- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Taka będzie północna część Wyspy Spichrzów w 2022 roku
500 mieszkań, hotel i zadaszone ulice między budynkami, pełniące funkcję pasaży z lokalami gastronomicznymi i handlowymi - tak wyglądać będzie kolejny etap zabudowy północnej część Wyspy Spichrzów realizowany przez konsorcjum Immobel Poland-Multibud na miejskich terenach. Prace ruszą w przyszłym roku i potrwają cztery lata.
Teraz dalsze plany realizacji zabudowy zdradza konsorcjum Immobel-Multibud, które na północnym cyplu buduje inwestycję Granaria.
Pierwsze apartamenty i hotel w połowie przyszłego roku
W pierwszym etapie inwestycji powstają zaprojektowane przez Studio Architektoniczne Kwadrat budynki apartamentowe. Będzie w nich 136 lokali mieszkalnych. Parter każdego budynku wypełnią punkty usługowo-handlowe.
Powstaje także hotel, który działał będzie pod marką Holiday Inn. Działkę pod jego budowę od konsorcjum Immobel-Multibud odkupił deweloper specjalizujący się głównie w realizacji obiektów hotelowych i biurowych - firma UBM Development Polska. Za jej sprawą w zaprojektowanym przez pracownię RKW z Düsseldorfu obiekcie powstanie 240 pokoi, sale konferencyjne, restauracje i punkty usługowo-handlowe. Na wysokości 30 metrów powstanie taras widokowy, z którego podziwiać będzie można otoczenie.
Inwestycja realizowana na miejskich gruntach na zasadzie partnerstwa prywatno-publicznego przewiduje szereg inwestycji, w tym budowę obrotowej kładki św. Ducha, która ułatwić ma przemieszczanie się pomiędzy Głównym Miastem a wyspą.
- Realizacja kładki przebiega równocześnie z pracami budowlanymi przy pierwszym etapie inwestycji. Zakończenie tego etapu planowane jest na połowę przyszłego roku. Kładka oddana zostanie do użytkowania w podobnym terminie, na pewno nie później niż budynki - wyjaśnia Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria.
Pozostała zabudowa do 2022 roku
Pozostała część północnego cypla Wyspy Spichrzów zabudowana miała być w etapach. Nadziemne części zabudowy rzeczywiście oddawane będą w trzech różnych terminach, jednak część podziemna powstanie w jednej części.
- Część podziemna z kwartału IV, V i VI zrealizowana zostanie w jednym czasie. Powstanie wykop, zbudowana zostanie dwukondygnacyjna hala garażowa, zostanie ona pokryta płytą na poziomie zero - wyjaśnia Jan Kurbiel. - Potem zaczniemy wznosić zabudowę nadziemną. Posadowimy się w kwartale piątym, by zbudować kwartał czwarty, a potem będziemy się wycofywać w stronę ulicy Stągiewnej. Niebawem przedstawimy ofertę rynkową lokali, które powstaną pomiędzy ulicami Basztową a Pożarniczą. Od pierwszego piętra powstanie około 300 lokali mieszkalnych, ich mieszkańcy będą mogli korzystać z wewnętrznego dziedzińca na wysokości pierwszego piętra. Partery wypełnione będą lokalami usługowymi. W spichlerzu Steffen powstanie też trochę kameralnych lokali biurowych.
Projekt tych części zabudowy powstaje w warszawskiej pracowni Mąka Sojka Architekci. Docelowo powstanie tu ponad 500 mieszkań.
- Cały parter będzie miał charakter publiczny. Powstaną tam lokale gastronomiczne, usługowe, usługowo-handlowe. Ta część będzie miała charakter wielofunkcyjny - możliwe będzie tam organizowanie wystaw i różnych wydarzeń. Cała ta przestrzeń będzie zadaszona, dlatego inwestor wyraża nadzieję, że będzie to przestrzeń atrakcyjna dla mieszkańców i turystów przez cały rok i niezależnie od warunków atmosferycznych - mówi Jan Kurbiel.
Zabudowa została już zobrazowana na wizualizacjach, ale nie są one jeszcze ostateczne, bo trwają jeszcze ustalenia z konserwatorem, pozwolenie na budowę nie zostało wydane. W tej chwili inwestor zakłada, że uda się je uzyskać w październiku, zatem prace ziemne mogłyby ruszyć na początku 2019 roku.
Trwa uzgadnianie detali
- W siedemdziesięciu procentach uzgodnienia są już zakończone. Trwają jeszcze rozmowy na temat detali, kształtu okien, wysokości dachu. Ważne są także szczegóły dotyczące zagospodarowania przestrzeni wspólnych - mówi Jan Kurbiel. - Po uzyskaniu pozwolenia na budowę obiektów o charakterze komercyjnym i obiektów celu publicznego, a także po tym, jak zabezpieczone zostanie wykonawstwo oraz finansowanie inwestycji, miasto wyrazi zgodę na sprzedaż konsorcjum terenu pod zabudowę. Do momentu zakończenia prac do "poziomu zero" w księdze wieczystej wpisane będzie roszczenie miasta dotyczące tego terenu. Dopiero kiedy zostanie on zakończony, miasto zostanie wykreślone z księgi wieczystej, a na hipotekę wpisany zostanie bank finansujący inwestycję - mówi o szczegółach umowy Jan Kurbiel.
Na samym końcu realizowana będzie nadziemna część kwartału VI, który znajduje się najbliżej skrzyżowania ulic Chmielnej i Stągiewnej . Inwestor przedstawił, jak ma wyglądać zaproponowana przez pracownię Mąka Sojka architektura tych obiektów, jednak nie ma pewności, czy właśnie taki będzie efekt ostateczny.
- Konserwator szuka jeszcze odpowiedzi na pytanie, czy tak powinna wyglądać elewacja budynku w tym miejscu, czy też powinno być więcej nawiązań do zabudowy, która była w tym miejscu do XIX wieku - informuje Jan Kurbiel. - Zachowana zostanie jednak planowana - hotelowa - funkcja tego obiektu. Jest ona jak najbardziej uzasadniona w tym miejscu. Stągiewna jest w tej chwili ciągiem pieszym, w lecie są tu ogródki gastronomiczne, obok działa hotel Puro, dlatego wydaje nam się, że to odpowiednie miejsce na hotel.
Nie ma jeszcze żadnych przewidywań co do tego, pod flagą jakiej marki hotelowej będzie on funkcjonował, ale ponieważ miejsce jest pierwszoplanowe, należy się spodziewać, że będzie to obiekt wysokiej klasy.
Inwestycje w infrastrukturę na sam koniec
Dopełnieniem tej fazy inwestycji jest przebudowa mariny i zwiększenie liczby miejsc do cumowania jachtów, które dzięki przekształceniu Mostu Stągiewnego w most zwodzony będą mogły swobodnie poruszać się po Motławie i w okolicach wyspy.
W ramach całej inwestycji powstaje wspomniana kładka przez Motławę. Odnowiona ma zostać także nawierzchnia Długiego Pobrzeża na odcinku od Mostu Zielonego do Żurawia jak również układ drogowy w otoczeniu inwestycji.
- Najpóźniej realizowana będzie nawierzchnia ulicy Motławskiej oraz modernizacja mostu Stągiewnego, który ma stać się zwodzony, po to by możliwe było korzystanie z mariny. Te prace realizowane będą w 2022 roku, wcześniej poruszać się tam będą pojazdy budowlane - wyjaśnia Jan Kurbiel.
Inwestycje
Granaria
Miejsca
Opinie (384) 4 zablokowane
-
2018-08-19 21:03
mysłałam ze zostawią czesc ruin
podświetlą ładnie, bedzie trochę wolnego miejsca.Ale deweloperka zabudowała co do centymetra
- 10 2
-
2018-08-19 21:18
Pięknie to wygląda na folderze, nie mogę się doczekać końca inwestycji. Będziemy mieli w końcu prawdziwe centrum miasta.
- 5 6
-
2018-08-19 21:51
Mały Hamburg nam się szykuje...
...tam też powstała i chyba nadal się buduje dzielnica Hafencity. Dla mnie to świetnie wyglądało.
- 5 0
-
2018-08-19 22:10
Nowa piramida finansowa ! (1)
Halo frajerzy !
Powodzenia dla Januszy biznesu !
Sąsiedzi mieszkań najmowanych krótkoterminowo pomogą wam w razie potrzeby w sprzątaniu korytarzy zafajdanych przez wstawione dziewczęta uliczne i przez zachlanych Norwegów !- 4 3
-
2018-08-21 07:26
Piramida
To cashback layoness
- 0 0
-
2018-08-19 22:25
Skośne dachy to nie wszystko. (1)
Widać tu tanią technologię absolutnie nie nawiązującą do historycznej zabudowy tego miejsca. Jakoś w innych krajach potrafią zaplanować architekturę w sposób, który nie stwarza przykrego dysonansu. Dużo podróżuję po świecie i nigdzie nie widziałem podobnego bubla architektonicznego w miejscu gdzie nowa zabudowa wtapia się w zabytkową część miasta. Poza tym ponoć Gdańsk ma być miastem przyjaznym mieszkańcom. Brak zieleni i miejsc do wypoczynku wyraźnie temu zaprzecza. Na pewno nie będzie to miejsce przyjazne mieszkańcom a w szczególności rodzinom. Jednak gdybym miał wybierać miejsce do zamieszkania w pobliżu Głównego Miasta to wolałbym tam. Dlaczego? Bo z okna miałbym widok na Długie Pobrzeże i Żurawia i nie widziałbym tego paskudztwa.
- 5 3
-
2018-08-19 22:53
Nie masz racji
Deo Plaza to ma już nominacje do makabryły, ale Granaria dostanie nagrody, to pewne. 90% budynków które się buduje stawia się konstrukcją żelbetową, więc o co chodzi Ci z tą tanią technologią? Cegła powinna być okej, dobrze wygląda ta zabawa cegłą na skrzyżowaniu chmielnej i stągiewnej. Dobry, prosty, elegancki, niderlandzki, ponadczasowy projekt.
- 1 1
-
2018-08-19 22:57
Skandal! (1)
To tylko dowód na koszmarną patologię środowiska architektów. I kolejne pokolenia będą musiały żyć wśród takiej estetycznej makabry. Nic nie zmieniło się od czasów komuny.
- 6 2
-
2018-08-19 22:59
Ruiny były wcześniej. Było lepiej ?
- 1 3
-
2018-08-20 00:06
Jaki hotel???
Pierwotnie operatorem Hotelu Deo miał być DObry Hotel, ostatnio pojawił sięartykuł, że jednak Radisson a teraz piszecie, że Holiday Inn. To jak to ostatecznie będzie?
- 1 2
-
2018-08-20 00:48
prawdziwa katastrofa, "zabijają" miejsce kolejną zabudową mieszkaniową, tylko centra handlowe i mieszkaniówka, na nic więcej naszych włodarzy miasta niestety nie stać, szkoda miejsca....
- 7 4
-
2018-08-20 06:21
Zamurujcie śmiało
ciekawe po co stawiane było amber eye skoro z dwóch stron zaraz powstały budynki na 3/4 wysokości tego koła,że atrakcją jest tylko pobyt na samym szczycie koła ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
- 3 2
-
2018-08-20 07:31
Jak mozna bylo to zabudowac??? Konsumpcjonizm zzera wszystko.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.