• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Wyścigi (1)

    Na Władka w Gdyni, każdy ciśnie,jeżdża po 150 km/h , a "policja" nic nie robi

    • 6 5

    • Na wielkopolskiej niedawno jeden taki wylądował na słupie

      • 3 0

  • Rozwiązanie jest proste (1)

    Należy drogi budować w standardzie "ścieżek rowerowych". Czyli w formie slalomu na wąskim chodniku, ostry zakręt w lewo po czym w prawo, bez ciągłości, z barierkami na środku, z przeplatanką co 20m z częścią dla pieszych i tak żeby nie dało się wyminąć. Skuteczność 100 procentowa

    • 18 3

    • i jeszcze z odcinkami gdzie się droga kończy

      i trzeba wyjść z samochodu i go przepchać 200 metrów

      • 6 0

  • Słoiki powprowadzały się i jeżdżą jak olsztyńskim.Po drugie tam mieszkają snoby i buce jeden drugiemu nawet dzień dobry nie mówi.

    • 11 5

  • Strach sie bać

    O tym co się dzieje na tym krótki odcinku od sklepu Żabka- do przedszkola napisać można epopeje ,ale mam propozycje dla szalonych kierowców jeden tydzień w moim mieszkaniu w upalne lato ,mieszkam od strony ulicy ,wrogowi nie życzę takiej lokalizacji .

    • 9 0

  • Warmia gang

    Jak zobaczą taka prosto to żal nie skorzystać, co z tego że 100 metrów od mieszkania, u siebie mieli same zakręty.

    • 6 5

  • Ale jak to przekraczają prędkość! To niemożliwe, przepisy nie pozwalają przecież!

    • 10 1

  • A da się?

    • 5 0

  • Zastanawiam się...

    ... po jakiego grzyba w ogóle drogi dla samochodów robić. Skoro mają 10 km/h jeździć to lepiej polne dukty zostawić i konia z bryczką, jak 100 lat temu

    • 8 6

  • ciekawe

    ciekawe czy ci piraci drogowi wiedzą, że na drogach osiedlowych jest ograniczenie prędkości do 20km/h co więcej piesi maja pierwszeństwo na tych drogach - tutaj apel do policji - wystawcie kilka mandatów bo to co robią takie młode wilki, co to niczego i nikogo nie szanują to przechodzi ludzkie pojęcie - kasa leży na ulicy!

    • 6 3

  • To samo dzieje się na Myśliwskiej, a rondo

    na Myśliwskiej gdzie jest zjazd do PKM Jasień to raj dla wszelkiego rodzaju oszołomów. Drift w środku nocy to standard.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane