• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Bo za małe kary są - jakby jeden z drugim miał jak w Niemczech, Szwajcarii, to by przestrzegał przepisy. (2)

    Welcome to Poland.

    • 16 6

    • w Niemczech mandaty akurat nie są wysokie

      Szwajcaria, Belgia czy kraje skandynawskie mają chyba najwyższe.

      • 1 0

    • Podajesz przykłady państw, które mnie brzydzą.

      • 0 0

  • Gdynia Karwiny III - strefa tempo 30 zaczyna się już przy stacji shell przy przelotówce

    jadąc 'pod górę' przepisowe 30kmh nigdy nie było sytuacji, aby ktoś mnie nie wyprzedzał. Uważam, że strefa powinna się zaczynać 'na górze' od skrzyżowania z kościołem i na wjazdach w boczne uliczki.

    • 5 7

  • karać karać karać

    Dotkliwie i nieuchronie.
    Tylko takie działanie jest zrozumiałe dla parafian.

    • 6 5

  • Jaki jest efekt progów? (1)

    Na ulicach pojawia się coraz więcej SUVów. Duże koła, zawieszenie odporne na progi i dziury. Małe autka miejskie tego nie eytrzymają.

    • 9 5

    • Na suva dużego trzeba mieć pieniądze

      małe suvy mają płyty podłogowe takie same jak samochody miejskie

      • 1 3

  • stop agresji i jeździe niezgodnej z przepisami. (5)

    jadę sobie pewnego dnia Słowackiego w górę zgodnie z przepisami (50). A tu, tuż za szkołą agresor z odrapanej skody siada mi na tyłek, mruga światłami itp. Kontynuuję swą jazdę zgodnie z przepisami (70), od czasu do czasu lekko przyspieszam - żeby ruch był płynny, to indywiduum (bo to nie człowiek, nie kierowca) z tej skody - szaleje. Na światłach przy IKEI - wysiada, leci do mnie, coś krzyczy, puka się w swój zakuty łeb, szarpie!!! za klamkę. A mój pojazd jechał tylko zgodnie z przepisami...

    • 26 7

    • film Borat nie powstał bez powodu...
      z rodakami ciezko sie zyje

      • 3 1

    • Miałem swojego czasu identyczną scysję z kierowcą z lawendowego

      Skończyła się dla niego grzywną w sądzie.

      • 3 0

    • takie bajki to dla przyjezdnych (1)

      na Słowackiego masz 70km/h i dwa pasy w jednym kierunku. Więc jak blokowałeś lewy jadąc 50km/h to sam żeś burak i frustrat.

      • 1 2

      • Przed odcinkiem leśnym, jeszcze w terenie zabudowanym jest 50km/h

        • 1 0

    • Zapomniałeś dodać że mimo iż prawy pas był niezajęty, ty sobie przepisowo jechałeś lewym. Przypomnę tylko że jesteśmy ciągle w Polsce, gdzie jezdzimy po prawej stronie drogi.

      • 1 0

  • Te lawendowe (4)

    To jakas pomylka.....wybudowali osiedle ale miejsc dla gości zadnych. Wszedzie zakazy postoju itd. Dlaczego nie buduje sie parkingów wzdłuż ulic?

    • 17 8

    • Tak po prawdzie to dlatego, że mieszkańcy nie chcą za to płacić

      To całe gigantyczne osiedle i te drogi powstały wskutek "udziału w drodze". A ta była budowana najniższym kosztem, bo nikt nie chce płacić za to miejsce dla gości. Więc utyskuj u wujka/mamy/brata, czy ktokolwiek z Twoich bliskich tam zamieszkał na tym wy***u.

      • 12 0

    • Przecież jest publiczny parking koło pętli tramwajowej (1)

      Można się przejść. Spacer 10 minut to chyba nie tragedia?

      • 2 4

      • W deszczu jak leje

        I zasuwasz potem kilometry do cioci na kawkę. Równie dobrze w ogóle po co auta, jak wszędzie można spacerkiem. Ba nawet do Zakopanego można spacerkiem. Good luck

        • 6 5

    • Robyg. Największe g...no. Blokowiska bez miejsc parkingowych dla gości.

      Zresztą dla mieszkańcow też nie starsza. Robyg to dno.

      • 3 0

  • A służby? (1)

    Polecam się przejechać karetką na noszach jako pacjent po tych progach....

    • 8 4

    • Polecasz przejechać się karetką na noszach?

      No ciekawe. Wracaj do szpitala.

      • 1 2

  • Do redakcji:

    Wśród zasad w strefie zamieszkania zabrakło najważniejszej:pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem i może korzystać z całej szerokości jezdni.

    • 15 0

  • (1)

    Gadanie. Mieszkam na tym osiedlu od 5 lat, jest kilku którzy przesadzają, ale nie widzę sensu, by wszyscy cierpieli przez tych kilku gamoni. Z całą pewnością nie chcemy tych progow

    • 10 9

    • dopóki ktoś w ciebie lub kogoś z twojej rodziny nie wjedzie...

      • 2 1

  • Progomania osiąga zenit. Przez całe życie

    jeździłem sedanami, ale gdy w kolejnym miałem do robienia zawieszenie przez te cholerne progi i dziurska w nawierzchni (vide Osowa, kraina skrzyżowań równorzędnych), kupiłem w końcu SUVa i mam gdzieś progi.

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane