• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala wystartuje w Trójmieście 15 grudnia

Maciej Korolczuk
27 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (513)
Oficjalny start systemu Fala nastąpi 15 grudnia - poinformował w czwartek Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica. Oficjalny start systemu Fala nastąpi 15 grudnia - poinformował w czwartek Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica.

System Fala w Trójmieście ruszy w połowie grudnia - poinformowała w czwartek spółka InnoBaltica. Wcześniej, bo już we wrześniu, z pierwszych funkcji skorzystają pasażerowie w Lęborku, a następnie Pucku, Władysławowie, Chojnicach i Słupsku. - System będzie ruszać stopniowo począwszy od mniejszych ośrodków, byśmy mieli czas na naukę i wyciąganie wniosków - tłumaczy Radomir Matczak, prezes InnoBaltiki.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Jak oceniasz wprowadzanie systemu Fala etapami?

Nie dekretem i na siłę, lecz z zachętą i otwartością - tak ma wyglądać inauguracja systemu Fala na Pomorzu. W czwartek harmonogram startu systemu, który ma rozkręcać się stopniowo przez kilka miesięcy, zaprezentowały nowe władze spółki InnoBaltica.

- Ruszamy we wrześniu w Lęborku, a potem stopniowo system będzie pojawiać się w kolejnych miastach - tłumaczy Radomir Matczak, nowy prezes spółki InnoBaltica. - To nie przypadek. Celowo wdrażamy system małymi krokami, by uczyć się, poprawiać i wyciągać wnioski, tak aby jak najlepiej przygotować się do najtrudniejszego zadania, a więc wdrożenia Fali w Trójmieście i na kolei, co ma nastąpić 15 grudnia.


Połowa grudnia to cel spółki i wykonawcy systemu, ale mówił w czwartek dziennikarzom prezes Matczak, wcale nie oznacza, że to termin ostateczny i pewny.

- Nadgoniliśmy pięć miesięcy, które nam uciekły na etapie przedłużającego się przetargu. Zostało nam pięć kolejnych. Testowałem system na żywym organizmie w Lęborku i wiem, że to działa. Wierzę, że nam się uda.
Jak przyznają przedstawiciele spółki InnoBaltica najtrudniejszym etapem będzie start systemu w Trójmieście i na kolei. Jak przyznają przedstawiciele spółki InnoBaltica najtrudniejszym etapem będzie start systemu w Trójmieście i na kolei.

W Trójmieście system ruszy 15 grudnia



Co to oznacza dla pasażerów korzystających z transportu publicznego w Trójmieście?

Od 25 sierpnia będą oni mogli założyć konto w portalu Fali i zamówić specjalną kartę. Aplikacja i planer podróży ma ruszyć tak jak cały system w połowie grudnia. Od tego czasu mamy wybór - możemy odbijać kartę Fali, kartę płatniczą lub skanować kod QR w pojeździe, albo korzystać z komunikacji na dotychczasowych zasadach np. na podstawie karty miejskiej. W tym drugim przypadku musimy jednak uwzględnić fakt, że za podróż (bez odbijania karty) zapłacimy więcej.

Na razie szczegóły nowej przystankowej taryfy, przygotowanej i zaprezentowanej na początku roku nie są jednak znane. Po krytyce pomysłu władze Gdańska zawiesiły pomysł na kołku. Szczegółów nie zna też spółka InnoBaltica.



- Jesteśmy gotowi za zaimplementowania dowolnej taryfy. Na razie nie ma o tym rozmów z organizatorami przewozów. Do stołu planujemy usiąść po 9 sierpnia - usłyszeliśmy na czwartkowej konferencji.
Już po spotkaniu z dziennikarzami Matczak doprecywał, że rozmowy z poszczególnymi organizatorami prowadzone są od dawna. Zarówno w kwestiach generalnych, jak i indywidualnych z danym organizatorem. W tym są zagadnienia taryfowe. Najwięksi z organizatorów są też w Komitecie Sterującym projektu.

- W dniu 9 sierpnia pogłębiamy jeszcze współpracę w trybie nowo powołanego Zespołu Koordynacyjnego z udziałem wszystkich organizatorów. Będzie to jego pierwsze posiedzenie - dodał.

Co się stanie, jeśli terminu nie uda się dotrzymać?



Co się stanie, jeśli grudniowego terminu - podobnie jak wszystkich poprzednich - nie uda się utrzymać?

- To czarny sen - wskazuje Matczak. - Pewnie trafimy wówczas na listę trudnych projektów, ale ewentualny zwrot unijnej dotacji nam nie grozi - zapewnia.

Zanim ruszy wspólny bilet, kup sobie bilet do kina. Repertuar kin w Trójmieście

16:38 21 SIERPNIA 23

To kiedy będzie ta Fala? (19 opinii)

Jadę właśnie SKM i jakiś turysta w aplikacji stara się kupić bilet na całe trójmiasto kolej i komunikacja miejska. Kilka lokalsów próbuje mu w tym pomóc, ale nikt tych biletów nie rozumie.
Jadę właśnie SKM i jakiś turysta w aplikacji stara się kupić bilet na całe trójmiasto kolej i komunikacja miejska. Kilka lokalsów próbuje mu w tym pomóc, ale nikt tych biletów nie rozumie.

Miejsca

Opinie (513) ponad 10 zablokowanych

  • A kiedy rusza busy (3)

    Do nauki korzystania z Fali? Te które specjalnie zakupiono.

    • 29 2

    • pojechały z rodzinami prezesów (1)

      na wakacje?

      • 7 0

      • Pojechały na zlot do Ostródy.

        • 1 0

    • Będą rozdysponowane jak rowery mevo.

      • 1 0

  • permanentna inwigilacja, za podróż (bez odbijania karty) zapłacimy więcej Czytaj więcej na:

    stop śledzeniu! jadę autem!

    • 33 0

  • System Fala: świąt nie będzie.

    • 30 0

  • Co będzie grozilo (3)

    jeżeli nie będę swojej karty mzkzg z ważnym biletem miesięcznym odbijał przy wchodzeniu i wychodzeniu?
    Przecież jest bilet, więc dlaczego oni się tak uparli na odbijanie?
    I jeszcze jedno.
    Nam samorządowcy zabierają miejsca parkingowe, podwyższają ceny za zbiorkom i powiększają strefy płatnego parkowania. A w zamian my tym ludziom mamy jeszcze finansować samochody służbowe?! To trochę tak, jak z nastaniem na wycieraczkę i poproszeniem o papier toaletowy...

    • 46 0

    • ja bym

      w samochodach służbowych Dulkiewicz i innych osób jeszcze zamontował alkomat i dopiero po dmuchnięciu będzie można uruchomić samochód. I to bym tłumaczył szlachetnie kwestiami bezpieczeństwa.
      A najlepszym w ogóle "samochodem służbowym" dla władz samorządowych i spółek to byłby bilet miesięczny. Oczywiście kupiony z własnej kieszeni.
      Ci ludzie mało nie zarabiają, to jeszcze robią sobie dobrze naszym kosztem. To jest bezczelność!

      • 15 0

    • (1)

      Po co odbijanie karty? To akurat jest proste. Odbijanie to taki pegasus dla ubogich. Chcą kontrolować Ciebie, gdzie i w jakich godzinach się przemieszczasz. Taki przedsmak totalnej inwigilacji.

      • 14 0

      • owszem przyzwyczajanie głupiego motłochu do więziennego drylu jak za okupacji kenn karte raus

        • 9 0

  • Odbijacie sie karta, co sie stanie jak zapomnisz odbic wysiadajac?

    Prawdopodobnie sciągnie Ci maksymalną opłatę której już nie odzyskasz. I tak projekt może się szybko zwrócić :D

    • 37 0

  • A juz od lipca są dwie kwoty na dolowadowania karty.. Na jakiej podstawie?!

    • 24 2

  • System którego nikt nie chce i nie potrzebuje

    • 30 2

  • Niegdy z trgo g*wna nie skorzystam!

    • 31 1

  • Niesamowite zaiste, ale...... (10)

    Moge wiedzieć jakie problemy rozwiązuje system fala ? "Testowaliście system w Leborku i to działa" - co działa, konkretnie ?

    Planery podróży istnieją już np jakdojade.pl, google mapsy itp.
    Bitety można kupować w aplikacjach.
    Jaką key value daje ten system, abym miał/musiał z niego korzystać?

    Tylko rzeczowo proszę.

    • 46 3

    • Można go doić - inne tego nie mają.

      • 10 0

    • Możliwość kupienia jednego biletu na całą podróż przez Trójmiasto. (7)

      Możliwość płacenia za przejazd bezpośrednio kartą, zamiast kupowania biletów.
      Automatyczny wybór najkorzystniejszej taryfy.

      Mało?

      • 0 15

      • poza 1. opcją wszystko mam już w apce, z której teraz korzystam (2)

        czy nie łatwiej byłoby dodać tę 1 funkcjonalność do apki, zapłacić firmie góra 30 tysiaków za to i promować używanie tej apki? Po co ta cała szopka z kartami, nowymi kasownikami, testami za miliony?

        • 8 0

        • Po to samo co mevo mogłaby to zrobić prywatna firma tak jak hulajnogi ale gdzie wtedy będą pracować pociotki urzędników?

          • 3 0

        • Kasowniki wiszą od miesięcy i już się zamortyzowały. Można kupować nowe. "Trudny projekt".

          • 4 0

      • Tylko że ceny mają być tak wyśrubowane że cenowo nic się nie zmieni ewentualnie bedzie jeszcze drożej

        I to giewno będzie liczyło nie przystanki tylko czas.
        Mało.

        • 3 0

      • (1)

        Co do automatycznego wyboru najlepszej taryfy - tak naprawdę nada nie wiemy, jak to ma wyglądać. A jeden bilet dla Trójmiasta to tylko bilet dobowy i jego zakup nie wymaga inwestycji w ten system.

        • 5 0

        • Taki bilet już dawno jest.

          • 0 0

      • Bardzi mało. Bilet metropolitalny już dawno to załatwia.

        • 1 1

    • W Lęborku są bodajże 3 linie autobusowe i ponoć puste jeżdżą. Test zarąbisty po prostu.

      • 10 0

  • He, he, widzę, że w artykule na wszelki wypadek nie podano roku. (1)

    • 32 0

    • Po co komu rok, skoro już po ptakach.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane