- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Szybka jazda po osiedlowych ulicach
Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe Wzgórze w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.
- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.
Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo
Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.
- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.
Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"
Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.
Zasady ruchu w strefie zamieszkania:
- ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
- a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-05 21:38
Wyścigi (1)
Na Władka w Gdyni, każdy ciśnie,jeżdża po 150 km/h , a "policja" nic nie robi
- 6 5
-
2020-10-05 22:38
Na wielkopolskiej niedawno jeden taki wylądował na słupie
- 3 0
-
2020-10-05 21:40
Rozwiązanie jest proste (1)
Należy drogi budować w standardzie "ścieżek rowerowych". Czyli w formie slalomu na wąskim chodniku, ostry zakręt w lewo po czym w prawo, bez ciągłości, z barierkami na środku, z przeplatanką co 20m z częścią dla pieszych i tak żeby nie dało się wyminąć. Skuteczność 100 procentowa
- 18 3
-
2020-10-05 22:39
i jeszcze z odcinkami gdzie się droga kończy
i trzeba wyjść z samochodu i go przepchać 200 metrów
- 6 0
-
2020-10-05 22:10
Słoiki powprowadzały się i jeżdżą jak olsztyńskim.Po drugie tam mieszkają snoby i buce jeden drugiemu nawet dzień dobry nie mówi.
- 11 5
-
2020-10-05 22:29
Strach sie bać
O tym co się dzieje na tym krótki odcinku od sklepu Żabka- do przedszkola napisać można epopeje ,ale mam propozycje dla szalonych kierowców jeden tydzień w moim mieszkaniu w upalne lato ,mieszkam od strony ulicy ,wrogowi nie życzę takiej lokalizacji .
- 9 0
-
2020-10-05 22:42
Warmia gang
Jak zobaczą taka prosto to żal nie skorzystać, co z tego że 100 metrów od mieszkania, u siebie mieli same zakręty.
- 6 5
-
2020-10-05 22:52
Ale jak to przekraczają prędkość! To niemożliwe, przepisy nie pozwalają przecież!
- 10 1
-
2020-10-05 23:02
A da się?
- 5 0
-
2020-10-05 23:11
Zastanawiam się...
... po jakiego grzyba w ogóle drogi dla samochodów robić. Skoro mają 10 km/h jeździć to lepiej polne dukty zostawić i konia z bryczką, jak 100 lat temu
- 8 6
-
2020-10-05 23:19
ciekawe
ciekawe czy ci piraci drogowi wiedzą, że na drogach osiedlowych jest ograniczenie prędkości do 20km/h co więcej piesi maja pierwszeństwo na tych drogach - tutaj apel do policji - wystawcie kilka mandatów bo to co robią takie młode wilki, co to niczego i nikogo nie szanują to przechodzi ludzkie pojęcie - kasa leży na ulicy!
- 6 3
-
2020-10-05 23:25
To samo dzieje się na Myśliwskiej, a rondo
na Myśliwskiej gdzie jest zjazd do PKM Jasień to raj dla wszelkiego rodzaju oszołomów. Drift w środku nocy to standard.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.