• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądało nowe gdyńskie nabrzeże

neo
3 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Zwarta i uporządkowana zabudowa - tak ma wyglądać nowe, nadmorskie centrum Gdyni. Dziś to poprzemysłowe tereny Molo Rybackiego, należące do Dalmoru, w przyszłości - nowa dzielnica miasta. Zwarta i uporządkowana zabudowa - tak ma wyglądać nowe, nadmorskie centrum Gdyni. Dziś to poprzemysłowe tereny Molo Rybackiego, należące do Dalmoru, w przyszłości - nowa dzielnica miasta.

To ma być nowe, nadmorskie serce miasta. Gdynia planuje stworzyć nowoczesną dzielnicę, która będzie chlubą miasta. Obszar Molo Rybackiego i tereny po stoczni Nauta zmienią się nie do poznania.



Rejon w okolicy Sea Towers. Część ma już właściciela, część będzie jeszcze prywatyzowana. Rejon w okolicy Sea Towers. Część ma już właściciela, część będzie jeszcze prywatyzowana.
Przestrzeń u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni ma być całkiem nową, miejską przestrzenią. Dziś ma jedynie potencjał. I koncepcję zabudowy.

Właścicielem niemal wszystkich terenów w obszarze pomiędzy Sea Towers a centrum Gemini jest spółka Gdynia Waterfront, której właścicielem jest szwedzka grupa Inter Ikea. W pracach nad przygotowaniem koncepcji zabudowy brała udział jedna z najbardziej znanych na świecie firm tej branży - Gehl Architects z Kopenhagi.

Zobacz koncepcję zabudowy gdyńskiego "Waterfrontu" - prezentacja Biura Planowania Przestrzennego Gdyni (plik .pdf)

Powstanie tam część gdyńskiej strefy prestiżu. - To idealne miejsce na serce nadmorskiego miasta. Doskonałe dla miasta otwartego na morze - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według szwedzko-duńskiej wizji od strony ul. Waszyngtona, jak i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni powstać ma zabudowa pierzejowa obiektów mieszkalno-usługowych. Powiększone będzie też Multikino w Centrum Gemini, przy Basenie Prezydenta powstanie szeroki pas pieszo-rekreacyjny, a obok druga marina. Pod ziemią ma być duży, ogólnodostępny parking.
neo

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

  • dobra wizja, czasy się zmieniają (1)

    trzeba się dostosować, a nie stać w miejscu. Nie tylko Gdynia tereny portowe przekształca w prestizowe dzielnice, takie przykłady są i w Oslo i w Hamburgu. W tej atrakcyjnej lokalizacji powstanie kawał porządnego, nowoczesnego miasta. Terenów przemysłowych jest przecież dużo w Trójmieście i nie koniecznie muszą zajmować najlepszą lokalizację. Zresztą nie mam nic przeciwko temu, żeby większość przemysłu koncentrować w Gdańsku. Tam i tak nie ma i nie będzie miasta otwartego na morze, więc spokojnie można lokowac nad samą wodą zakłądy przemysłowe. W Gdyni tereny przemysłowe można zostawić głębi portu, ale nad samą wodą powinna być właśnie taka prestiżowa dzielnica z kanjpkami, mariną itp.

    • 7 9

    • dobra wizja tak ale gdzie miejsca pracy

      Nadal będę się upierał , że Gdynia to nie Dubaj /tekst poniżej /wygląda to imponująco jednak każda inicjatywa zagospodarowywania majątku narodowego bo takim jest port podlega ocenie jej charakteru i przydatności w przyszłości.Zabudowa tych terenów w proponowany sposób jest wizualnie imponujący ale jest to sposób najprostszy pozwalający na zniszczenie całej infrastruktury portowej i nabrzeży.Gdynia poprzez port znalazła się na mapie świata i w tym kierunku powinny skierować się wysiłki najpierw logistów później architektów i urbanistów w celu zagospodarowania tego majątku.Widział bym ostatni z możliwych proponowany sposób.

      • 3 0

  • Dubaj to nie Gdynia ale?

    Wydaje się na pierwszy rzut oko , że rozwiązanie jest imponujące ale to jest port.Chlubą Polski lat 30-stych było zaistnienie państwowości o charakterze wielkiego okna na świat i tym oknem była inwestycja związana z budową portu Gdynia.Jakkolwiek by roztrzygać ten pomysł wizualizacja iście imponująca to jednak brak w nim zainteresowania się dalszą ekspolatacją i istnieniem portu Gdynia.Nie wydaje mi się prawdopodobnie iż nie można było by znaleźć inwestora , który nie był by zainteresowany dalszą eksploatacją portu chociażby ze względów logistycznych związanych z przemieszczaniem i magazynowaniem towarów wraz z ich dalszą reekspedycją.Inwestycja architektoniczo - urbanistycznie nie do końca dobrze rozwiązana jeżeli chodzi o zabudowę mieszkalną lub biurową, komunikacja samochodowa prawie niemożliwa ze względu na bezpieczeństwo i zagrożenia życia mieszkańców.Brak miejsc parkingowych.Dubaj to nie Gdynia sztuczne wyspy tak ale nie w Gdyni.

    • 9 4

  • To wszystko wina Tuska!

    • 3 0

  • TO JEST DZIAŁANIE NA SZKODĘ PORTU I MIASTA!!! (5)

    Ta propozycja zabudowy miejskiej na terenach dzisiejszego Dalmoru jest głupotą. Miasto Gdynia żyje przede wszystkim z portu i ten teren powinien zostać jemu przekazany. Dużym błędem było pozostawienie go w \"rękach\" Dalmoru, który, głównie z powodu nieudolności, z przedsiębiorstwa rybackiego przemienił się w \"dewelopera\", bo to był dla niego najłatwiejszy sposób zarobku. Dobrze obecnie prosperujący port gdyński nie ma już praktycznie możliwości terytorialnego rozwoju i dodatkowe odbieranie mu tej możliwości jest największą głupotą, jaką mogą mu zrobić władze miejskie i centralne. Działanie na szkodę portu jest nie tylko \"zarzynaniem kury znoszącej złote jajka\", ale wręcz podkopywaniem egzystencji portu i Gdyni, która bez rozwijającego się portu podupadnie w przyszłości. Jeżeli prezydent Szczurek tego nie rozumie, to nie nadaje się na swoje stanowisko. Niechlubnie wpisze się w historię swojego miasta i nawet żaden najlepszy \"pijar\" mu nie pomoże.

    • 22 10

    • bzdura (2)

      teraz wŁaśnie gdynia ma szanse znowu zacząć żyć z morza. Budować statki, platformy wiertnicze i wiatrki Z ZYSKIEM!!!

      • 3 5

      • do mieszczucha

        Niczego nie zrozumiałeś z tego, co napisałem. Widać, że nie masz żadnej wiedzy na ten temat i powielasz tylko obowiązujący \"pijar\", na którym nie da się zbudować pomyślnej przyszłości.

        • 4 2

      • Życie Gdyni jest tylko w rankingach

        Najlepsze miejsce dla developerów, ale nie dla biznesu. Jaki w ostatnich 15 lat znaczący inwestor przybył do Gdyni i stworzył miejsca pracy, oprócz marketów. Żaden, nawet Coca-Cola uciekła. Gdynia będzie jeszcze większą sypialnia Trójmiasta niż jest to obecnie. W Gdyni jest największe bezrobocie w Trójmieście.

        • 2 2

    • panta rei (1)

      Wszystko sie zmienia. Kiedyś Gdynia powstała jako miasto dzięki budowie portu dziś nie jest to dla miasta żadna kura ze złotymi jajkami. Gdynianie w przeważającej mierze żyją juz z zupełnie innych źródeł niż port i z portem zwiazane firmy a dochody z działalnosci portowej płyna głównie do kasy centralnej. Nie trzeba go likwidować ale zupełnie nie ma juz co się zachłystywać jaki to on ważny. Był kiedyś bardzo ważny a dzis jest jednym z wielu ważnych i tak sobie ważnych podmiotów na terenie Miasta.

      • 2 6

      • re

        Mylisz się, co do \"takiej sobie ważności\" portu dla miasta Gdyni. Tak samo mylisz się w sprawie faktycznego beneficjenta dochodów z działalności portowej. Moje krytyczne słowa pod adresem władz miasta i władz centralnych nie są podyktowane jakąkolwiek sympatią polityczną, tylko wiedzą na ten temat i troską o rozwój miasta i regionu.

        • 3 0

  • A ja bym chciał żeby powstały prawdziwe drapacze chmur...

    Takie po 100 pięter!!! To by było coś!!! Wszystkie prowincjonalnie zorintowane mózgi co to lubią \"kameralną zabudowę\" wyniesliby się na wiochę. I GIT!!!

    • 4 3

  • hańba (1)

    Brat Fułka – Marek Fułek, który mieszka w centrum dopisał u siebie 10 osób do listy wyborczej, w tym jedną z Warszawy !

    • 3 3

    • Kompletna bzdura

      Pierwsza żona Karnowskiego dopisała u siebie 300 osób z tego 250 z Rumi.

      • 1 0

  • znowu ściema !! !!

    Wizualizacja terenu Dalmoru to jest jakaś stara koncepcja, nawet nie wstępna wersja. Przecież w założeniach, konserwator zabytków \"trzyma rękę\" na jednym z budynków magazynowych-chłodni, jako zabytku kultury technicznej. A na tej \"wizualizacji\" na jego miejscu stoi budynek. Dla ścisłości chodzi o chłodnię przy nabrzeżu.

    • 6 0

  • najpierw sprzedajcie mieszkania w sea towers:))

    • 6 2

  • A ja myśle, że będzie pięknie :)

    A ja myślę, że pięknie tam będzie. Zielono, drzewiaście, skwert i piękne widoki i te uśmiechnięte twarze przechadzających się... warszawiaków. A po drugiej stronie twarze gdyńskich dzieci przylepione do płotu bo oczywiście co to \"prestiżowa dzielnica\" bez płotu i stróżówki. Panie Szczurek, gdzie jest obiecany taras na Sea Towers?

    • 18 5

  • Jak dla mnie za dużo budynków i niepotrzebnych budowli, zostawmy ta piękną zieleń nad morzem bo to daje cały urok, czy gdynianie mają spacerować wokół budynków mieszkalnych? A co z druga stroną torów słynny żaglowiec św. pamięci Pani Cegielskiej który odpłynie niedługo sam lub przy najbliższych wiatrach odpadnie cała ściana budynku. Następny wiatr i ściany te nie uniosą już naporu, to sie nadaje do telewizji a na pewno dla inspektora budowlanego. Później wszyscy będą się dziwić że taka tragedia. Wielki czas pomyśle o drugiej stronie która nawet wieczorem nie jest oświetlona (poza skrzyżowaniem Śląska/Witomińska). Może Pan prezydent i jego świta przejdzie się wieczorem drugą stroną torów?

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane