• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sześć firm chce przebudować ul. Łostowicką

Maciej Naskręt
1 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Najpóźniej w połowie sierpnia ruszy przebudowa ul. Łostowickiej w Gdańsku. Najpóźniej w połowie sierpnia ruszy przebudowa ul. Łostowickiej w Gdańsku.

Zakończył się pierwszy etap przetargu na przebudowę dolnego odcinka ul. Łostowickiej i przebudowę skrzyżowania z ul. Kartuską w Gdańsku. Wyłoniono sześć spółek i konsorcjów.



Tak, będzie wyglądać skrzyżowanie na gdańskich Siedlcach. Tak, będzie wyglądać skrzyżowanie na gdańskich Siedlcach.
Przetarg na przebudowę ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku na odcinku od ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem przy ul. Nowolipie wszedł w drugą fazę. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie wysłała zaproszenia do złożenia ofert sześciu firmom budowlanym, które spełniły warunki określone w ogłoszeniu o przetargu ograniczonym.

- Zwycięzce wyłonimy pod koniec lipca. Wykonawca do realizacji przebudowy powinien przystąpić najpóźniej w połowie sierpnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja obejmie nie tylko budowę dwupasmowej ul. Łostowickiej ale także wyspy centralnej skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. Tam zostanie wbudowany 120-metrowy łuk torowiska, który umożliwi uniknięcie kolejnego rozkopywania skrzyżowania, gdy miasto przystąpi do budowy linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.

Rozbudowa ul. Łostowickiej ciągnie się już od 2008 r. W ciągu dwóch ostatnich lat zrealizowano podjazd przed cmentarz, dwie jezdnie między al. Armii Krajowej i ul. Wojskiego oraz parking. Zakończyła się również budowa ekranów akustycznych wzdłuż granicy osiedla Wzgórze Mickiewicza.

Dwujezdniową ul. Łostowicką z Chełmu na Siedlce pojedziemy dopiero w grudniu 2011 r. Przebudowa układu drogowego na Siedlcach pochłonie 41 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z budżetu miasta Gdańska. 18 mln zł dofinansuje Unia Europejska.

Firmy dopuszczone do II etapu przetargu (kolejność przypadkowa).

1. Strabag sp. z o.o.
2. Budimex S.A. - lider konsorcjum
3. Bilfinger Berger Budownictwo S.A. - lider konsorcjum
4. Eurovia Polska S.A. - lider konsorcjum
5. Mostostal Warszawa S.A. - lider konsorcjum
6. Skanska S.A.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • No tak rozkopcie jeszcze łostowicką !!! Na pieszo będe chodzić (15)

    • 17 228

    • (1)

      na pieszo?! jak zwierzę?!

      • 29 9

      • Wyjdzie na zdrowie

        :)

        • 3 2

    • Do marudy

      A zapewne do tej pory mówiłeś nie znoszę tych korków, a jak ma być lepiej to teraz piszesz pierdoły. To może podsuń pomysł jak zrobić aby było lepiej bez modernizacji..?

      • 48 3

    • (2)

      Piechotą? Kup sobie rower!

      • 31 5

      • albo zapasowe nogi (1)

        a swoją drogą, jak zbliżają się wybory to od razu planowanie się zaczyna a tak to nikt nie chciał się podjąć zadania

        • 9 13

        • wybory?

          Jakie wybory? Przecież remont zaczął się w 2008 i część już jest oddana do użytku. Wszystko idzie zgodnie z przedstawionym wcześniej harmonogramem, naprawdę nie ma sensu mieszać w to wyborów.

          • 22 4

    • Rower!? (2)

      Przecież ścieżek też jeszcze nie wybudowali.

      • 12 9

      • A jak ludzie rowerami jeździli gdy ścieżek nie było ? (1)

        Niepojęte ...

        • 8 2

        • nie jeździli

          Latali :)

          • 4 1

    • a ja sie pytam czemu nie buduje sie w tym miejscu wiaduktu!!! (5)

      aż sie prosi jak sie jedzie łostowicką w kierunku moreny,,, i niech mi głąby planiści z gdańska nie pi..... o terenach mieszkalnych i innych bzdurach,,,,

      jeśli chodzi o kasę to i tak w błoto Gdańsk wyrzuca na każdym kroku!!! (ECS),,

      • 27 9

      • (3)

        bo nie zwiększa znacznie przepustowości i nie dałoby się puścić tramwaju

        • 3 2

        • Chyba Ty.... (1)

          Spojżyj na rysunek i zobacz... wszystko zostaje tramwaje itd... robi sie zjazdy... kartuska ze swiatlami puszcza dolem... a gora leci lostwicka-nowolipie...
          wszystko da rade bez wiekszych problemow w przyszlosci.

          • 5 1

          • spotkajmy sie na piwie jak już wybudują i wtedy pogadamy!!!

            • 1 1

        • dość znacznie zwiększa przepustowość

          a przede wszystkim pozwala zachować płynność jazdy. Węzeł w tym miejscu powinien wyglądać tak: Łostowicka wpuszczona dwoma wiaduktami (po dwa pasy) w Nowolipie, poniżej tramwaj, pod torami tramwajowymi przepusty dla Kartuskiej. Do tego cztery wyprofilowane łączniki, każdy po jednym pasie w obu kierunkach. Takie rozwiązanie pozwoliłoby dodatkowo puścić ścieżkę rowerową na poziomie tramwaju (piesi, rowerzyści i tramwaje się łatwo godzą - nie dotyczy staruszek, które siłą moherowego beretu chcą zatrzymać pojazd). Wada jest taka, że trzeba pozbyć się paru budynków, w tym pseudozabytku - który przecież możnaby po prostu przesunąć na nowe fundamenty gdzieś dalej (ale to koszty).

          • 2 1

      • sam se wybuduj nawet i do helu i przestań płakać .Sprzedaj samochód jeździj rowerem

        • 4 4

  • (2)

    nareszcie

    • 111 2

    • błożesz ty moj

      patrze na schemat tego skrzyzowania i już drżę. powinni jeszcze druga linie tramwajową z Jasienia na Chełm zrobic, zeby było jeszcze ciekawiej.

      • 2 6

    • W I A D U K T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      mogę się założyć że zbudujecie pier... rozklapiochę, którą podziała przez rok może dwa później się znowu zakorkuje.

      • 4 2

  • to i tak dużo więcej firm,

    aniżeli, tak jak w przetargu na budowę opery leśnej :o

    • 33 2

  • ej no dzieje się w końcu - co chwilę jakaś nowa informacja o inwestycjach (2)

    Gdańsk tak trzymać!

    • 83 8

    • Nie pisz tak bo pisowski budyniowy ciemny (1)

      lud się załamie, że w Gdańsku tyle się dzieje.

      • 8 11

      • Adamowicz jest z PO

        • 3 1

  • Dlaczego... (7)

    ...jednej, niezbyt dlugiej ulicy nie moze przebudowac jedna frma ? Po co kolejny przetarg ? Na co byl pierwszy przetarg ?

    • 65 20

    • a jak myślisz czemu 2 firmy ??? (4)

      przecież znasz odpowiedź Polska ... ;-)

      • 6 7

      • Tak jak ktos sie nie zna.... (3)

        Realizacja była zaplanowana na 2 etapy bo tak miasto dostało finansowanie z Unii Europejskiej - 2 etapy - 2 przetargi - proste jak drut...

        • 12 4

        • yhm (2)

          to trzeba było 2 przetargi rozpisać jak się kończy 1 etap to 2 firma wchodzi która wygrała konkurs na 2 etap .... no i opcja bezprecedensowa wyłaniamy wykonawców etapu 1i 2 i wchodza razem 1 buduje 1 etap 2 buduje 2 etap w tym samym czasie ale to pewnie by było zbyt piękne

          • 4 4

          • Nie możesz roztrzygnąć przetargu na etap na który nie masz gwarantowanego pokrycia finansowego. Brzydkie, ale prawdziwe (i rozsądne)

            • 7 0

          • koncepcja dobra, tylko miasto nie miało tyle pieniędzy na raz i w związku z tym podzielono przebudowę na etapy

            • 6 0

    • bo nie wygrał ten co miał :)

      • 3 3

    • Dlatego,

      że nie mamy jeszcze jasnowidzów, którzy potrafiliby przewidzieć ceny materiałów budowlanych na 2 lata do przodu

      • 2 0

  • (1)

    Wybory...

    • 31 17

    • wybory, wybory

      ale chociaż raz na 4 lata coś się dzieje. Jeśli wybory tak motywują do inwestycji, to może zrobić je co 2 lata ? albo co rok.. :) Będą inwestycje non-stop :)

      • 10 4

  • a Słowackiego kiedy? (2)

    j.w.

    • 93 10

    • już za kilka lat!....

      • 9 1

    • Inwestycja została odłożona na 2016 rok.

      • 2 3

  • Tylko dlaczego była kilku miesięczna

    Tylko dlaczego była kilku miesięczna przerwa, tkwię na niej codzienie.
    Zaczęło się świetnie.... potem klapa.

    • 74 5

  • inwestycja - tempo iście budyniowe (1)

    heh
    3 lata

    • 84 12

    • jak sie przetarg robi na wiosne ...

      rozstrzyga 1 etap w czerwcu .... póżniej 2 etap i cały rok w plecy
      Budyń ile jeszcze mamy cierpieć przez niekompetencje tych pożal się boże urzedników ....
      mojego głosu Budyn ani PO nie dostanie jeden minus łostowicka , drugi minus TBS
      Adamowicz MUSI odejść!!!

      • 19 4

  • 120 metrów torowiska (3)

    Mam tylko nadzieję ze ten łuk torowiska nie podzieli losów podwalin pod wiadukty na Armii Krajowej, które miały "w przyszłości" przechodzić nad Łostowicką.....

    • 102 4

    • Torowisko - korkowisko (2)

      A ja mam nadzieję, że torowisko pozostanie tylko pomnikiem głupoty Budynia i nigdy tramwaj po nim nie pojedzie. Trudno było gorzej te tory zaprojektować. Jak tramwaj jedzie przez skrzyżowanie, to blokuje jednocześnie i Łostowicką, i Kartuską. Już teraz Łostowiska dochodzi do Kartuskiej dwoma pasami. I są gigantyczne korki. A jak dojdzie jeszcze dodatkowe przedłużenie czerwonych świateł na przejad tramwaju, to zabraknie słownika na nazwanie wielkości korka. I tak wyda się olbrzymie pieniądze po to aby było gorzej niż jest obecnie.

      • 9 18

      • Dużo lepiej byłoby, gdyby pasażer przyszłego tramwaju jechał samochodem.

        Najlepiej po jednym w samochodzie. Wtedy korki na pewno byłyby mniejsze. Pomyśl troche człowieku zanim coś napiszesz.

        • 7 3

      • albo jeszcze inaczej

        można by się pokusić o puszczenie torów po wiadukcie, ale to chyba zbyt drogie myślenie jak na zawsze-za-mały budżet miasta.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane