- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (143 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tak będzie wyglądało nowe gdyńskie nabrzeże
To ma być nowe, nadmorskie serce miasta. Gdynia planuje stworzyć nowoczesną dzielnicę, która będzie chlubą miasta. Obszar Molo Rybackiego i tereny po stoczni Nauta zmienią się nie do poznania.
Przestrzeń u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Właścicielem niemal wszystkich terenów w obszarze pomiędzy Sea Towers a centrum Gemini jest spółka Gdynia Waterfront, której właścicielem jest szwedzka grupa Inter Ikea. W pracach nad przygotowaniem koncepcji zabudowy brała udział jedna z najbardziej znanych na świecie firm tej branży - Gehl Architects z Kopenhagi.
Zobacz koncepcję zabudowy gdyńskiego "Waterfrontu" - prezentacja Biura Planowania Przestrzennego Gdyni (plik .pdf)
Powstanie tam część gdyńskiej strefy prestiżu. - To idealne miejsce na serce nadmorskiego miasta. Doskonałe dla miasta otwartego na morze - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.
Według szwedzko-duńskiej wizji od strony ul. Waszyngtona, jak i al. Jana Pawła II
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (342) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-03 10:57
dobra wizja, czasy się zmieniają (1)
trzeba się dostosować, a nie stać w miejscu. Nie tylko Gdynia tereny portowe przekształca w prestizowe dzielnice, takie przykłady są i w Oslo i w Hamburgu. W tej atrakcyjnej lokalizacji powstanie kawał porządnego, nowoczesnego miasta. Terenów przemysłowych jest przecież dużo w Trójmieście i nie koniecznie muszą zajmować najlepszą lokalizację. Zresztą nie mam nic przeciwko temu, żeby większość przemysłu koncentrować w Gdańsku. Tam i tak nie ma i nie będzie miasta otwartego na morze, więc spokojnie można lokowac nad samą wodą zakłądy przemysłowe. W Gdyni tereny przemysłowe można zostawić głębi portu, ale nad samą wodą powinna być właśnie taka prestiżowa dzielnica z kanjpkami, mariną itp.
- 7 9
-
2010-12-03 18:18
dobra wizja tak ale gdzie miejsca pracy
Nadal będę się upierał , że Gdynia to nie Dubaj /tekst poniżej /wygląda to imponująco jednak każda inicjatywa zagospodarowywania majątku narodowego bo takim jest port podlega ocenie jej charakteru i przydatności w przyszłości.Zabudowa tych terenów w proponowany sposób jest wizualnie imponujący ale jest to sposób najprostszy pozwalający na zniszczenie całej infrastruktury portowej i nabrzeży.Gdynia poprzez port znalazła się na mapie świata i w tym kierunku powinny skierować się wysiłki najpierw logistów później architektów i urbanistów w celu zagospodarowania tego majątku.Widział bym ostatni z możliwych proponowany sposób.
- 3 0
-
2010-12-03 11:08
Dubaj to nie Gdynia ale?
Wydaje się na pierwszy rzut oko , że rozwiązanie jest imponujące ale to jest port.Chlubą Polski lat 30-stych było zaistnienie państwowości o charakterze wielkiego okna na świat i tym oknem była inwestycja związana z budową portu Gdynia.Jakkolwiek by roztrzygać ten pomysł wizualizacja iście imponująca to jednak brak w nim zainteresowania się dalszą ekspolatacją i istnieniem portu Gdynia.Nie wydaje mi się prawdopodobnie iż nie można było by znaleźć inwestora , który nie był by zainteresowany dalszą eksploatacją portu chociażby ze względów logistycznych związanych z przemieszczaniem i magazynowaniem towarów wraz z ich dalszą reekspedycją.Inwestycja architektoniczo - urbanistycznie nie do końca dobrze rozwiązana jeżeli chodzi o zabudowę mieszkalną lub biurową, komunikacja samochodowa prawie niemożliwa ze względu na bezpieczeństwo i zagrożenia życia mieszkańców.Brak miejsc parkingowych.Dubaj to nie Gdynia sztuczne wyspy tak ale nie w Gdyni.
- 9 4
-
2010-12-03 11:12
To wszystko wina Tuska!
- 3 0
-
2010-12-03 11:13
TO JEST DZIAŁANIE NA SZKODĘ PORTU I MIASTA!!! (5)
Ta propozycja zabudowy miejskiej na terenach dzisiejszego Dalmoru jest głupotą. Miasto Gdynia żyje przede wszystkim z portu i ten teren powinien zostać jemu przekazany. Dużym błędem było pozostawienie go w \"rękach\" Dalmoru, który, głównie z powodu nieudolności, z przedsiębiorstwa rybackiego przemienił się w \"dewelopera\", bo to był dla niego najłatwiejszy sposób zarobku. Dobrze obecnie prosperujący port gdyński nie ma już praktycznie możliwości terytorialnego rozwoju i dodatkowe odbieranie mu tej możliwości jest największą głupotą, jaką mogą mu zrobić władze miejskie i centralne. Działanie na szkodę portu jest nie tylko \"zarzynaniem kury znoszącej złote jajka\", ale wręcz podkopywaniem egzystencji portu i Gdyni, która bez rozwijającego się portu podupadnie w przyszłości. Jeżeli prezydent Szczurek tego nie rozumie, to nie nadaje się na swoje stanowisko. Niechlubnie wpisze się w historię swojego miasta i nawet żaden najlepszy \"pijar\" mu nie pomoże.
- 22 10
-
2010-12-03 11:23
bzdura (2)
teraz wŁaśnie gdynia ma szanse znowu zacząć żyć z morza. Budować statki, platformy wiertnicze i wiatrki Z ZYSKIEM!!!
- 3 5
-
2010-12-03 11:36
do mieszczucha
Niczego nie zrozumiałeś z tego, co napisałem. Widać, że nie masz żadnej wiedzy na ten temat i powielasz tylko obowiązujący \"pijar\", na którym nie da się zbudować pomyślnej przyszłości.
- 4 2
-
2010-12-03 12:06
Życie Gdyni jest tylko w rankingach
Najlepsze miejsce dla developerów, ale nie dla biznesu. Jaki w ostatnich 15 lat znaczący inwestor przybył do Gdyni i stworzył miejsca pracy, oprócz marketów. Żaden, nawet Coca-Cola uciekła. Gdynia będzie jeszcze większą sypialnia Trójmiasta niż jest to obecnie. W Gdyni jest największe bezrobocie w Trójmieście.
- 2 2
-
2010-12-03 12:39
panta rei (1)
Wszystko sie zmienia. Kiedyś Gdynia powstała jako miasto dzięki budowie portu dziś nie jest to dla miasta żadna kura ze złotymi jajkami. Gdynianie w przeważającej mierze żyją juz z zupełnie innych źródeł niż port i z portem zwiazane firmy a dochody z działalnosci portowej płyna głównie do kasy centralnej. Nie trzeba go likwidować ale zupełnie nie ma juz co się zachłystywać jaki to on ważny. Był kiedyś bardzo ważny a dzis jest jednym z wielu ważnych i tak sobie ważnych podmiotów na terenie Miasta.
- 2 6
-
2010-12-03 13:11
re
Mylisz się, co do \"takiej sobie ważności\" portu dla miasta Gdyni. Tak samo mylisz się w sprawie faktycznego beneficjenta dochodów z działalności portowej. Moje krytyczne słowa pod adresem władz miasta i władz centralnych nie są podyktowane jakąkolwiek sympatią polityczną, tylko wiedzą na ten temat i troską o rozwój miasta i regionu.
- 3 0
-
2010-12-03 11:20
A ja bym chciał żeby powstały prawdziwe drapacze chmur...
Takie po 100 pięter!!! To by było coś!!! Wszystkie prowincjonalnie zorintowane mózgi co to lubią \"kameralną zabudowę\" wyniesliby się na wiochę. I GIT!!!
- 4 3
-
2010-12-03 11:27
hańba (1)
Brat Fułka – Marek Fułek, który mieszka w centrum dopisał u siebie 10 osób do listy wyborczej, w tym jedną z Warszawy !
- 3 3
-
2010-12-03 12:07
Kompletna bzdura
Pierwsza żona Karnowskiego dopisała u siebie 300 osób z tego 250 z Rumi.
- 1 0
-
2010-12-03 11:27
znowu ściema !! !!
Wizualizacja terenu Dalmoru to jest jakaś stara koncepcja, nawet nie wstępna wersja. Przecież w założeniach, konserwator zabytków \"trzyma rękę\" na jednym z budynków magazynowych-chłodni, jako zabytku kultury technicznej. A na tej \"wizualizacji\" na jego miejscu stoi budynek. Dla ścisłości chodzi o chłodnię przy nabrzeżu.
- 6 0
-
2010-12-03 11:28
najpierw sprzedajcie mieszkania w sea towers:))
- 6 2
-
2010-12-03 11:28
A ja myśle, że będzie pięknie :)
A ja myślę, że pięknie tam będzie. Zielono, drzewiaście, skwert i piękne widoki i te uśmiechnięte twarze przechadzających się... warszawiaków. A po drugiej stronie twarze gdyńskich dzieci przylepione do płotu bo oczywiście co to \"prestiżowa dzielnica\" bez płotu i stróżówki. Panie Szczurek, gdzie jest obiecany taras na Sea Towers?
- 18 5
-
2010-12-03 11:31
Jak dla mnie za dużo budynków i niepotrzebnych budowli, zostawmy ta piękną zieleń nad morzem bo to daje cały urok, czy gdynianie mają spacerować wokół budynków mieszkalnych? A co z druga stroną torów słynny żaglowiec św. pamięci Pani Cegielskiej który odpłynie niedługo sam lub przy najbliższych wiatrach odpadnie cała ściana budynku. Następny wiatr i ściany te nie uniosą już naporu, to sie nadaje do telewizji a na pewno dla inspektora budowlanego. Później wszyscy będą się dziwić że taka tragedia. Wielki czas pomyśle o drugiej stronie która nawet wieczorem nie jest oświetlona (poza skrzyżowaniem Śląska/Witomińska). Może Pan prezydent i jego świta przejdzie się wieczorem drugą stroną torów?
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.