- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Tajemnicza rzeźba przy torach SKM
W zaroślach przy torach SKM między Oliwą a Żabianką nasz czytelnik zauważył rzeźbę przedstawiającą siedzącą kobietę z leżącym na jej kolanach małym dzieckiem.
Nie wiemy, czy rzeźba pozostawiona w bardzo nietypowym miejscu to praca gdyńskiego artysty. Zazwyczaj autor, o którym wiadomo tylko, że jest absolwentem gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, pozostawiał je w bardziej eksponowanych miejscach. W dodatku - tylko w Gdyni.
Np. siedzącego chłopca można było spotkać przy ul. 10 Lutego, zamyślonego chłopca na Skwerze Kościuszki, a ludzika Lego przy ul. Abrahama. Później był jeszcze "Dźwięk Ciszy" na Ostrodze Pilotów przy kapitanacie portu i leżący noworodek "Newborn" przed Muzeum Miasta Gdyni.
Z drugiej strony na "gdyńskiego Banksy'ego", jak jest nazywany w Trójmieście, może wskazywać zarówno powtarzający się motyw małego dziecka, podobna technika wykonania czy kolorystyka rzeźby. Sam artysta na razie milczy. Pod swoją ostatnią pracą napisał na Facebooku:
- Coś się zaczyna, coś się kończy. To już ostatnia rzeźba z serii, ale nie koniec mojej działalności, stay tuned!
Tak czy inaczej, niezależnie kto jest jej autorem, rzeźba przykuwa uwagę przechodniów i skłania do chwilowej refleksji. Czy nie o to chodzi w sztuce ulicznej?
Opinie (205) ponad 20 zablokowanych
-
2020-03-08 10:20
Opinia wyróżniona
Dla mnie, to kobieta w depresji poporodowej. (19)
Zostawiona sama sobie bez wsparcia. Zamiast kochanego brzuszka ma ciągle czegoś chcącego od niej noworodka, który miłości jej jeszcze dać nie może. Wszyscy w koło żądają od niej, by była idealną, pełną poświęcenia matką, a ona ma już dość zmieniania pieluch i karmienia piersią i myśli, że to nigdy się nie skończy i już nigdy nie będzie wolna. Jest zmęczona i bezradna.
- 290 54
-
2020-03-11 08:30
A być może to obraz kobiety, która straciła dziecko już narodzone
Być może po prostu umarło, a może sama się do tego przyczyniła...
Te rzeźby na to wskazują.
Ale też może być, że się mylę.- 0 0
-
2020-03-09 20:15
Do tego linczowana za wszystko...obwiniana nawet za cudze błedy. Skazana na biedę i samotność pod ciągłym pręgierzem hejterskiego narodu i miliona bezdzietnych speców od wytykania matkom ze wszystko robia zle. Do tego narazona na przemoc ze strony ojca dziecka. Matka Polka - idealna męczennica bez nadziei na chwilkę szczęścia.
- 2 0
-
2020-03-09 09:27
Na depresję poporodową są sposoby (2)
1/ Trzeba iść do specjalisty. Jest wsparcie w GUM, zachęcam do zainteresowania się. Sam mam żonę, która jest agresywna - tak u niej objawia się nie radzenie sobie z emocjami po porodzie. Ale do specjalisty iść nie chce. Kto pomoże takim mężom?
2/ Trzeba uczyć kobiety, żeby szukały sobie odpowiedzialnych mężów a nie wychowanych na TVN-ie.
Dziękuję!- 2 6
-
2020-03-10 14:05
akurat teraz lepiej nie łazić do GUM
- 0 0
-
2020-03-09 09:44
ogladacze paskow tvpis bezwolne cielaczki
- 4 2
-
2020-03-08 21:48
W samo sedno. Dziękuję za te słowa.
- 5 1
-
2020-03-08 17:13
Ech te mlode mamusie z wiecznymi problemami
Moze po prostu za szybko urodzilas?Albo nie dojrzalas psychicznie do macierzynstwa?
- 8 36
-
2020-03-08 12:31
(6)
Depresja poporodowa to wymysl obecnych wiecznie zmeczonych mamusiek, ktorym sie nie chce nic robic przy dziecku i w domu. Kiedys zadna kobieta nie myslala o jakis tam depresjach. Miala po kilkoro dzieci i musiala sie wziac w garsc dla nich by je nakarmic, by sie nimi zajac. A teraz juz jedbo dziecko jest dla niektorych kobiet takim obciazeniem ze az sie niedobrze robi.
- 21 84
-
2020-03-10 08:18
Felicjo
Po jednym Twoim ignoranckim komentarzu od razu widać, że nie skończyłaś żadnej sensownej szkoły, a Twoim największym osiągnięciem jest pewnie to że umiesz upiec ciasto. Czasy o których wspominasz rzeczywiście wspaniałe. Matki ciągły zapierdziel z gromadą dzieci i i stary który jest dobry ale czasem jak sobie popije to uderzy. Kurrła kiedyś to było,
Po jednym Twoim ignoranckim komentarzu od razu widać, że nie skończyłaś żadnej sensownej szkoły, a Twoim największym osiągnięciem jest pewnie to że umiesz upiec ciasto. Czasy o których wspominasz rzeczywiście wspaniałe. Matki ciągły zapierdziel z gromadą dzieci i i stary który jest dobry ale czasem jak sobie popije to uderzy. Kurrła kiedyś to było, teraz te matki to wymyślają depresje i odzywają się bez pozwolenia. Felicja wychowała milion dzieci, mieszkała w kartonie, jadła kamienie i nie narzekała.
- 4 4
-
2020-03-09 13:47
Kiedyś mamuśki siedziały w domu i nie musiały łączyć pracy zawodowej z wychowaniem dzieci. Dzieciaka wysłały na dwór i miały spokój. Napewno były takie które miały depresję poporodową tylko nikt o tym nie mówił. Teraz kobiety też dają radę, ogarniają to co muszą i więcej -również te z depresją tylko żadna nie da się już zagodnić w kąt i nie będzie siedziała chicho. Normalna kobieta okazałaby zrozumienie i choćby jakieś wyrazy pocieszenia dla nowej mamy. Ty jesteś złośliwa i wredna.
- 8 1
-
2020-03-08 14:34
Bo kiedyś kobieta nie miała prawa nic powiedzieć i do niczego się przyznać.
A rodzić musiała, tak jak jej teściowa kazała. Najwyżej umarła, albo dziecko odrzucone.
- 40 7
-
2020-03-08 12:49
(2)
Nie masz pojęcia o czym mówisz! Nie masz pojęcia, ty ignorantko!
- 40 21
-
2020-03-08 15:29
Wyzywa i sie nie podpisze (1)
Popisalas sie brawo;/
- 11 32
-
2020-03-08 17:19
Ja się podpisze!
Co to ma za znaczenie czy się podpisała czy nie. Ważne, że napisała prawdę, że jest Pani ignorantką i nie wie Pani o czym pisze. Miała Pani szczęście nie mieć depresji poporodowej to proszę się cieszyć i nie komentować. Kiedyś kobiety wstydziły się do tego przyznać, bo właśnie takie nieczułe i zwyczajnie wredne osoby jak Pani nazywały takie kobiety nierobami. Jak można być kobietą i tak mówić o innych kobietach. Żadnego zrozumienia dla innych. Wstyd.
- 42 7
-
2020-03-08 11:40
(4)
I chcialaby by to jej choc raz ktos postawil chocby talerz cieplej zupki chinskiej przed nosem by zjadla w miare spokojnie w miare normalny posilek, by ktos z nia poroznawial jak z czlowiekiem a nie "jaka byla kupka i ile pani mleka produkuje", by choc przez chwile mogla poczuc sie kobieta a nie matka polka i by ktos ja po prostu przytulil i powiedzial cos milego a nie tylko " nie zakladasz mu czapeczki no wieeeeesz"...
- 52 8
-
2020-03-09 03:50
(1)
A ja bym chciała żeby mój mąż przestał mi mówić że jestem silna i traktować mnie jak równą jemu. To nie jest tak, że siedzi i nic nie robi ale chyba nie ma zupełnie pojęcia jaka jestem zmęczona, jak źle się czuję ze zdeformowaną figurą, nabrzmiałymi piersiami i że jego źle przespana noc nie jest końcem świata. Czuję że kompletnie się nie możemy dogadać. Czy też tak macie?
- 15 0
-
2020-03-10 13:36
Kazda matka tak ma nie wierze ze nie. Trzymaj sie i walcz o siebie. Bo nie tylko maleństwo jest wazne ale my tez. Ja dopiero po latach toz rozumiałam ze nie zostałam stworzona na etat bycia mama gosposia i sprzątaczką. Jak kazdy mamy swoje potrzeby i jak kazdy potrzebujemy wsparcia
- 0 0
-
2020-03-08 12:47
(1)
Te pytania do matek, pouczanie ich na każdym kroku to dramat. Całkowicie niszczy pewność siebie matki. Zamiast podbudować świeżą mamę, to wbija jej się szpile na każdym kroku. Kobieta po porodzie potrzebuje tego, żeby ktoś się nią zainteresował, pochwalil, zapytal jak się czuje (i nie chodzi mi tu o pytania o krocze, czy o to, czy sutki ją bolą).
Te pytania do matek, pouczanie ich na każdym kroku to dramat. Całkowicie niszczy pewność siebie matki. Zamiast podbudować świeżą mamę, to wbija jej się szpile na każdym kroku. Kobieta po porodzie potrzebuje tego, żeby ktoś się nią zainteresował, pochwalil, zapytal jak się czuje (i nie chodzi mi tu o pytania o krocze, czy o to, czy sutki ją bolą). Moja przyjaciółka przeszła depresję poporodową, to był koszmar. Była przez lekarzy spławiana, że to nie jest depresja, bo przyjechała z dzieckiem sama na szczepienie, a według nich by zignorowała syna i nie wstawała z łóżka! Lekarze!!! Tym czasem ona w domu ciagle płakała, ciągle mówiła, że nie ma siły żyć, że jest samotna. A byla przy niej cala rodzina, mąż, przyjaciele. Chwala za to, że w koncu jej mąż znalazl psychiatrę, ktory znał się na depresji poporodowej, wiedzial jak leczyć i nie bał się włączyć leków. Pierwsze co powiedział, to było to, żeby nie traktować jej wyłącznie jako matki, bo ona też jest człowiekiem i nie może mieć poczucia, że stworzona została tylko do opieki nad dzieckiem, kiedy cały świat kręci się dalej tym samym trybem. To był rok walki o jej normalne funkcjonowanie. Każdy robił jej wyrzuty, że nie karmi piersią, ale nikt nie pomyślał o tym, że ona walczy o siebie, że bierze leki. Dziś z tego wychodzimy. Rozpisałam się, ale ten temat mnie porusza strasznie. Macierzyństwo jest okupione cierpieniem, wyrzeczeniami i bezsilnoscią.
- 41 7
-
2020-03-10 13:37
Jak dobrze ze miala kogos kto jej pomógł. nie każda z nas ma tyle szcześcia
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2020-03-08 09:01
Może to dziwne ale tak czułam się po aborcji. (41)
W myślach myślach byłam kobietą z rzeźby.
- 91 92
-
2020-03-08 09:08
(31)
Współczuję ci.Zawsze mnie zastanawia,czy czasem kobiety nie żałują tego czynu.Nikogo tu nie potępiam,bo naprawdę są różne sytuacje i trudne decyzje.
- 45 12
-
2020-03-08 09:24
(28)
A ja potępiam zabijanie. Obojętnie czy są różne sytuacje czy nie.
- 34 110
-
2020-03-08 09:28
(1)
a co to kogo interesuje, co ty sobie tam potępiasz
- 88 36
-
2020-03-08 15:13
A co mnie obchodzi twój komentarz. Ktoś chciał napisać, że potępia, to napisał. Przynajmniej wiemy, że macie różne zdania.
- 13 15
-
2020-03-08 10:09
Przecież powyższy komentarz to ściema. (16)
Kobieta po aborcji ostatnie na co ma ochotę, to rozmawiać o tym z ludźmi.
Mimo, że psychicznie to strasznie obciąża sumienie kobiety, to sam zabieg aborcji jest mniej męczący niż wyrwanie zęba mlecznego. I jestem zdania, że to kobieta powinna decydować o tym czy chce urodzić, czy nie i ch*j to powinno interesować innych, bo to sumienie tej kobiety a nie innych będzie obarczone przez ten wybór.- 43 40
-
2020-03-08 10:39
(1)
a skąd wiesz o czym ma ochotę rozmawiac kobieta po aborcji?
- 31 6
-
2020-03-08 11:28
Byłem przy nie jednej aborcji płodu i wiem. Prof. Chazan.
- 4 16
-
2020-03-08 10:45
ale to nie ta kobieta umrze podczas aborcji (9)
- 13 22
-
2020-03-08 12:19
8 osób uważa, że kobieta podczas aborcji umiera? (3)
- 12 6
-
2020-03-08 12:34
Umiera jej nieśmiertelna dusza, wystarczy. (2)
- 12 25
-
2020-03-08 15:16
Nieśmiertelna dusza nie może umrzeć. To wymysł kościoła, by zastraszyć bogobojne duszyczki. Krzyżowcy nie mieli takich dylematów moralnych.
- 18 9
-
2020-03-08 17:26
religijna logika - nieśmiertelna dusza umiera XD
- 18 2
-
2020-03-08 13:21
Podczas aborcji nikt nie umiera.A w kazdym razie zaden czlowiek wy katolickie swiry (4)
- 19 23
-
2020-03-08 16:42
A co umiera głombie? Małpa? (3)
- 18 17
-
2020-03-08 20:26
Tu nie ma śmierci tylko przerwanie tworzenia się życia, równe zresztą naturalnemu. (1)
To nie to samo co śmierć, bo umrzeć to może żywy organizm a nie organizm na etapie powstawania.
- 13 15
-
2020-03-09 08:42
czyli jak niby odkryli jakąś bakterię ostatnio na Marsie to było życie, a jak zabiją 10 tygodniowe dziecko...
w brzuchu mamy to "terminacja ciąży?"
ludzie! kto wam tak mózgi wyprał???- 10 4
-
2020-03-08 21:54
Gameta. Nieuku!
- 5 5
-
2020-03-08 17:27
(1)
"Mimo, że psychicznie to strasznie obciąża sumienie kobiety," bullsh*t. no chyba, że słyszy dookoła jaką to jest morderczynią, to słabsza jednostka rzeczywiście może się złamać.
- 7 7
-
2020-03-08 20:28
Poza tym, że słabsza jednostka,
to jeszcze głupia bo niedouczona nawet podstaw biologii czy elementarnej wiedzy o ciąży.
Podpisane: matka prawdziwych dzieci, nie wyobrażonych- 2 8
-
2020-03-09 12:17
a pomyślałaś o tym czy dziecko to zabijanie boli (1)
???
- 2 2
-
2020-03-10 15:45
ignorancja
boleć może kiedy utworzy się w pełni funkcjonujący układ nerwowy. Wikipedia mówi "Wielu naukowców zajmujących się rozwojem płodowym jest zgodnych, że odczuwanie bólu przez płód przed siódmym miesiącem ciąży jest wysoce nieprawdopodobne". ta-dam...
- 1 5
-
2020-03-08 10:37
Że co
- 5 0
-
2020-03-08 11:00
potępiaj u siebie i co mają rodzić potworki wypełniające domy dziecka dla niepełnosprawnych (7)
które rodzice porzucili ,zajrzyj kiedyś chociaż jeden raz w to miejsce ,a zobaczysz jaka tragedia , nikt nie chce tam pracować , wolontariusze zwiewają bo trzeba tam być silnym psychicznie i fizycznie, jak dostaniesz tam po pysku od takiej osoby to może ci rozum wróci.
- 33 7
-
2020-03-08 11:08
Lepiej ich zabić? (2)
- 10 19
-
2020-03-08 12:37
Ich? (1)
Odpowiedź mi na jedno pytanie. Skoro twierdzicie że to człowiek od pierwszego dnia podziału komórek, to dlaczego 500+ dostaje się dopiero po porodzie?
- 27 8
-
2020-03-08 13:25
I dlaczego tylko do 18-tego roku życia?
- 14 3
-
2020-03-08 19:54
(3)
Był kiedyś taki jeden co twierdził podobnie - po co Żydzi mają się gnieździć w gettach gdzie jest brudno i źle kiedy można by ich ...
- 6 8
-
2020-03-08 20:30
Kolejny degenerat umysłowy, (2)
który nie odróżnia żywej istoty od zawiązku życia, takiej zygoty, zarodka czy płodu.
- 7 5
-
2020-03-08 22:27
(1)
Ale ten "zawiązek" ma już własny motorek, włożone bateryjki i działa.
- 7 7
-
2020-03-09 00:13
ja jak kupuje jajka to nie owijam w bawelne i od razu mowie ze chce wytloczke kurczakow
- 5 1
-
2020-03-08 10:34
Może musiała to zrobić z powodów medycznych
- 15 5
-
2020-03-08 10:36
Byłam młoda i głupia a on stary
- 5 5
-
2020-03-08 09:12
dzięki za wpis
- 12 4
-
2020-03-08 09:33
To kwestia sumienia,religii i światopoglądu
- 14 9
-
2020-03-08 09:44
(2)
i zamieszkała potem przy torach.
- 9 5
-
2020-03-08 10:21
myśli samobójcze?
- 7 4
-
2020-03-08 10:47
tesknota za odleglymi krainami
- 2 0
-
2020-03-08 11:09
A może głupka byś urodziła i kto by się nim zajął gdybyś odeszła , nikt, (3)
przeżyłam dużo ,dużo lat aborcji nie robiłam i gdybym była w niepewnej sytuacji 1OO% bym ją dokonała i w d*pie bym miała klechów , głupich starych polityków i innych bo i tak nikt z nich by mi dziecka nie wyżywił , nie wychował. Zyj dalej i nie cofaj się , w Polsce tysiące kobiet to robi i żyją dalej ,bo życie jest tylko JEDNO i zapierdziela jak głupie.
- 22 12
-
2020-03-08 11:30
albo balbinus ruinus
- 2 0
-
2020-03-09 07:02
a dzieci przynosi bocian i nie mamy na to wpływu (1)
a utrzymanie przecież jakoś trzeba sobie zapewnić. I tak dalej, i tak dalej. Wszystkie argumenty są dobre żeby zagłuszyć sumienie.
- 2 6
-
2020-03-09 09:55
bledne zalozenie, ze trzeba zagluszac sumienie, moze zagluszaja zindoktrynowane
- 1 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2020-03-08 09:05
(8)
Dziwne to dziecko.
- 47 13
-
2020-03-08 09:27
(3)
Toż to batman jakiś. Zostawia rzeźby po całej Gdyni i żaden monitoring go nie chwyci. W siatce tego raczej nie przynosi. A jeszcze Szczurek pozwala na pozostawienie tych instalacji. Myślę, że miasto wie dużo więcej o twórcy niż nam się wydaje.
- 12 5
-
2020-03-08 09:34
jakie wnioski?
No i co w związku z tym?
- 2 3
-
2020-03-08 10:39
Szczurek mu robi
- 2 1
-
2020-03-08 10:58
wyglada na to ze ktos te rzezbe wyrzucil z pociagu
- 9 0
-
2020-03-08 09:57
Może
trzeba obejrzeć z innej strony, bo tak to faktycznie z mrowkojadem się kojarzy. Ale rzeźba ogólnie wydaje się fajna.
- 10 6
-
2020-03-08 10:39
Ksiendza
- 3 2
-
2020-03-08 14:18
Tragedia
Nie widać miłości,radosci raczej bezradność.taki przekaz rzeźby.
- 7 1
-
2020-03-08 18:00
Prawda. Nie leży u matki na kolanach
nie jest podparte, nie tuli się do piersi, tylko tak dziwnie wisi głową w dół :/
- 2 0
-
2020-03-08 09:06
Prawidłowo, to rzeźba antyaborcyjna (24)
Kobiety są niepoważne co aborcji dokonują i należy się za takie modlić a jeśli nie pomoże to ostracyzm społeczny
- 78 250
-
2020-03-08 09:19
katolik? (4)
- 38 8
-
2020-03-08 10:49
(1)
katolikus
- 11 5
-
2020-03-08 13:24
To samo!
- 3 0
-
2020-03-08 13:24
Katolik czy cymbal a to nie to samo? (1)
- 11 4
-
2020-03-08 16:43
Nie. Ty jesteś cymbałem a ja katolikiem.
- 2 14
-
2020-03-08 09:31
Jeśli nie pomoże? Poddajesz w wątpliwość skuteczność modlitwy? (1)
- 27 8
-
2020-03-09 00:20
tacy oni sa, bezrozumnosc ich wizytowka
- 2 0
-
2020-03-08 09:36
(6)
Mam nadzieję, że piszesz to jako kobieta. Ale i tak jeśli piszesz o modlitwie, to powinnaś być również miłosierna i nie żądać ostracyzmu. Oj katoliki, jakie wy jesteście zakłamane, zajadłe i zapalczywe w swej wierze. Nic miłości w was nie ma. Łatwo jest miłować miłującego. Czy wy w ogóle czytacie Te Święte Księgi? Czy tylko klepiecie bezmyślnie co niedzielę wierszyki myśląc co na obiad?
- 51 11
-
2020-03-08 10:13
(2)
"Klepią,"to co usłyszą w kościele.
- 28 5
-
2020-03-08 10:49
(1)
nie ma nic gorszego niż fanatyzm religijny. Dotyczy to także zdewociałych katolików.
- 38 4
-
2020-03-08 15:54
każda religia
to sekta
- 14 1
-
2020-03-08 11:49
(2)
Polski katolik nigdy w życiu nie miał w ręku Biblii, nie mówiąc o rozważaniu słów Ewangelii. W Polsce chyba tylko ateiści znają choć trochę Pismo Święte.
- 28 3
-
2020-03-08 11:53
:D
Klepka ci wylata
- 1 13
-
2020-03-09 00:24
pismo to glownie instrukcja mordowania
- 5 1
-
2020-03-08 10:12
Niepoważny jest facet, co pcha się tam, gdzie nie trzeba. (2)
A potem nic go nie obchodzi.
- 21 8
-
2020-03-08 10:16
(1)
Zdążę wyjąć .... albo gumki wegańskie, przyjazne delfinom i innym stworzeniom Morskim. Tak po prawdzie to wyjął czy włożył - i tak kobieta ponosi największa i często jedyną odpowiedzialność.
- 22 4
-
2020-03-08 10:51
po bozemu
- 1 2
-
2020-03-08 11:03
módl się za swoje grzechy
- 5 5
-
2020-03-08 11:04
90% ojców nie płaci alimentów (2)
- 9 6
-
2020-03-08 15:55
bo mieszka z dzieckiem?
- 6 4
-
2020-03-09 08:46
Skąd te dane?
- 0 0
-
2020-03-08 11:04
Ostracyzm to dla takich jak Ty. O pogladach średniowiecznych.
- 15 4
-
2020-03-08 11:59
Całkiem niezła prowokacja.
- 4 1
-
2020-03-09 17:21
Ludzie wierzący i wszystko jasne
A ciebie w kaftan bezpieczeństwa i na oddział psychiatryczny.
- 0 1
-
2020-03-08 09:07
Ludzie
To ja wywaliłem starą rzeźbę z ogródka
- 80 23
-
2020-03-08 09:10
jakie miasto taki Banksy
- 56 54
-
2020-03-08 09:11
Zawezwać tych wandali z warsiawy, (3)
którzy mają doświadczenie w niszczeniu tego typu obiektów i będzie po kłopocie.
Może znów przypadkowo pojawią się nocą z kamerami?- 29 44
-
2020-03-08 10:55
(1)
raczej anielskich czyscicieli zla
- 3 4
-
2020-03-08 11:54
No to właśnie mówię.
- 2 1
-
2020-03-08 16:52
a co, pozostaly gdzies jeszcze pomniki oo pedofiliusza?
- 6 0
-
2020-03-08 09:12
wyrzycilem tę rzeźbę w Osowej. jak on się tam znalazla??? (6)
Ta rzeźba jest bezwartosciowa !
- 23 57
-
2020-03-08 09:53
Wyrzyć swój mózg (4)
Też jest bezwartościowy
- 11 13
-
2020-03-08 11:09
Odstaw tvn i wyborczą (3)
- 9 7
-
2020-03-08 11:35
sam sie odstaw
- 3 5
-
2020-03-08 13:25
Odstaw radziecka tvp pis (1)
- 5 5
-
2020-03-09 00:27
raczej katolicka
- 1 1
-
2020-03-08 11:37
Bezwartościowa?
Polecam tą scenę z filmu "Poszukiwany-poszukiwana". W ogóle cały film zasługuje na kilka Oscarów. Majstersztyk!
- 6 1
-
2020-03-08 09:21
Widać ptaki tez już wyraziły swoja opinie co do rzeźby ... (1)
- 35 57
-
2020-03-08 10:56
u ptakow to forma akceptacji a nawet podziwu
- 7 2
-
2020-03-08 09:34
A robic nie ma komu
Tylko d*perelami sie zajmuja
- 10 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.