• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • Centra przeładunkowe to w Polsce jeszcze rzecz nie znana!

    Jak patrzę na wciskające się TIR-y pod osiedlowe sklepy typu Biedronka albo jeszcze mniejsze to szlag mnie trafia . Taka ekonomia poszczególnych firm powinna być tępiona za wszelką cenę. Nie jest dla mnie zrozumiałe co właśnie takie pojazdy jak TIR-y robią na drogach lokalnych. One powinny przejeżdżać po dobrych drogach dojazdowych z obwodnic lub autostrad do portów lub centrów przeładunkowych a nie włóczyć się po wszystkich drogach w mieście. Dzisiaj te ciężkie pojazdy widzi się dosłownie na wszystkich ulicach i na każdym osiedlu a tak nie powinno być. Wtedy ewentualnie należy dostosować właśnie takie drogi dojazdowe dla potrzeb TIR-ów. Z TIR-ami już przyjdzie nam żyć długie lata ale należy nad tym zjawiskiem panować bo w innym przypadku miasto zostanie po prostu zniszczone.

    • 0 0

  • i je przestawili....

    kolo starego mostostalu hahahahahahahaha zniszcza teraz droge kawałek dalej:)

    • 0 0

  • juz wtorek. i co wymyśliłeś?

    • 0 0

  • to jest tylko próba zwalenia na kogoś brakoróbstwa

    Sam remont ulicy Marynarki został wykonany w zakresie nie dla Tirów i to jest błąd zarządcy drogi i braku zainteresowania samego Portu o swoja przyszłością. Marynarki jest drogą docelową do portu Gdańskiego a została wyremontowana w parametrach drogi osiedlowej. Może trochę lepszym niż osiedlowej. Za to nowo wyremontowana ul. Marynarki i dojazdy z terenów portowych nie spełniają parametrów dla ciężkiego taboru samochodowego. Brak prawidłowych parametrów skrętu i możliwości zawracania dla „Tirów” doprowadzi do dewastacji tej drogi co chyba projektant chciał osiągnąć i osiągnął wraz z wykonawcą. Za kilka lat znowu będzie konieczny remont tej drogi zwłaszcza jak ruszy „Sucharskiego” i wiecie, kto będzie projektował i przebudowywał znowu Marynarki. Ten sam projektant i ta sama firma. „Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.” „Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.” Mamy takie drogi, jakich mamy urzędników, dziennikarzy ( piszących takie bzdury) To droga jest dla samochodów a nie samochody są dla drogi . Od tego dziennikarzyna powinien zacząć. To miasto powstało tylko dlatego ze powstał tu Port. Władze miasta o tym zapomniały

    • 0 0

  • Budyń leje budyń na drogi

    zamiast zrobić porządną nawierzchnię

    • 2 0

  • POWTORKA MARYNARKI BEDZIE NA PODWALU !

    KIEDYS BUDOWANO domy byle jak bo nigdy nie trzymano sie norm w wylewkach betonowych czy w tynkach . Zawsze robotnicy "wygospodarowali" worek cementu ,worek wapna ,kilka pretow - takie byly czasy i pili bo i na ogol kazdy budowlaniec kojazyl sie z pijakiem. Trudno przy robotach drogowych ukrasc betoniarke betonu , wywrotke zwiru czy asfalt. Sa pewne normy na wytrzymalosc drog scisle powiazane z przelotowoscia i .tonazem .Wiec sprawa jest jasna skoro po tak krotkim czasie uzytkowania zaczana sie droga sypac to : -zle zostala zaprojektowana , zle zostala wykonana , osoba nadzorujaca nie wywiazala sie ze swoich obowiazkow ,a na koncu inwestor przyjal lipe najprawdopodobnie od kolesiow ktorzy wygrali przetarg na wykonawstwo. Nic prostszego rozliczyc znalezc winnych ukarac niech naprawia A nam zamknac jezdnie.. I KTO POWIEDZIAL ZE JAK KOMUNA SIE SKONCZY TO BEDZIE LEPIEJ> Nie bedzie lepiej dopuki kolesie sie sami nie pozzeraja .

    • 0 0

  • beton!!!

    czas zainwestowac w prawdziwe drogi a nie mieszanke zastepcza

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane