- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.
Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.
- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.
Żółwie tempo na stacjach PKP
O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.
W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.
- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.
Testy strony systemu Fala (26 opinii)
Najpierw testy w Lęborku
Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".
- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.
Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki
Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.
Miejsca
Opinie (550) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-07 14:29
Jak zdefraudować kase (1)
Czyli jak zdefraudować kase robiąc z ludzi durni.
- 73 2
-
2023-06-07 16:55
I jeszcze inwigilacja
będą wiedzieć co do metra gdzie kto jeździ.
- 8 0
-
2023-06-07 14:30
inwestycje Pani Dulskiej (2)
Co będzie pierwsze MEVO czy FALA ?
- 60 3
-
2023-06-07 15:56
Ale że na wokandzie?
nie wiem, trudne pytanie
- 13 0
-
2023-06-07 17:29
Wybory będą pierwsze. Gdzie nasze pieniądze???
- 7 0
-
2023-06-07 14:30
Darmowa komunikacja (2)
Zlikwidować ta Fale. I zrobić jak w Tczewie darmowa komunikacje dla wszystkich.
- 98 2
-
2023-06-07 17:03
Dokładnie!
Aby to sfinansować podniesć opłatę parkingową na ustawowe maksy!
Turyści zapłacą.
Mieszkańcy będą nieć za Free!
A jeszcze i Tylko przy darmowej komunikacji miejskiej wszędzie bus pasy.
Można spokojnie zrezygnować też z inwestycji drogowych!
Autobusy zajmują mniej miejsca.- 3 6
-
2023-06-07 17:03
ale jak to tak zupełnie za darmo? kurcze a co z naszymi łapówkami któe juz zdazylismy czesciowo wydac? bedzie trzeba oddac?
- 11 0
-
2023-06-07 14:30
tu już powinnny zapadać wyroki (1)
i rozpoczynać się odsiadka w Sztumie.
A mamy wymianę zarządu.- 71 3
-
2023-06-07 16:55
A tak pluli na prezydenta Tczewa, a miał rację. Fala do kibla!!!
- 17 0
-
2023-06-07 14:30
Tego badziewia wogole nie powinno byc. Pieniadze stracone na to kuriozum inaczej mozna bylo zainwestować
- 80 3
-
2023-06-07 14:30
Niech tą Fale wycofają dobrze jest jak jest,fala to tylko kłopot i zbyteczne zamieszanie
- 70 1
-
2023-06-07 14:31
Fala
Kolejny niewybuch ztm
Ztm do dymisji
Ile nowych tramwajów można by kupić
Ile nowych lini zaprojektowac
A tu bubel- 58 2
-
2023-06-07 14:31
lepiej lepsze niż szybciej
tyle w temacie
- 11 9
-
2023-06-07 14:32
Fala nie ruszy nigdy, (18)
bilety w komunikacji miejskiej (tramwaj, autobus kolejka) powinny być za darmo. Koszty utrzymania tych systemów, poboru opłat są ogromne
- 160 12
-
2023-06-07 14:37
XXX (4)
szkoda że nikt z tego nie będzie rozliczony tyle kasy na to poszło wiadomo z publicznych pieniędzy. W komunikacji automaty zamontowane i zafoliowane od dawna jest to system który od początku budził ogromne kontrowersje.
Znając życie na śmieci tego nie wywalą będą takie kombinacje by ruszyło obojętnie w jakim systemie operacyjnym nie wycofają się z tego.- 35 0
-
2023-06-07 14:43
Nauczyli nas rządzący że powyżej 0.75 Sasina się po prostu należy :) (1)
Więc co chcesz rozliczać?
- 10 13
-
2023-06-07 17:33
Gdyby Sasin to robił to by już dawno było, podobnie jak przekop mierzei, i inne rzeczy
A Dulska nic nie skończy. Cha cha
Nieudolne te władze gdańskie i tyle w temacie. Dalej śmierdzi, a tyle obietnic.- 6 0
-
2023-06-07 15:25
(1)
W ogóle wszystko wszędzie zawsze powinno być za darmo, nie? Ale jak widać na przykładzie, niestety tylko głupota jest darmowa, pewnie dlatego taka powszechna.
- 12 2
-
2023-06-07 17:39
System fala jest zbyteczny. Czego nie rozumiesz?
Gdyby było sprawnie zrobione.. A tu widać, że wał z daleka. Śmiech na sali. Taka nowoczesność. Brak umiejętności w zarządzaniu, wykonaniu. Mało? Widocznie autorów przerosło wykonanie.
A gdzie wprowadzenie w życie???
Ile to wszystko kosztowało, i dalsze koszty obsługi tego badziewia. Nie wierzę, że będzie działało dobrze i tyle.
A nad tym wszystkim brak nadzoru. I brak rozliczenia nieudolnych ludzi.- 9 2
-
2023-06-07 14:44
(1)
Ludzie wybierają komunikację publiczną kiedy oferta jest dobra - a więc częste, regularne kursy bez opóźnień. Jeśli zaoszczędzę miesięcznie stówkę ale w zamian dostanę dużo gorszą ofertę rzadkich i zatłoczonych przejazdów to przesiądę się w auto i finansowo ostatecznie stracę. Tak więc komunikacja ma być na bogato, a nie za darmo, to ludzie będą płacili.
- 15 3
-
2023-06-07 17:41
Fala ma sprawić, że będziesz jeździł w ścisku.
Oszczędności, do tego sprowadza się odbijanie na wejściu i wyjściu.
Byłoby na bogato, gdyby miasto nie inwestowało w durne projekty, źle zarządzane.
Bo że źle to widać przecież.
Kto za to odpowiada?- 8 0
-
2023-06-07 14:51
(9)
Nie da się utrzymać metropolii takiej jak nasza (ponad 1mln) oferując darmowe bilety. Kto miałby ponieść tak ogromny koszt? Proszę mi podać przykłady tak dużych miast/ metropolii w Europie, gdzie to się sprawdziło. Pozdrawiam
- 5 17
-
2023-06-07 15:52
Yyyyyy....
- 0 2
-
2023-06-07 16:08
(3)
Tallinn i Luxemburg
- 4 3
-
2023-06-07 16:47
(1)
Tallin i Luksemburg maja razem mniej mieszkańców niż trójmiejska metropolia, bo taką trzeba rozważać w kontekście transportu i wielu przewoźników wiec nadal czekam na konkretne przykłady
- 3 2
-
2023-06-07 17:40
Dlaczego mam ją rozważać jako jedność? Przecież do dzisiaj nie ma wspólnego biletu i komunikacji, nic nie wskazuje na to, że jest jednością.
- 7 0
-
2023-06-07 17:17
Przykład Luksemburga. Jednego z najbogatszych (o ile nie naj) kraju Unii, nieźle xD
- 4 1
-
2023-06-07 17:08
Ryga! (1)
Stolica Łotwy ma komunikację zaDarmo!
Płacą za nią kierowcy
Da się! Trzeba Chcieć!- 4 0
-
2023-06-07 17:16
Tak. Byłem w Rydze ale komunikacja zbiera niskie oceny u mieszkańców a dodatkowy Ryga jest obszarem o mniejszej ludności i powierzchni niż Trójmiasto (ok 450tys mieszkańców). Dodatkowo z lotniska nie da się dojechać do miasta po godzinie 23:30, taka jest super, o ;)
- 4 3
-
2023-06-07 17:43
Nie są darmowe, bo z naszych podatków. Inie ma nic darmowego.
- 5 0
-
2023-06-07 21:13
Miałbyś rację, gdyby przychód z biletów pokrywał 100% kosztów.
Obecnie przychód z biletów pokrywa raptem 30% kosztów. Skoro 70% pochodzi z budżetu, to najprościej i najtaniej by było całość pokrywać z budżetu.- 3 0
-
2023-06-07 17:06
Tak jest! Za darmo!
Niech utrzymują i płacą za to kierowcy za stanie w SPP, gdzie stawki muszą zawsze być na ustawowym maksimum!
Ewentualnie też płatność za wjazd do eko- centrum.
Z góry dziękuję za działania w tym kierunku!- 0 4
-
2023-06-07 14:32
Buahaha ha
:D
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.