• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Trzy dni bez tramwajów między Zaspą a Wrzeszczem
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Kładka na Zaspie

    Sam zamysł był dobry. Żeby kiedyś cement przeznaczony na budowę nie poszedł nie wiadomo gdzie to nie trzeba by remontować tak często. Może samą kładkę należy zrobić z lżejszych materiałów i bardziej odpornych na korozję i erozję.

    • 2 1

  • Absurd!!!

    Dzięki tej kładce jest płynny ruch samochodowy.
    Każde przejście to zwiększone korki, a także zwiększone zanieczyszczenie.

    dramat ręce opadają na pomysły władz Gdańska....

    • 11 1

  • Więcej czerwonego

    W mieście stwierdzili, że tramwaje jadą za szybko i za mało stają. Będą więc stały dwa razy na czerwonym świetle i raz przy platformie. Ale spokojnie, niedługo przepisy z pierwszeństwem pieszych nad autobusami i tramwajami. W końcu to kierowca ma za wszystko odpowiadać, nawet za prawa fizyki.

    • 7 0

  • Za mało korków

    Korki są przed, korki są za. Ale korków nie ma w tym miejscu. Co zrobić? Rozebrać kładkę, zrobić przejścia naziemne ze światłami. I korki się same znajdą. Hura !!!

    • 3 0

  • ostatnia ulica bez korków

    • 3 0

  • Al Jana Pawla (1)

    Aleja Jana Pawła II i rewitalizacja ciągu pieszego w kierunku morza by się przydało dokonczyc- miasto zrobiło częściowo chodnik bez nasadzen ,wywalili wąski chodnik i nie dokończył go pozostała niecka ze starymi płytami po dawnym lotnisku-tak się robi u nas w Gdańsku. Można tam posadzić drzewa krzewy aby aleja była bardziej przyjazna, tak się robi za granicą, u nas jak remontowali ciąg pieszy to zapomniano zdjąć płyt starych po lotnisku A co za tym idzie nic nie posadzisz Ale kogo to interesuje, ziemie wysypali, położyli kostkę i zrobione, odwalone. Sopot wzdłuż al. Niepodległości robi nasadzenia drzew nawet w wąskich ciałach pieszych aby było więcej zieleni u nas się betonuje!!!!kpina

    • 1 3

    • u nas nie tylko się betonuje,

      ale niszczy się zieleń, a na podpisaną petycje z Zaspy do prezydenta, ten odpowiada, że objęła ich specustawa.
      To wstyd, aby tak odpisywano gdzie ludzie walczą z zaśmiecaniem, spalinami i wibracjami. Pielęgnując przydrożne drzewa i krzewy w formie ekranu zimozielonego. Oni natomiast przy poszerzaniu drogi rowerowej zniszczyli zieleń i nie posadzili w to miejsce nowej.

      Jak tak dalej pójdzie to tylko PiS pomimo swojej bolszewii będzie miał pole do POPiS-u.
      A wtedy płacz i lament tak ja w wyborach parlamentarnych i prezydenckich

      • 0 0

  • podobno, niedługo mają likwidować zatoki autobusowe

    • 3 0

  • oj będą wypadki

    • 3 0

  • Przecierz to całe skrzyżowanie jest do przebudowy a nie tylko kładka

    To jest kuriozalne trzypoziomowe (łącznie z kładką) skrzyżowanie kolizyjne. Trzebaby to poprawić wybudować normalne skrzyzowanie "ślimakowe" z bezkolizyjnym ruchem tylko w prawo (jak normalnie na autostradach). i na to dopiero poprawiać kładkę i bez świateł

    • 0 1

  • korki pod oknami

    Wykonanie pasów dla pieszych zamiast kładki, lub tunelu dla pieszych, wpłynie negatywnie na komfort mieszkania w blokach położonych przy Rzeczypospolitej. Samochody generują najwięcej zanieczyszczeń i hałasu podczas ruszania.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane