- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (59 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (181 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (77 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.
Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.
- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.
Żółwie tempo na stacjach PKP
O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.
W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.
- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.
Testy strony systemu Fala (26 opinii)
Najpierw testy w Lęborku
Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".
- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.
Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki
Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.
Miejsca
Opinie (550) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-07 18:00
(1)
ale za to sa wycieczki do Warszawy
- 19 0
-
2023-06-07 23:59
41 autokarów ponoć.
- 2 0
-
2023-06-07 18:02
System Fala nie ruszy w lipcu - super.
Oby on nigdy nie ruszył!!!!!
- 21 1
-
2023-06-07 18:03
Falo odpływaj!
Mówiąc delikatnie i kulturalnie. Nie chcemy cię w Trójmieście! I wy, urzędnicy, to doskonale wiecie.
- 21 0
-
2023-06-07 18:06
I co, warto było wytopic kasę?
- 14 0
-
2023-06-07 18:11
Bye fala
Bye fala bye dulCżesa...
- 10 0
-
2023-06-07 18:13
wypad z falą - paździerz nie z tej ziemi
jeden wielki szit za grube pieniądze, który nikomo nie jest potrzebny, a jedynie tym, którzy chcą go na siłę wprowadzić
- 18 0
-
2023-06-07 18:18
Likwidujcie ten niewypal
Zanim wtopicie wiecej kasy podatnikow
- 16 1
-
2023-06-07 18:21
Jprdl.
Za te wszystkie nietrafione, niedorobione inwestycje za grube miliony, Mevo 1,2,Tristar,Fala itd. można by jeździć obecną komunikacją za pół ceny. Wszyscy byliby bardziej zadowoleni niż z tego niepotrzebnego nikomu szajsu.
- 17 0
-
2023-06-07 18:23
To że Fala nie ruszy było wiadomo od wielu tygodni. (1)
Szwagier pracuje tam jako informatyk. Mówi że ogromny bałagan, system się krzaczy, ciągle zapętla. Miasta muszą wydać jeszcze grube miliony żeby to jako tako odpaliło. To pieniądze podatników więc luzik.
Zbyszek- 15 0
-
2023-06-07 19:22
Dokładnie tak słyszałem. Dramat.
Urzędnicy przewalili kolejne dziesiątki milionów. Szkoda.
- 1 0
-
2023-06-07 18:26
Podobno trwają już prace nad Fala 2.0 (2)
Tym razem musi wypalić.
Kacper- 14 0
-
2023-06-07 18:28
Zaraz się okaże (1)
Że w Sztokholmie też nie wypaliło. Ja ja jak berety
- 5 0
-
2023-06-07 19:21
Sztokholm to stan umysłu
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.