- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Poznaliśmy szczegóły budowy węzła przesiadkowego, który powstanie wraz z zabudową Targów Siennego i Rakowego. Ta inwestycja zmieni sposób poruszania się po śródmieściu Gdańska.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Poniżej wyliczamy najważniejsze zmiany, jakie odczują mieszkańcy po budowie tego węzła.
Z istniejącego dziś wiaduktu znikną samochody, pozostaną wyłącznie tramwaje i autobusy. Dlaczego? Bo jego konstrukcja jest w złym stanie technicznym i trzeba go odciążyć.
- Na wiadukcie pozostanie wyłącznie przystanek integracyjny. Inne pojazdy pojadą dwoma nowymi wiaduktami, które powstaną równolegle do tego istniejącego - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje projekt komunikacyjny Targu Siennego i Rakowego.
Na wiadukt-węzeł integracyjny dostaniemy się poprzez istniejące przejście od strony Węzła Unii Europejskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Z kolei na przystanek SKM-ki będziemy mogli dostać się z przystanków na wiadukcie, przez wejścia ulokowane od strony Targu Siennego i Rakowego oraz przez tunel łączący peron SKM z okolicą Muzeum Narodowego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W układzie tym brakuje jedynie przejścia naziemnego po stronie Biskupiej Górki
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Przejście od strony Węzła Groddecka wymagałoby połączenia nowego wiaduktu z już istniejącym. To możliwe, ale kosztowne. Ponadto takie połączenie byłoby niepożądane, gdy na tym przystanku będzie panował duży ruch pieszy - tłumaczy Kosiedowski.
Chodzi o to, że piesi prawdopodobnie przechodziliby przez jezdnię w miejscach niedozwolonych.
Zastrzeżenia do organizacji ruchu wokół węzła mają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
- Z racji poszerzenia ul. 3 Maja i utworzenia na jej fragmencie dodatkowej jezdni, tramwaje będą musiały pokonywać w tym miejscu aż cztery sygnalizacje świetlne. Z tego powodu będziemy wnioskować o bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. ZTM chciałby też dobudowania torów pomiędzy Nowymi Ogrodami i ul. 3 Maja, by tramwaje jadące od strony Siedlec (a wkrótce także z Moreny) mogły dojechać tędy do węzła integracyjnego.
Także Zarząd Dróg i Zieleni wniósł swoje uwagi do przedstawionego projektu.
- Zgłosiliśmy ich około dwudziestu. Dotyczyły one m.in. ul. Biskupiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
ZDiZ również negatywnie ocenia brak przejścia naziemnego z przystanku integracyjnego po stronie Biskupiej Górki.
Przejścia naziemne być może powstałoby natomiast przy Bibliotece Wojewódzkiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To nie podoba się jednak inżynierom z ZDiZ-etu, ponieważ wymusza zawracanie na Hucisku. - Jeżeli byłaby możliwość utworzenia tutaj przejścia "w cieniu świateł", to nie widzę przeszkód - dodaje Wawrzonek.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Dla pieszych czas zielonego światła jest stały i przy takiej szerokości jezdni wynosi ok. 30 - 40 sekund, zaś dla aut można zmieniać zależnie od potrzeb. Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu tramwajowego - objaśnia szef działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
Piesi nie mają też co liczyć na utworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Dostaliśmy już projekt tego tunelu dla pieszych do zaopiniowania i zgłosiliśmy szereg uwag. Nie spełnia on zapisów planów zagospodarowania przestrzennego, które wymagają wysokiej jakości formy i materiałów - mówi Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji w wydziale urbanistyki, architektury i ochrony zabytków urzędu miejskiego.
Budowa projektu Forum Radunia ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W pierwszym etapie realizowany będzie układ komunikacyjny. W ramach całego kompleksu przewidziano 36,5 tys. m kw. powierzchni handlowej, 26 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz aż 28 tys. m kw. przeznaczonej na parkingi (nie mniej niż 830 stanowisk na auta).
Opinie (142) 6 zablokowanych
-
2013-02-06 03:42
Kolejna chora wizja POpaprańców.
Nowe wiadukty obok wiaduktu tunele na podwalu przedmiejskim maja zasypywac a tu beda kopac nowe.Do 1960 roku był przystanek kolejowy gdansk pietraszek i nie było wiaduktow i tuneli i bylo oki.A teraz bedzie latanie gora doł dziesiec wiaduktow i miliardy zł w błoto.Na całym swiecie w centrach miast odchodzi sie od wiaduktow i tuneli a tu platfusy chca nabudowac ich dziesiatki.Takie rzeczy to tylko w budyniowie
- 1 0
-
2013-02-06 03:51
Hehe zielone miasto...Nasz gdanski Łukaszenko Budyn z uporem maniaka trzebi zielen w miescie a trawniki zastepuje kostka brukowa
Przystanek skmki mozna jeszcze podciagnac a cała reszta to paranoja platfusow zeby miec okazje do wyproeadzenia kasy do własnej kieszeni pod pozorem wielkiej inwestycji.Korki byly sa i beda.Nie chcecie korkow to elektorat peło niech zrezygnuje z jazdy samochodem
- 0 0
-
2013-02-06 19:40
Mieszkańcy Biskupiej Górki i Zaroślaka
Myślę, że mieszkańcy Biskupiej Górki nie powinni dać się odciąć od świata. Wielu ludzi starszych tam mieszkających ma chodzić do okoła? Młodzi ludzie do WSH i dzieci z dzielnicy do okoła i tunelami? To ani nie jest bezpieczne ani dobre rozwiązanie. Jak miło się oddycha z ulgą za to, że urzędnicy będą mieli przejście na stronę Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Skarbowego. Biskupia ma być odcięta pomimo wszystkich organizacji działających na rzech jej mieszkańców? Jeżeli ma być realizowana taka wielka inwestycja to niech będzie przydatna wszystkim mieszkańcom Gdańska! Zamiast w kolejne puste, niezagospodarowane boxy przeznaczone na sklepy może lepiej zainwestować w bezpieczne przejście na stronę Zaroślaka i BG.
- 3 0
-
2014-01-03 23:43
Szanowni Państwo!
Całkowity bark wyczucia i rozumienia miasta. Nad torami powinien być poprowadzony ruch samochodowy - odrzucony od pierzei miasta. To co się proponuje to kosztowny akt zniszczenia. Barbarzyństwo. Nonsens. Sadzenie chwastów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.