• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tańsze podróże z InterCity

ebo
24 lipca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
Klienci PKP InterCity od jutra będą mogli korzystać z dwóch nowych usług w komunikacji krajowej: biletu weekendowego i karty abonamentowej.

- Nowe oferty taryfowe obowiązują przy przejazdach w pociągach oraz wagonach prowadzonych przez InterCity spółkę z o.o. w pociągach przewozów regionalnych - oznajmił Zbigniew Kończewski, naczelnik sekcji gdyńskiej PKP InterCity. - Oferta ma zastosowanie w pociągach EC, IC i Ex, jednak z uwagi na tzw. zmianę turnusów nie dotyczy trzydziestego i trzydziestego pierwszego lipca oraz pierwszego, czternastego, piętnastego, trzydziestego i trzydziestego pierwszego sierpnia.

Atrakcyjność biletu weekendowego polega na tym, że jeździmy dowolną ilość razy w drugiej klasie pociągów InterCity po całym kraju za jedną cenę. Bilet kosztuje 99 zł i jest wystawiany na okaziciela. Ważny jest od godz. 18 w piątek do godz. 18 w niedzielę. Jeżeli podróżny nie dokona dopłaty, zobowiązany jest zwolnić zajmowane miejsce posiadaczowi miejscówki. Bilet abonamentowy dotyczy klasy pierwszej i drugiej pociągów EC,IC,Ex lub pospiesznych (wagony sypialne i z miejscami leżącymi). Nabycie biletu uprawnia do skorzystania z sześciu przejazdów w ciągu trzech miesięcy od daty wydania lub terminu i relacji wskazanej przez nabywcę. Posiadacz biletu aktywuje każdy przejazd w kasie biletowej lub za opłatą u konduktora.
Głos Wybrzeżaebo

Opinie (33)

  • Egon pewnie ma wujka dyrektora w gdańskie PKP, moze liczyć na jedną z tych limuzyn...:)

    GW Trojmiasto na pierwszej stronie dzis pisze, ze PKP Gdańsk oglosiła wlaśnie przetarg na 11 dobrych aut "z komputerem pokładowym i klimatyzacją"... TEMU MOLOCHOWI TO PASUJE CZARNA ZDEZELOWANA WOŁGA, PALACA NA SETKE 35 LITROW! ;)

    • 0 0

  • bilet weekendowy - OK!

    tak naprawde to sam pomysl jest ok, choc NIEORYGINALNY... ;) Niemiecka kolej ma "wechenendeticket" (czy jakkos tak...) od lat - kosztuja w przeliczeniu wniej wiecej tyle samo co te w PKP. Polecam wszystkim wybierajacym sie na wyprawe przez/do Niemiec! :)

    • 0 0

  • A to było tak..:)

    Zebrały się tegie głowy w PKP, posprawdzały, w jakie dni jest najmniej pasażerów i wymyśliły 'bilet weekendowy', czyli coś, co niby jest tańsze, ale tak naprawdę chodzi tylko o efekt propagandowy i darmową reklamę w mediach :)

    Zachęcenie do podróży koleją poprzez utrzymywanie wagonów w czystości, zapewnienie wody, mydła i inych zdobyczy cywilizacyjnych w toaletach, eliminację złodziejstwa, itd. chwilowo przekracza możliwości tego przedsiębiorstwa. No ale czego spodziewać się po firmie zasilanej państwową kasą... :]

    • 0 0

  • Dareck

    a po co reklama komus, kogo marka jest powszechnie rozpoznawalna i kto nie ma żadnej konkurencji?

    • 0 0

  • ejdam

    Uważasz, że jak marka jest rozpoznawalna to nie musi się reklamować? Nie żartuj.. :) Ale jak jesteś o tym przekonany, to pisz prędko do Coca-Coli, Pepsi, firm motoryzacyjnych i setek innych 'rozpoznawalnych', żeby nie traciły bez sensu kasy na reklamy :P Na luksus nie korzystania z reklam może pozwolić sobie tylko firma, na którą klient jest skazany. Jak choćby ZUS. Albo NFZ lub też inne państwowe złodziejstwo...

    A co do konkurencji... no zastanów się :) Czy transport samochodowy, albo powietrzny nie zabiera aby klientów kolejom? :)

    Przyszło mi do głowy coś strasznego teraz... już wiem, dlaczego w Polsce nie buduje się autostrad! To wpływ silnego lobby kolejowego... :)))

    • 0 0

  • Egon weź do swojej limuzyny galluxa i jak to mówią potocznie "spadajcie".

    • 0 0

  • Dareck

    to chyba Ty żartujesz, uważając, że PKP musi sie reklamować
    PKP do swej egzystencji nie potrzebuje klientów, zatem nie potrzebuje też reklamy - co z tego, że jest konkurencja w postaci transportu drogowego? Czy jakaś się z tego powodu krzywda kolejom dzieje? Zwolniono jakiegoś pracownika z tego powodu? nie - Powiem więcej - reklama jesty raczej niekorzystna dla kolei - a nuż się jakiś potencjalny klient da nabrać... a wiadomo - pasażer to tylko kłopoty- chce dojechać na czas, awanturuje sie jak się pociąg "planowo spóźnił" - po co komu takie kłopoty ;)

    • 0 0

  • Zgadzam się z Ejdeamem (po raz pierwszy i mam nadzieje, że nie ostatni)

    PKP nie musi się specjalnie reklamować, bo i tak zawsze się znajdą stali pasażerowie. Ilu ludzi bez samochodu jeździ codziennie z Trójmiasta czy z Mazur do Warszawy. Pociąg jest zdecydowanie najlepszym środkiem transportu dla takich (i nie tylko). LOT jest za drogi, a PKS wlecze się latami. No więc co wybrać? Najlepiej PKP, bo pociągiem za wcale nie taką duża cenę dojedziesz w 2,5 godziny do Stolicy. Zresztą Dareck, czy widziałeś gdzieś bilboardy i inne reklamy PKP takie jak ma np. Coca-Cola?

    • 0 0

  • "co z tego, że jest konkurencja w postaci transportu drogowego? Czy jakaś się z tego powodu krzywda kolejom dzieje? Zwolniono

    jakiegoś pracownika z tego powodu?" No nie wiem, ja tam co chwilę słyszę o likwidacji jakichś nierentownych linii i zwolnieniach, ale może to tylko plotki :)

    Lepszy Model: Coca-Cola nie może liczyć na życzliwe notatki w gazetach, ani w wiadomościach radiowych, w odróżnieniu od przedsiębiorstw specjalnej troski, więc zostały jej billboardy :P A to, że PKP nie ma kasy/pomysłu na reklamowanie się to nie znaczy, że nie potrzebuje tej reklamy... Zresztą nie widzę potrzeby rozstrząsania tego tutaj :)
    Najlepszą zachętą do korzystania z usług PKP będzie (jak już wspomniałem) usywilizowanie warunków przewozów, a nie jakieś pseudopromocje...

    • 0 0

  • Oprócz reklamy...

    Oprócz reklamy sa jeszcze tzw "Public Relations", i w sumie o to tu chyba bardziej chodzi. Jeśli ludzie zaczną postrzegać, że coś się dzieje, i że kolej wychodzi klientom "na przeciw" to będą lepiej na PKP patrzeć, co jest nie bez znaczenia np. dla polityków decydujących o dotacjach.
    A że takie akcje są w praktyce tylko pozorowane? Liczą się fakty medialne. Może te limuzyny to dla ekspertów od "Public Relations"?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane