• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

MKo
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (550)
System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica. System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica.

InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Opóźnienie systemu Fala to:

System Fala nie ruszy z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został na razie zweryfikowany negatywnie.

Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.

- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.


Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu. Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu.

Żółwie tempo na stacjach PKP



O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.

W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.

- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.

22:21 6 CZERWCA 23

Testy strony systemu Fala (26 opinii)

Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)
Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)

Najpierw testy w Lęborku



Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".

- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.

- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.

Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki



Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.

MKo

Miejsca

Opinie (550) ponad 20 zablokowanych

  • Jak zdefraudować kase (1)

    Czyli jak zdefraudować kase robiąc z ludzi durni.

    • 73 2

    • I jeszcze inwigilacja

      będą wiedzieć co do metra gdzie kto jeździ.

      • 8 0

  • inwestycje Pani Dulskiej (2)

    Co będzie pierwsze MEVO czy FALA ?

    • 60 3

    • Ale że na wokandzie?

      nie wiem, trudne pytanie

      • 13 0

    • Wybory będą pierwsze. Gdzie nasze pieniądze???

      • 7 0

  • Darmowa komunikacja (2)

    Zlikwidować ta Fale. I zrobić jak w Tczewie darmowa komunikacje dla wszystkich.

    • 98 2

    • Dokładnie!

      Aby to sfinansować podniesć opłatę parkingową na ustawowe maksy!
      Turyści zapłacą.
      Mieszkańcy będą nieć za Free!
      A jeszcze i Tylko przy darmowej komunikacji miejskiej wszędzie bus pasy.
      Można spokojnie zrezygnować też z inwestycji drogowych!
      Autobusy zajmują mniej miejsca.

      • 3 6

    • ale jak to tak zupełnie za darmo? kurcze a co z naszymi łapówkami któe juz zdazylismy czesciowo wydac? bedzie trzeba oddac?

      • 11 0

  • tu już powinnny zapadać wyroki (1)

    i rozpoczynać się odsiadka w Sztumie.

    A mamy wymianę zarządu.

    • 71 3

    • A tak pluli na prezydenta Tczewa, a miał rację. Fala do kibla!!!

      • 17 0

  • Tego badziewia wogole nie powinno byc. Pieniadze stracone na to kuriozum inaczej mozna bylo zainwestować

    • 80 3

  • Niech tą Fale wycofają dobrze jest jak jest,fala to tylko kłopot i zbyteczne zamieszanie

    • 70 1

  • Fala

    Kolejny niewybuch ztm
    Ztm do dymisji
    Ile nowych tramwajów można by kupić
    Ile nowych lini zaprojektowac
    A tu bubel

    • 58 2

  • lepiej lepsze niż szybciej

    tyle w temacie

    • 11 9

  • Fala nie ruszy nigdy, (18)

    bilety w komunikacji miejskiej (tramwaj, autobus kolejka) powinny być za darmo. Koszty utrzymania tych systemów, poboru opłat są ogromne

    • 160 12

    • XXX (4)

      szkoda że nikt z tego nie będzie rozliczony tyle kasy na to poszło wiadomo z publicznych pieniędzy. W komunikacji automaty zamontowane i zafoliowane od dawna jest to system który od początku budził ogromne kontrowersje.
      Znając życie na śmieci tego nie wywalą będą takie kombinacje by ruszyło obojętnie w jakim systemie operacyjnym nie wycofają się z tego.

      • 35 0

      • Nauczyli nas rządzący że powyżej 0.75 Sasina się po prostu należy :) (1)

        Więc co chcesz rozliczać?

        • 10 13

        • Gdyby Sasin to robił to by już dawno było, podobnie jak przekop mierzei, i inne rzeczy

          A Dulska nic nie skończy. Cha cha
          Nieudolne te władze gdańskie i tyle w temacie. Dalej śmierdzi, a tyle obietnic.

          • 6 0

      • (1)

        W ogóle wszystko wszędzie zawsze powinno być za darmo, nie? Ale jak widać na przykładzie, niestety tylko głupota jest darmowa, pewnie dlatego taka powszechna.

        • 12 2

        • System fala jest zbyteczny. Czego nie rozumiesz?

          Gdyby było sprawnie zrobione.. A tu widać, że wał z daleka. Śmiech na sali. Taka nowoczesność. Brak umiejętności w zarządzaniu, wykonaniu. Mało? Widocznie autorów przerosło wykonanie.
          A gdzie wprowadzenie w życie???
          Ile to wszystko kosztowało, i dalsze koszty obsługi tego badziewia. Nie wierzę, że będzie działało dobrze i tyle.
          A nad tym wszystkim brak nadzoru. I brak rozliczenia nieudolnych ludzi.

          • 9 2

    • (1)

      Ludzie wybierają komunikację publiczną kiedy oferta jest dobra - a więc częste, regularne kursy bez opóźnień. Jeśli zaoszczędzę miesięcznie stówkę ale w zamian dostanę dużo gorszą ofertę rzadkich i zatłoczonych przejazdów to przesiądę się w auto i finansowo ostatecznie stracę. Tak więc komunikacja ma być na bogato, a nie za darmo, to ludzie będą płacili.

      • 15 3

      • Fala ma sprawić, że będziesz jeździł w ścisku.

        Oszczędności, do tego sprowadza się odbijanie na wejściu i wyjściu.
        Byłoby na bogato, gdyby miasto nie inwestowało w durne projekty, źle zarządzane.
        Bo że źle to widać przecież.
        Kto za to odpowiada?

        • 8 0

    • (9)

      Nie da się utrzymać metropolii takiej jak nasza (ponad 1mln) oferując darmowe bilety. Kto miałby ponieść tak ogromny koszt? Proszę mi podać przykłady tak dużych miast/ metropolii w Europie, gdzie to się sprawdziło. Pozdrawiam

      • 5 17

      • Yyyyyy....

        • 0 2

      • (3)

        Tallinn i Luxemburg

        • 4 3

        • (1)

          Tallin i Luksemburg maja razem mniej mieszkańców niż trójmiejska metropolia, bo taką trzeba rozważać w kontekście transportu i wielu przewoźników wiec nadal czekam na konkretne przykłady

          • 3 2

          • Dlaczego mam ją rozważać jako jedność? Przecież do dzisiaj nie ma wspólnego biletu i komunikacji, nic nie wskazuje na to, że jest jednością.

            • 7 0

        • Przykład Luksemburga. Jednego z najbogatszych (o ile nie naj) kraju Unii, nieźle xD

          • 4 1

      • Ryga! (1)

        Stolica Łotwy ma komunikację zaDarmo!

        Płacą za nią kierowcy
        Da się! Trzeba Chcieć!

        • 4 0

        • Tak. Byłem w Rydze ale komunikacja zbiera niskie oceny u mieszkańców a dodatkowy Ryga jest obszarem o mniejszej ludności i powierzchni niż Trójmiasto (ok 450tys mieszkańców). Dodatkowo z lotniska nie da się dojechać do miasta po godzinie 23:30, taka jest super, o ;)

          • 4 3

      • Nie są darmowe, bo z naszych podatków. Inie ma nic darmowego.

        • 5 0

      • Miałbyś rację, gdyby przychód z biletów pokrywał 100% kosztów.
        Obecnie przychód z biletów pokrywa raptem 30% kosztów. Skoro 70% pochodzi z budżetu, to najprościej i najtaniej by było całość pokrywać z budżetu.

        • 3 0

    • Tak jest! Za darmo!

      Niech utrzymują i płacą za to kierowcy za stanie w SPP, gdzie stawki muszą zawsze być na ustawowym maksimum!
      Ewentualnie też płatność za wjazd do eko- centrum.

      Z góry dziękuję za działania w tym kierunku!

      • 0 4

  • Buahaha ha

    :D

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane