• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka kolej z przesiadkami

ms
4 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Wyjaśnienie dodatkowych oznaczeń pociągów SKM wprowadzonych na czas zmian w kursowaniu składów pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym. Wyjaśnienie dodatkowych oznaczeń pociągów SKM wprowadzonych na czas zmian w kursowaniu składów pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym.
Dziś zaczyna się dziesięciodniowa rewolucja w kursowaniu kolejek SKM pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym.

Za całe zamieszanie odpowiadają drogowcy, którzy remontują Błędnik i właśnie zabrali się za konserwację jego spodu. - Musimy na dziesięć dni wybudować na torach rusztowania, które pozwolą nam zmodernizować płytę wiaduktu - tłumaczą. W związku z tym zamknięto część torów biegnących pod Błędnikiem. Pociągi w tym miejscu będa kursowały wahadłowo.

Od dziś do Gdańska Głównego od strony Gdyni będzie można dojechać na trzy sposoby, a pociągi będą jeździć co 15 minut.

Część pociągów będzie jeździła tak jak zawsze, czyli bezpośrednio do Gdańska Głównego. Ich pasażerowie dojadą do Gdańska Głównego bez żadnych przesiadek, ale taki komfort trafi im się tylko raz na pół godziny.

- Również co 30 min będą jeździć pociągi oznaczone literką 'P'. Ich pasażerowie będą musieli wysiąść na stacji Politechnika i dojść do stacji Nowe Szkoty, gdzie przesiadą się w pociąg, który dawnym torem linii do Nowego Portu pojedzie do Gdańska Głównego - tłumaczy Paweł Wróblewski, rzecznik trójmiejskiej SKM-ki.

Jednak ten pociąg nie zatrzyma się na stacji Gdańsk Stocznia, ponieważ schody wiodące na tamtejszy peron są zdewastowane i nie nadają się do użytku.

Część pociągów z Gdyni będzie kończyła bieg już we Wrzeszczu. Dalej trzeba będzie jechać innymi składami.

Te pociągi nie pojadą jednak w soboty 7 i 14 października, oraz w niedzielę 8 października.

Pociągi SKM, które przyjeżdżają z Gdyni i wyjeżdżają poza Gdańsk pojadą po torach dalekobieżnych, jako składy dodatkowe. Z przystanków SKM trzeba będzie w tym przypadku przejść do stacji leżących na torach dalekobieżnych.

Żeby sprawnie reagować na ewentualne zatory, w godzinach szczytu sytuację będzie ratowało 9 dodatkowych składów, które pojadą z Gdyni do Gdańska po torach dalekobieżnych.
ms

Opinie (79) 2 zablokowane

  • ja mam propozycje zeby na czas remontu wszystkich mieszkancow Gdanska przeniesc gdzies indziej,to co sie dzieje teraz to jest paranoja i chore, nigdzie nie mozna dojechac tylko ciagle przesiadki,dodatkowe koszty i wydłuzony czas przejazdu, grrr :-/

    • 0 0

  • gallux

    Gallux czytam czasami komentarze i nie mogę się oprzeć przeświadczeniu że takiego malkontenta zyciowego jak Ty to w zyciu nie spotkałem...Jesteś nudny aż do obrzydzenia!!!
    Wiecznie krytykujesz i marudzisz jak baba...
    Nie chciałbym z Toba żyć i mieszkać...nic zyczliwości same marudzenie...niech zgadne Stary dziad juz jestes prawda...znudzony zyciem...wieć kup sobie działkę i nie marudz na tym forum...
    Sam nie jestem nastolatkiem...ale trzeba troszkę optymizmu w zyciu! Ty go wogóle nie masz!

    • 0 0

  • DYLETANCTWO

    Organizacja prac jest "polska"! Ile lat (tak: lat a nie miesięcy) można remontować jeden wiadukt? Popatrzcie np. na RFN, a zrozumiecie!
    Poza tym - sprawdźcie ile miesięcy trwała budowa CAŁEGO węzła drogowego pod Elblągiem?
    No, ale w Gdańsku nic nie można zrobić normalnie. Chyba tylko partyjny wiec w stoczni, hi hi?

    • 0 0

  • Panie Budowa
    Pewno że się zgadza, jakby zamknąć całe centrum dla jakiegokolwiek ruchu to robota trwała by o wiele krócej i kosztowała by o niebo taniej, no ale jak się chamstwo uprze że musi jeździć, to co im Pan zrobisz?

    • 0 0

  • dramat

    Mądrość zarządzających kolejami skm jest widoczna zwłaszcza w weekendy, w godz. 12-18. Nie dość, że praktycznie każda skm jest spóźniona, to do tego dochodzi ogromny tłok w każdym składzie (bo jeżdżą co ok 30 minut) i tak wkoło-cały rok. A na komunikatach tylko: roboty tu i tu... roboty tu i tu. Za bilet miesięczny co miesiąc daje sporo kasy... w zamian dostaje to o czym piszę wyżej. Dziękuje.

    • 0 0

  • gallux

    a po kiego Ty chcesz jechać SKM do newport????? dojeżdżasz/dochodzisz sobie do Żabianki i wsiadasz w 148 - proste jak ... i tu se wsadź na co masz ochotę; a swoją drogą: na co sopockiemu galluxowi jechać do newporckiego zusu???????

    • 0 0

  • "Sam nie jestem nastolatkiem...ale trzeba troszkę optymizmu w zyciu! Ty go wogóle nie masz!
    Autor: Szukający Piękna"

    powiedz no, ty tryskający szczęściem jak głupek w błogostanie, jak mam nie być malkontentem, skoro mogę do znudzenia prosić, wraz z Redakcją PP, żeby "W OGÓLE" starać o poprawność języja ojczystego, a ty i tobie podobne wykształciuchy sierściuchy notorycznie i z uporem tępaka walisz te swoje prymitywne i kompromitujące babole:-)

    • 0 0

  • skm-dogodny, szybki dojazd???????

    Niech szlak trafi tę całą organizację ruchu w trakcie remontów!!!Zero informacji na czas!!!Jakieś maczkiem pisane zmiany!!!!

    • 0 0

  • kiwaki
    a nie mówiłą mamusia, że zbytnio ciekawi żyją krócej:-)
    muszę jechać na marynarki polskiej 146:-) do orzecznika ZUS, ponieważ ku zgryzocie POrtalowych optymistów-zazdrośników, mam zamiar uszczuplić zasoby tej przepieknej i bardzo potrzebnej instytucji:-)
    zadowlony?
    na poważnie, to dziekuję, że mi pomogłeś i zwróciłeś uwage, że nie musze się narażać na wątpliwą przyjemność skorzystania z usług PKP, albowiem ze znajomości trójmiejskiej komunikacji sam sobie stawiam trójeczke z dwoma minusikami:-)
    143 do jelitkowa, a potem dalej, piknie sie kłaniam i marynareczką w kratę chodniczek przed waścinymi nogami zamiatam, w głębokim ukłonie na miare zryranego kręgosłupa:-)

    • 0 0

  • gallux

    proponuję raczej 117 :) chyba bliżej do przystanku? wysiada się przy Piastowskiej i przesiadeczka na 148 :) za dużo kręcenia przez Jelitkowo, no... chyba, że ktoś tak lubi ;) gwoli ścisłości: kobiety są ciekawe, taką mamy naturę, ale skoro chcesz paproszki mi spod nóg zamiatać - proszę bardzo :P

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane