• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarze kontra Uber. Wojna billboardowa przy postoju

Maciej Korolczuk
21 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach. Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach.

Najpierw napis "Złodzieje", a potem zamazane dane kontaktowe na billboardzie wiszącym przy postoju taksówkarskim we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska - trwa kolejna odsłona sporu między kierowcami zrzeszonymi w korporacjach taksówkarskich a Uberem.



Z czyich usług korzystasz zamawiając taksówkę?

Wielkoformatowa reklama Ubera pojawiła się na billboardach w całym kraju kilka tygodni temu i jest częścią kampanii reklamowej firmy, która rzuciła wyzwanie korporacjom taksówkarskim. Głównie ze względu na ceny, bo są one niższe o kilkadziesiąt procent od stawek, za jakie swoich pasażerów wożą zwykłe taksówki.

Nowy gracz na rynku wzburzył taksówkarzy. Zawrzało na forach internetowych i na ulicach. Media donosiły o przypadkach napaści na kierowców i dewastacjach pojazdów. W internecie publikowano zdjęcia kierowców Ubera i ich pojazdów, pełne ręce roboty mają też pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego wzywani do kontroli nielegalnych - zdaniem taksówkarzy - przewozów osób. Według ustawy o transporcie drogowym każdy, kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi bowiem posiadać licencję transportową.

Według danych Ubera ich statystyczny kierowca jeździ 6-letnią skodą fabią napędzaną paliwem LPG i jest mikroprzedsiębiorcą zwolnionym z podatku VAT.

Uber dzieli ich na dwie grupy: kierowców okazjonalnych (traktują współpracę dodatkowo, mają inne źródła dochodów, jeżdżą do 40 godzin w tygodniu) i stałych, dla których jest to główne źródło dochodu. Kierowca w Trójmieście, dla którego praca w Uberze jest zajęciem dorywczym, zarabia średnio od 1665 zł brutto miesięcznie do 4353 zł. Ci najbardziej aktywni mogą liczyć na pensję przekraczającą 7,5 tys. zł brutto (dane firmy Uber).

Wojna billboardowa we Wrzeszczu

Tym razem konflikt przeniósł się na nośniki reklamowe. Przy dworcu we Wrzeszczu, dokładnie na wysokości postoju dla taksówkarzy, zawisł billboard reklamujący nabór do Ubera. Pod napisem "Dołącz do Ubera jako kierowca" i stawką nawet 30 zł za godzinę widniały dane kontaktowe dla zainteresowanych kierowców. Zostały jednak zamazane czarną farbą. Wcześniej na podobnej reklamie w tym samym miejscu ktoś dopisał wielkimi literami "Złodzieje".

Pytani o Ubera taksówkarze nie chcą rozmawiać. Nie wiedzą też, kto i dlaczego niszczy reklamy konkurencyjnej firmy.

  • Postój taksówkarzy przy PKP we Wrzeszczu. W tle zamazana reklama ich konkurenta - Ubera.
  • Uber przekonuje, że jego kierowcy w Trójmieście zarabiają od 1,6 tys. zł miesięcznie do nawet 7,5 tys. zł (kwoty brutto).

Co na to Uber?

- Akty wandalizmu i niszczenia mienia pokazują tylko, jak bardzo konieczna jest racjonalna debata wokół rozwiązań z zakresu nowych technologii. Ludzie korzystają i z Ubera, i z taksówek - co więcej, badania pokazują, że Uber poszerza rynek, popularyzuje podobne rozwiązania sprawiając, że wszyscy mają więcej klientów i zachęca cały sektor do innowacji. Na te kwestie zwraca uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w wydanej w maju br. opinii UOKiK wskazał, że wejście Ubera na polski rynek pozytywnie wpływa na rozwój konkurencji i sytuację konsumentów - odpowiada Ilona Grzywińska, szef komunikacji Ubera w Polsce.
To kolejna odsłona konfliktu na rynku przewozu osób w Trójmieście. Przed miesiącem informowaliśmy o kontrolach ITD, przeprowadzonych na wniosek nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowców z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP. Zatrzymano wówczas dwóch kierowców i skierowano wniosek o ukaranie mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Opinie (650) ponad 10 zablokowanych

  • taxi

    Zaczac nalezy od tego ze jakis tepy polglowek uwolnil licencje taxi.Gdyby w dalszym ciagu obowiazywala to nie powstal by uber,nie bylo by nenawisci wobec samych taksowkarzy i pewnie ceny bylyby jednakowe we wszystkich firmach.I co wazne taksowkarze znali by topografie a nie jazda z GPS nie zawsze ok.
    Osobiscie nie mam nic do ubera,ale niech kierowca placi zus,podatek i samochod niech bedzie przystosowany do przewozu osob / odpowiedni przeglad -badanie techniczne/ oraz licencja.Wowczas zasady beda rowne.
    Budyn niedlugo odejdzie to moze lepsza zmiana zrobi porzadek.

    • 7 6

  • ANKIETA - czy Wy Redakcjo czytacie przed publikacją? (1)

    Przeczytajcie swoje własne pytanie "... zamawiając taksówkę" - zatem jakie ma znaczenia posiadanie własnego pojazdu, czy korzystanie z komunikacji miejskiej. Zamawiasz taksówkę (bez względu na to, czy posiadasz samochód) i skąd ją wówczas bierzesz.

    • 7 0

    • Popieram!

      • 0 0

  • wąs

    Proponuje zrobic badania jakosci spalin i wyciekow oleju tradycyjnych taxowek..
    Kiedy wynaleziono lodowke to dostawcy lodu tez ujadali..

    • 1 2

  • Taksiarz W większości

    To taki tłusty wieśniak z wypierdzianym fotelem, saszetką "pedałówą", skórzaną kamizelką i śmierdziel do tego.
    A jeżeli nie to i tak jest postrzegany.

    • 1 8

  • A SKĄD I JAKIM PRAWEM UKRAIŃCY JEŻDŻĄ Uberem ?

    Czy to tylko plotka jak Czarna Wołga?

    • 3 2

  • umber

    ok niech sobie bedzie tyle ze nich placi zus i podatki ,i dla tych nie doiformowanych !!!zobaczymy w przyszlosci bedzie wasz zusowski skrajny dorobek w postaci emerytur dzis zyjecie tanio a jutro ?:) chyba nie ma lepszej obludy jak niskie ceny tyle ze to dzic a jutro ?to sie zdziwicie i moze kazdy miec nadzieje ze za pare lat nie bedzie uber tylko wasze pieprzone stare zycie daje 20 lat i nic wiecej a potem wlasnie co potem ,dzis ok ,dajecie zarabiac zlodzieja i nie to ze oni sa temu winni ale ktos nimi steruje i tak to pada na idiotow co mysla ze sa oszczedni ale jaja ale jak kupujecie tel za 5 tys to jest oszczednosc ? co za rok kosztuje 3tys sami nie wiecie jak to dziala dajecie sie manipujowac ale emeryury bedziecie chcieli jak najbardziej duze tyle ze jak bedziemy wspierali umber malpki zabki i lidle i inne to nic z tego oni teraz z was kase wydoja a potem coz panstwo nie bedzie na to miec ,podatki to raz zus dwa trzeba pomyslec !!!!!!!!!! kariera hmmm co to jest ?stanowisko ok wladza ok ale popatrzec trzeba na rodzicow jak zyja jak chodza o kulach na wozkach to co dzis oni jutro wy tyle zycia :) tak wiec powodzenia w karirkach i oszczednosciach :) na dzis :) jutro zobaczymy tych co maja welury jak bedac spac pod mostem i tak to wlasnie wyglada realnosc polega na jednym na planowaniu przyszlosci a nie na tym co teraz jest bo nagle sie okaze sie ze to wszystko wirtualne ale nie spanie pod mostem :) to juz realizm :) spokjnego dnia zycia nocy i ranka :)

    • 5 1

  • pytanie do Pani ilony

    grzywinskiej ile ma z tego kasy co miesiac i straczy ?:) nie sadze ze sie przyzna bo to nastepna karierowiczka i wielka dama ktora mysli ze jest kims cos poRAZKA JEST NIKIM :) I TAK DO KONCA JEJ ZYCIA ZOSTANIE POWODZENIA :):):)

    • 2 1

  • Takie psia praca stoi i czeka czeka i stoi i niewie kiedy pojedzie.Dużo trepów co na emeryturze jest jeździ.Kupi Mietka bo ma emerytury 4.000 tys wodac taxe co tylko z tego żyje a takiego co na młodej emeryturze.

    • 0 0

  • A ja wskakuję do MyTaxi

    Próbowałem z Uberem, dojazd o 5 rano na lotnisko niemożliwy - brak kierowców. MyTaxi dało radę. Może kiedyś jeszcze spróbuję z Uberem, ale pierwsze wrażenie brzmi: za mała usługa, by bezpiecznie na niej polegać

    • 3 1

  • Jestem za UBEREM!!!!

    • 6 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane