- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (336 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Szczęśliwa "trzynastka" z Letnicy - Gdańsk wysiedla do gotowych mieszkań od deweloperów
Mieszkańcy Letnicy, których domy zostały zburzone w związku z budową drogi dojazdowej do stadionu, mają już nowe mieszkania. Dla trzynastu rodzin ich zabrakło, więc Gdańsk zafundował im nowe lokale, wybudowane i wykończone przez deweloperów.
Dla 13 rodzin nie wystarczyło jednak lokali, do których Gdańsk musiał ich przesiedlić. Czasu na zbudowanie nowych nie było, więc miasto kupiło mieszkania od deweloperów.
- W takich wypadkach zawsze szukamy mieszkań już wykończonych i tanich. Oczywiście także o odpowiednim standardzie. Z tych względów najczęściej są to lokalizacje oddalone od centrum - przyznaje zastępca prezydenta Gdańska, Maciej Lisicki.
Z dwóch różnych źródeł dotarły do nas jednak informacje, że gdańscy urzędnicy negocjowali z firmą Inpro zakup całego piętra w atrakcyjnej lokalizacji - Brętowskiej Bramie we Wrzeszczu. Obie strony zaprzeczają jednak tej informacji. - Miasto nie kupiło od nas żadnego mieszkania i, choć niewiele z nich już zostało, to zapraszamy do biura sprzedaży. Na razie muszę jednak tę informację zdementować - tak dobrze jeszcze nie jest - mówi Rafał Zdebski, pełnomocnik zarządu Inpro.
"Przesiedleńcy" nie mają jednak na co narzekać. Większość z mieszkańców Letnicy ma teraz zdecydowanie lepsze warunki. Za mieszkania od Hossy, Polnordu i Słonecznego Wzgórza miasto zapłaciło od 6,1 tys. zł do niecałych 6,3 tys. zł za m kw. [mieszkania od Pomeranki miasto pozyskało w ramach programu "Mieszkania za grunt", a nie jak omyłkowo napisaliśmy kupując je od dewelopera - dop. red.]. Za mieszkania kupowane na rynku wtórnym miasto zapłaciło od 5,8 tys. zł za m kw.
- Oczywiście nie wszyscy są zadowoleni, ale zdecydowana większość odebrała zmiany bardzo pozytywnie. To zrozumiałe, że wcześniej protestowali, bo wielu ludzi ma psychologiczną barierę przed przeprowadzką, a tu w grę wchodziło jeszcze wyburzenie budynków, w których mieszkali przez lata - mówi Tadeusz Gleinert, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. rewitalizacji Letnicy.
- Większość mieszkań kupiliśmy w południowej części miasta. Tam udało się nam wynegocjować nie tylko zniżki w cenie, ale też ważne dla nas wykończenie. Dziś wiele lokali oddaje się bowiem w tzw. stanie deweloperskim, a nam zależało, by były gotowe do zamieszkania i udało się to osiągnąć - mówi Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
- Większość mieszkańców Letnicy miała do wyboru kilka mieszkań. Część wolała zlokalizowane nieco bliżej centrum, ale mniejsze lokale. Inni postawili na większe, ale bardziej oddalone od centrum - mówi Maciej Lisicki.
Opinie (287) 7 zablokowanych
-
2010-02-16 08:07
psy ogrodnika, sami nie weźmiecie i drugiemu nie dacie (1)
ale po kolei
"więc Gdańsk zafundował im nowe lokale, wybudowane i wykończone przez deweloperów."
miasto nic nie zafundowało, bo nie jest bogatym wujkiem z hameryki, tylko zakupiłao z pieniędzy podatników
po drugie co mieli do gadania mieszkańcy lokali przeznaczonych pod rozbiórkę na inwestycję miejską? nic!
po trzecie zakup na gwałt 13 mieszkań powinien być rozstrzygnięty w otwartym przetargu, można było w warunkach zaproponować lokale za grunt, miasto miało prawie trzy lata, bo tyle czasu upłynęło od ogłoszenia decyzji UEFA i wskazania gdańska jako jednego z miast-organizatorów
wszystko to wygląda dość dziwne, dziwnym też jest jak dla mnie brak rzetelnej informacji od kogo i za ile zakupiono te lokale
wobec oczywistego faktu jakim jest zastój na rynku nieruchomości (brętowska brama - wystarczy wieczorem zafilować z okna autobusu, tam jest góra połowa zasiedlona, reszta ciemne okna) zakup 13 lokali od dewelopera sugeruje "pomoc" w postaci zastrzyku około 3 milionów złotych i to żywą gotóweczką
weźcie sobie 3 bańki jako kredyt konsumpcyjny, to może zrozumiecie jaki wymiar może mieć ta pomoc
to jest moja prywatna opinia, nie sugeruję żadnych przeekretów, tylko dziwi mnie taki, a nie inny sposób rozwiązania problemu, który wcale nie była aż taki pilny, bo znany był gminie od co najmniej dwóch lat
PS
a przesiedlonym mieszkańcom życzę żeby im się dobrze mieszkało i żeby z tego skorzystali, bo czego by nie powiedziec, to nowe mieszkanie jest uśmiechem losu
i nie przejmować sie zawistnikami, ich głos to zwykłe poszczekiwanie frustrata- 37 10
-
2010-02-16 09:14
brednie
szkoda komentowac nawet
- 2 6
-
2010-02-16 08:08
uludzie z melin w eleganckich drogich domach
miasto ufundowalo kolejna melina za podatnika pieniadze
nikt nie wyciaga wnioskow ze ci ludzie obruca te domy w krotkim czasie w meliny slumsy ruiny tak jak to zrobili powodzianie
wszystkie meliny koncentruja sie znowu kolo oruni- 16 10
-
2010-02-16 08:13
Wyprowadzka z Letniewa...
Niektórzy z Was wściekają się ,że mieszkańcy Letniewa otrzymali mieszkania na Słowackiego czy w innej dobrej dzielnicy. Tylko nie zorientowani klepią bzdury , że to nadużycie . Przecież tych mieszkań nikt nie chciał , bo CIASNE , CIEMNE , BRZYDKIE ale kosztują majątek. A tak deweloper pozbył się niechodliwych klitek a Letniacy dach nad głową . Jest takie przysłowie : syty głodnego nie zrozumie .....
- 11 8
-
2010-02-16 08:16
dlaczego lokale komunalne dla osób których domy zostały zbużone pod inwestycje, finansowane są nie z budżetu inwestycji, a z (3)
funduszy na budowę mieszkań komunalnych? Jest tyle osób potrzebujących, które czekają w kolejce na mieszkanie komunalne. A tu, miasto, zamiast zadbać o kasę z inwestycji, pokrywa część kosztów tej inwestycji z kasy przeznaczonej na budownictwo komunalne i socjalne. To nie jest w porządku!
- 18 1
-
2010-02-16 11:54
miejskie "inwestycje", czyli budowa pomników władzy są niedoszacowane
ukrytymi kosztami są właśnie te - coś się buduje, wysiedla mieszkańców, a koszt wysiedleń pokrywa z kasy przeznaczonej na co innego - budownictwo komunalne i socjalne. Wszystko zgadza się na papierze, miasto oddaje co rocznie jakąś ilość mieszkań komunalnych, tylko że nie trafiają do odpowiednich osób.
- 2 0
-
2010-02-16 18:41
(1)
Inwestorem stadionu jest miasto, więc tak czy siak - kasa na mieszkania z miasta.
- 0 0
-
2010-02-16 21:26
nie takie tak czy siak
co innego brać pieniądze ze środków przeznaczonych na inwestycję, a co innego ze środków przeznaczonych w budżecie na budownictwo komunalne i socjalne. To niedoszacowanie inwestycji i próba ukrycia tego przez wyciąganie pieniędzy na to nie przeznaczonych. Dla mnie skandal.
- 0 0
-
2010-02-16 08:16
Może nie będzie tak źle ? (2)
U mnie do nowego bloku wprowadziło sie do klatki kilka rodzin "komunalnych" kupione mieszkania od dewelopera. Niektórzy to naprawde bardzo mili ludzie, nawet pogadają, ale niestety są 2 rodziny, które rozwaliły sielankę.
1. Pani wychodzi ze swojego "apartamentu" i pali na klatce swoje papierochy, śmierdzi na cały blok, jak w mieszkaniu też tak ćmoka to niedługo będą całe mury śmierdzieć tym świństwem. Ale bardziej mnie martwi rodzinka z parteru. Starsze małżeństwo, niby spokojni ludzie, ale jak przyszła zima to powiesili koce w oknach żeby im ciepło nie uciekało !!!. Nowy blok !!!, bez wietrzenia, nawet nie wiem czy grzeja w tym mieszkaniu, jak wejdzie tam grzybek, to będzie z****iście i pójdzie sobie po ścianie do góry. Niestety oni nawet nie wietrzą.- 24 2
-
2010-02-16 09:17
Przeciez i bez tego (kocow) jest ciepło (1)
i grzac nie ttzeba (przynajmniej do -10st) to po co te koce?
- 2 0
-
2010-02-16 09:54
Tego właśnie nie wiem :)
- 0 0
-
2010-02-16 08:17
(1)
Ktos mial wlasne mieszkanie,miasto mu je zniszczylo i w zamian dostal TBS?Mieszkanie ktore nigdy nie bedzie jego i w ktorym sa horrendalnie wysokie czynsze?To ja dziekuje za takie nowe mieszkanie:)
- 8 7
-
2010-02-16 08:20
JAKIE WŁASNE TO KOMUNALNE!!!
jAKIE WŁASNE ???
- 4 1
-
2010-02-16 08:17
rewitalizacja dzielnicy
przez wyburzenia? to po co ten pełnomocnik! WYKOPAC ADAMOWICZA
- 8 0
-
2010-02-16 08:26
2010-02-16 08:16 (4)
palenie na klatce i zasłonięcie okien kocami to największe zbrodnie nowych lokatorów:-) na bruk z nimi!!!
palenia nie popieram, bo sam jako zdeklarowany palacz zaprzestałem takich ekscesów, palę w jednym pokoju przy non stop uchylonym oknie
a koce w oknach mieszkania staruszków na parterze? parter jest przeważnie zimniejszy, wyśmiewane przez ciebie oszczędzanie świadczy o twoim poziomie, bo najłatwiej jest pójść do MOPS-u z wyciągniętą grabią, a kaloryfery na maksa
wg mnie taki sposób oszczędności starszych ludzi źle świadczy o państwie polskim i gminie, a bardzo dobrze o tych ludziach z parteru
i tak dobrze, że im nie dali na ostatnim pietrze, bo jak znam życie, to...- 21 5
-
2010-02-16 09:20
Masz racje - wieszanie koców w oknach to bardzo eleganckie (1)
i dobrze świadczy o parterach. Generalnie partery powinno sie budowac bez okien, tak tam zimno
- 4 0
-
2010-02-16 09:21
err
dobrze świadczy o lokatorach parteru
- 0 0
-
2010-02-16 09:24
paliłeś na klatce?
co za wsiun
- 4 0
-
2010-02-16 09:58
Widać nie znasz zasad mieszkania w komunalkach :)
oni za ogrzewanie płacą stała opłatę to raz , po 2 w nowych blokach ogrzewanie każdy płaci stałą opłatę aby wygrzać blok, bo taniej wychodzi go wygrzać niż potem usunąć grzybka.
Więc to co będzie prawdą za 2 lata że będzie się opłacać oszczędzać w normalnym mieszkaniu, to w komunalnym, to i tak im nie zmieni czynszu :)- 3 0
-
2010-02-16 08:30
yep...
"to se strzeliło" Inpro w stope. Pazery. Ciekawe czy będą informować potencjalnych kupców o sąsiedztwie osób przesiedlonych.
- 8 1
-
2010-02-16 08:31
a podłoga w moim pokoju ma 4 na 4,10
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.