Tablice z cenami kursów taksówek w Gdańsku

Marzena Klimowicz-Sikorska
14 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Takie tablice stanęły w tym tygodniu w kilku punktach w Gdańsku... Takie tablice stanęły w tym tygodniu w kilku punktach w Gdańsku...

Cztery tablice z informacją o cenach kursów taksówek stanęły w Gdańsku. Są dokładnie takie, jak zaproponowaliśmy w naszym artykule pod koniec kwietnia.

... a ustawienie takiej tablicy zaproponowaliśmy pod koniec kwietnia. ... a ustawienie takiej tablicy zaproponowaliśmy pod koniec kwietnia.
Półtora miesiąca temu zasugerowaliśmy, by w najbardziej newralgicznych miejscach Trójmiasta pojawiły się tablice z informacją o orientacyjnych cenach za kurs taksówką w kilka najważniejszych miejsc. Pozwoliłoby to ukrócić proceder oszukiwania nieznających miasta turystów przez nieuczciwych taksówkarzy.

W artykule umieściliśmy stworzony przez naszego redakcyjnego grafika projekt takiej tablicy. "Wirtualnie" ustawiliśmy ją przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Tablica pokazywała popularne miejsca, do których można dojechać, oraz orientacyjne ceny za kurs w dzień i w nocy.

Nasza propozycja odniosła sukces, bo dwa dni temu niemal identyczne tablice postawił w Gdańsku Zarząd Dróg i Zieleni.

Czy kiedykolwiek zapłaciła(e)ś za kurs taksówką więcej, niż powinieneś?

- Spodobał nam się pomysł na czytelne podanie przybliżonych cen za kursy taksówkami. Nie tylko podczas takiej imprezy jak Euro 2012 nietrudno o oszustów, dlatego postanowiliśmy zainstalować takie tablice w najczęściej odwiedzanych przez turystów miejscach - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ. - Tablice pozostaną na swoich miejscach i służyć będą turystom przyjeżdżającym do Gdańska, także po Euro.

Tablice postawione przez ZDiZ stoją już na lotnisku zobacz na mapie Gdańska, w okolicach wyjścia z Dworca Głównego PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, przy Bramie Wyżynnej (okolice budynku LOT zobacz na mapie Gdańska) oraz w pobliżu skrzyżowania ul. Reja i Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (tam, gdzie w dni meczowe dojeżdżają taksówki).

Po naszym kwietniowym artykule także Sopot deklarował, że podobne tablice ustawi także u siebie. Ostatecznie jednak zrezygnował z tego pomysłu.

- Nie mamy sygnałów o oszukanych klientach, którzy musieli zapłacić zawyżoną cenę za kurs. Do tego funkcjonuje u nas system meleksowy, gdzie cena za przejazd jest z góry ustalona i nie podlega negocjacji - mówi Anna Dyksińska z biura prezydenta Sopotu.

• iwychodzi efekt uwolnienia rynku taxi w gdańsku

sam jestem taksówkarzem z 20 letnim doświadczeniem i nie pamiętam czasów w których do zawodu przyszłoby tylu cwaniaków jak teraz których jedynym doświadczeniem w pracy usługach było handlowanie kradzionym towarem w tunelu dworca wypada podziękować naszym władzom za uwolnienie zawodu a tym samym cen w taxi niejednokrotnie zwracaliśmy się o ustalenie z urzędu stawki max za kilometr jednak bez skutku myślę ze nikomunie zależy na uporządkowaniu tego problemu zobaczymy co bedzie dalej