• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak wygląda mycie tramwajów i autobusów

Ewelina Oleksy
9 czerwca 2024, godz. 15:00 
Opinie (79)

Szorowanie, spłukiwanie, woskowanie, suszenie i można ruszać w drogę. Gdańskie tramwaje i autobusy są myte codziennie. Zobaczcie na filmie z myjni, jak taka kąpiel przebiega.



Jak oceniasz stan czystości gdańskiej komunikacji miejskiej?

Po długim dniu pracy dobrze jest się umyć. To samo dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej, które kąpiel mają codziennie.

Wiceprezydent Piotr Borawski zamieścił w swoich mediach społecznościowych film, na którym widać, jak przebiega ich mycie.

- Tak nasze tramwaje przygotowują się do codziennych podróży w Gdańsku - napisał.
Komunikacja miejska w dniu wyborów darmowa w całym Trójmieście i okolicach Komunikacja miejska w dniu wyborów darmowa w całym Trójmieście i okolicach

  • Myjnia gdańskich tramwajów.
  • Myjnia gdańskich tramwajów.
  • Myjnia gdańskich tramwajów.
  • Myjnia gdańskich tramwajów.
  • Myjnia gdańskich tramwajów.
Gdańsk ma 253 autobusy i 141 tramwajów.

- Myjnia dla tramwajów znajduje się w jednej z hal zajezdni Wrzeszcz. Ok. godz. 10, czyli w czasie, gdy część taboru zjeżdża do zajezdni po porannym szczycie, rusza pierwsza tura tramwajowych kąpieli. Następna, najintensywniejsza, trwa od godz. 22 do czasu porannych wyjazdów - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.


Autobusy natomiast przed każdym codziennym przeglądem, po zjeździe do zajezdni autobusowej, w drodze do hali przeglądów, przejeżdżają przez myjnię.

Sprawdź aktualne rozkłady jazdy tramwajów i autobusów



- Czas kąpieli jednego pojazdu trwa od kilku do kilkunastu minut, w zależności od stopnia zabrudzenia - wskazuje Dobrowolska.
Po umyciu pojazdy są dodatkowo woskowane i suszone.

Miejsca

Opinie (79) 2 zablokowane

  • Confideńcik

    Borawski a fala działa w autobusach najpierw dokończ ten nie udany projekt a później się lansuj.

    • 6 0

  • (2)

    Ocieplanie wizerunku firmy? Lepiej niech sie wezma za podwyzki bo lada chwila zabraknie kierowcow i motorniczych

    • 8 1

    • Gdzie pójdą? (1)

      Robota już nie czeka jak kiedyś.

      • 2 2

      • Pytaj gdzie poszli bo braki sa ogromne. Wszystko sie trzyma na ogromnej ilosci nadgodzin

        • 4 0

  • A jak często czyści się tapicerkę? Najlepiej parowo? (1)

    Nigdy nie siadam w tramwaju, bo to rosyjska ruletka, czy nie trafi się w czystych ciuchach na miejsce, na którym wcześniej siedział niemyty i zas*kany gość.

    • 10 0

    • Kierowca

      Raczej nigdy

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie wydaje mi sie żeby codzienne mycie pojazdów z zewnątrz było konieczne. (1)

    Marnotrawstwo energii, wody i pieniędzy. Umyć trzeba, jasne ale żeby codziennie? Zwłaszcza jak są dobre warunki atmosferyczne, brak opadów a wiec mniejsza tendencja do zbierania zanieczyszczeń z jezdni.

    • 66 4

    • Jezeli jezdzisz samochodem caly dzien, to pewnie widzisz, ze muchy i inne paskudztwa sie rozbijaja na przedniej szybie. A jezeli mialoby byc tylko mycie przedniej szyby, to lepiej, zeby umyc caly autobus, bo chlapanie na pozostala jego czesc podczas mycia przedniej szyby byloby dopiero marnotrawstwem energii

      • 1 4

  • Szkoda, że nie pokazali, jak wygląda ich konserwacja w GAiT - niewykluczone, że dlatego, że jej po prostu nie ma.

    • 11 3

  • Kurczę, chce mieć taką myjnię. Myłbym autobusy, tramwaje i pociągi! Myłbym aż by się dymiło! (1)

    Taka zabawa!

    • 4 1

    • A ja używałabym różowej pachnącej piany, żeby pojazdy pachniały lepiej

      niż wielu pasażerów.

      • 3 1

  • Myślę, że po prostu jakiś znajomek dostał zlecenie na wyprodukowanie propagandowego filmiku dla GAiT

    Oczywiście filmik nikomu niepotrzebny ale kosztował pewnie fajne pieniądze jak za nakład pracy. Teraz trzeba gdzieś ten filmik popuszczać żeby było uzasadnienie wydatku w razie kontroli.

    • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Z zewnątrz (3)

    Wyglądają dobrze, gorzej jest w środku. W większości nowszych pojazdów strasznie skrzypią podłogi w miejscu gdzie jest przegub, tak jakby nikt nie sprawdzał pojazdów w ruchu przed wypuszczaniem ich w trasę z pasażerami. Uchwyty wiszące dla pasażerów stojących bardzo zużyte. Ostatnio już dwa razy jak jechałem i trzymałem się takiego uchwytu po prostu pękł. Na szczęście przed upadkiem uchronił mnie tłok w tramwaju.

    • 41 7

    • Z zewnątrz tez nie wyglądają dobrze (1)

      Są niedomyte.

      • 4 4

      • Nie przyglądam się z wnikliwością jak wyglądają na zewnątrz

        Ale wewnątrz jest konieczność zapewnienia czystości, żeby ktoś do domu z pluskwą czy innym stworkiem nie przyszedł

        • 1 0

    • Uchwyty się trzyma, a nie na nim wisi.

      • 7 4

  • Ta codziennie

    Autobusy owszem ale tramwaje 3 rano 5 popołudniu w weekend plus 2-3na zajezdni nowy port.ochlapanie i spłukiwanie wosku zapomnij.Chyba że firma myjąca wystawia takie fakturami jak 4ib.tam dopiero idzie kasa.mam nadzieję że im też się dobiorą do d..y.

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Jezeli tramwaje z zewnątrz myje się codziennie (6)

    To dobrze ze o tym napisaliscie. Bo tego nie widać. Są myte, a nie umyte. Dopiero niedawno umyto porządnie Swingi, ale nad kabinami A Helmutów dalej centymetr brudu, spod którego nie widać czerwonego lakieru. Proponuję myć rzadziej, ale porządniej. Dla zwyklego ochlapania wodą szkoda wody.

    • 56 13

    • Bardziej mnie interesuje kto to robi? (2)

      W artykule tego niema kto myje kto okleja ,na 100%pociotki.

      • 3 1

      • Widzę że podejrzewasz ich o sposób działania pisu

        • 1 3

      • Nie pociotki tylko panie z Ukrainy

        • 1 1

    • A w środku?

      Też są szorowane i odkażane? - To mnie znacznie bardziej interesuje

      • 7 0

    • (1)

      Ten syf jest z pantografu

      • 1 0

      • Tak, ale jeszcze 2 lata temu było to czyszczone

        Odkąd pan Wiatr ogłosił, że będzie czysto, zaprzestano dokładnego mycia. Taki paradoks

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane