- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Tankowiec z milionem baryłek
Do Gdańska przypłynął pierwszy tankowiec z ropą z Kuwejtu. "South Pole" przywiózł na dobry początek milion baryłek ropy z Zatoki Perskiej, które zaspokoją potrzeby Rafinerii Gdańskiej na... tydzień.
Jedna baryłka ropy naftowej to nieco mniej niż 160 litrów.
Ropa Kuwait Export jest typową średnio-ciężką ropą z Bliskiego Wschodu. Należy do tak zwanych rop kwaśnych, o stosunkowo dużej zawartości siarki. Jest więc ropą cięższą i bardziej zasiarczoną od ropy rosyjskiej Ural.
Dostarczona ropa jest partią próbną, po przerobieniu, której zostanie podjęta decyzja czy podpisana zostanie umowa na stałe dostawy z Kuwejtu. Możliwe, że decyzja taka zapadnie jeszcze w tym roku.
- Taka ilość ropy, jaka jest teraz rozładowywana w porcie, zaspokaja potrzeby rafinerii w Gdańsku na ponad tydzień - informuje Krzysztof Rodek, dyrektor do spraw zakupów i handlu zagranicznego w Grupie Lotos.
Przedstawiciele Grupy Lotos już teraz są przekonani, że opłaca się importować ropę z rejonu Zatoki Perskiej. Kolejny tankowiec zawinie do Gdańska jeszcze w tym roku. Wtedy też może być podpisana umowa na stałe dostawy surowca.
W tej chwili 95 procent ropy przerabianej przez Lotos dociera do Gdańska rurociągiem Przyjaźń z Rosji. Rzecznik firmy Marcin Zachowicz zapewnia, że zgodnie ze strategią dywersyfikacji dostaw ropy, za 6 lat z jednego kierunku geograficznego pochodzić będzie maksymalnie 60 procent surowca.
Opinie (33) 2 zablokowane
-
2006-10-24 11:10
najważniejsze jest uniezależnienie
się od rosji. nie możemy dopuścić do tego, że zaopatruje nas jeden dostawca i to jeszcze z nieobliczalnego kraju. w każdym momencie rurociąg przyjaźni może zmienić się w rurociąg nienawiści, a wtedy trzeba będzie kupować rope na szybko, po zaporowych cenach.
ktoś zadał pytanie czy cena benzyny spadną. raczej na to nie licz, w szczególności, że ta ilośc jest na próbe.- 0 0
-
2006-10-24 11:10
katastrofa
A dlaczego ma dojsc do katastrofy?
- 0 0
-
2006-10-24 11:20
WAZNE
Do pana autora. i wszytkich czytajacych. Poprawna forma nazwy statku brzmi ZBIORNIKOWIEC i takiej nazwy powinno sie uzywac. Tankowiec to jakas koslawa kalka jezykowa. Poprosze o sprostowanie artykulu
- 0 0
-
2006-10-24 11:45
I znow sciema, calkowita sciema!
W Karlinie jest tyle ropy i pod Baltykiem ze Polska to Kuweit.Po jakiego grzyba przywozic ja ryzykujac zabrudzenie Zatoki Gdanskiej na najblizsze 50 lat,czy biorac od przyjaciol ze wschodu????????????
Kto rzadzi tym krajem?
Banda idiotow i dyletantow nie znajacych sie na niczym!- 0 0
-
2006-10-24 11:50
naoczny
wiesz co, ja to wole żeby profesjonalne firmy w miare bezpiecznie przywoziły do nas rope niżli na bałtyku zaczęli wiercic i syfić. przynajmniej na razie...
- 0 0
-
2006-10-24 12:47
to pana u góry
o ile wiem to Bałtyk i tak już jest najbrudniejszym morzem.
- 0 0
-
2006-10-24 12:55
"a jak dojdzie do katastrofy" he he ,widac ze ten kolega nie wie ile tankowcow z ropa przewija sie przez nasz port, ten z kuwejtu to jest jednym z wielu :),
- 0 0
-
2006-10-24 13:22
Do pana Rota...
Jeżeli już chodzi o scisłość to statek do przewozu ropy nazywa się ropowiec... a tak sie przedstawia drzewko: Zbiornikowiec - tankowiec - ropowiec...
- 0 0
-
2006-10-24 13:57
do Cobra
nie nie, jestes w bledzie i jeszcze macisz innym w glowach, a to juz grzech! nie ma w jezyku polskim poprawnej formy tankowiec albo ropowiec. statki do przewozu ladunkow masowych luzem w plynie to ZBIORNIKOWCE ewentualnie chemikaliowce jesli woza plynne chemikalia (zwiazki chemiczne) badz gazowce (LPG i LNG). natomiast zbiornikowce woza cala niesklasyfikowana reszte. moga byc do produktow ropopochodnych badz surowej ropy, ale zawsze i wszedzie beda ZBIORNIKOWCAMI.
- 0 0
-
2006-10-24 13:58
Powinno się zbudowac szyby naftowe
Powinno się zbudować w Trójmieście sieć szybów naftowych - dzięki nim moglibyśmy mieć własną ropę naftową i naftę i nie byłoby potrzeby sprowadzania ropy z innych krajów arabskich. Szyby mogą być rozlokowane wzdłuż Grunwaldzkiej żeby łatwo było trafić. W Sopocie możnaby zrobić ich mniej bo to w końcu kurort. W Gdyni wzdłuż Al. Zwycięstwa. Szyby powinny być wysokie na ok. dziesięć pięter, żeby ciągnęły dużo ropy. Każdy szyb powinno się wyposażyć w multipleks i słoniarnię, żeby się pracownicy nie nudzili. Można pomyśleć o pokazach przedpremierowych różnych ciekawych filmów zwłaszcza o ropie naftowej. Słonie zapewnią klimat jak z filmów o szejkach. A propos szejków można by też postawić fastfooda na co drugim szybie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.