• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Hmmm

    "Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę,..."

    Ciekawe jak autobusy pokonają te "Superronda" :-)

    • 13 1

  • Projektowanie końca świata w Gdańsku (1)

    Specjalnością gdańskich projektantów dróg są liczne ronda jako jedyne i najlepsze rozwiązanie komunikacyjne. Na to jest tylko jedna metoda - odbierać uprawnienia i dyplomy bez możliwości apelacji. Najlepsze zbudowali na ul. Uphagena, tam nawet wózkiem dziecięcym zakręcić trudno. Podwójne rondo to nie jest ostatnie słowo, w planach mają i potrójne i poczwórne ronda. A kiedy wszystkie ronda zostaną połączone w jedno wielkie gdańskie rondo, wtedy nastąpi koniec świata.

    • 20 6

    • jak się na Uphagena wpada 60km/h to ciężko zakręcić

      • 2 1

  • Mieszkaniec

    ..A ja się pytam jak mają się tam poruszać autobusy i zaopatrzenie do pobliskich sklepów - LIDL i NETTO? Przecież ten, kto projektował chyba powinien takie rzeczy brać pod uwagę.. jak i to, że wyjazd z drugiego ronda jest za wąski nawet na niektóre osobówki!!!

    • 23 4

  • bedzie będzie zabawa będzie się działo

    • 14 1

  • a może tak ósemkę?

    połączoną z duorondem wirnikowym wstecznym....wjeżdzasz i nie wyjeżdżasz...

    • 16 1

  • Sa jeszcze mini ronda takie jak na Uphagena we wrzeszczu ;) wielkoscia przypomina pokrywe od studzienki ale pewnie wykonawca przytulil ze trzysta patykow a i pewnie adamowiczowi cos skapnelo ;););)

    • 15 1

  • Korki

    Moim zdaniem to przez te duo ronda pojawią się ogromne korki a życie mieszkańców będzie znowu utrudnione :/

    • 15 1

  • Ło matko

    Teraz dopiero tam będą korki.... Te ronda dzieli może 10 metrów..... bardzo "inteligentne" rozwiązanie

    • 13 3

  • łaaał

    • 2 0

  • Za totalne zwalenie zabudowy + rozwiązań drogowych w Gdańsku Południe budyń powinien siedzieć z 15 lat (1)

    Dzielnica wybudowana na polu - trzeba było trochę pomyśleć. No tak ale jak na stanowiskach są łapówkarze, po znajomości to właśnie takie palanty powinni razem z budyniem w jednej celi.....A....Neptun Park - wzorowy, budyń sprzedł tereny i dostał dwa mieszkania za pół ceny. To woła o pomstę do nieba.

    • 12 8

    • jak już tak wszystkich oskarżasz to pokaż jakiś dowód

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane