- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Szybsze przejazdy dzięki buspasom w Gdyni
Buspasy na ul. Morskiej w Gdyni przyczyniły się do tego, że czasy przejazdów pojazdów komunikacji miejskiej w godzinach szczytu zmniejszyły się o około 5 minut - wynika z wyrywkowych obserwacji pracowników ZKM Gdynia. Dzięki nim udało się zachować niezmienioną liczbę kursów przy tej samej liczbie pojazdów komunikacji miejskiej w ruchu.
Przypomnijmy:
- Budowa buspasów na Morskiej rozpoczęła się w kwietniu zeszłego roku.
- Wykonawcą wartych 21 mln zł prac była firma Eurovia.
- Prace miały skończyć się na przełomie roku, ale trwały do kwietnia, zaś odbiory zakończyły się w połowie maja.
- Powstało pięć odcinków buspasów - trzy w kierunku Gdyni i dwa w kierunku Rumi.
Buspasy na Morskiej gotowe
Kompleksową, systemową analizę zmian czasów jazdy autobusów i trolejbusów po uruchomieniu buspasów Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni zamierza przeprowadzić dwuetapowo - do końca roku.
Już teraz wiadomo jednak, że czas przejazdu trolejbusów i autobusów skrócił się, a buspasy na ul. Morskiej spełniają swoją rolę.
Buspasy na Morskiej: przejazd krótszy o 5 minut
- Z wyrywkowych obserwacji wynika, że czasy przejazdów pojazdów komunikacji miejskiej w porach największych zatorów drogowych zmniejszyły się o około 5 minut w stosunku do stanu sprzed budowy buspasów. To bardzo znacząca korzyść - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Rozkład jazdy Gdynia
Przedstawiciele ZKM wskazują też na inną korzyść. Uruchomienie buspasów umożliwiło zachowanie niezmienionej liczby kursów przy tej samej liczbie pojazdów komunikacji miejskiej w ruchu.
Kto może korzystać z buspasów?
- Zbliżaliśmy się bowiem do sytuacji, w której zaplanowane blisko 20-minutowe postoje wyrównawcze na pętlach w północnej części Gdyni, zaczęły być już niewystarczające - nie zapewniały kierowcom minimum przerw socjalnych i nie gwarantowały punktualnego odjazdu z pętli w przeciwnym kierunku w kolejnym kursie - opowiada Marcin Gromadzki.
ZKM: dzięki buspasom potrzeba mniej autobusów
Gdyby nie nowe buspasy, to do obsługi linii trolejbusowych: 22, 25, 26, 27 i 30 oraz autobusowych: S, 109 i 141, konieczne byłoby skierowanie po jednym pojeździe więcej dla zapewnienia wymaganej długości postojów i punktualności.
- Nastąpiłby więc wymierny wzrost kosztów, który nie wiązałby się z poprawą oferty dla pasażerów, czyli np. wzrostem liczby wykonywanych kursów - wskazuje Gromadzki.
Na razie nie było wniosków do służb związanych z kontrolą tego, kto jeździ po buspasie.
- Zarówno ZDiZ, jak i ZKM nie zwracały się do policji z prośbą o wzmożone kontrole wykorzystania buspasów na ul. Morskiej przez pojazdy nieuprawnione. Natomiast jeszcze przed formalnym uruchomieniem buspasów ZKM poprosił przedstawicieli policji i straży miejskiej o zwrócenie uwagi na samochody ciężarowe (lawety) parkujące na nich w celu załadunku/rozładunku - informuje Wojciech Folejewski zastępca Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Buspasy w Trójmieście na filmach
Miejsca
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-19 07:36
(5)
Nasuwa się pytanie: czy warto było wydać tyle milionów aby zyskać 5 min ?
- 40 11
-
2019-06-19 07:38
nie warto
Szczurek jeździ do pracy i tak samochodem.
- 10 3
-
2019-06-19 10:33
to zrób taniej (1)
to nie przykręcanie budki dla ptaków ziomeczku...
- 3 4
-
2019-06-19 11:05
czyli potwierdzasz że drogo jak na 5 min oszczędności.
- 2 3
-
2019-06-19 16:10
(1)
Warto było. Przynajmniej poszło na drogi a nie kolejny pomnik..
- 4 0
-
2019-06-19 21:02
Wykonawca?
:)
- 1 0
-
2019-06-19 07:37
(3)
Super. A co z pozostałymi uczestnikami ruchu? Buspas ok, ale nie popadajmy w skrajność- tak jak na ul. Chwarznienskiej w przyszłości. Śmiać mi się chce. Nikt na sile mnie nie zmusi do jakiejś komunikacji miejskiej. Wole stać w koreczku
- 32 27
-
2019-06-19 10:34
no to stój, droga wolna
a nie, przecież w korku tkwisz XD
- 9 4
-
2019-06-20 10:42
Nikt cie tez nie zmusi do uzywania mozgu. (1)
- 0 2
-
2019-06-20 16:43
Ma mózg - stad woli stać w klimatyzowanym autku bez d**ila jak ty obok
Niż może jeszcze cię dotykać bo taki ścisk i wąchać twój pot
- 2 1
-
2019-06-19 07:42
To się nazywa ambitny cel... (1)
"zachować niezmienioną liczbę kursów przy tej samej liczbie pojazdów komunikacji miejskiej".
- 30 5
-
2019-06-19 16:11
To nie był cel a efekt. Wbrew pozorom istotny. Ale najpierw trzeba włączyć wyobraźnię żeby to zrozumieć.
- 2 4
-
2019-06-19 07:42
(3)
5 minut?! Naprawdę szaleństwo. Ciekawe ile dłużej jadą kierowcy aut osobowych? Buspasy tak, ale nie kosztem innych. Za chwilę będą robić cyrk z Chwarznienskiej.
- 31 22
-
2019-06-19 10:35
5minut x 100 pasażerów autobusu (2)
kontra niech by nawet i 20minut x 1 kierowca auta
Sory, stój w korku, samochodziarzu.
Buspasy kosztem samochodów - taki jest jedyny logiczny kierunek rozwoju miast.- 8 3
-
2019-06-19 12:38
W jakich godzinach 100 pasażerów? To może od godz. 9:00 do 14 :00 likwidujemy buspasy?! Propozycja.
- 1 2
-
2019-06-19 13:33
a czemu 20min x 1 kierowca?
- 1 0
-
2019-06-19 07:44
"Według władz miasta, dzięki odcinkom buspasów pojazdy komunikacji miejskiej pokonają ul. Morską nawet o 10 minut szybciej." To jak to jest Panie prezydencie miało być 10 minut jest około 5?
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-buspasy-na-ul-Morskiej-gotowe-n133649.html#tri- 24 3
-
2019-06-19 07:53
w tym roku 153 metry nowej drogi rowerowej, 300 metrów buspasa raz na kilka lat (1)
w tym tempie szczurek rozwiąże problemy komunikacyjne za 30 lat.
- 38 3
-
2019-06-21 20:44
J na to liczy! Żeby być przy korycie przez kolejne lata
- 0 0
-
2019-06-19 08:02
Do autora artykułu, dlaczego nie podał Pan w metrach jak długie są te buspasy (1)
- 30 1
-
2019-06-19 13:44
Około 1,200metrow
- 2 1
-
2019-06-19 08:07
Teraz już tylko 5 minut, coż za zmiana zdania ;D
Przed budową mówili o prawie 15 minutach zaoszczędzonych, żeby lepiej brzmiało, po przebudowie w kwietniu mówili o 10 minutach
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-buspasy-na-ul-Morskiej-gotowe-n133649.html
Widać jak te ich pomiary mają się do rzeczywistości... Zresztą te buspasy powinny być na całości, a nie jakieś pitolki 100 czy 200-metrowe. Z przystanku przy Biedronce trzeba wyjechać na jezdnię, żeby zaraz zjechać na pas ruchu, mogli to inaczej rozwiązać.
PS. Na Chwarznieńskiej też mówią o skróconym czasie 15 minut ,po budowie kontrabuspasa, a skończy się na 5 minutach, ale PR to PR :)- 27 1
-
2019-06-19 08:16
A Morska i tak regularnie zalewana
Kilka lat temu remont, w tym roku też kosztowny remont i ścieżki rowerowe a jak burza to Morską płyniemy.
- 30 2
-
2019-06-19 08:18
A dedykowane pasy ruchu...
To za darmo?
Takie to "oszczednosci".- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.