• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Jak który wjedzie i zapomni zjechać, to pozostanie mu zanieść termos z kawą i kanapki.

    • 6 0

  • jak sie wkurze to bede jezdzil caly czas dookola i zablokuje na amen ten przyklad duodebilizmu

    • 10 2

  • Największe rondo na północy?

    LOL. Proponuję przejechać się po 3-pasmowych rondach w Szczecinie. Np. na Południowej.

    • 1 2

  • Autobusy tam jeżdżą

    Z niecierpliwością czekam, jak na tym mini-duorondzie będą sobie radzić autobusy przegubowe lub TIR-y. Pozdrowienia dla bezmyślnych...

    • 13 3

  • Ujeścisko w rondach

    Pomysł takich rond uważam za chybiony. Duży ruch zróżnicowane wielkości pojazdów spowodują w godzinach szczytów totalne korkowanie tych skrzyżowań.Miało to usprawnić ruch to go skomplikuje później się poprawi wedle naszej specjalności-- patrz ustawy, rozporządzenia--.Przy odrobinie życzliwości kierowców jadących pojazdów da się pokonać te skrzyżowania często skracam sobie tamtędy drogę, Bardziej przydałoby się usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej z Jabłoniową. Tam nie ma zmiłuj się.Trzeba dużo sprytu i refleksu aby wykorzystać nadrzającą się okazję, czasem trafi się autobus wjeżdżając na skrzyżowanie ułatwia włączyć się do ruchu w kierunku obwodnicy.

    • 8 3

  • Nie wiem czemu tyle płaczecie z powodu tego skrzyzowania.

    • 1 6

  • polski przepis

    mam swoj sposob: zamknac oczy,gaz do podlogi i kilka sekund niepewnosci

    • 4 0

  • pięć pln i jest rondo !

    Najlepiej jak najtaniej a że samochód ma za mały skręt żeby pokonać te wymysły
    wyjątkowych" myślicieli " to nie ważne.Ważne że tanio-a w efekcie końcowym drogo- bo od nowa po niedługim czasie.

    • 4 1

  • Dwurondo

    jak mniemam?

    • 5 0

  • Dwurondo (1)

    Jeśli po zjeździe z ronda z Cedrowej w prawo będzie bardzo widoczny znak, również dla tych z warszwskiej, że znowu zaraz rondo i analogicznie Warszawska - Łódzka nie widzę problemu i nawet weekendowy kierowca ogarnie to dwurondo. Ciekawie mnie tylko czym kierowali się inżynierowie. Mam nadzieję, że nie brakiem takiego dwuronda w trójmieście czyt. ślepym dążeniem do bycia "zachodnim".

    • 5 0

    • Przecież Prezes jest u władzy....jego to trzeba podejrzewać o ślepe dążenie do wschodu.

      Zachód pomimo jego zapewnień nie jest taki zły i co ważne, wolny jest w dużej mierze od takich krzaków drogowych jak te w Polsce,

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane