- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (242 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (57 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (67 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (127 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (411 opinii)
- 6 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (31 opinii)
Szybszy wyjazd z Ujeściska na razie nie powstanie
Kierowcy szybko nie pojadą ul. Nową Olchową, która miała powstać w tym roku i być skrótem między Ujeściskiem oraz Szadółkami a ul. Kartuską. Przedsięwzięcie blokują właściciele okolicznych działek, którzy nie chcą ich czasowo użyczyć na czas prowadzenia prac.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowa ulica jest potrzebna, bo Cedrowa to bardzo popularny skrót do ul. Kartuskiej od strony Ujeściska. Co dla jednych jest ułatwieniem, dla innych jest utrapieniem - na duży ruch uskarżają się mieszkańcy okolicznych domów jednorodzinnych.
Nowa Olchowa miałaby mieć jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Do tego miałyby powstać chodniki i droga dla rowerów.
Mało tego: miasto zobowiązało się do uruchomienia linii autobusowej, której trasa przebiegać będzie nową drogą i już istniejącą ul. Cedrową. Dlatego w ramach inwestycji ma powstać przystanek autobusowy przy osiedlu Wolne Miasto.
Dlaczego nie widać maszyn budowlanych?
Prace, które powinny już trwać, wciąż jeszcze nie ruszyły. Sprawdziliśmy, dlaczego.
Wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska złożyła jeszcze w lipcu ubiegłego roku, jednak w listopadzie procedura została zawieszona. Powód:
- Konieczność usunięcia przez projektanta - działającego na zlecenie Spółki Cedrowa - braków w dokumentacji - tłumaczy Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Chodzi konkretnie o pozyskanie zgody od prywatnych właścicieli nieruchomości na ich tymczasowe zajęcie, w celu wykonania niezbędnych robót budowlanych związanych z realizacją Nowej Olchowej.
- Mimo rozmów, prowadzonych zarówno przez inwestora, jaki i przez miasto, nie udało się pozyskać zgód od prywatnych właścicieli nieruchomości. W momencie ich uzyskania będziemy mogli przystąpić do realizacji inwestycji - podkreśla Olimpia Schneider.
Szacunkowy czas realizacji zadania to w przybliżeniu 1 rok.
Miejsca
Opinie (177) 1 zablokowana
-
2018-04-13 15:40
Dlaczego na mapach działka wokól zbiornika Cedrowa jest miejska a zbiornika nie można obejść w koło (1)
dlaczego mieszkańcy nielegalnie zagospodarowali kanał odpływowy ze zbiornika, postawili płoty i użytkują działki skoro to miejskie działki
- 12 3
-
2018-04-13 15:45
Bo to cebulaki
- 6 2
-
2018-04-13 15:45
a to nie czasem ten właściciel prac ziemnych przy kartuskiej po stronie skarpy blokuje inwestycje ?
a wcześniej na wzgórzu składował gruz nie na swojej działce gdzie terez stoją szeregowce
- 6 3
-
2018-04-13 15:48
Ilu
Ilu tych wlascicieli bo widze samą łąkę?
- 3 5
-
2018-04-13 15:55
w czasach słusznie minionych
miasto zabrało część z dwóch działek przy ulicy na przystanek autobusowy. Niestety mieszkańcom sąsiedniej ulicy to nie wystarczyło, bo chcieli przez już tak ograbione z terenu działki wyciąć drogę, dobrze że pieszą, która by stanowiła skrót do przystanku. Później widziałem plany rozkułaczenie okolicy, która miała działki po 2-3 tys. metrów, jakiś tfurca zrobił pieczątkę o powierzchni 600 m2 i wstawiał domki gdzie tylko było miejsce, nawet jeśli to było na granicy działek.
- 8 1
-
2018-04-13 15:58
najgorsze drogi w Polsce ma Gdańsk
rządzony przez PO i działacza samorządowego "budynia"
- 7 7
-
2018-04-13 16:44
ZRID (2)
Dziwna sprawa. Sama procedura ZRID polega na tym że nie są potrzebne zgody mieszkańców na wykonywanie robót budowlanych. Więc sprawa musi mieć drugie dno...
- 5 5
-
2018-04-13 17:20
(1)
Drugie dno? Chodzi i czasowe wejście w teren w celu wykonania niezbędnych robót budowlanych
- 3 2
-
2018-04-13 17:22
A nie przejęcia nieruchomości pod drogę - wtedy nie trzeba się pytać właściciela o zgodę
- 4 2
-
2018-04-13 21:20
Hm...
...to wszystko wynik najgłupszego skrzyżowania się ulic jednokierunkowej Warszawkiej z Havla i Wilanowskiej. A już nie wspomnę jak dużo by dał wiadukt na Armi Krajowej z Łostowicką
- 11 1
-
2018-04-14 00:12
miasto sprzedaje grunty nic nie buduje
na ujeścisku, szadółkach chełmie drogi to stare drogi poligonowe, miasto nic nie robi i jedynie jak z galerią bałtycka pod fikcyjnym powodem zwalnia inwestora z budowy drogi. Kto wziął za to w łapę
- 3 2
-
2018-04-14 01:22
Miasto kpi z mieszkańców dzielnic południowych
Przez 17 lat miasto na Ujeścisku, w kwestii inwestycji drogowych, zrobiło wjazd na osiedle i dwa małe rondka na połączeniu Cedrowej Warszawskiej i Łódzkiej. Na końcu Piotrkowskiej budują się nowe bloki. Miasto zamiast od razu zaplanować przedłużenie ulicy Piotrkowskiej i drugi wyjazd do Warszawskiej, co rozłożyłoby trochę ruch, nic nie zrobiło i wszyscy muszą opuścić osiedle wąską ulicą. Druga sprawa to jakość prowadzonych do tej pory prac, które miały poprawić bezpieczeństwo ruchu. Skrzyżowanie Warszawska Jabłoniowa - włączenie się do ruchu z Warszawskiej w Jabłoniową w kierunku obwodnicy to w niektórych godzinach prawdziwe igranie ze śmiercią. Progi zwalniające ustawione tak, że utrudniają włączenie się do ruchu właśnie dla wjeżdżających z Warszawskiej w Jabłoniową. Tam powinno być duże rondo tym bardziej że jest mnóstwo miejsca. Codzienne korki to świadectwo zainteresowania władz miasta mieszkańcami południowych osiedli. Życzę wszystkim dużo cierpliwości :)
- 8 1
-
2018-04-14 05:13
Dobre wytłumaczenie nie jest rezultatem.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.