- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (111 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (286 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (435 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (286 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (278 opinii)
Pistolet i napis w aucie, w którym zginęli nastolatkowie. Nowe fakty ws. pościgu
Skąd dwóch nastolatków wzięło samochód marki Audi A4, którym przez kilkadziesiąt kilometrów uciekali przed policją? Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, służby już wiedzą, na kogo auto było zarejestrowane. Z kolei na desce rozdzielczej auta został wymalowany biały napis cyrylicą. Prawdopodobnie to imiona "Sasza" i "Igor", lub wulgarny epitet o osobie o imieniu "Sasza". W miejscu wypadku świadkowie widzieli natomiast "woreczki strunowe". Służby zabezpieczyły także pistolet pneumatyczny. W wypadku zginęło dwóch nastolatków wieku 17 i 16 lat. Młodszy chłopak siedział za kierownicą pojazdu. Policja prosi świadków zdarzenia o kontakt z Komendą Miejską Policji w Gdańsku.
- Pistolet pneumatyczny na miejscu wypadku
- Pościg w Gdańsku. Jak doszło do śmiertelnego wypadku?
- Wypadek w Gdańsku. Śledztwo i napis cyrylicą w samochodzie
- Po śmiertelnym wypadku. Przeszukanie auta i "woreczki strunowe"
- Audi A4 - uciekali starszym autem
- Apel do świadków - policja prosi o to, by się zgłaszali
Pistolet pneumatyczny na miejscu wypadku
Aktualizacja, godz. 15:29
Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, na miejscu zdarzenia, po zabraniu wraku samochodu, znaleziono także pistolet pneumatyczny. Został on zabezpieczona przez służby, co oficjalnie potwierdziła prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Na pistolet pneumatyczny nie było wymagane zezwolenie.
Pościg w Gdańsku. Jak doszło do śmiertelnego wypadku?
Następnie wydarzenia potoczyły się błyskawicznie:
- Policjanci dali kierowcy sygnał do zatrzymania pojazdu. Ten przyspieszył i odjechał w kierunku Redy.
- Do pościgu dołączyli policjanci z Gdyni, którzy próbowali zatrzymać kierowcę na al. Niepodległości w Sopocie.
- Kierowca audi próbował zepchnąć policjantów z drogi poprzez nagłą zmianę pasa ruchu, czym zmusił ich do gwałtownego hamowania.
- Podczas ucieczki kierowca łamał przepisy ruchu drogowego, jechał z prędkością do ok. 150 km/h, przejeżdżał przez skrzyżowania na czerwonym świetle, stwarzał zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.
- Pościg zakończył się w Gdańsku, tam kierujący audi, prawdopodobnie chcąc uniknąć zderzenia z prawidłowo jadącym innym kierującym, stracił panowanie nad pojazdem, wpadł w poślizg i uderzył w drzewo, a jego pojazd dachował.
Pomimo reanimacji 16-letni kierowca poniósł śmierć, a w szpitalu zmarł 17-letni pasażer pojazdu. Obaj mieli ukraińskie obywatelstwo. Nastolatkowie mieszkali w Gdyni i w Wejherowie. Policjanci dotarli już do rodziców tragicznie zmarłych.
![Policyjny pościg: ścigać za wszelką cenę czy odpuścić, żeby nie narażać innych?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3743/150x100/3743655__c_0_350_1200_840__kr.webp)
Wypadek w Gdańsku. Śledztwo i napis cyrylicą w samochodzie
Jak poinformowała prokuratura, wszczęto śledztwo z artykułu 177 par. 2. Chodzi o wypadek ze skutkiem śmiertelnym. Sekcję zwłok zmarłych zaplanowano na przyszły tydzień.
Kluczowe dla sprawy może jednak okazać się to, do kogo należał samochód, który brał udział w wypadku, oraz w jaki sposób nastolatkowie weszli w jego posiadanie. Właściciel auta został już ustalony, ale nie udało się go jeszcze przesłuchać.
Śledczy będą także sprawdzać znaczenie napisu cyrylicą, wymalowanego białą farbą w przedniej części pojazdu, na desce rozdzielczej.
Wydaje się, że napis można odczytać jako "Sasza" i "Igor", choć z naszych informacji wynika, że przynajmniej jedna z ofiar nosiła inne imię. Niewykluczone, że - zgodnie z sugestią jednego z naszych czytelników - druga część zdania to nie imię, a wulgarny epitet w stronę osoby o imieniu "Sasza".
Po śmiertelnym wypadku. Przeszukanie auta i "woreczki strunowe"
W najbliższym czasie będą prowadzone tzw. czynności procesowe z samochodem.
Świadkowie wypadku informowali natomiast o "woreczkach strunowych" na miejscu zdarzenia. Jest to jednak informacja nieoficjalna i na ten moment służby jej nie komentują.
Audi A4 - uciekali starszym autem
To, w jaki sposób nastolatkowie weszli w posiadanie auta, będą ustalać służby. Wiadomo, że to samochód raczej starszy, kilkudziesięcioletni, wart nie więcej niż kilka tysięcy złotych.
Apel do świadków - policja prosi o to, by się zgłaszali
Policjanci apelują także do kierowcy volkswagena, który wyminął pojazd nastolatków przed wypadkiem o to, by zgłosił się na policję jako świadek.
Świadkowie zgłaszać się mogą do Wydziału ds. Przestępstw w ruchu drogowym i wykroczeń Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Można także pisać na maila wpd.gdansk@gd.policja.gov.pl lub dzwonić pod numer: 47 74 16 653.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-29 15:12
To nie jest Igor. To jest "пидор", czyli "pe**ł" (wulgarne określenie geja) (26)
- 429 8
-
2024-05-31 08:02
Wulgarne, czy trafne?
- 3 3
-
2024-05-29 15:34
oni mieli po 16 lat, może po prostu podpisał właściwy pedał (8)
żeby widzieć który wciskać gdy widać bagiety :)
- 83 13
-
2024-05-29 20:26
Młode bandziory zza Bugu (4)
- 83 2
-
2024-05-30 00:50
(3)
No widać zaczynają się lepiej czuć u nas.
- 62 5
-
2024-05-31 08:50
Tak jak Polacy w latach 90 w Niemczech
- 6 4
-
2024-05-31 08:03
Skoro są obywatelami pierwszej kategorii, a Polacy według "polskiego" rządu są obywatelami drugiej kategorii
to nie dziwota, że się czują tutaj panami!
- 7 5
-
2024-05-30 13:00
Niestety.
- 17 0
-
2024-05-29 16:32
(2)
Pedały są po stronie kierowcy, a nie pasażera
- 31 4
-
2024-05-29 20:23
Jechali do Biedry ze Słupska
- 15 1
-
2024-05-29 16:54
Marzył, aby zostać instruktorem prawa jazdy
- 27 0
-
2024-05-29 15:28
ale czy część składowa roweru to wulgarne określenie? (15)
Znam lepsze :)
- 62 12
-
2024-05-29 17:13
Znam lepsze :)
Też wymyśliłem - naciśnik nożny.
- 12 4
-
2024-05-29 16:33
(4)
A nie? Jeśli powiem o tobie "ty pedale", to uznasz, że wszystko w porządku?
- 16 6
-
2024-05-31 08:06
Ohhh jejciu uważajcie bo tęczowy płatek śniegowy się rozpuści
a mówią że to nadal są mężczyźni XD
- 6 1
-
2024-05-31 08:05
Przecież to po prostu bardzo trafna nazwa na faceta który lubi chłopców a nie dziewczyny
- 7 0
-
2024-05-30 14:08
jak adekwatnie nie powinien się obruszać, ale jak nie to broń cię Panie Boże
- 2 1
-
2024-05-29 16:55
Jak będzie przystojny, to czemu nie?
- 15 4
-
2024-05-29 15:59
Pedał to tylko część składowa roweru? Serio? (1)
Samochody ich nie mają? Mają, i to trzy. Zatem to samochody są bardziej frywolne, że bawią się w trójkąty miłosne z dodatkiem kierowców .
- 21 3
-
2024-05-29 21:08
niekoniecznie
U mnie dwa - bo automat.
- 9 1
-
2024-05-29 15:30
(6)
Jak mówisz po polsku, to wulgarnie, bo jesteś prostakiem, ale jak powiesz po angielsku....O panie!!! Kultura wysoka!
- 43 4
-
2024-05-31 08:08
Nie wulgarnie tylko trafnie, bo to skrót od "pederasta"
A to że tęczowe płatki śniegowe nie mogą się z tym pogodzić i od razu kwiczą że to homofobia, to już inna inszość
- 4 1
-
2024-05-29 15:52
Angielskie słowo "kurke" nie oznacza niczego nieprzyzwoitego i nie ma to nic wspólnego z kulturą. (3)
- 6 3
-
2024-05-29 16:56
(2)
Ale "Gay" już niby ma
- 10 0
-
2024-05-31 08:07
Ale obraźliwe to by było faggot
- 1 0
-
2024-05-30 08:55
Gayzeta Wybroczna
- 12 0
-
2024-05-29 15:35
Fagot -niby to instrument po polsku
ale zdublujmy "g" i mamy piękne określenie tych ... po angielsku :)
- 31 0
-
2024-05-29 16:32
(28)
Szkoda młode chłopaki i jak to u młodych włącza się nieśmiertelność wielka tragedia sam pamiętam jak miałem 16 lat robiłem. Różne głupoty i bzdury których teraz po 40 nigdy bym nie zrobił ale w tym wieku ma się inna odwagę szkoda chłopaków kondolencje dla rodziny
- 103 696
-
2024-05-30 17:14
... (2)
Nie. Nie szkoda.
2 głąbów zamiast się zatrzymać na wezwanie Policji urządziło sobie rajd przez miasto.
Bardzo dobrze, że skończyli na słupie. Całe szczęście skończyli też swój żywot.- 24 12
-
2024-05-30 19:18
(1)
Jesteś d**ilem, a najgorsze, że tego nie wiesz. Wyrazy współczucia dla rodziny.
- 10 17
-
2024-05-30 19:50
...
Myślę, że Twoja opinia niczego nie zmienia.
Bardziej się martwię kogo mogli zabić jadąc 150 przez miasto w czasie ucieczki.
Lub w czasie następnej przejażdżki.
Możesz napisać, że Ci przykro. Możesz wyzwać wszystkich dookoła, którzy myślą inaczej niż ty. Możesz nawet finansowo wspomóc ich "biedne" rodziny.
rozwiń...Myślę, że Twoja opinia niczego nie zmienia.
Bardziej się martwię kogo mogli zabić jadąc 150 przez miasto w czasie ucieczki.
Lub w czasie następnej przejażdżki.
Możesz napisać, że Ci przykro. Możesz wyzwać wszystkich dookoła, którzy myślą inaczej niż ty. Możesz nawet finansowo wspomóc ich "biedne" rodziny.
Moje zdanie jest takie, że nie jest mi szkoda. Cieszę się, że nikt nie ucierpiał, że może kilku się nauczy, że jak Policja zatrzymuje to należy się zatrzymać. Może też ktoś wyciągnie wnioski, że takie kretyńskie zachowania rodzą określone konsekwencje. A nawet jeśli ta sytuacja nikogo niczego nie nauczy - to przynajmniej mamy 2 mniej na drodze. Więc tak czy inaczej światy skorzystał na tym, że wylądowali na słupie.- 11 3
-
2024-05-30 14:33
albo przestępcy już - 16, 17 lat żadna resocjalizacja nie pomoże
- 11 4
-
2024-05-30 10:58
Gosc
Komu szkoda?Na własne życzenie się zabili.Dobrze że nikt postronny nie zginął
- 40 2
-
2024-05-30 10:15
Szkoda to jak krowa w żyto pojdzie....
Dwóch "bohaterów" mniej, a jak mieli takie ciągoty do broni i ryzyka to mogli jechac na front, tam był by z nich przynajmniej jakiś pożytek
- 52 2
-
2024-05-29 22:28
Drzewa szkoda. Tych dwóch czubków bez wyobraźni - ani trochę.
- 61 8
-
2024-05-29 20:17
Szkoda to tej lipy!
- 69 6
-
2024-05-29 18:51
Głupoty się robiło, owszem (1)
ale nie takie gdzie mogłeś zabić tuziny przypadkowych ludzi.
Nie znam nikogo kto kilkadziesiąt km uciekał przed policją, po drodze przyjeżdżając kilkanaście+ czerwonych świateł z prędkością średnio 120km/h w mieście.
To prawdziwy cud że nie zginął nikt przypadkowy.- 120 1
-
2024-05-30 09:11
zgadza się
tylko oni nie myśleli o tym że mogą kogoś zabić a raczej o tym że grając w need for speed nauczyli się wybornie jeździć i nic im się nie stanie. Poza tym jadą audicą a nie ładą. Takie myślenie 16 latka
- 23 1
-
2024-05-29 17:48
Ta, wielka szkoda, że już się nie rozbijają po mieście. Szczęście to że nikogo ze sobą nie zabrali tłuki jedne
- 91 2
-
2024-05-29 16:52
Palec w dol daja osoby ktore nie maja jeszcze lub nie mialy nastoletnich dzieci a same zapomialy jak to bylo w tym wieku.. (16)
- 22 168
-
2024-05-31 08:13
Ty ewidentnie nie jesteś Polakiem! Ehhhh co za durny naród
Polacy was ukraińców przyjęli do siebie, a wy zamiast dziękować, plujecie nam w twarz. Jak będziecie niegrzeczni, to was po prostu wyrzucimy z Polski!
- 8 0
-
2024-05-30 14:33
jak kogos melina albo kruyminalisci wychowywali to tak ale wiekszosc nie
- 7 1
-
2024-05-30 11:26
Palec w dół? To byli potencjalni bandyci
Mogli pozabijać innych na drodze. Po co im był potrzebny pistolet? Oj mieli coś na sumieniu, dlatego tak uciekali, jak po stepie szerokim.
- 21 1
-
2024-05-30 10:46
Babka
Daję palec w dół.
Mam dwoje dzieci, syn jest kierowcą ciężarówki. Aha, nie wozi ze sobą pistoletu.
Pobłażanie młodzieńczej fantazji, często kończy się na drzewie lub w rowie.
I giną pasażerowie.- 23 1
-
2024-05-29 17:54
Palec w dół dają ci co mają już serdecznie dość ukraińcow w Polsce! (2)
fajnoPOlaku
- 125 22
-
2024-05-31 08:14
Wszyscy w Polsce mają dość Ukraińców! To pasożyty!!!
- 5 0
-
2024-05-30 13:00
Teraz nie wiem czy...
Czy Tobie dać ten palec w dół czy tej osobie powyżej xD bo tobie to bym dał w górę za komentarz, paradoks taki he he
- 4 0
-
2024-05-29 16:57
(8)
Sądzisz po sobie. Nie każdy mając 16 lat musiał robić tak durne rzeczy, które zagrażały życiu.
- 116 5
-
2024-05-29 17:02
(7)
Moze ty nie robiles ale twoje dziecko kiko ze pewnie uwazasz je za swiete moze gpupoty robic wiec nie ciesz sie z czyjegos nieszczescia bo to moze spotkac kazdego
- 12 65
-
2024-05-29 17:43
(6)
Ale moje dziecko nie jest młodym ukraińcem i nigdy nie będzie bracie
- 82 12
-
2024-05-30 09:12
(5)
ale to nie ma znaczenia czy jest Ukraińcem, Polakiem czy Eskimosem. Wszystkie dzieci myślą podobnie, "Nic się nie stanie"
- 11 23
-
2024-05-30 13:48
Ma fundamentalne znaczenie. (4)
Polacy za granicą, gremialnie nie zachowują się jakby byli z dzikich stepów!
I jeszcze są na naszym utrzymaniu!- 7 6
-
2024-06-03 13:54
Chyba mało czasu spędziłeś za granicami naszego kraju, polska patola dobrze się czuje w Hiszpanii, UK, Niemczech, Holandii, Danii, Szwecji. Tylko trzeba trochę czasu tam pomieszkać, a nie na tydzień czy dwa chodząc z przewodnikiem.
- 0 0
-
2024-05-31 08:02
Inna sprawa że w latach 80 XX w. tak się właśnie zachowywali...
- 0 1
-
2024-05-30 16:37
G... wiesz o zachowaniu Polaków za granicą.
Każda nacja ma kryminalistów, zatem nie zgrywaj się na polskiego świętoszka.
- 4 3
-
2024-05-30 14:30
Hahahaha
No nie, WCALE się nie zachowują.
- 3 5
-
2024-05-29 15:10
Z wejherowa do Gdańska (82)
Przecież oni musieli pokonać ponad 40km. Policja nie była w stanie ich zatrzymać? Ile ludzi mogli skrzywdzić po drodze. Szczęście takie że tylko oni zginęli a nie jakiś pieszy, rowerzysta. Po co taka policja co boi się zatrzymać w nieoczywisty sposób auto które ucieka i stwarza zagrożenie? Ale mandat za pifko pod sklepem to od razu...
- 1144 107
-
2024-06-03 14:00
Jak zwykle w mediach kłamią, 40km, a 150km to jest różnica. Chyba, że po 110 km włączyli się do pościgu. Widać policja coś kręci albo pseudo dziennikarze.
- 0 0
-
2024-05-31 08:16
Polska policja to obecnie szambo!!! Nieuctwo, niekompetencja, słabość...
do policji idą teraz głównie kobiety, które są po prostu beznadziejnymi policjantami, słabymi fizycznie, emocjonalnymi, nie potrafiącymi myśleć strategicznie. No ale przynajmniej jesteśmy "nowocześni", mamy najgorsza policję w historii, ale to jest teraz takie trendi, takie tęczowe XD
- 6 2
-
2024-05-30 14:02
Policja nie była w stanie? (2)
Panie! No nie ma komu pracować w tej policji, to i nie była w stanie! Może sam się zgłoś i spróbuj zatrzymać kogoś, kto nie patrzy na nic, bo mu nie zależy, a ty musisz uważać na wszystko i na wszystkich, bo jak kogoś przypadkowego potrącisz albo postrzelisz, to ciebie prokurator dojedzie, a tamten i tak ucieknie.
- 20 1
-
2024-06-03 14:07
To na ch.. ich gonić, przy tej technologii co jest. Kamer nasr..e na ulicach, można ich było później wyłuskać z wyra o 6 rano. Ale nie, pały się nudziły.
- 0 1
-
2024-05-31 08:17
Pewnie dlatego przyjmują teraz tyle kobiet, na czym oczywiście cierpi jakość policji
- 1 3
-
2024-05-29 22:25
Dokladnie tak patologia policyjna gdyby nie walneli w drzewo to by do czeskiej granicy dojechali! te ukraince (3)
- 33 13
-
2024-05-31 08:19
Bo pewnie goniły ich policjantinie, bo to teraz takie na czasie żeby wszystko robiły kobiety
w oszalałym matriarchacie, jakim jest Polska
- 0 2
-
2024-05-30 16:38
Do czeskiej granicy? Chyba z dodatkowymi (1)
bakami w bagażniku i na dachu.
- 3 1
-
2024-05-31 08:42
Ale ty slaby jestes
Do czeskiej Ostrawy prawie każdy samochod spalinowy dojedzie beż tankowania... spr sobie mape
- 0 0
-
2024-05-29 20:45
milicja jest od mandatow!!!!! (1)
- 12 6
-
2024-05-31 08:19
W Polsce? Tak!!!!
- 0 0
-
2024-05-29 20:00
milicja to przygłupy (3)
- 15 20
-
2024-05-31 08:20
Teraz głównie przygłupinie, bo teraz 90% nowych policjantów to policjantinie, czy jak tam się zwie kobieta - policjant
- 0 2
-
2024-05-30 08:56
Milicja 13 grudnia sobie nie radzi (1)
- 5 8
-
2024-05-30 10:32
Nie to co poprzednia..
..ach te granatniki odpalane w komendach. Łezka w oku się kręci.
- 13 1
-
2024-05-29 18:57
Brak pojecia o dzialaniu policji... (14)
Najlepiej wydać werdykt niż potem np.przeprosic za niezasadne oskarżenie. Za czasów milicji to zrobiono by z taką sytuacją szybki porządek. Teraz niestety policji nic nie wolno to nie Stany Zjednoczone. Policjanci nie mogą tak działać jak niektórym się wydaje że mogą jak w USA. Póki maja takie przepisy to lepiej czegoś nie zrobic niż zrobic i
Najlepiej wydać werdykt niż potem np.przeprosic za niezasadne oskarżenie. Za czasów milicji to zrobiono by z taką sytuacją szybki porządek. Teraz niestety policji nic nie wolno to nie Stany Zjednoczone. Policjanci nie mogą tak działać jak niektórym się wydaje że mogą jak w USA. Póki maja takie przepisy to lepiej czegoś nie zrobic niż zrobic i przekroczyć np.swoje uprawnienia. Potem dobiera sie do wszystkiego prokurator i szuka argumentów by uwalić gliniarzy. A czemu bo gliniarz nie odda jak w słynnym filmie Killer. Policjanci maja sekundy na podjęcie decyzji w danym momencie a prokurator dużo czasu by ich zamknąć. Dobrze, ze skończyło się tak jak się skończyło ze nikomu innemu nie zrobili krzywdy. Dostali niestety chłopcy zyciowa nauczkę i zmarnowali sobie życie tracąc je w ułamku sekundy. Niestety może ich głupota i bohaterstwo skutkowało tym końcem etapu zycia na ziemi. Patrząc z drugiej strony to tez sa to skutki migracji. Podejrzewam ze na Ukrainie sa inne przepisy bardziej liberalne wiec podjęli bledna i ostatnia decyzje w swoim życiu. A mieli je dopiero przed sobą bo dopiero je zaczynali 16 i 17lat. Cóż, na Ukrainie wojna a tu cieszyli się wolnym krajem. Ale wszędzie sa prawa i obowiązki. Wyrazy współczucia dla rodzin
- 42 5
-
2024-05-31 08:22
Bo wszyscy Polacy was teraz nienawidzą!!! (1)
Policjant to jest teraz jak jakiś bandyta, który nakłada na Polaka haracz za jakąś śmieszną pierdółkę typu przekroczenie prędkości, w wysokości 3500zł, czyli miesięcznej pensji dla wielu Polaków! Jesteście okupantem, wrogiem społeczeństwa! Do likwidacji!!!
- 0 4
-
2024-06-01 14:35
No rzeczywiście pierdółka
Mandat za przekroczenie prędkości o 71 km/h i więcej 2500 zł
- 0 0
-
2024-05-30 12:36
Może brak pojęcia? (6)
Kolczatka, kolczatka, kolczatka. Ten pościg powinien się skończyć przed Redą. To jest kompromitacja policji. Dziecko, które ledwo nauczyło się jeździć śmiga po miastach 120 km. Już inny pisali, a co jakby potrącił i zabił po drodze innych? To jakby uciekał ktoś, kto ma wiele lat za kierownicą, to by go pod Ostródą , albo Toruniem złapali? Tu nie chodzi o przepisy, tylko o umiejętności w działaniu.
- 13 6
-
2024-05-30 16:51
Wytrącenie z toru jazdy przez uderzenie (2)
radiowozu w tylni bok auta ściganego powinien być tylko w takim miejscu, gdzie nikt z otoczenia nie oberwie rykoszetem.
Ponadto w USA robi się to tylko po sprawdzeniu, czy ścigany jest sam. I tylko sam, bo nie zawsze jakikolwiek pasażer godzi się na szaleńczą jazdę, a tym bardziej na ucieczkę przed policją. To wtedy często jest wbrewradiowozu w tylni bok auta ściganego powinien być tylko w takim miejscu, gdzie nikt z otoczenia nie oberwie rykoszetem.
Ponadto w USA robi się to tylko po sprawdzeniu, czy ścigany jest sam. I tylko sam, bo nie zawsze jakikolwiek pasażer godzi się na szaleńczą jazdę, a tym bardziej na ucieczkę przed policją. To wtedy często jest wbrew jego woli, gdzie oczywiście uciekający ma to w 4 literach.
W USA nigdy żaden policjant nie puknął swoim pojazdem w pojazd ściganego, gdy ten miał na swoim pokładzie swoje małe dziecko. Wtedy pościgi kończono aż do wyczerpania paliwa w aucie ściganego, gdzie długo to nie trwa, bowiem przy dużych prędkościach na autostradach następujące szybsze jego spalenie. Rzadko też kiedy uciekający ma pełny bak paliwa na początku pościgu.- 8 0
-
2024-06-01 20:32
ha ha ha , a wiesz głąbie że za rozbicie radiowozu nie ważne jak do tego by doszło i czy było to zasadne czy nie odpowiada mate
nie wiesz tego , bo twój ograniczony umysł nie ogarnie tego jak traktowany jest "patrolowiec". Przełożony takiego "patrolowca" ma cały szereg instrumentów by ujeb...ć swojego podwładnego, bo taki przełożony jedyny " wynik" może zrobić na swoim podwładnym , bo całe dnie siedzi za biurkiem i przekłada "kwity" z jednej strony biurka na drugą stronę
nie wiesz tego , bo twój ograniczony umysł nie ogarnie tego jak traktowany jest "patrolowiec". Przełożony takiego "patrolowca" ma cały szereg instrumentów by ujeb...ć swojego podwładnego, bo taki przełożony jedyny " wynik" może zrobić na swoim podwładnym , bo całe dnie siedzi za biurkiem i przekłada "kwity" z jednej strony biurka na drugą stronę biurka. O służbie "na ulicy" nie wie nic - bo pełnił ją tylko w czasie 3 miesięcznego szkolenia podstawowego lata temu . A swoją wiedzę o pracy w Policji czerpie z telewizyjnych seriali Zadaniem przełożonego jest rąb...ć podwładnych, by ci "robili wyniki" bo od tych wyników zależy premia "pana naczelnika i pana komendanta" - a premie panowie oficerowie to mają naprawdę solidne
- 0 0
-
2024-05-31 08:24
Policja w USA to coś bliżej SS albo gestapo niż policji w innych krajach
- 0 2
-
2024-05-30 16:40
Kolczatka w Redzie, jak byli w niej po kilku (2)
minutach? Nie ośmieszaj się.
- 4 2
-
2024-05-31 06:58
Znawca (1)
No fakt, bo w mały Trójmieście Wejerowo, Reda, Rumia mają dwa radiowozy, w Gdyni cztery, a w Gdańsku pięć. A kontaktują się ze sobą za pomocą gołębi pocztowych. Dlatego nie zdążyli przekazać sobie informacji
- 3 1
-
2024-06-01 20:41
o to to lepiej bym nie ujął realiów pracy w resorcie - kolega ze służby ??
w czasach łączności analogowej można było mieć nasłuch na sąsiadów , a teraz tracking i szyfrowana łączność, więc zostały tylko gołębie. Nasycenie rejonu patrolami też poniżej poziomu dna . Amen
- 0 0
-
2024-05-29 23:49
(1)
Tutaj mieli 40 km żeby podjąć decyzję o jakiejś blokadzie powiadomić Gdańsk albo odpuścić i tak by się znaleźli
- 12 3
-
2024-05-30 16:54
Tylko Gdańsk? Liczy się promień, bo w każdej
chwili mogli uciekać w innych kierunkach.
A kolczatki w Gdańsku może były już przygotowane, ale uciekający nie dojechał, bo w końcu rozbił się w połowie drogi przez miasto.- 2 2
-
2024-05-29 22:26
Ty masz brak mózgu i musiałes sie tym pochwalic brednie jakie wypisujesz wlasnie otobie swiadcza
- 1 15
-
2024-05-29 20:40
oni doskonale wiedzieli za kim jadą (1)
pewnie gdyby nie drzewo dali by im uciec
- 7 16
-
2024-05-31 08:26
"polska" policja to wstyd dla wszystkich Polaków
- 0 1
-
2024-05-29 18:47
No jest kawałek, to fakt. (1)
Mylisz dwie różne policje. Za piwo na ulicy dostajesz mandat od prewencji, a za wykroczenie drogowe od drogówki. Ty myślisz, że o 12 w nocy wszyscy policjanci są na stanowiskach? Mylisz się są tylko ci co mają służbę danego dnia.
- 7 15
-
2024-05-31 08:27
Psy do roboty !
- 0 3
-
2024-05-29 17:25
Nieudolność tragiczna (11)
Kolczatka i koniec pościgu
- 48 13
-
2024-05-30 17:00
A kto i gdzie je miał dać mądralo? W Gdyni mieli
zdążyć jak byli w niej po kilku minutach?
I gdzie w niej? Jedynie między Wielkopolską a granicą z Sopotem, bo Zwycięstwa nie ma tu alternatywy w postaci Drogi Gdyńskiej.
I nie pomyślałeś, że gdzieś w Gdańsku już czekali z kolczatką, lecz ścigany do niej nie dojechał, bo wcześniej się rozbił? Rozbił się w połowie miasta, a nie po wyjeździe z niego.- 1 2
-
2024-05-29 21:20
Haha (9)
Na obwodnicy najlepiej głąbie. Rozciągnąć ją przed samym najazdem uciekiniera. A jakby zjechal zjazd wczesniej. Goniące radiowozy siedzace na du**e jak mialyby w tą kolczatkę nie wpasc? Dokladne mieksce by znaly?
- 3 19
-
2024-05-29 22:26
tak, od tego mają z naszych podatków radio ;] (1)
zresztą nowoczesne kolczatki się rozwija i zwija w przeciągu sekund...
- 8 6
-
2024-05-31 08:28
Z naszych podatków i haraczy w wysokości 3500zł za byle co, nakładanych na kierowców!
- 0 0
-
2024-05-29 22:27
Meduzo umysłowa wzywasz od tych kim sam jestes i jeszce to wpisem potwierdzasz robi sie blokade drogi dzbanie (6)
- 3 1
-
2024-05-29 23:31
Jestem byłym (5)
Policjantem głąbie. Blokadę na obwodnicy? Za mało sil i srodkow. A orzez radio jak inny cymabał napisal ja ci moge podac stoimy orzed zjazdem spacerowa. Wyjamuhesz albo i nie.
- 3 7
-
2024-05-31 08:29
No właśnie widać że jesteś byłym milicjantem, bo głupota od ciebie aż bije
- 1 0
-
2024-05-30 20:05
A po Polsku to jak będzie ?
- 1 0
-
2024-05-30 08:38
(2)
Ale na jakiej obwodnicy? Przecież oni przez miasta jechali główną drogą...
- 4 1
-
2024-05-30 17:01
A skąd policja ma wiedzieć czy pojadą tędy czy
owędy?
- 1 1
-
2024-05-30 10:37
Sorry
W takim razie. Na mieście tym bardziej cuezko trafić z kolczatką bo mogli wybrać różnoraką trasę. Do tego za mało czasu było. Jak ktos zapierd... 150 przez miasto nue zepchniesz go z drogi bo go zabijesz albo on ciebie. Czekac pizostaje az sam sie wylozy
- 3 1
-
2024-05-29 16:18
(2)
Ale czym mają ich ścigać? Kijankami z przebiegiem liczonym w milionach? Pomijam już fakt, że jak taki okaz rozbiją to nowego radiowozu prędko nie dostaną i będą przez dwa lata pieszo popylać.
- 26 16
-
2024-05-29 17:47
a BMW?
- 9 1
-
2024-05-29 17:44
ojej, policja nie dostanie nowego radiowozu wiec nie bedzie realizowac swoich zadan. Swietne wytlumaczenie. Prawie tak dobre jak tych co zgineli kilka lat temu na przejezdzie kolejowym bo bali sie wylamac barierki bo by porysowali samochod i musieli placic za barierki xd Was sie powinno leczyc
- 21 11
-
2024-05-29 16:11
(1)
A Dziwisz się? Jak coś zrobią to źle. Komisja dyscyplinarna i nara....
- 40 2
-
2024-05-31 08:30
I bardzo dobrze!
- 0 0
-
2024-05-29 16:03
Policja potrafi na tej trasie tylko chować się z suszarką za krzakami
Złapanie prawdziwego bandyty drogowego jest niestety odrobinę trudniejsze i najwyraźniej przekracza możliwości służb mundurowych czeciej erpe.
- 57 11
-
2024-05-29 15:50
Brawo policjanci, bandytów sie ściga, niech wiedza , ze nie będą bezkarni, a kiedyś tłumaczono ze w miejscach , gdzie dużo ludzi unikać bezpośrednich zagrożeń!!! Profesjonalna robota!!!!
- 38 5
-
2024-05-29 15:36
dramatyczna wprost nieudolność policji (5)
pościg od Wejherowa, skonczył sie wypadkiem w Gdańsku Stoczni.... gdyby nie wypadek to ścigaliby ich aż skonczyłoby im sie paliwo? Brali pod uwagę jakie tym pościgiem stworzyli zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego?
Dramat. Gdyby policja działała normalnie to by ich bardzo szybko zatrzymała i potencjalie byliby wciąż żywi.- 88 30
-
2024-05-30 17:22
Ośmieszasz się gościu. Niekiedy trzeba czekać (1)
aż paliwo się wypali.
Tak jest w USA mądralo, gdy na pokładzie pojazdu uciekającego jest dziecko co nieraz się zdarzało. Wtedy przez odpowiednie ustawienie blokad zmusza się ściganego do wjazdu na drogę szybkiego ruchu i uniemożliwienie zjazdu z niej i konwojuje aż stanie z braku paliwa.
Uważasz, że tam każdy pościgaż paliwo się wypali.
Tak jest w USA mądralo, gdy na pokładzie pojazdu uciekającego jest dziecko co nieraz się zdarzało. Wtedy przez odpowiednie ustawienie blokad zmusza się ściganego do wjazdu na drogę szybkiego ruchu i uniemożliwienie zjazdu z niej i konwojuje aż stanie z braku paliwa.
Uważasz, że tam każdy pościg kończy się efektownym wtrąceniem (narzuceniem przez uderzenie w boczny tył) z toru jazdy i dachowaniem pojazdu ściganego.
Zawsze zanim nastąpi decyzja o narzuceniu auta ściganego reszta policji śpi i nie ustala czy jedzie sam?
Myślisz, że tam w USA pościgi dotyczą tylko gangsterów? Nierzadko zdarzają się tatkowie co są pijani lub mają orzeczony zakaz jazdy i jadą z dzieckiem. A jeśli dzieci nie ma a są dorośli pasażerowie, to też nie oznacza wyłącznie gangsterów w aucie na czele z kierowcą.
Często pasażerowie aprobują szybką jazdę ponad ponad dozwolony limit, ale bardzo rzadko ucieczkę przed policją, gdzie wtedy kierowca ma ich gdzieś.
Jak pamiętam te filmiki pościgowe z USA to raz taxi z pasażerem uciekała przed policją. Kierowca stracił licencję i zaczął wozić ludzi na lewo. Załatwił sobie "koguta" itp. rzeczy i miał gdzieś że jego korporacja taksówkowa go wykreśliła. I wobec tego, że był pasażer policja czekała do wyczerpania paliwa, jedynie tak prowadząc jazdę za nim i blokady, aby było to na drogach szybkiego ruchu.- 0 0
-
2024-05-31 08:32
Panie milicjancie, wszyscy was nienawidzą, potraficie tylko polować na kierowców
którzy przekroczą prędkość i nakładać na nich gangsterskie haracze, w wysokości miesięcznej pensji wielu Polaków!
- 0 2
-
2024-05-29 16:20
(2)
tam jest tyle wakatów, że dobrze, że w ogóle miał ich kto ścigać
- 57 0
-
2024-05-31 08:33
To dlatego przyjmują tyle kobiet do policji???
Na czym bardzo cierpi jakość polskiej policji!
- 0 0
-
2024-05-29 17:46
no wyglada na to, ze duzo bezpieczniej by by bylo jakby go jednak nie gonili skoro i tak nie chcieli go zlapac
- 10 14
-
2024-05-29 15:24
Problem jest z prawem. (4)
- 27 2
-
2024-05-29 16:20
(3)
prawo to jedno, ale druga rzecz to sytuacja kadrowa oraz finansowa w policji
- 14 4
-
2024-05-31 08:34
Tak, właśnie widać że ponieważ nie ma kandydatów, muszą przyjmować kobiety
a kobieta policjantini to jakieś 30% mężczyzny policjanta
- 0 0
-
2024-05-29 18:51
(1)
Prawo jest jedno, ale zależy kto i jak je interpretuje. Inaczej przestępcę widzi prokurator, a inaczej obrońca. Sędzia jest na końcu i dopiero wtedy zapada wyrok gdy są ewidentne dowody, a nie przypuszczenia.
- 3 0
-
2024-05-31 08:36
W Polsce nie ma polskich sądów, są wrogie Polakom instytucje
zbudowane przez NKWD i ukształtowane przez stan wojenny
- 1 0
-
2024-05-29 15:19
Generalnie nic nie mogą.. (10)
Strzelać nie mogą.. Kolczatka też może wynieść na drzewo. A później taki mistrz pilota przed tv będzie pisał komentarze, że brutalna Policja. Mogli wskoczyć na dach wyrwać dach i zakuć w kajdanki;) Życie to nie film. Fsze też nie chcą być ciągani po sądach przez tego typu obrońców przestępców. Tak to obecnie działa.
- 76 5
-
2024-05-29 20:27
Ale lac kobiety pałami i gazem to mogą (2)
- 7 11
-
2024-05-31 08:36
I bardzo dobrze! Większość społeczeństwa bila brawo, jak z tą Lemparciarską hołotą
w końcu się rozprawili!
- 1 0
-
2024-05-30 11:27
Nie ta formacja, ale spoko. Ważne, że coś napisałeś. Ego podbudowane.
- 2 1
-
2024-05-29 17:46
Zycie to nie film, ze Policja cos potrafi. Tu masz racje
- 7 2
-
2024-05-29 15:46
(5)
na tej trasie jest kilka miejsc na rzucenie kolczatki bez ryzyka że wjadą w drzewo albo cokolwiek
- 6 17
-
2024-05-29 17:48
(4)
Czy ty zdajesz sobie sprawę co by się wydarzyło, gdyby" rzucili" kolczatkę pod koła pojazdu poruszającego się 100-150 km/h?
- 14 9
-
2024-05-31 08:37
Tak, pościg skończył by się dużo wcześniej
- 0 0
-
2024-05-29 19:54
Tak
Po kilku takich razach na hasło stój policja większość by się zatrzymała, a ci nieliczni dostaliby po zniczu
- 14 1
-
2024-05-29 18:52
Niewiele, albo to samo.
- 6 1
-
2024-05-29 18:00
.
Coś więcej, niż to co się stało? Nie sądzę
- 13 3
-
2024-05-29 15:15
A o czym jest artykuł ? 40 kilosów
- 8 2
-
2024-05-29 15:17
(7)
Blokadę mogli zrobić po drodze byłoby szybciej i może bezpieczniej, aczkolwiek finalnie to też szczęśliwe zakończenie i napewno skuteczniejsze niż, zatrzymanie. Ci dwaj nikomu już krzywdy nie zrobią...
- 39 5
-
2024-05-30 17:24
A może była blokada mądralo, lecz nie dojechali (1)
do niej wcześniej się rozbijając.
- 0 1
-
2024-05-31 08:38
A gdzie? Przy granicy z Ukrainą?
- 0 0
-
2024-05-29 17:13
(4)
To były dzieci! Piszesz, jak o dojrzałych mężczyznach.
- 2 36
-
2024-05-29 18:54
Poczytaj ekscesy za granicą. (2)
Zagraniczne dzieci są czasem bardziej niebezpieczne i zaprawione w boju niż polscy mężczyźni w rurkach.
- 16 1
-
2024-05-30 17:39
P.S. Widziałeś mądralo, kiedykolwiek żołnierzy
w szerokich nogawkach na wojnie, w tak zwanych "dzwonach"? Albo mieli rurki, albo spodnie wpuszczane w buty. Bo nigdy żołnierz na wojnie nie może mieć przypadku potknięcia cię z powodu szerokich nogawek.
Kto nosił "dzwony" ten wie, że z powodu nogawki można się potknąć.
Niekiedy żołnierze na frontach I czy II WŚ korzystaliw szerokich nogawkach na wojnie, w tak zwanych "dzwonach"? Albo mieli rurki, albo spodnie wpuszczane w buty. Bo nigdy żołnierz na wojnie nie może mieć przypadku potknięcia cię z powodu szerokich nogawek.
Kto nosił "dzwony" ten wie, że z powodu nogawki można się potknąć.
Niekiedy żołnierze na frontach I czy II WŚ korzystali z rowerów. Szeroka nogawka gwarantuje wtedy wkręcenie się jej między łańcuch a koło korbowe i w efekcie upadek. Fajnie gdy wtedy nie ucieka się na rowerach przed ostrzałem wroga- 0 0
-
2024-05-30 17:31
Nie ośmieszaj się mądralo. G... wiesz o facetach
noszących rurki.
Szybciej ty sp,,,, sz z frontu niż oni.
Sam mam "rurki", bo była przecena i miałem ich nie wziąć? Nie chodzę jak ty z miarką aby sprawdzić wymiary nogawek i kupuję od lat spodnie bez przymierzania. I teraz moje dżinsy to trzy modele z różnymi wymiarami nogawek.
Nogawki nie mają dla mnie żadnego znaczenia, ważne że są to dżinsy. I tu mogę nosić tak zwane "dzwony" (mocno szerokie jak rozmiar buta) po "rurki" - akurat to co jest w sprzedaży.- 0 0
-
2024-05-29 17:47
To byly ukrainskie dzieci. I tak ich tu nie powinno byc, przynajmniej wylogowali sie sami i szczesliwie bez ofiar wsrod naszych
- 30 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.