• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablice zmiennej treści na obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
23 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na drogach ekspresowych i autostradach za naszą zachodnią granicą tablice informacyjne o zmiennej treści są od wielu lat standardem. Na drogach ekspresowych i autostradach za naszą zachodnią granicą tablice informacyjne o zmiennej treści są od wielu lat standardem.

"Uwaga, wypadek na następnym zjeździe", "Zwolnij - jest mokra nawierzchnia" - takie komunikaty mają ostrzegać kierowców przed trudnymi warunkami na obwodnicy Trójmiasta.



Czy znaki zmiennej treści są pomocne kierowcom?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza obwodnicą, zmierza ustawić tablice zmiennej treści na gdyńskim odcinku obwodnicy. Dlaczego właśnie tam? - Na tym odcinku najczęściej dochodzi do wypadków i utrudnień drogowych - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA

Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie dokładnie, ani jakiego rodzaju tablice staną przy obwodnicy. - Rozwiązań jest wiele, na razie są to koncepcje, a nie zatwierdzone projekty. Mamy jeden cel: chcemy pomagać kierowcom w poruszaniu się po obwodnicy. Tablice nam w tym pomogą - wyjaśnia Piotr Michalski.

Czy nie jest to kolejna zbędna nowinka przy drodze, wyrzucenie pieniędzy w błoto? - Nie. Chcemy dać wybór kierowcom. Po odczytaniu informacji z tablicy o zmiennej treści będą mogli zdecydować, czy chcą jechać w ewentualnych utrudnieniach na obwodnicy, czy też skorzystać z alternatywy, z objazdu przez miasto - dodaje rzecznik prasowy.

Aktualnie tablica o zmiennej treści ostrzegająca kierowców o złych warunkach drogowych jest ustawiona przy trójmiejskiej obwodnicy w gdyńskim Chwarznie. Jest ona niewielkich rozmiarów, więc część kierowców pewnie nawet nie wie o jej istnieniu. Tablica ostrzega przed śliską jezdnią, a także nakazuje ograniczenie prędkości.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • TABLICE NA SŁOWACKIEGO

    takie zmienne tablice winny byc np. na Slowackiego, Nowej Wałowej, itd.
    A tresc np. taka: "Rozpoczęcie/ukończenie prac 2012" , a potem juz tylko co chwile przestawiac date ;)

    • 6 1

  • Jezeli nie bedzie monitoringu na calej obwodowej to takie tablice raczej nie spelnia swojej roli

    • 3 0

  • Dlaczego dopiero rozważają?

    Przy takim natężeniu ruchu i notorycznie łamanych ograniczeniach prędkości, nwet w beznadziejnych warunkach pogodowych, takie tablice powinny stać na Obwodowej już od kilku lat...

    • 4 0

  • tablice na wjazdach na obwodnicę

    powinni zacząć od tablic na wjazdach na obwodnicę - kilkukrotnie zdażało mi się wjechać na obwodnicę, gdy była zamknięta kilka kilometrów dalej z powodu blokującego drogę tira, wypadku itp., potem stanie 2 godziny z wyłączonym silnikiem i idioci zawracający pod prąd... standard

    • 6 0

  • Może ... (3)

    Może to i dobry pomysł. Szkoda tylko, że zostanie zrealizowany dopiero po 2020 roku. A teraz, jak najszybciej, powinni zrobić w barierach śródjezdniowych, miejsca przez które, w razie zablokowania obwodnicy, można byłoby zawrócić na przeciwległy pas z możliwością dojazdu do najbliższego zjazdu (ale rym mi wyszedł!). Oczywiście powinny być normalnie zamknięte, tylko w razie sytuacji awaryjnej policja?, drogowcy?, mieli prawo je otworzyć.

    • 6 0

    • (2)

      tak i chwilę poźniej byłaby zatkana w obie strony... ciekawe jak "zawracający" mieliby się włączyc do ruchu?

      • 0 1

      • (1)

        Po prostu ktoś z "otwierających" (policja, drogowcy, uprawnieni) przejazdy musiałby kierować ruchem.

        • 1 0

        • Jest w tym wielki mankament : tylko 1 na 100 mundurowych umie kierować ruchem .

          • 0 0

  • Fakty (9)

    1. Po obwodnicy jedziemy prawym pasem
    2. Lewy pas służy do wyprzedzania
    3. Nawet pomimo tego że lewy pas służy do wyprzedzania, NIE WOLNO (pod groźbą kary) poruszać się po nim szybciej niż 110 (z tego powodu nierozsądnie jest wyprzedzać auto jadące prawym pasem 100km/h bo taki manewr będzie trwał dość dłuuugo - różnica prędkości 10km/h)

    dziękuję za uwagę,
    pozdrawiam myślących

    • 12 5

    • aha dobrze, że nam to napisałeś, teraz już wiemy (8)

      Nie zapominaj tylko, że utrudnianie jazdy innemu kierowcy to też wykroczenie i NIE WOLNO (pod groźbą kary) .

      • 3 5

      • czyli jak kierowca pędzący 160km/h po osiedlu (7)

        wbije się w inne auto, to nie jest jego wina? W końcu ktoś inny mu przeszkodził w jeździe 'na wprost' ? :)

        • 4 1

        • (5)

          Jeżeli ktoś jedzie 160 po osiedlu a drogę zajedzie mu ktoś inny, np wyjeżdżając z parkinu to nie ponosi odpowiedzialności za spowodowanie wypadku?

          Rozumiem, że jeżeli jedzie 50 to wina jest wyjeżdżającego ale jak jedzie szybciej to już nie?

          Nie ośmieszaj się dziadu.

          • 0 5

          • Jeśli nie masz prawa jazdy (4)

            to po co tutaj piszesz?

            http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tragiczny-wypadek-w-Gdyni-n34422.html

            • 2 0

            • jak dobrze, żę ty masz prawo jazdy (3)

              I wiesz, że to kto jest sprawcą wypadku zależy od tego czy jedzie 50 czy 51 km/h :].

              Napisz nam coś jeszcze. Może masz swoje nowe interpretacje kodeksu?

              • 0 2

              • Nigdzie nie twierdziłem że (2)

                "to kto jest sprawcą wypadku zależy od tego czy jedzie 50 czy 51"

                • 2 0

              • (1)

                "wbije się w inne auto, to nie jest jego wina? W końcu ktoś inny mu przeszkodził w jeździe 'na wprost' ? :)"

                Fakt, użyłeś innych słów. Nie wspominając o idiotycznym porównaniu obwodnicy do drogi osiedlowej.

                • 0 2

              • nie widzę związku

                brnij dalej i wskaż mi go :)

                • 2 0

        • 160 po osiedlu chyba bombardierem

          • 0 0

  • Takie cuda to tylko za granicą

    u nas wszystkie drogi prowadzą do obwodnicy a ta ma tylko 2 pasy (mniej niż Grunwaldzka we Wrzeszczu). I tak nie będzie którędy uciekać. Najpierw trzeba wybudować dodatkowe wiadukty i dodatkowe pasy, a potem się bawić w wielkomiejskie rozwiązania.

    • 6 0

  • Ponumerować zjazdy (2)

    W Niemczech na takich drogach zjazdy z dróg ex są numerowany i umieszczane są odpowiednio na stałych znakach z tymi numerami. U nas nic takiego. Przy planowaniu drogi do Trójmiasta trudno jest pamiętać lub komuś wytłumaczyć, że np. ma zjechać z obwodowej przy śmietnisku jak zaczyna śmierdzieć, ale że mam zjechać na zjazdem nr 3 byłoby za proste. Dlaczego takie proste rozwiązania nie znajdują w Polskich drogowcach zrozumienia?

    • 10 1

    • Bo mamy 2-3 zjazdy w miastach, nie 20-30.

      • 2 0

    • do niemiec nam daleko

      moze nawet nigdy ich nie dogonimy :(((

      • 0 0

  • (1)

    Mój wniosek z lektury postów pod tym tematem jest taki: jak najwięcej policji na obwodnicy i czym prędzej ustawić fotoradary.

    • 4 1

    • Dużo fotoradarów !!!!!!!!!

      • 1 0

  • STAU ... NIE POJADU (3)

    POLSKI RZADZI

    • 0 2

    • (2)

      jeśli nie jesteś na tyle spostrzegawczy żeby zobaczyć doktorku gdzie jest zrobione to zdjęcie to naprawdę Ci współczuje.. jak Ty człowieku sobie radzisz w dzisiejszych czasach???? :D

      • 0 0

      • (1)

        On chyba nie tak na serio, to przecież niemożliwe, nie można być aż tak głupim... a może? :D

        • 2 0

        • oj obawiam się, że chuba na serio ;) więc chyba znasz już odpowiedź na swoje pytanie :D

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane