- 1 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (135 opinii)
- 2 Premier i prezydent w sobotę w Gdańsku (379 opinii)
- 3 Koniec rejsu dookoła świata. "Muszę wymienić silnik" (113 opinii)
- 4 Słynna wizyta cyrku Hagenbecka w Gdańsku (44 opinie)
- 5 Wspólny problem Bałtyku i... Alp (91 opinii)
- 6 Obchody rocznicy wybuchu II WŚ (320 opinii)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-19 07:40
Kładka na Zaspie
Sam zamysł był dobry. Żeby kiedyś cement przeznaczony na budowę nie poszedł nie wiadomo gdzie to nie trzeba by remontować tak często. Może samą kładkę należy zrobić z lżejszych materiałów i bardziej odpornych na korozję i erozję.
- 2 1
-
2020-08-19 07:59
Absurd!!!
Dzięki tej kładce jest płynny ruch samochodowy.
Każde przejście to zwiększone korki, a także zwiększone zanieczyszczenie.
dramat ręce opadają na pomysły władz Gdańska....- 11 1
-
2020-08-19 08:19
Więcej czerwonego
W mieście stwierdzili, że tramwaje jadą za szybko i za mało stają. Będą więc stały dwa razy na czerwonym świetle i raz przy platformie. Ale spokojnie, niedługo przepisy z pierwszeństwem pieszych nad autobusami i tramwajami. W końcu to kierowca ma za wszystko odpowiadać, nawet za prawa fizyki.
- 7 0
-
2020-08-19 08:38
Za mało korków
Korki są przed, korki są za. Ale korków nie ma w tym miejscu. Co zrobić? Rozebrać kładkę, zrobić przejścia naziemne ze światłami. I korki się same znajdą. Hura !!!
- 3 0
-
2020-08-19 10:03
ostatnia ulica bez korków
- 3 0
-
2020-08-19 10:04
Al Jana Pawla (1)
Aleja Jana Pawła II i rewitalizacja ciągu pieszego w kierunku morza by się przydało dokonczyc- miasto zrobiło częściowo chodnik bez nasadzen ,wywalili wąski chodnik i nie dokończył go pozostała niecka ze starymi płytami po dawnym lotnisku-tak się robi u nas w Gdańsku. Można tam posadzić drzewa krzewy aby aleja była bardziej przyjazna, tak się robi za granicą, u nas jak remontowali ciąg pieszy to zapomniano zdjąć płyt starych po lotnisku A co za tym idzie nic nie posadzisz Ale kogo to interesuje, ziemie wysypali, położyli kostkę i zrobione, odwalone. Sopot wzdłuż al. Niepodległości robi nasadzenia drzew nawet w wąskich ciałach pieszych aby było więcej zieleni u nas się betonuje!!!!kpina
- 1 3
-
2020-08-19 16:12
u nas nie tylko się betonuje,
ale niszczy się zieleń, a na podpisaną petycje z Zaspy do prezydenta, ten odpowiada, że objęła ich specustawa.
To wstyd, aby tak odpisywano gdzie ludzie walczą z zaśmiecaniem, spalinami i wibracjami. Pielęgnując przydrożne drzewa i krzewy w formie ekranu zimozielonego. Oni natomiast przy poszerzaniu drogi rowerowej zniszczyli zieleń i nie posadzili w to miejsce nowej.
Jak tak dalej pójdzie to tylko PiS pomimo swojej bolszewii będzie miał pole do POPiS-u.
A wtedy płacz i lament tak ja w wyborach parlamentarnych i prezydenckich- 0 0
-
2020-08-19 10:04
podobno, niedługo mają likwidować zatoki autobusowe
- 3 0
-
2020-08-19 10:17
oj będą wypadki
- 3 0
-
2020-08-19 10:48
Przecierz to całe skrzyżowanie jest do przebudowy a nie tylko kładka
To jest kuriozalne trzypoziomowe (łącznie z kładką) skrzyżowanie kolizyjne. Trzebaby to poprawić wybudować normalne skrzyzowanie "ślimakowe" z bezkolizyjnym ruchem tylko w prawo (jak normalnie na autostradach). i na to dopiero poprawiać kładkę i bez świateł
- 0 1
-
2020-08-19 10:56
korki pod oknami
Wykonanie pasów dla pieszych zamiast kładki, lub tunelu dla pieszych, wpłynie negatywnie na komfort mieszkania w blokach położonych przy Rzeczypospolitej. Samochody generują najwięcej zanieczyszczeń i hałasu podczas ruszania.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.