- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (101 opinii)
- 2 Miało być udogodnienie, jest bałagan (46 opinii)
- 3 Na lotnisku szybko wyrobisz paszport (71 opinii)
- 4 Zabytkowa brama zostanie przeniesiona (34 opinie)
- 5 Zapadł się portal w Nowym Ratuszu (94 opinie)
- 6 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (149 opinii)
Sześć firm chce przebudować ul. Łostowicką
Zakończył się pierwszy etap przetargu na przebudowę dolnego odcinka ul. Łostowickiej i przebudowę skrzyżowania z ul. Kartuską w Gdańsku. Wyłoniono sześć spółek i konsorcjów.
Przetarg na przebudowę ul. Łostowickiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zwycięzce wyłonimy pod koniec lipca. Wykonawca do realizacji przebudowy powinien przystąpić najpóźniej w połowie sierpnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmie nie tylko budowę dwupasmowej ul. Łostowickiej ale także wyspy centralnej skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. Tam zostanie wbudowany 120-metrowy łuk torowiska, który umożliwi uniknięcie kolejnego rozkopywania skrzyżowania, gdy miasto przystąpi do budowy linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.
Rozbudowa ul. Łostowickiej ciągnie się już od 2008 r. W ciągu dwóch ostatnich lat zrealizowano podjazd przed cmentarz, dwie jezdnie między al. Armii Krajowej i ul. Wojskiego oraz parking. Zakończyła się również budowa ekranów akustycznych wzdłuż granicy osiedla Wzgórze Mickiewicza.
Dwujezdniową ul. Łostowicką z Chełmu na Siedlce pojedziemy dopiero w grudniu 2011 r. Przebudowa układu drogowego na Siedlcach pochłonie 41 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z budżetu miasta Gdańska. 18 mln zł dofinansuje Unia Europejska.
1. Strabag sp. z o.o.
2. Budimex S.A. - lider konsorcjum
3. Bilfinger Berger Budownictwo S.A. - lider konsorcjum
4. Eurovia Polska S.A. - lider konsorcjum
5. Mostostal Warszawa S.A. - lider konsorcjum
6. Skanska S.A.
Miejsca
Opinie (148) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-01 16:08
No tak rozkopcie jeszcze łostowicką !!! Na pieszo będe chodzić (15)
- 17 228
-
2010-06-01 16:09
(1)
na pieszo?! jak zwierzę?!
- 29 9
-
2010-06-02 11:42
Wyjdzie na zdrowie
:)
- 3 2
-
2010-06-01 16:12
Do marudy
A zapewne do tej pory mówiłeś nie znoszę tych korków, a jak ma być lepiej to teraz piszesz pierdoły. To może podsuń pomysł jak zrobić aby było lepiej bez modernizacji..?
- 48 3
-
2010-06-01 16:15
(2)
Piechotą? Kup sobie rower!
- 31 5
-
2010-06-01 16:33
albo zapasowe nogi (1)
a swoją drogą, jak zbliżają się wybory to od razu planowanie się zaczyna a tak to nikt nie chciał się podjąć zadania
- 9 13
-
2010-06-01 17:37
wybory?
Jakie wybory? Przecież remont zaczął się w 2008 i część już jest oddana do użytku. Wszystko idzie zgodnie z przedstawionym wcześniej harmonogramem, naprawdę nie ma sensu mieszać w to wyborów.
- 22 4
-
2010-06-01 16:36
Rower!? (2)
Przecież ścieżek też jeszcze nie wybudowali.
- 12 9
-
2010-06-01 23:48
A jak ludzie rowerami jeździli gdy ścieżek nie było ? (1)
Niepojęte ...
- 8 2
-
2010-06-02 08:55
nie jeździli
Latali :)
- 4 1
-
2010-06-01 17:58
a ja sie pytam czemu nie buduje sie w tym miejscu wiaduktu!!! (5)
aż sie prosi jak sie jedzie łostowicką w kierunku moreny,,, i niech mi głąby planiści z gdańska nie pi..... o terenach mieszkalnych i innych bzdurach,,,,
jeśli chodzi o kasę to i tak w błoto Gdańsk wyrzuca na każdym kroku!!! (ECS),,- 27 9
-
2010-06-01 22:03
(3)
bo nie zwiększa znacznie przepustowości i nie dałoby się puścić tramwaju
- 3 2
-
2010-06-01 23:07
Chyba Ty.... (1)
Spojżyj na rysunek i zobacz... wszystko zostaje tramwaje itd... robi sie zjazdy... kartuska ze swiatlami puszcza dolem... a gora leci lostwicka-nowolipie...
wszystko da rade bez wiekszych problemow w przyszlosci.- 5 1
-
2010-06-02 20:00
spotkajmy sie na piwie jak już wybudują i wtedy pogadamy!!!
- 1 1
-
2010-06-02 11:36
dość znacznie zwiększa przepustowość
a przede wszystkim pozwala zachować płynność jazdy. Węzeł w tym miejscu powinien wyglądać tak: Łostowicka wpuszczona dwoma wiaduktami (po dwa pasy) w Nowolipie, poniżej tramwaj, pod torami tramwajowymi przepusty dla Kartuskiej. Do tego cztery wyprofilowane łączniki, każdy po jednym pasie w obu kierunkach. Takie rozwiązanie pozwoliłoby dodatkowo puścić ścieżkę rowerową na poziomie tramwaju (piesi, rowerzyści i tramwaje się łatwo godzą - nie dotyczy staruszek, które siłą moherowego beretu chcą zatrzymać pojazd). Wada jest taka, że trzeba pozbyć się paru budynków, w tym pseudozabytku - który przecież możnaby po prostu przesunąć na nowe fundamenty gdzieś dalej (ale to koszty).
- 2 1
-
2010-06-01 22:41
sam se wybuduj nawet i do helu i przestań płakać .Sprzedaj samochód jeździj rowerem
- 4 4
-
2010-06-01 16:09
(2)
nareszcie
- 111 2
-
2010-06-01 18:12
błożesz ty moj
patrze na schemat tego skrzyzowania i już drżę. powinni jeszcze druga linie tramwajową z Jasienia na Chełm zrobic, zeby było jeszcze ciekawiej.
- 2 6
-
2010-06-01 22:47
W I A D U K T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mogę się założyć że zbudujecie pier... rozklapiochę, którą podziała przez rok może dwa później się znowu zakorkuje.
- 4 2
-
2010-06-01 16:09
to i tak dużo więcej firm,
aniżeli, tak jak w przetargu na budowę opery leśnej :o
- 33 2
-
2010-06-01 16:13
ej no dzieje się w końcu - co chwilę jakaś nowa informacja o inwestycjach (2)
Gdańsk tak trzymać!
- 83 8
-
2010-06-01 16:26
Nie pisz tak bo pisowski budyniowy ciemny (1)
lud się załamie, że w Gdańsku tyle się dzieje.
- 8 11
-
2010-06-02 09:53
Adamowicz jest z PO
- 3 1
-
2010-06-01 16:13
Dlaczego... (7)
...jednej, niezbyt dlugiej ulicy nie moze przebudowac jedna frma ? Po co kolejny przetarg ? Na co byl pierwszy przetarg ?
- 65 20
-
2010-06-01 16:34
a jak myślisz czemu 2 firmy ??? (4)
przecież znasz odpowiedź Polska ... ;-)
- 6 7
-
2010-06-01 17:38
Tak jak ktos sie nie zna.... (3)
Realizacja była zaplanowana na 2 etapy bo tak miasto dostało finansowanie z Unii Europejskiej - 2 etapy - 2 przetargi - proste jak drut...
- 12 4
-
2010-06-01 19:38
yhm (2)
to trzeba było 2 przetargi rozpisać jak się kończy 1 etap to 2 firma wchodzi która wygrała konkurs na 2 etap .... no i opcja bezprecedensowa wyłaniamy wykonawców etapu 1i 2 i wchodza razem 1 buduje 1 etap 2 buduje 2 etap w tym samym czasie ale to pewnie by było zbyt piękne
- 4 4
-
2010-06-01 20:44
Nie możesz roztrzygnąć przetargu na etap na który nie masz gwarantowanego pokrycia finansowego. Brzydkie, ale prawdziwe (i rozsądne)
- 7 0
-
2010-06-01 21:01
koncepcja dobra, tylko miasto nie miało tyle pieniędzy na raz i w związku z tym podzielono przebudowę na etapy
- 6 0
-
2010-06-01 19:19
bo nie wygrał ten co miał :)
- 3 3
-
2010-06-01 21:06
Dlatego,
że nie mamy jeszcze jasnowidzów, którzy potrafiliby przewidzieć ceny materiałów budowlanych na 2 lata do przodu
- 2 0
-
2010-06-01 16:14
(1)
Wybory...
- 31 17
-
2010-06-01 16:20
wybory, wybory
ale chociaż raz na 4 lata coś się dzieje. Jeśli wybory tak motywują do inwestycji, to może zrobić je co 2 lata ? albo co rok.. :) Będą inwestycje non-stop :)
- 10 4
-
2010-06-01 16:14
a Słowackiego kiedy? (2)
j.w.
- 93 10
-
2010-06-01 16:33
już za kilka lat!....
- 9 1
-
2010-06-01 20:52
Inwestycja została odłożona na 2016 rok.
- 2 3
-
2010-06-01 16:14
Tylko dlaczego była kilku miesięczna
Tylko dlaczego była kilku miesięczna przerwa, tkwię na niej codzienie.
Zaczęło się świetnie.... potem klapa.- 74 5
-
2010-06-01 16:15
inwestycja - tempo iście budyniowe (1)
heh
3 lata- 84 12
-
2010-06-01 16:25
jak sie przetarg robi na wiosne ...
rozstrzyga 1 etap w czerwcu .... póżniej 2 etap i cały rok w plecy
Budyń ile jeszcze mamy cierpieć przez niekompetencje tych pożal się boże urzedników ....
mojego głosu Budyn ani PO nie dostanie jeden minus łostowicka , drugi minus TBS
Adamowicz MUSI odejść!!!- 19 4
-
2010-06-01 16:17
120 metrów torowiska (3)
Mam tylko nadzieję ze ten łuk torowiska nie podzieli losów podwalin pod wiadukty na Armii Krajowej, które miały "w przyszłości" przechodzić nad Łostowicką.....
- 102 4
-
2010-06-01 17:00
Torowisko - korkowisko (2)
A ja mam nadzieję, że torowisko pozostanie tylko pomnikiem głupoty Budynia i nigdy tramwaj po nim nie pojedzie. Trudno było gorzej te tory zaprojektować. Jak tramwaj jedzie przez skrzyżowanie, to blokuje jednocześnie i Łostowicką, i Kartuską. Już teraz Łostowiska dochodzi do Kartuskiej dwoma pasami. I są gigantyczne korki. A jak dojdzie jeszcze dodatkowe przedłużenie czerwonych świateł na przejad tramwaju, to zabraknie słownika na nazwanie wielkości korka. I tak wyda się olbrzymie pieniądze po to aby było gorzej niż jest obecnie.
- 9 18
-
2010-06-01 20:44
Dużo lepiej byłoby, gdyby pasażer przyszłego tramwaju jechał samochodem.
Najlepiej po jednym w samochodzie. Wtedy korki na pewno byłyby mniejsze. Pomyśl troche człowieku zanim coś napiszesz.
- 7 3
-
2010-06-01 22:34
albo jeszcze inaczej
można by się pokusić o puszczenie torów po wiadukcie, ale to chyba zbyt drogie myślenie jak na zawsze-za-mały budżet miasta.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.