- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Będą zmiany w systemie Tristar. Ale dopiero za 2 lata
Gdańscy i gdyńscy drogowcy analizują, jakie zmiany można wprowadzić w systemie inteligentnego sterowania ruchem Tristar. Drogowcy zastanawiają się nad lepszym wykorzystaniem znaków zmiennej treści, rozważają rezygnację ze strony internetowej. W planach jest też włączenie do systemu tzw. pilomatów, automatycznych słupków rozsianych wokół Strefy Ograniczonej Dostępności w Śródmieściu Gdańska.
Zmniejszył korki? Przyspieszył pojazdy komunikacji miejskiej? Poprawił zarządzanie ruchem?
Gdy zaglądamy w statystyki systemu, za który gminy zapłaciły przed czterema laty 180 mln zł, te wskazują, że poprawa w płynności ruchu - choćby transportu zbiorowego - jest na poziomie 6-9 proc. 90 proc. kosztów wprowadzenia systemu pochłonęły prace przy wymianie podziemnych sieci, budowy masztów, sygnalizacji i wyposażenie centrum sterowania ruchem przy ul. Wyspiańskiego w Gdańsku. Pozostała część środków została przeznaczona na oprogramowanie.
Robert Krasowski, kierownik działu inżynierii ruchu, tłumaczy, że system w tym czasie bardziej amortyzował negatywne zjawiska na drogach, niż je likwidował.
- Proszę zwrócić uwagę, że ciągle rośnie wskaźnik motoryzacji w Trójmieście - mówi Krasowski. - W Gdańsku już teraz na 1 tys. mieszkańców przypada dwukrotnie więcej samochodów niż w Berlinie.
Warto też pamiętać, że prace koncepcyjne nad Tristarem i pierwsze jego założenia powstały już w 2005 r. Od tamtej pory Trójmiasto pod względem układu drogowego i transportu publicznego zmieniło się w znacznym stopniu. To sprawiło, że niektóre elementy systemu wymagają aktualizacji i dostosowania pewnych jego modułów do zmieniających się potrzeb i warunków na drodze.
Znaki pod znakiem zapytania
Pierwszym przykładem są znaki zmiennej treści. W ramach systemu na ulicach Trójmiasta stanęło ich łącznie 26 (18 tablic i 8 znaków). Wyświetlane na nich informacje i komunikaty są jednak mało atrakcyjne, zbyt surowe i mało przydatne. O wiele więcej funkcji, w dodatku podanych w bardziej przystępnej i szybszej formie, mają do zaoferowania aplikacje mobilne. Bardziej przydatne okazały się też elektroniczne znaki mobilne, ustawiane w razie potrzeby w dowolnym miejscu, informując kierowców o możliwych utrudnieniach i objazdach.
Czasem dochodzi też do kuriozalnych sytuacji, gdy tablice przeznaczone do informowania o wypadkach i korkach zamiast przydatnych komunikatów dla kierowców wyświetlają... reklamy.
- Musimy się zastanowić, które znaki w ramach systemu zostawić, a z których można zrezygnować. Zgadzam się też, że komunikaty na nich wyświetlane nie wytrzymują próby, gdy porównamy ich treść, wygląd czy aktualność do aplikacji na smartfonach. Do grudnia 2021 r., gdy wygaśnie tzw. trwałość projektu, mamy związane ręce, ale to już dobry moment na dyskusję o tym, jak Tristar będzie wyglądał w kolejnych latach - dodaje Krasowski.
Strona do wygaszenia
Oprócz znaków zmiennej treści wątpliwości budzi też utrzymanie strony internetowej Tristara. Mało kto o niej wie, jeszcze mniej osób z niej korzysta. Jak mówią statystyki, generuje ruch ok. 1 tys. odsłon miesięcznie, z czego większość użytkowników to nie kierowcy, a korzystający z otwartych danych programiści i twórcy aplikacji mobilnych. Strona - podobnie jak informacje na stojących przy ulicach elektronicznych znakach - jest dość toporna i surowa, a ocenę zasadności jej utrzymania obniżają dodatkowo wysokie koszty utrzymania - przypomnijmy, że w 2017 r. za odnowienie trzyletniej licencji na jej utrzymanie gminy musiały zapłacić 500 tys. zł.
- W 2005 r., gdy narodził się pomysł jej powstania, nikt nie mógł przypuszczać, jak będzie wyglądał dostęp do informacji o tym, co dzieje się na drogach. Ta strona miała to umożliwiać, ale czas pokazał, że w starciu z Google nie mamy przebicia. Jeśli pojawi się taka możliwość, to po wygaśnięciu trwałości projektu będziemy chcieli wygasić tę stronę, ewentualnie pomyśleć o przekształceniu jej w aplikację mobilną - mówi Krasowski.
Zbędnym "meblem" w miejskiej przestrzeni wydają się też elektroniczne punkty informacyjne, które pozwalają m.in. na zaplanowanie podróży komunikacją miejską. Urządzenia od samego początku, odkąd pojawiły się na ulicach, budziły zastrzeżenia użytkowników.
Ręczne sterowanie ruchem
Wśród pomysłów, jakie wymieniają drogowcy na ulepszenie systemu Tristar, pojawia się też większy wpływ na rzeczywistą długość zielonego światła poprzez możliwość jego wydłużenia dosłownie za pomocą jednego przycisku.
- Chcielibyśmy mieć większy wpływ na ręczne sterowanie sygnalizacją np. w przypadku dużego korka na al. Grunwaldzkiej. Dziś to dość skomplikowane i to system decyduje o tym, ile zielonego światła dostaje konkretna relacja - tłumaczy Krasowski. - W praktyce wyglądałoby to tak, że operator, widząc duży korek, wskazywałby, który sygnalizator na skrzyżowaniu chce przejąć i według potrzeby wydłużałby okres, podczas którego kierowcy mają zielone światło.
System wzbogacony o pilomaty
Inną nowością, która mogłaby się pojawić w ramach systemu Tristar, jest sieć automatycznych słupków rozsianych wokół wjazdów do Strefy Ograniczonej Dostępności w Śródmieściu Gdańska. Tzw. pilomaty miałyby stanąć w newralgicznych punktach, czyli wszędzie tam, gdzie występuje problem z łamaniem zakazu wjazdu nieuprawnionych pojazdów.
O tym, że skala problemu jest spora, świadczy choćby liczba składanych wniosków o wydanie stosownych identyfikatorów. Na 1 tys. miejsc postojowych w SOD przypada 8,5 tys. chętnych.
Wideo archiwalne
Opinie (249) 6 zablokowanych
-
2019-12-13 08:09
Opinia wyróżniona
Zielone fale dla pieszych! (6)
Wydłużyć zielone i zwiększyć częstotliwość zielonego dla pieszych! Teraz na większości świateł trzeba niemal przebiegać - nie wspominając już o starszych osobach
Stop przejściom dwuetapowym - zielone fale dla pieszych!
Ciekawe jak procentowo w godzinach szczytu i poza nim rozkłada się czas dla pieszych i samochodów...
Teraz światła są na maxa ustawiane pod kierowcow i święta przepustowosc- 43 88
-
2019-12-13 20:09
(3)
pragnę przypomnieć że pieszy ma prawo wejść w dowolnej chwili wyświetlania sygnału zielonego (również migającego, który nie wiadomo po co jest), a następnie nawet jak światło zmieni się na czerwone pieszy idzie własnym tempem.
Wszyscy kierujący pojazdami mają obowiązek stać i czekać (nawet jeśli mają już zielone światło) aż ostatni pieszy zejdzie z przejścia dla pieszych.
Bez względu jakie są światła nikt nie ma prawa przejechać przez przejście na którym znajduje się pieszy.- 3 4
-
2019-12-14 09:27
No i to jest wlasnie przyklad (1)
Dlaczego nie powinieneś miec dostepu do internetu. Mrugajace swiatlo ostrzega Cie przed tym ze zaraz zapali sie zielone dla samochodow. Jezeli nawet teraz zaden nie stoi przy przejściu to zanim dojdziesz do konca moze cos zza zakretu wyjechać z predkoscia 70kmh i zrobic z ciebie trociny. I bedziesz winny temu, ze babinka która cie rozjedzie do
Dlaczego nie powinieneś miec dostepu do internetu. Mrugajace swiatlo ostrzega Cie przed tym ze zaraz zapali sie zielone dla samochodow. Jezeli nawet teraz zaden nie stoi przy przejściu to zanim dojdziesz do konca moze cos zza zakretu wyjechać z predkoscia 70kmh i zrobic z ciebie trociny. I bedziesz winny temu, ze babinka która cie rozjedzie do konca zycia sie nie pozbiera bo beda jej wmawiali ze pomimo ze miales czerwone a ona zielone to powinna cie byla zauważyć w tej czarnej kurtce na przejsciu bo ty wyczytałes ze mozna dokonczyc spacer na czerwonym i jeszcze te brednie czytaja dzieci w internecie i zaczna sie do tego stosowac.
- 3 2
-
2019-12-14 10:11
Proponuję jednak zapoznać się z obowiązującymi przepisami, a nie powielać jakieś bzdury.
Pieszy ma pełne prawo iść przez przejście na czerwonym, pod warunkiem że wszedł na zielonym. Koniec I kropka- 2 4
-
2019-12-13 22:22
Tak I co z tego? Nie na temat.
- 1 1
-
2019-12-13 15:19
Tableteczki jeszcze nie wzięte? ;)
- 4 9
-
2019-12-13 08:30
Jest dokładnie tak jak mówisz
Tristar tristarem a ja muszę z czterolatką sprinty przez grunwaldzką robić. Mam samochód, mógłbym pojechac, ale nie chce upośledzać dziecka
- 15 2
-
2019-12-13 07:20
Opinia wyróżniona
(3)
"sukces" tristara polega m. in. na tym że dłużej pali sie na wielu skrzyżowaniach zielone światło dla aut, kosztem ilości zielonego dla pieszych... ale o tym nikt nie mówi.. a kto miał zarobić, zarobił.
- 61 56
-
2019-12-13 20:05
Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła nas za tyłek. Wiec wbij sobie w ten urzedniczy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z tristara może sobie siedziec w centrum zarzadzania z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan od
Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła nas za tyłek. Wiec wbij sobie w ten urzedniczy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z tristara może sobie siedziec w centrum zarzadzania z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan od instytucji na 10 godzin za pełna stawkę godzinowa i bedziemy jezdzic po trójmiescie.......... zapłacimy, zapłacimy Powiedz mi po co jet ten tristar? Własnie po co?O tuz to. Nikt nie wie po co Wiec nie musisz się obawiać ze ktoś zapyta. Wiesz co robi ten tristar? Ono odpowiada żywotnym potrzeba całego społeczeństwa. To jest tristar na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym tristarem? My otwieramy oczy niedowiarką patrzcie to nasze, przez nas wykonane. I to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić Bo to jest tristar społeczny w oparciu o 6 instytucji Który generuje koszty. Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjac
- 3 0
-
2019-12-13 07:39
No kto? (1)
- 1 2
-
2019-12-13 08:16
pewnie qumak sa i przyjaciele..
- 2 0
-
2019-12-13 07:12
Opinia wyróżniona
Zwiekszajcie ceny biletow (17)
"W Gdańsku już teraz na 1 tys. mieszkańców przypada dwukrotnie więcej samochodów niż w Berlinie"
- 175 10
-
2019-12-13 12:36
Berlin jest tak dobrze skomunikowany koleją podziemna U- Bahn i S-Bahn że posiadanie samochodu jest zbędne. A w Trójmieście bez samochodu nie można funkcjonować i każde załatwienie jakiekolwiek sprawy to wyprawa za niemałe pieniądze.
- 17 4
-
2019-12-13 11:51
Berlin ma metro od 1902 roku.
U nas zamiast kopać węgiel można robić metro i tunele. Nawet łapać skały jak w XX wieku. Np. Nie ma trasy Zakopane Kraków przez tunele. Pociąg jedzie 4 godziny. To wstyd. Potem się dziwią, że ludzie wolą jechać swoim autem, w korkach jest nawet szybciej..
- 15 1
-
2019-12-13 11:10
cena biletu nie stanowi dla jezdzacego samochodem.
czym jest 80-90 pln za miesieczny wobec ceny jednego tankowania + inne oplaty.
- 9 5
-
2019-12-13 08:58
Zacząć należy od tego, że porównywanie Berlina do Gdańska jest mega słabe. Może by tak od razu (8)
porównać do Nowego Jorku? Skoro podaje się takie dane, jak przytoczone przez tego pana w artykule, to niech i inne zostaną przytoczone. Ile osób mieszka w Berlinie? Jak wygląda komunikacja miejska w Berlinie? Jak wygląda przekrój grup społecznych w stolicy Niemiec?
Powoływanie się na statystyki jest cholernie "interesujące"- 55 8
-
2019-12-13 13:19
Kurcze nie podoba się, że Gdańsk porównuje się do Berlina? Jakoś idzie wam gładko porównywać Gdańsk do Gdyni i się sztucznie wywyższać, w drugą stronę to już nie działa? Kompleksy mniejszości znowu naruszone?
- 7 8
-
2019-12-13 09:34
Jak będzie w Gdańsku taka komunikacja miejska jak w Berlinie , to - (3)
ja rezygnuje z posiadania własnego samochodu !!! I myślę że większość gdańszczan tak postąpi . Ale polityka władz Gdańska polega na skłócaniu pieszych i rowerzystów z kierowcami a kierowców niedługo będzie się w tym mieście traktowało jak trędowatych . Budowa coraz to różniejszych szykan drogowych powoduje tylko tyle że samochody poruszające się po
ja rezygnuje z posiadania własnego samochodu !!! I myślę że większość gdańszczan tak postąpi . Ale polityka władz Gdańska polega na skłócaniu pieszych i rowerzystów z kierowcami a kierowców niedługo będzie się w tym mieście traktowało jak trędowatych . Budowa coraz to różniejszych szykan drogowych powoduje tylko tyle że samochody poruszające się po Gdańsku emitują coraz więcej spalin i hałasu a to się nie przekłada wcale na bezpieczeństwo . Takie szykany również " pomagają " różnym służbom miejskim w ich codziennej pracy dla Gdańska - przykładem odśnieżanie albo jazda pojazdem ratowniczym po tych szykanach usprawnia im skuteczność i szybkość działania !
- 33 9
-
2019-12-13 10:06
Jakie szykany kierowcy muszą znosić? (2)
Setki milionów na inwestycje drogowe, ciągłe ustawianie wsyzstkiego pod "przepustowość". Chyba, że dla kogoś podwyżka o parę groszy za parkowanie to jest szykanowanie. Współczuję.
- 15 15
-
2019-12-13 11:31
podwyżki nie powinno być (1)
powinno być zmniejszanie ilości miejsc parkingowy. Podwyżka to czysty klasizm
- 3 7
-
2019-12-13 12:03
To by miało sens, gdyby najpierw egzekwować przepisy
A tak, zmniejszysz ilość miejsc, to d**ile rozjadą trawnik i chodnik...
- 8 0
-
2019-12-13 09:42
(2)
Masz wyraźnie napisane na tysiąc mieszkańców 2 razy więcej niż w Berlinie
- 11 8
-
2019-12-13 10:34
hmmm....
a na dwa tysiące to ile? ;) hahaaaaaa
- 2 7
-
2019-12-13 10:00
zapraszam do Berlina zobaczyć
Jak działa tam komunikacja miejska i sprawdzić ile wydaje miasto na nią pieniędzy .
- 23 3
-
2019-12-13 07:28
(4)
Nikt kto ma prawo jazdy i możliwość zaparkowania pod pracą nie przesiądzie się na komunikację.
- 42 20
-
2019-12-13 16:50
Statystyki mówią, że więcej osób jest skłonna przesiąść się z samochodu na rower lub rower+S-Bahn
niż na komunikację miejską (autobus lub tramwaj). Przyszłością systemu komunikacji miejskiej w Trójmieście jest nadal niedoceniany system rower + SKM /PKM + rower MEVO lub drugi własny. Oczywiście SKM w takcie 5 minutowym lub częstszym. Tristar tylko pogorszył warunki chodzenia pieszo - utrudnił docieranie do przystanków tramwajowych, a jazdy tramwajów nie uprzywilejował.
- 4 4
-
2019-12-13 15:49
SKM
czytam książkę, słucham muzyki. pooglądam ładne Panie. W aucie tylko muza i gapienie się w szybę :(
- 9 2
-
2019-12-13 12:01
Ja się nie mogę doczekać, aż sie zrobi cieplej i będę mógł zostawić samochód w garażu...
pitolca idzie dostać, średnia prędkość na dojazdach waha się między 12 a 17km/h...
- 11 2
-
2019-12-13 10:12
Nie do końca. Np jeżeli mogę wygodnie dojechać pkm
to wybiorę te opcję niż stanie w korkach.
- 25 5
Wszystkie opinie
-
2019-12-13 07:02
zmiany za 2 lata ale super że już piszecie (8)
pewnie trzeba już dużo kasy wydać
- 208 6
-
2019-12-13 07:27
co z pomiarem predkosci na słowackiego? (1)
to jest realny problem a nie strona www
- 18 10
-
2019-12-13 10:50
Pomiar umiejętności a nie prędkości :)
- 4 0
-
2019-12-13 07:55
(1)
Zamiast wydawać tyle na tristara,wystarczyło zamontować liczniki na światłach. I to by już mega usprawniło ruch w Trójmieście. Jeżdżę często w nocy i wszędzie gdy jadę 50 zapala się czerwone. Totalny d**ilizm
- 42 3
-
2019-12-13 08:48
pomysł ok, ale i tak znajdzie sie cala masa kierowców, którzy "umiejętnie" będą blokować skrzyżowania
- 5 5
-
2019-12-13 08:42
Znamienne skądinąd, że o przyszłych kosztach ani słówka, nic - nawet mglistej prognozy...
Jeśli milczą w ramach stopniowego oswajania z tematem -i faktura będzie wysoka ;)
- 22 1
-
2019-12-13 08:46
juza za cztery lata, już za cztery lata, Polska będzie "miszczem" świata
i kosmosu
- 13 1
-
2019-12-13 11:53
hahaha komedia. za 2 lata będa wybory
władze sobie umysliły, ze za 2 lata będa rozpalac grill przedwyborczy i tym razem zrobią mieszkanców w wała na numer z Tristarem. "przeciez o tym mowilismy juz 2 lata temu"
komunistyczna kombinatoryka, to nie my to oni.
Zamiast dodatkowych wydatków co skrzyzowanie postawic gołego urzednika z tablicą kredową, wyposazyc w pisak i komorkę, jak kaza napisac zwolnij to napisze na tablicy, a golizna sprawi, ze kierowcy z zaciekawienia prewencyjnie zwolnią by obejrzec zjawisko. Macie tych urzednikow tyle, straczyloby na kazde wieksze skrzyzowanie w Gdańsku;.- 1 2
-
2019-12-14 16:55
Jakieś 180 baniek
Ciekawe jak by sprawdzić powiązania kto przytulił ta kasę to by była afera za coś co nie działa i jest totalnie bez sensu a te tablice to jakoś żart, przeczytać coś na nich prowadząc to wyczyn
- 1 0
-
2019-12-13 07:02
Ohohoho (2)
Są pomysły na bezsensowne przytulenie jeszcze dodatkowych milionów? Tego się nie spodziewałem...
- 248 6
-
2019-12-13 16:04
(1)
to ten system działa ??
- 5 0
-
2019-12-16 12:54
ten system polega na przytulaniu dużej kasy - więc działa
i jak czytamy za 2 lata ma działać jeszcze lepiej
- 0 0
-
2019-12-13 07:03
kpiny z podatników (3)
władza robi co chce. wyremontujcie drogi!!!!
- 225 11
-
2019-12-13 07:42
nie przesadzaj
kto od 20 lat wybiera te same miernoty?
- 19 1
-
2019-12-13 08:11
raczej
Usprawnijcie komunikację miejską
- 16 0
-
2019-12-13 10:07
Fajny ten Tristar dużo pomaga zwłaszcza na estakadzie w Gdyni, tak trzymać!
- 4 0
-
2019-12-13 07:05
miś na miarę naszych możliwości... (9)
a kierowcy tkwią w coraz większych korkach. Żeby nie było zielonej fali np. na al. Zwycięstwa-Grunwaldzkiej, jak się jedzie zgodnie z przepisami? Kpina!
- 220 13
-
2019-12-13 08:35
zrobiiiiiiimy...... (1)
.... jeszcze się Xiążę ponajeżdża !
- 1 7
-
2019-12-13 11:04
Powiedzcie Kachnie,
Gdy Was zapyta,
że nie ma woja nad Vita- 1 0
-
2019-12-13 08:51
jest zielona fala, tylko trzeba jechac ponizej 70 a nie typowo +10-20 (2)
Codziennie jade od Blednika do Opery na jednym zielonym wiec calkiem spoko
- 5 18
-
2019-12-13 09:08
To prosty odcinek, chyba dwie sygnalizacje i minimalny ruch boczny .
- 6 1
-
2019-12-13 09:18
pucuj sie
Pucuj
- 0 4
-
2019-12-13 09:14
Zielona fala jest !!! Jak ja zlapiesz to może nawet punkty zostaniesz w nagrodę
- 9 0
-
2019-12-13 09:31
Albo Havla na wszystkich mozliwych czerwonych...
- 5 1
-
2019-12-13 10:28
dopóki nie wyeliminujey czynnika ludzkiego czyli kierowców
to beda korki. niestety ale glowki za wolno pracuja
- 5 0
-
2019-12-13 12:32
zielona fala przy 75km/h
- 2 0
-
2019-12-13 07:05
A kiedy w pełni uruchomienie Tristara? (13)
Miał przecież łapać przejazd na czerwonym świetle. Infrastruktura zamontowana, a system od x lat nie działa...
- 151 16
-
2019-12-13 07:08
(5)
Pytaj posłów w Sejmie
- 15 6
-
2019-12-13 08:09
Czy wiesz, że? (3)
Zwalanie wszystkiego na Sejm wcale nie uleczy Twojego samorządu?
- 22 4
-
2019-12-13 09:40
Ale on ma rację! (2)
To kwestia ustawodawstwa.
- 12 1
-
2019-12-13 10:38
(1)
prawda, obecnie tylko kamery i fotoradary ITD są podstawą do wystawienia mandatów, ITD nie może korzystać z prywatnej infrastruktury do tego, zabrania to UE, która współfinansowała Tristar, reasumując z kamer Tristara może korzystać tylko Tristar
- 7 0
-
2019-12-13 11:03
Czyli Ustawodawca kazał miastu zainstalować "misia"
aaaaaa to ciekawe :D
- 1 2
-
2019-12-13 08:48
łyknij malwazję synku
- 5 1
-
2019-12-13 07:22
To jest obecnie system represji pieszych (1)
Wywalenie wszystkich stron, tablic i zbędnych nośników kosztów
Włączanie czerwonego momentalnie, jak się do niego zbliża cokolwiek jadące >20 niż dozwolona
Dokumentowanie przejazdu na czerwonym świetle (da się: kontrolę nad stanowiskiem dokumentującym musi przejąć ITD)
Zielone dla pieszego nie po trzech fazach od naciśnięcia przycisku, tylko w tej samej fazie- 19 9
-
2019-12-13 13:45
Dlaczego >20? Dlaczego wciąż tolerujemy przekraczanie prędkości?
- 4 0
-
2019-12-13 07:46
i nie zadziała ...
Problemem jest skala - tej ilości wykroczeń jaki można ujawnić dzięki Tristarowi nie jest wstanie obsłużyć żadna formacja mundurowa w mieście... Konieczne są zmiany w prawie, uproszczające istniejące procedury ...
- 12 5
-
2019-12-13 09:17
Nigdy
Poza głównymi szlakami wciąż stercza z ziemi kable Tristara
- 4 1
-
2019-12-13 10:10
Często nie da się przewidzieć kiedy nastąpi (1)
zmiana świateł ,raz to działa szybciej raz wolniej prowadząc autobus z ludźmi ,mając 40 na liczniku nie jestem w stanie bezpiecznie się zatrzymać jak szybko zmieniają się światła.
- 4 2
-
2019-12-13 14:38
o, to ciekawe
czy ten system można wprząc w obsługę transportu miejskiego? Tak, żeby wydłużał nieco zielone dla autobusu czy tramwaju, który wiadomo, że zanim dojedzie do skrzyżowania, zapali się żółte? Myślę o dodatkowych 2-3 sekundach dla zbiorkomu
- 2 0
-
2019-12-13 15:20
To niech światło nie zmienia się po 1-2 sek! Nie jesteś w stanie w tym czasie zahamować.
- 2 1
-
2019-12-13 07:05
Ile to już kosztowało i dlaczego nie działa? (2)
- 154 2
-
2019-12-13 07:22
Zawsze w Gdańsku przed UOP od strony Elbląskiej patrzę na Tristar i płaczę...
Widzę: Chylonia 30 min obwodnicą, 45 przez Sopot (miasto). Wbijam na obwodnicę. Za 30 minut mijam skrzyżowanie Lostowickiej z Armii Krajowej na Chełmie ...
To jeden wielki wałek propagandowy i teraz czas dokarmić firmę kolejną transzą kasy???
Dzieki ale nie wierzę że to zadziała skoro takie rzeczy są codziennością. Po co to komu?- 35 0
-
2019-12-16 10:02
Poproszę o priorytet dla komunikacji (tramwaje!) i mandaty za jazdę na czerwonym.
- 0 0
-
2019-12-13 07:06
Niech tristar w końcu zacznie przynosić efekty. (3)
Kamery rozsiane, a nadal każdy jeździ jak mu wygodnie. System miał usprawnić transport, a w rzeczywistosci sztucznie włącza czerwone światło.
Dlaczego system nie może pomóc w karaniu piratów drogowych?- 100 16
-
2019-12-13 10:09
Mój szwagier tam pracuje i mówi że jest bardzo zadowolony.
- 2 0
-
2019-12-13 10:13
To jest skandal, że kamery nie rejestrują wyczynów piratów drogowych
- 3 1
-
2019-12-14 03:22
Bo system miał poprawić płynność ruchu a nie miał być wielkim fotoradarem cepie
- 0 1
-
2019-12-13 07:07
Mobilne tablice na przyczepkach.
W nocy przed Wszystkich Świętych jechałem Rakoczego przy Carrefour. Taka tablica informowała o wielkich utrudnieniach. A na całej drodze pusto! Jak one wyświetlają tak aktualne informacje, to....
- 111 4
-
2019-12-13 07:07
Nie zmieniać a zlikwidować, ten system nie istnieje, nie ma żadnego wpływu na życie w mieście. (8)
A stawianie punktów informacji pasażerskiej w czasach smartfonów z internetem to skandal. Szkoda, że nikt za to nie odpowie.
- 193 15
-
2019-12-13 07:09
W Gdyni działa. Wypowiedź jest urzędnika z Gdańska.
- 3 17
-
2019-12-13 07:24
Jak dwa razy go konserwowali i wyłączyli na kilka dni (4)
to raporty na trojmiasto.pl oszalały, bo stało wszystko
Może faktycznie wyłączmy na miesiąc i każdy będzie miał pełną informację, czy warto czy nie warto- 9 22
-
2019-12-13 09:13
poproszę o podanie daty kiedy to wyłącznie było.
- 19 3
-
2019-12-13 11:19
Taaa sr*ty taty (2)
Tam gdzie światła przestają działać zmniejszają się korki.
Wystarczy mniejsze skrzyżowania budować równorzędne, a na większych ronda i wszystko będzie ok. tylko dostawcy urządzeń i prądu nie zarobią i niestety kasy więcej w budżecie zostanie,,,- 4 3
-
2019-12-13 11:53
Jechałeś kiedyś na przykład Myśliwską w godzinach szczytu? (1)
Krótka odpowiedź: g*wno prawda, przestań zmyślać.
- 4 0
-
2019-12-13 15:01
Mysliwska nie ma swiatel a juz napewno nie jest pod tristar nie podlega
Oczekujesz rewolucyjnego systemu, ktory jednopasmowa droge z kikutysiacami aut na godzine zrobi przelotowka? Wysiadz z auta, masz tam autobus i skm, zrobi tak was 100 i beda mniejsze korki ;)
- 0 0
-
2019-12-13 10:15
nie mam smartfona, i nie chce bulić za internet (1)
- 1 6
-
2019-12-13 13:08
Bulić za internet? Dzisiaj miesiąc kosztuje tyle co 2 kebaby, jest 2019 nie 2005 rok.
- 4 0
-
2019-12-13 07:08
(4)
Znaki i tablice zmiennej treści są potrzebne i super się sprawdzają.
- 8 71
-
2019-12-13 08:09
nie prawda
nie sprawdzają się ponieważ sa nieaktualne
- 6 1
-
2019-12-13 08:58
racja, jak pada deszcz i jest słaba widoczność to ja zawsze biegnę do najbliższej tablicy i wtedy wiem, że muszą zachować ostrożność
- 5 1
-
2019-12-13 09:29
Masz zdjęcie tablicy zmiennej treści - patrz zdjęcie
Przeczytaj jaki bezsensowna treść.
- 3 1
-
2019-12-13 10:39
są super ale się nie sprawdzają, codziennie jeżdżę trasą Gdańsk- Gdynia przez AK i obwodnicę, raz na miesiąc zdarzy im się poinformować o zatorze na obwodnicy, zazwyczaj jednak sam dowiaduję się o tym później
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.