• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie

Patryk Szczerba
22 lutego 2024, godz. 17:00 
Opinie (143)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
  • Tak po zakończeniu remontu będzie wyglądała ul. Unruga w Gdyni.
  • Tak po zakończeniu remontu będzie wyglądała ul. Unruga w Gdyni.
  • Tak po zakończeniu remontu będzie wyglądała ul. Unruga w Gdyni.
  • Tak po zakończeniu remontu będzie wyglądała ul. Unruga w Gdyni.
  • Tak po zakończeniu remontu będzie wyglądała ul. Unruga w Gdyni.

W poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Unruga i CechowejMapka została wyłączona sygnalizacja świetlna. Nie można też skręcać w lewo z remontowanej ulicy w ul. Cechową. Budowa za 30 mln zł postępuje. To, jak całość będzie wyglądała po zakończeniu, można zobaczyć na wizualizacjach.



Jak oceniasz jakość i tempo prac prowadzonych na ul. Unruga?

Prace, które trwają od listopada, prowadzi firma Strabag na bazie projektu za blisko 400 tys. zł. Strabag za prace budowlane zainkasuje blisko 31 mln zł. Zamówienie jest dofinansowane z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a w rejonie skrzyżowań zostanie poszerzona do trzech pasów do skrętu w lewo lub prawo.

Prace mają zakończyć się jesienią.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą

Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.

W poniedziałek nastąpiły zmiany w ruchu



W poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Unruga i Cechowej wyłączono sygnalizację świetlną. Nie ma również możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową.

W rejonie skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego zamknięto chodnik na odcinku od przystanku autobusowego po południowej stronie jezdni do skrzyżowania z ul. Flisaków i zamknięcie terenu pomiędzy przystankiem autobusowym a obiektami handlowymi - z zapewnieniem dostępu do lokali. Zmiany zostaną utrzymane ok. 2 miesięcy.



- Zaczynamy od poszerzania i dobudowy pasa, na który będzie można przenieść ruch, tak żeby prace były jak najmniej uciążliwe dla kierowców - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Co da przebudowa ul. Unruga w Gdyni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.

Quiz Mosty i kładki Trójmiasta Średni wynik 58%

Mosty i kładki Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (143) 4 zablokowane

  • zobaczymy

    Będzie albo nie - zobaczcie jak wyglądał węzeł Karwiny w wizualizacji a jak wygląda po remoncie ;-)

    • 7 0

  • Ja (2)

    Kolejny remont który niczego nie zmienia, czy ta Gdynia się ogarnie i przestanie blokować ruch tymi buspasami. Sprzedawać tereny pod budowę bloków to tak ale rozbudować drogi to nie. Włodarze Gdyni w mieście nie ma pracy, wszyscy jeżdżą na obwodnicę i do Gdańska. Tam autobusy nie jeżdżą, SKM nam potrzebna a nie buspas.

    • 28 7

    • Dokładnie, szkoda kasy na taki remont

      Korki zostaną tak jak były, a buspasy będą stały puste bo raz na kilka minut coś nimi przejedzie.

      • 0 4

    • Jak nic nie zmienia?

      Będzie wygodniej i bezpieczniej dla pieszych i rowerzystów. Przecież normalne, że to najważniejsze.

      • 1 0

  • Mam tylko nadzieję...

    Że zrezygnują z posadzenia tych ,,chaszczy'' bezpośrednio przy przejściach dla pieszych.
    Może i ładnie to wygląda na zdjęciu, ale mocno ogranicza widoczność i stwarza zagrożenie dla życia !!!

    • 12 1

  • Opinia wyróżniona

    Są plusy dodatnie i plusy ujemne (12)

    Dobre będzie (jeżeli będzie...), że autobusy po zjeździe z estakady po 30 latach przestaną tak zawracać jak teraz (że też nikt wcześniej tego nie rozwiązał). Meeega słaba jest sprawa z miejscami parkingowymi- do znudzenia powtarzam: Obłuże to nie żaden Wersal czy inne promenady. To dzielnica mieszkaniowa gdzie się żyje, mieszka, jeździ do sklepów, na pocztę, czasem na lody do Paulo a czasem do bankomatu po drodze do pracy. Tu się korzysta z samochodu bo to nie deptak jak na wakacjach gdzie przyjeżdżam, porzucam auto i dwa tygodnie chodzę sobie piechotą na spacerki. O kwiaciarni, sklepach, restauracji, które pogubią klientów już nawet nie wspomnę. Dlaczego nikt nie rozumie tak prostej rzeczy?

    • 100 16

    • Nie ma co się łudzić (1)

      Ulica Opata Hackiego miała dużo miejsc parkingowych. Po remoncie powstały szerokie chodniki (szersze od tych na Świętojańskiej), na których parkowane są auta. Po co tak szerokie chodniki, na których nawet ścieżki rowerowej nie wydzielono? Może ktoś wie jakie były założenia przy projektowaniu?

      • 9 1

      • Napisałeś

        Do parkowania samochodem i niszczenia ich za nasze pieniądze. Czego nie rozumiesz?

        • 0 1

    • (5)

      Bo wg urzednikow ludziom sklepy nie sa potrzebne a i przesiebiorcy tez nie do konca. lepiej postawic kolejny market bo kasa wieksza i to jest odpowiedz na ostatnie pytanie.

      • 4 5

      • Niech sklepy zapewnią parkingi (2)

        na swoim terenie. Bezpieczeństwo i wygoda pieszych oraz rowerzystów to podstawa.

        • 9 5

        • na jakim swoim terenie?

          • 3 1

        • O... Pępek świata się wypowiedział.

          Najmądrzejszy, najpiękniejszy i niech przebudowują to miasto tylko dla niego. A na otwarcie niech mu jeszcze czerwony dywan rozłożą.

          • 0 2

      • Byłem ostatnio na monciaku w Sopocie (1)

        I się zastanawiałem jak to możliwe że tam sklepy nie umierają skoro nie ma żadnego parkingu. No i doszedłem do prostego wniosku że zakupy robią nie samochody a ludzie. Żeby wejść do żaby albo jakiejś piekarni nie muszę mieć auta, mogę pójść pieszo, przecież dużych zakupów się tam nie robi.

        • 0 2

        • No jo...

          Tylko że w Monte Lansino bogaci parkują za miliony monet.
          A poza tym to kurort-uzdrowisko i nawet solanka z rur trysko.

          • 1 0

    • No dobra

      A gdzie będzie przystanek np. 194??

      • 0 2

    • Gdyby nie te autobusy to byś nie przejechała swoim wehikułem skrzyżowania przez 3 godziny. (1)

      • 3 1

      • U... jaka szpila...

        • 0 0

    • Przecież ma być eko na nogach mamy chodzić i pedałować.

      • 0 0

  • (2)

    Brakuje dzików na wizualizacji.

    • 12 0

    • Zeal

      • 0 0

    • Dla dzików będą chaszcze między jezdniami.

      • 0 0

  • Pozdrawiam ludzi tam mieszkających (1)

    bo nie wiecie że ta przebudowa będzie ze 3 lata trwała. Witomino do końca kwietnia mieli zrobić a już wiadomo że do końca roku nie dadzą rady. Podobno zakłada się przedłużenie do końca 2025r. Chwarzno skończyło się z końcem sierpnia przebudowywać ale tylko na papierze. Końca jak nie było tak nie ma. Wygrywają przetargi z krótkim terminem realizacji ale niekoniecznie najtańsze po czym termin realizacji przedłuża się 2x bo niby coś tam trzeba było jeszcze dobudować. I tak wygrywa najdroższa i w efekcie końcowym najdłuższa opcja. Tym prokuratura powinna się zająć ale jak widać koledzy pana SZ. mają i tam macki.

    • 11 1

    • Dzięki

      ale mamy doświadczenie z Kwiatkowskiego i pamiętamy jak trzeba było się wykłócić o drugi pas a potem jak się przedłużyło o 8 miesięcy bo coś wyszło z OPECem

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Mało czytelne oznakowanie (2)

    Jest problem z czytelnością oznakowania zarówno dla pieszych którzy lądują na ulicy oraz kierowcy nie widzący tymczasowych przejść dla pieszych i zakazu skrętu w Cechową

    • 19 1

    • Zaczną sie "dzwony" to dopiero będą weryfikować. Ale na to poczekać trzeba do przyszłej wiosny.

      • 0 0

    • Jak dostosujesz prędkość jazdy do warunków na drodze to zauważysz znaki drogowe i pieszych.

      • 0 0

  • Ale masakra

    Kto doprowadził do takiego stanu? Już dawno chciałem wybudować tam trzy podziemne ronda na różnych piętrach. Przepustowość by wzrosła o 270%. Why tak robitA?

    • 2 1

  • Lucyk kończ wasc panie wstydu oszczędz

    Mam nadzieje ze ktos te wszystkie jego inwestycje weźmie pod lupe i ktos beknie za te wszystkie inwestycyjne farsy gdynskie

    • 5 1

  • Ale z tym rondem to ktoś pojechał

    Haha , wylot jest jednocześnie wlotem ,no geniusz i po co te krzaczory , żeby zasłaniały widok

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane