- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (207 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (151 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (316 opinii)
- 4 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (45 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (866 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (170 opinii)
Ta ulica powinna nazywać się "Łaciata"
- Remont ul. Wielkopolskiej na odcinku od Łowickiej do Racławickiej w Gdyni polega na cięciu asfaltu w poprzek jezdni i klejeniu łat. Należałoby zdjąć asfalt z jednego pasa ruchu, położyć nowy i to samo zrobić z drugim pasem. Wielkopolska powinna po tym remoncie zmienić nazwę na "Łaciata" - pisze w liście do redakcji pan Grzegorz.
Naprawy dróg po zimie prowadzone są w Gdyni już od kilku tygodni. W ostatnich dniach przybrały na sile. Modernizowane są kolejne ulice, o czym informowaliśmy w osobnym artykule.
Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie. Możliwe utrudnienia
Wśród nich jest ul. Wielkopolska.
O remoncie piszą nasi czytelnicy m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Korek Wielkopolska przez zerwany asfalt (8 opinii)
Zdaniem naszego czytelnika, którego list trafił do naszej redakcji, remont jest prowadzony w sposób zły, a do tego wiele prac nie jest skoordynowanych z innymi pracami.
Oto jego przemyślenia:
Niedawno miasto robiło wielki remont na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Z czym to się wiązało dla mieszkańców tej części Gdyni i nie tylko ich - nie muszę przypominać. Ogromne korki. Zmiany, jakie wprowadzono na ulicach dojazdowych, związane z brakiem zielonych strzałek dla skręcających w prawo, zmuszają mieszkańców okolicznych dzielnic do zwiększonej uwagi przy włączaniu się do ruchu.
Była przebudowa, zapomniano o dziurach
Generuje to niestety lokalne korki na ulicach dojazdowych do Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Cóż, miejscy planiści mieli taki pomysł, ponoć poparty badaniami. W swej ocenie pomyśleli również o tym, że można zaoszczędzić na budowie i nie remontować nawierzchni w kierunku Chwaszczyna, na odcinku pomiędzy ulicami Nałkowskiej i Górniczej. Przecież nie ma dziur, więc można zostawić.
Następnie zaczęto remont ulicy Nowowiczlińskiej, która jest główną arterią dla tych, którzy mieszkają na Dąbrowie. W nowym układzie na węźle Wielki Kack jest to ulica, która doprowadza ruch do obwodnicy w kierunku Cisowej. Na samym wyjeździe budowany jest Kaufland. I co tu mamy? Jedną nitkę drogi dla jadących na Dąbrowę, do marketu, na obwodnicę i Wiczlina. Trochę gęsto, nieprawdaż? Zbudowano piękną drogę rowerową i piękny pas zieleni. Nie można było znaleźć miejsca na drugi pas ruchu? W tym korku stoi też komunikacja miejska.
Była przebudowa, zapomniano o łączniku
Obecnie robiony jest remont na skrzyżowaniu Sopocka - Strzelców Wielkopolska. Robiony jest łącznik między pasami Wielkopolskiej.
Czy tego nie można było zrobić podczas tego wielkiego remontu ulicy Wielkopolskiej, gdzie prace na tym odcinku już się odbywały?
Jest remont... są łaty
I teraz wisienka na torcie. Remont nawierzchni na odcinku od ulicy Łowickiej do Racławickiej. Kolejne korki - ale to już norma przy remontach. Natomiast sposób, w jaki to jest robione, rodzi pytanie, czy ludzie odpowiedzialni za to myślą?! Tnie się asfalt w poprzek jezdni i klei łaty.
Długość remontowanego odcinka jest tak duża, że należałoby zdjąć asfalt z jednego pasa ruchu, położyć nowy i to samo zrobić z drugim pasem. Ale władze mają pomysł na łaty. Wielkopolska powinna po tym remoncie zmienić nazwę na "Łaciata".
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-04-02 14:43
Odobina myślenia zamiast paniki przed wyborami (8)
Wystarczyło pociąć jeden pas, załatać i zabrać się za drugi. Zero dodatkowych nakładów finansowych - jedynie intelektualne!
Wycinane były kawałki albo na przemian pasami labo przez całą szerokość, zostawione na kilka dni bez oznaczeń, przez co samochody musiały w dzień robić slalom a w nocy wpadały w dziury po 10cm.
Trolejbusy miały mega problem wpadając w nie, przez co jechały kilkaset metrów 5km/h - ile zawieszeń wyzionęło ducha nie wiadomo - urzędnika to nie interesuje.- 88 7
-
2024-04-03 10:52
zapraszam na Jana Pawła II
miedzy dawnym terenem targu a "nowymi" blokami padają rekordy.
Ulica Hynka tez wola o pomstę do nieba..
A Rzeczypospolitej ...
Ci co mają uprawnienia na samochody to wiedzą...- 0 1
-
2024-04-02 19:05
(2)
A ile opon i felg wyzioneło ducha .. ogólnie komentarz w punkt!
- 3 1
-
2024-04-03 10:54
Wysylajcie wszyscy
zgloszenia do GZDiZ by oddali Wam pieniadze za naprawe układów zawieszenia.
Wydojmy tych frendzli tak jak oni doją nas!- 1 0
-
2024-04-02 20:20
Ja mam na jednej oponie 2 bąble właśnie wpadłem w te koleiny 0 oznaczeń.
- 1 0
-
2024-04-02 18:02
(1)
Tylko super uczciwi ludzie , jak Horala i Obajtek sa w stanie wyprowadzic polskie miasta z ruiny.
- 1 9
-
2024-04-02 18:28
Pryma aprilis był wczoraj.
- 6 1
-
2024-04-02 17:45
Żadne zawieszenie nie ucierpiało (1)
Nie mamy zgłoszeń. Sfrezowana głębokość to 4cm
- 0 7
-
2024-04-02 18:34
O 4 za duzo
- 4 0
-
2024-04-02 12:52
(10)
Tak, bo sa nieskonczone pieniadze zeby zawsze robic remonty w najbardziej kompleksowej formie.
Czy ludzie sa serio takimi i**otami zeby nie ogarnac ze jak sie takie czesciowe remonty w formie latania dziur zamiast odnowienia calej nawierzchni, to nie chodzi o to ze ktos myslal ze tak bedzie lepiej, tylko o to ze nie ma na to pieniedzy?- 40 71
-
2024-04-02 18:29
A byłeś gdziekolwiek na świecie?
Bo tak wyglądają drogi od Chicago po Krym.
- 4 1
-
2024-04-02 15:03
(1)
a wiesz goopku że w sensie makro to wyjdzie drożej? Bo rozcięta nawierzchnia wpuszcza wodę i w przypadku kolejnej zimy daję ci słowo że będą tam znowu dziury i to jeszcze gorsze należało zrobić jak na Chylońskiej koło dworca PKP sfrezować warstwę ścieralną na dłuższym odcinku i ją wykonać na nowo na całej szerokości jezdni to że te dzbany nie mają pieniędzy to czyja jest wina?Moja?
- 17 5
-
2024-04-02 15:44
Noe dyskutuj z urzęda.... cenzura
On "wie lepiej " ;)
- 12 3
-
2024-04-02 14:17
(2)
Chodzi o to jeśli nie ma kasy jesteś biedy to zrób to raz i porządnie by nie wydawać kasy na ciągle poprawki.
U nas tok myślenia władz jest odwroty nawet jak nie ma kasy robi się łaty i kleksy nawet nie postawi się pachołka a za parę sekund po tym jadą pojazdy.
Efekt taka bezmyślna praca żadnych efektów efekt gorszy syf i wydawanie w nieskończoność kupę publicznych pieniędzy.- 19 2
-
2024-04-02 20:29
(1)
Idealną ilustracją może być łata na wielkopolskiej, jadąc od Karwin w dół, za światłami przed bmw. Na prawym pasie łata, a na lewym pozostawiona przylegająca do niej już dosyć spora wyrwa asfaltu .... Trudno to skomentować.
- 3 1
-
2024-04-02 21:24
Zostawili na potem żeby mieć co robić
- 2 1
-
2024-04-02 13:45
juz czas na politechnike zeby zaczela pracowan nad aplikacja AI ogarniajaca podstawowe czynosci miasta (1)
transport, nawierznie, czystosc, zielen, oswitlenie, bezpieczenstwo i oznakowania, co jeszcze?. inaczej nie nadazymy placic na to bezwladne STADO urzednikow i ich maniery ze, cos jest robione.
- 13 2
-
2024-04-02 14:16
trzask pękających up słychać by było gdzieś w Karlskronie
- 4 1
-
2024-04-02 13:34
(1)
ale juz na swietowanie okraglej daty dziewiecdziesiecioosmioletnej powstania gdyni jest ok i na to kasa jest?
- 11 6
-
2024-04-02 13:39
NIE jest ok
- 5 1
-
2024-04-02 13:17
Droga docelowa na Obwodnicę i do Marketu (6)
Skandaliczne jest to, ze nie wykonano całości remontu ul. Chwaszczyńskiej tylko same skrzyżowania, nikt nie chciał sobie przypomnieć, że to również ulica prowadząca na Kaszuby oraz do Obwodnicy i jest obciążona dużym ruchem. Pozaty na tak szerokiej ulicy jak Nowowiczlińska naprawdę można było zrobić drugi pas ruchu, teraz jeden pas skręcający z
Skandaliczne jest to, ze nie wykonano całości remontu ul. Chwaszczyńskiej tylko same skrzyżowania, nikt nie chciał sobie przypomnieć, że to również ulica prowadząca na Kaszuby oraz do Obwodnicy i jest obciążona dużym ruchem. Pozaty na tak szerokiej ulicy jak Nowowiczlińska naprawdę można było zrobić drugi pas ruchu, teraz jeden pas skręcający z Chwaszczyńskiej na Dąbrowę jest zakorkowany popołudniu a co dopiero będzie gdy otworzą sklep, nie wiem czy nasi budowniczy wogóle myślą w takich momentach czy tylko zrobić szybko i na byle jak, zgarnąć kasę i iść dalej...a wy się potem wkurzajcie ludziska, bo dopiero te korki sie zwiekszą
- 68 4
-
2024-04-02 13:30
(5)
Najlepsze jest to, że gdyby przy okazji tych wszystkich prac przy strzelców, gdzie i tak robili ten nowy przystanek troche poprawili geometrię krawężnika to miejsca byłoby na odcinku Strzelców/Buraczana jest na trzy pasy. Moglliby pociągnąć buspas wprost od Amic do Nałkowskiej. Prawy dla samochodow byłby normalnie kontynuowany, lewy tak samo.
- 10 2
-
2024-04-03 07:49
Łaciate i dziurawe to jest 3/4 ulic w Gdańsku
Dziura obok dziury, łata na łacie, ja pierr ile lat można jeździć po tak POrytych ulicach uśmiechniętego magistratu????
- 2 0
-
2024-04-02 14:09
ale zauważyłeś, że to wszystko to jest obiekt - wiadukt nad torami (1)
którego własnością jest PKP :)
- 4 6
-
2024-04-02 15:16
no i oczywiście się nie dało w tym mieście nic się nie da
- 8 1
-
2024-04-02 13:39
(1)
Im więcej pasów dla samochodów, tym większe korki. Ciekawe dlaczego?
- 7 17
-
2024-04-02 17:01
To głupi i wyświechtany slogan. Były od zawsze dwa pasy i dwa mają zostać a nie zabieranie kawałkami na buspasy.
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.