staje nie tylko obwodnica, ale i wiele innych dróg w całym Trójmieście.
Dlatego pracownicy gdyńskich baz LIZUD, którzy zajmują się m.in. odśnieżaniem, robią wszystko, by takim przypadkom zapobiec. A że często najważniejsze jest nie samo odśnieżanie, lecz szybkie podjęcie dobrej decyzji, to zdecydowali się na szkolenie prowadzone przez synoptyka.
Jak odśnieżać w czasie szczytu komunikacyjnego?
Wyzwaniem bywa bowiem czas. Najłatwiej jest nocą, gdy ruch jest mały, ale co zrobić, gdy opady zaczynają się w czasie komunikacyjnego szczytu?
Odśnieżanie - firmy z Trójmiasta
- Musimy być gotowi, zanim zacznie padać śnieg. Przykładowo w trakcie ostatniego ataku zimy prognozy przewidywały, że opady rozpoczną się ok. godz. 16, co rodziło mnóstwo komplikacji związanych z natężeniem ruchu o tej porze dnia. Dlatego już o godz. 15 nasze pojazdy stały w newralgicznych miejscach Gdyni, gotowe sypać sól i odśnieżać - mówi Piotr Witkowski, kierownik Działu Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg.
Śnieg to wcale nie największy problem dla drogowców
Zwracał uwagę na to, co najtrudniejsze w ich pracy. Bo - wbrew pozorom - wcale nie są to nagłe opady śniegu.
- Sen z powiek dyspozytorów spędza przede wszystkim gołoledź. Dlatego tak ważne jest to, abyśmy byli w stanie przewidzieć ryzyko jej występowania - podkreśla Dawid Czechowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Teraz kierowcom pozostaje już tylko czekać na efekty szkoleń.
Miejsca
Opinie (69) 4 zablokowane
-
2023-01-23 11:55
Czy dziś mamy prima aprilis?
- 5 0
-
2023-01-23 11:57
"Musimy być gotowi zanim zacznie padać śnieg"
Co za rewolucyjne wnioski po tym szkoleniu. I to już w trzecim roku funkcjonowania tego innowacyjnego systemu. My tym LIZUDem otwieramy oczy niedowiarkom. I to nie jest nasze ostatnie słowo!
- 17 0
-
2023-01-23 12:01
No i ktoś
Znów kasę przytulił za nic.
- 10 1
-
2023-01-23 12:09
szkolenie OK, ale oni powinni mieć program komputerowy (1)
który wydaje odpowiednie decyzje, bo zanim przeszkolony człowiek się zorientuje o co chodzi
a to jest najprostsza sprawa do zrobienia i najtańsza opcja- 14 7
-
2023-01-23 13:46
Najtańsza opcja? Przecież byle program komputerowy dla instytucji publicznych zaczyna się od 20 mln PLN, choćby tylko aktualną temperaturę pokazywał.
- 0 0
-
2023-01-23 12:12
Dobra sól drogowa (2)
Utrzymuje się 48h i rozpuści wszystko w tym czasie - wystarczy wyjechać "sypać" 8h wcześniej, a nie 1h. A potem odśnieżać gdzie trzeba.
A oni czekają na warstwę 3cm i ruszają, jak już wszystko ubite lub rozjeżdżone...- 4 3
-
2023-01-23 12:27
sól (1)
w pupie byłeś i wno widziałeś ,sól zaczyna działać w ciągu godziny od posypania a jej działanie to max 4-5 godzin , powyżej -10 sól wogóle nie działa.
- 1 2
-
2023-01-23 17:02
.....to wtedy...
.... używa sie chlorku wapnia ,jest co prawda trochę droższy ale nie wyrządza tylu szkód co sól, sam używam przy domu to wiem ....
- 1 1
-
2023-01-23 12:14
do pracy niech się biorą a nie za szkolenia. (1)
zwykła pogoda w smartfonie pokazuje że można sie spodziewac opadów śniegu i każdy o tym wie.w polsce zawsze sa zaskoczeni.potem walą sól i auta gniją.jade z gdańska do kołbaskowa ,auto tak białe od soli że klamek nie widać, myje w szczecinie i do hamburga czyste.przypadek? nie sądzę. Z tą polskością jest trochę tak jak Donald powiedział,to prawda.
- 12 7
-
2023-01-23 12:25
sól
a czym mają sypać piaskiem ?? takiś mądry ???? w D to czym sypią ?? pewnie płatkami róży
- 2 1
-
2023-01-23 12:20
Prognoza z IMGW już nie wystarcza, żeby wiedzieć co robić? No niemożliwe.
- 19 1
-
2023-01-23 12:25
Ankieta (1)
Zostawiam auto i jadę rowerem, żeby nie utknąć w mega korku.
- 0 4
-
2023-01-23 13:10
to pewnie ciebie w kominiarce widziałem manifestacyjnie jadącego środkiem pasa
w największą śnieżycę tego roku
- 1 1
-
2023-01-23 12:38
Opinia wyróżniona
No i fajnie, ale kierowcy też mogliby się ogarnąć (4)
U nas wszyscy czekają na pierwszy śnieg i wtedy kolejki u wulkanizatorów. A trzeba wiedzieć, że opony zimowe sprawdzają się lepiej niż letnie już przy kilku stopniach na plusie! O tych, co panikują i jadą 30 na godzinę lewym pasem obwodnicy, bo śnieg prószy, to już nawet nie wspominam.
- 44 4
-
2023-01-23 13:06
dwa tygodnie temu było +18 stopni
i jakoś nie widziałem kolejek do zmiany opon na letnie
- 4 1
-
2023-01-23 13:47
Nieprawda, zimowe nie sprawują się lepiej przy kilku stopniach na plusie
Wystarczy prosty test awaryjnego hamowania ze 100 km/h do 0 przy, powiedzmy 4-5 st.C na oponie zimowej i letniej. Opona letnia zapewni maksymalną przyczepność możliwą do uzyskania w danym samochodzie, natomiast opona zimowa odczuwalnie szybciej straci przyczepność. Różnice wynoszą do 10 metrów, czyli ok. 35 metrów na oponie letniej w nowoczesnym samochodzie z wydajnym układem hamulcowym, a na oponie zimowej nawet 45 metrów. Tyle testy publikowane przez dziennikarzy motoryzacyjnych.
Osobiście bardzo nie lubię przesiadki na zimowe ogumienie i jazdy 90% czasu na asfalcie w dodatnich temperaturach. Różnica w drodze hamowania i w prowadzeniu samochodu jest znacząca. Hamowanie na zimówkach oznacza szybkie wejście ABS do akcji, można się nieprzyjemnie zdziwić po przesiadce z letnich opon, które kleją doskonale nawet przy tych 4-5 st. C. Stabilność samochodu i precyzja szybkich manewrów też spada po założeniu zimówek. W ostatnich latach zbierałem osobiste odczucia z używania nowych opon doskonałej klasy:
- Goodyear F1 Eagle vs. Continental TS830P
- Michelin PilotSport 4S vs. Continental TS850P
I nikt mi nie powie, że zimówka na asfalcie spisuje się lepiej przy paru stopniach na plusie.- 3 3
-
2023-01-23 17:11
jazda z prędkością około 30 km/h jest może wolniejsza ale bardziej płynna
co w praktyce skutkuje większą przepustowością korytarza ruchu drogowego. Nie jest to intuicyjne, ale sprawdzone w praktyce wielu ulic i dróg pseudoszybkiego ruchu w aglomeracjach USA, Kanady i Europy.
- 0 1
-
2023-01-23 23:42
Ja jeżdżę na zimówkach cały rok.
- 0 0
-
2023-01-23 12:39
Kpina
Pokazuje nieudolność systemu i to ze nawet tego nie potrafią
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.